Šta je novo?

Air Serbia

peper.mint":fc9mcztk je napisao(la):
Do kovida je bila samo jedna kao što možeš da pročitaš u linku. Sad se radi na drugoj kao što rade skoro sve druge kompanije. Sedam ili 8 je pokazatelj tvoje eksperize.
Nije teško pročitati post. Pitanje se odnosi na koliko godina je prošlo od prošle reorganizacije. 7 ili 8?

Sećaš se toga? Kada smo prebacili stotine miliona € duga na budžet da bi se rodila nova kompanija neopterećena dugovima, jer je tako mogla da funkcioniše.

I šta imamo posle 7(ili8?) godina? Stotine miliona € duga koje se prebacuju na budžet.

Zašto ne pokušati još jedan krug? Biće ovaj put dosta drugačije.

Ti ne odgovori na pitanje ko postavlja i ko bira lufthanzin fiskalni savet?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801411#p801411:1tb6g828 je napisao(la):
duke23 » Sre Dec 09, 2020 4:50 pm[/url]":1tb6g828]
peper.mint":1tb6g828 je napisao(la):
Do kovida je bila samo jedna kao što možeš da pročitaš u linku. Sad se radi na drugoj kao što rade skoro sve druge kompanije. Sedam ili 8 je pokazatelj tvoje eksperize.
Nije teško pročitati post. Pitanje se odnosi na koliko godina je prošlo od prošle reorganizacije. 7 ili 8?

Sećaš se toga? Kada smo prebacili stotine miliona € duga na budžet da bi se rodila nova kompanija neopterećena dugovima, jer je tako mogla da funkcioniše.

I šta imamo posle 7(ili8?) godina? Stotine miliona € duga koje se prebacuju na budžet.

Zašto ne pokušati još jedan krug? Biće ovaj put dosta drugačije.

Ti ne odgovori na pitanje ko postavlja i ko bira lufthanzin fiskalni savet?
Nije prošlo ni 7 ni 8 godina od prošle reorganizacije. Piše u tekstu iz linka koji nije teško pročitati ali ga nisi očigledno pročitao ili razumeo.

Netačno je da je Er Srbija počela neopterećena dugovima, i fiskalni savet ukazuje na otplatu starih jatovih dugova.

Da si pročitao moje komentare u poslednjih desetak dana već bi pročitao da sam napisao da fiskalni savet odgovara skupštini. Ti ne odgovori zašto FS pridaje nesrazmernu paznju Er Srbiji i zašto se ponaša kao da radi u interesu LH.
 
Najjače mi je što je na ovom postu najažurnija osoba koja se apsolutno najslabije razume i u avio-kompanije, i u ekonomiju generalno.
 
Mislim da treba da znamo da li je gubitak Air Srbije do 20 mil E godisnje ili je 200 mil E.
U jednom slucaju ga ima smisla pomagati, u drugom ne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801429#p801429:3s285ddo je napisao(la):
MC_ » Sre Dec 09, 2020 6:51 pm[/url]":3s285ddo]Mislim da treba da znamo da li je gubitak Air Srbije do 20 mil E godisnje ili je 200 mil E.
U jednom slucaju ga ima smisla pomagati, u drugom ne.

svi finansijski izvestaji su objavljeni javno na sajtu APR. svi mogu da ih vide i uz malo truda i koncentracija da analiziraju. tu jasno pise sve - ukljucujuci i donacije drzave.

ako ces to da radis toplo ti preporucujem da cifre konvertujes u evre, lakse je :)
 
Ima jos jedna stvar.
Kako se uopste racunaju ti gubici. Kako se deli Prihod sa Etihadom? A kako dobit?
Da li je i Etihad odgovoran za nesto ili samo Republika Srbija?
Da li se drzavne dotacije nekako prelivaju na Etihad?
Da li je to jedina pomoc dravi ili Air Srbija ima i drugu vrstu pomoci, recimo da je izuzeta od nekih taksi itd.
I na kraju. Bivsi direktor JAT-a je tvrdio da su godisnji gubici otprilike istiu kao gubici JATa nekad.
Sta je prednost Air Srbije u odnosu na JAT?

U stampi pise o iznosu subvencija. APR je prilicno nepouzdan kad su u pitanju "zasticene firme".
https://www.danas.rs/ekonomija/kako-je- ... ed-stecaj/
Istovremeno, u svakoj godini pomoć države napumpala je prihode sa po 2,5 milijarde dinara.
Bez toga, kompanija bi bila u minusu, u 2018. i 2019. za oko 1,1 milijardu dinara, a u 2017. za pola milijarde.

Kako je Er Srbija došla pred stečaj

Jedno od pitanja o kojima je izgleda teško naći tačan odgovor i konsenzus je da li je Er Srbija uspešna priča od 2013. godine ili se nalazila u velikim problemima i pre izbijanja pandemije korona virusa koja je prizemljila skoro sve aviokompanije na svetu.
26Piše: Miloš Obradović08. decembra 2020. 08.00 Izmenjeno: 08.58
Istinomer
Kako je Er Srbija došla pred stečaj 1Foto: BETAPHOTO/ Air Serbia

Naime, prema rečima ministra finansija Siniše Malog, država ima dozvolu EU da pomogne nacionalnoj kompaniji za pokriće gubitaka nastalih usled pandemije, a kompanija, kako tvrdi, nije imala gubitke u prethodnom periodu.

Odgovor na ovo bi bilo lako naći u finansijskim izveštajima kompanije da nije jedne stavke koja se provlači kroz bilanse Er Srbije već godinama.

Naime, nominalno Er Srbija zaista beleži neto dobit poslednjih pet godina.

Međutim, u svakoj od dosadašnjih godina od 2013. od kada je od JAT-a nastala ova kompanija udruživanjem Republike Srbije i Etihada iz UAE u njenim bilansima uspeha nalaze se subvencije države.

Subvencije su se poslednje tri godine ustalile na 2,5 milijarde dinara, a prethodno su iznosile i po pet, odnosno šest milijardi dinara.

Prema tvrdnjama predstavnika države tu se radi o starim dugovima JAT-a koje država preuzela na sebe.

Ipak, oni se računovodstveno knjiže na prihodnoj strani bilansa uspeha i to u poslovne prihode.

Dakle, taj novac kompanija ni ne vidi, ali on svake godine pumpa njene prihode.

Tek sa tom subvencijom Er Srbija je u svakoj od tih „uspešnih“ godina pravila dobit.

Pa je recimo u 2015. godini neto dobit iznosila oko 500 miliona dinara, a državna pomoć 5,9 milijardi dinara.

Prethodne tri godine imali smo prilike da čujemo pohvale kompaniji za finansijske uspehe, pa je tako 2017. dobit iznosila dve milijarde, 2018. 1,3 milijarde, a 2019. 1,4 milijarde dinara.

Istovremeno, u svakoj godini pomoć države napumpala je prihode sa po 2,5 milijarde dinara.

Bez toga, kompanija bi bila u minusu, u 2018. i 2019. za oko 1,1 milijardu dinara, a u 2017. za pola milijarde.

Drugim rečima kompanija ne može iz poslovanja da pokrije svoje rashode.

Analiza poslovanja Er Srbije od strane Fiskalnog saveta u kojoj se primećuje da postoji gubitak iznad visine kapitala, stavka koja je inače prilično nepoznata u zapadnim ekonomijama pošto kompanije uglavnom ne dočekaju da im kumulirani gubici postanu veći od kapitala, isprovocirala je ministra finansija koji je i sam učestvovao i rukovodio projektom stvaranja Er Srbije da proglasi opsednutost Fiskalnog saveta ovom kompanijom „koja ne predstavlja fiskalni rizik“.
Ukupan akumulirani gubitak na kraju prošle godine iznosio je 23,2 milijarde dinara, dok je gubitak iznad visine kapitala iznosio 15,2 milijarde dinara.
Ipak, ministar se na sednici skupštinskog Odbora za finansije, republički budžet i kontrolu trošenja javnog novca složio sa predsednikom Fiskalnog saveta Pavlom Petrovićem, da je kompaniji potrebno restrukturiranje te da se u njega već krenulo.
„Program restrukturiranja Er Srbije biće usvojen do kraja godine, a onda ga šaljemo na odobrenje Evropskoj komisiji, a onda će biti jasno i koliko novca dajemo i zašto se daje“, rekao je Mali.
Osim toga što je upitno čemu restrukturiranje, kako tvrdi ministar, uspešne kompanije, koja pati samo zbog pandemije, dok je prethodno poslovanje pozitivno, problem je što je donet rebalans budžeta za 2020. godinu, a u Skupštini se nalazi i predlog budžeta za 2021. godinu, a ne zna se koliko je novca za ovu kompaniju do sada izdvojeno iz državne kase, niti koliko će poreske obveznike koštati sledeće godine.
Ni Fiskalni savet nije mogao doći do konkretnih informacija, ali na bazi dostupnih državnih dokumenata i finansijskih izveštaja kompanije, manjak za ovu i narednu godinu je oko 200 miliona evra, a manje od polovine je gubitak nastao pandemijom.
Ne samo što se u bilansu uspeha vidi manjak kada se isključe državne dotacije, nego se i iz novčanih tokova vidi da svake godine kompaniji fali oko 10 miliona evra iz poslovnih aktivnosti, ne računajući (očekivani) minus od oko 20 miliona evra iz investiranja.
Taj manjak kompanija je nadoknađivala zaduživanjem i upravo dospeće tih kredita je ove i sledeće godine znatno otežalo poziciju preduzeća.

Znaci oko 21 mil evra godisnje je drzavna subvencija.
To ne bi bio problem, da to nije svake godine, da se subvencijama izgleda ne vidi kraj.

Ako Air Srbija ode u stecaj, kao sto izgleda, kakve to subvencije Srbija mora da isplacuje stranim kompanijama koje ce zameniti AIr Srbiju? Zasto bi Srbija bila obavezna da ih subvencionira?

I kako ce AIr Srbija da prezivi restrukturanje, kada je sve vec na granici pucanja?
 
MC_ kako mislis da drzava funkcionise bez povezanosti avionima sa hubovima u evropi? nece nijedna kompanija tek tako leteti za dz ako moze da izvuce pare za te letove. tu je dvostruka korist u pitanju. drzavi su potrebni letovi te neke kompanije (citaj LH), a kompaniji pare.

nije slucajnost sto je bas LH dobila najveci iznos subvencija u Ljubljani. Nije slucajnost sto se nemacki Fraport, operater aerodroma u Ljubljani, ostro protivi stvaranju nove kompanije Slovenije.
 
ne treba vam nikakav tekst, nikakav oxford economics da biste shvatili znacaj nacionalne kompanije. zdravorazumski je.
 
Postovi koji su u svom sadržaju imali reč bot i etiketiranje sagovornika su obrisani.
 
lukakaludjerovic":2s1qy6mg je napisao(la):
MC_ kako mislis da drzava funkcionise bez povezanosti avionima sa hubovima u evropi? nece nijedna kompanija tek tako leteti za dz ako moze da izvuce pare za te letove. tu je dvostruka korist u pitanju. drzavi su potrebni letovi te neke kompanije (citaj LH), a kompaniji pare.

nije slucajnost sto je bas LH dobila najveci iznos subvencija u Ljubljani. Nije slucajnost sto se nemacki Fraport, operater aerodroma u Ljubljani, ostro protivi stvaranju nove kompanije Slovenije.

Kako Mađarska funkcioniše bez nacionalne kompanije? Pritom su oni turistička velesila za nas, cak i malena Slovenija ima duplo više turista od nas.

Tih 200 miliona je oko 30 evra po stanovniku Srbije. Zasto ja da dam 30 evra za Air Serbiu, kao i većina stanovnika ove zemlje koji nisu nikada leteli sa njima? A tek nema smisla sto polovina toga faktički ide braći Arapima...
 
Проблем са Етихадом је што можда је тако а можда о није мало људи је видело уговор
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801573#p801573:2ia4b36s je napisao(la):
Dart » Thu Dec 10, 2020 4:31 am[/url]":2ia4b36s]
lukakaludjerovic":2ia4b36s je napisao(la):
MC_ kako mislis da drzava funkcionise bez povezanosti avionima sa hubovima u evropi? nece nijedna kompanija tek tako leteti za dz ako moze da izvuce pare za te letove. tu je dvostruka korist u pitanju. drzavi su potrebni letovi te neke kompanije (citaj LH), a kompaniji pare.

nije slucajnost sto je bas LH dobila najveci iznos subvencija u Ljubljani. Nije slucajnost sto se nemacki Fraport, operater aerodroma u Ljubljani, ostro protivi stvaranju nove kompanije Slovenije.

Kako Mađarska funkcioniše bez nacionalne kompanije? Pritom su oni turistička velesila za nas, cak i malena Slovenija ima duplo više turista od nas.

Tih 200 miliona je oko 30 evra po stanovniku Srbije. Zasto ja da dam 30 evra za Air Serbiu, kao i većina stanovnika ove zemlje koji nisu nikada leteli sa njima? A tek nema smisla sto polovina toga faktički ide braći Arapima...

Mislim da Madjarska subvencioniše kroz PSO neke liniije Wizz-u. Nemaju nacionalnu, ali imaju privatnu kompaniju Wizz kojoj je Budimpešta glavni hub. Aegan je isto privatna kompanija, a znamo šta je Grčka u pogledu turizma.

To što neko nije leteo nikada AS nije neki argument za obustavljanje subvencija. Mozda neko ne koristi autoput uopšte (bilo koji) ali se ei njegov novac izdvaja ii za to. Na primer Moravski koridor košta koliko? Milijardu evra (skoro). Šta to znači gradjanima Bečeja na primer? Apsolutno ništa, a Bečejci idu po rupama do Topole na primer. Prosto ne mozemo svi imati korist od svega u šta država ulaže te je taj argument smešan.

Mene lično nervira to što mi i ne znamo koliki je dug, da li je stvarno 200 miliona i kako smo došli do toga i kolika je uloga Etihadovih kredita u tome.
 
Ako bi morali da subvencionisemo LH, isto nam je, u stvari jos nam je i gore.
Ispade da su drzave taoci aviokompanija.
 
Naravno da nije isto.
Tada bi subvencionisali samo linije od nacionalnog značaja. Ka Banja Luci, ili Trebinju sutra, možda Beograd-Niš. Tu pričamo o par linija od nacionalnog značaja kod kojih nema ekonomske isplativosti. Tu pričamo o par stotina hiljada €, a kad subvencionišemo celu aviokompaniju u pitanju su desetine miliona € godišnje, ili stotine kao što je u pitanju ove godine.
 
Само што је словеначка влада управо олучила да немачком власнику аеродрома (није концесионар, већ 1/1 власник) иплати 5 милиона евра помоћи. А пре тога је платила компанијама што су уопште летеле за Љубљану ове године... највише Луфтханзи, а Ер Србији 100.000 евра.

А ономад су хтели из Југославије баш да им се не би преливале паре у Београд - да би сад исти сепаратисти-феудалци, Јанша и Кацин, слали у Франкфурт на Мајни.

И опет, неки дан је било 0 (НУЛА!) летова из и за Лајбах.

Скупи су окови колонијализма, нећемо то.
 
A sta bi bilo ako Air Srbija nestane i mi necemo nikoga da subvencionisemo?

Ako su zaista stotine miliona u pitanju, ove godine, nema smisla subvencionisati Air Srbiju.
Jer u normalnim okolnostima, to je subvencija za deset godina.
 
ne mozemo da se poredimo sa Madjarskom koja iako nema nacionalnu aviokompaniju, ima giganta od Wizza.

kao sto je vec poznato, LH grupa je preuzela veliki deo trzista Madjarske nakon bankrota MALEV-a.
 
Мађарска активно помаже пољски ЛОТ да одмени недостајућу регуларну (не лоукост) националну авиокомпанију. Сад је то паузирано због короне, али ће вероватно бити настављено.

Овогодишњи финансијски резултати немају везе ни са чим и на основу њих се не могу изводити закључци нити доносити смислене одлуке.
 
Трагом ове вести
https://www.exyuaviation.com/2020/12/et ... e-air.html

А поводом изјаве АВ да ће Србија да повећа удео у ЕрСрбији, да ли можемо да изведемо закључак да се са Етихадом дефинитивно разилазе и ЕР Србијасе враћа у власништво 100%?

Можда је коначно време да се поради на приступању у СкајТим алијансу?
 
Пантограф":32zvtljf je napisao(la):
Само што је словеначка влада управо олучила да немачком власнику аеродрома (није концесионар, већ 1/1 власник) иплати 5 милиона евра помоћи. А пре тога је платила компанијама што су уопште летеле за Љубљану ове године... највише Луфтханзи, а Ер Србији 100.000 евра.

А ономад су хтели из Југославије баш да им се не би преливале паре у Београд - да би сад исти сепаратисти-феудалци, Јанша и Кацин, слали у Франкфурт на Мајни.

И опет, неки дан је било 0 (НУЛА!) летова из и за Лајбах.

Скупи су окови колонијализма, нећемо то.

Pa vidiš valjda neku logiku u tome.
Pomoć Slovenije aerodromu u vreme najgore krize za industriju + sve subvencije za aviokompanije nisu ne blizu našim izdvajanjima u vreme najboljih godina za avioindustriju. Ovu i sledeću da ne pominjem.

O tome i pričam, oni su seli i sabrali. Bolje ErSrbiji 100000€ subvemcija, nego 10M Adriji. By by Adria.

Da li smo i mi onda kolonozovali Sloveniju ako oni plaćaju ErSrbiji subvenciju?
 
Па није само ЕрСрбија добила субвенције. Кад сабереш СВЕ субвенције добићеш цифру која није тако благопријатна као што си злонамерно представио...
 
Da budemo konkretni, podelili su nešto ispod jednog miliona eura.
 
Sve subvencije su 5 miliona evra?
Za korona godinu. +5M za aerodrom. Ukupno 10. Nisam siguran da treba računati i aerodrom, ali dobro.

To je manje od naših subvencija prošle godine samo za aviokompaniju, koja je bila savršena u odnosu na ovu i sledećih nekoliko godina.
Trebaće im 20 godina da isplate ono što ćemo mi platiti samo sledeće korona godine.

Gde je tu moja zlonamera?
 
Па треба узети у обзир и разлилку у броју путника коју желимо да подстакнемо.

Да се разумемо, сагласан сам да партијско ухлебљење и ненужни персонал и трошкови треба резати, али да се саобраћај мора субвенционисати, ту нема дилеме. При том, не само ваздушни, већ и сви остали видови.

Србији је потребан моћан генератор кретања, који генерише напредак у свим областима.
 
Ćao zdravo:
Etihad terminates Belgrade service, Air Serbia partnership on thin ice
Etihad Airways has indefinitely terminated flights between Abu Dhabi and Belgrade and will seemingly end its codeshare partnership with Air Serbia next year, indicating its part-ownership of the company will also come to a close. Etihad restored services between Abu Dhabi and Belgrade in July but suspended them on October 14 for a six-week period. It later postponed the service resumption until January 2021 but has now completely discontinued sales and no longer offers options to the Serbian capital via points in Europe from where it codeshares on Air Serbia flights. Etihad performed well on its service to Belgrade, which was launched in 2013, benefiting from an extensive codeshare partnership with the Serbian carrier. They were maintained on a daily basis up until the coronavirus pandemic, while it ran up to twelve weekly rotations between the two cities over the past two summers. In 2019, the airline operated 462 one-way flights between Abu Dhabi and Belgrade, offering 62.832 seats each way.

Currently, Etihad Airways has its designator code and flight numbers on Air Serbia’s services to and from Amsterdam, Barcelona, Berlin, Bucharest, Cairo, Copenhagen, Dusseldorf, Frankfurt, Helsinki, Kiev, Ljubljana, London, Madrid, Milan, New York, Podgorica, Prague, Rome, Moscow, Skopje, Sofia, Stockholm, Stuttgart, Tirana, Tivat, Venice and Vienna. Some of these routes are temporarily suspended due to Covid-19. Etihad declined to comment on the latest developments.

The Serbian government has indicated Etihad may exit from its part-ownership of Air Serbia. In June, the state launched talks with the Emirati national carrier over its future role in the airline. The Serbian government noted at the time it would request for Etihad to cover part of the losses incurred throughout the Covid crisis, otherwise it would look to take a greater share in the airline. Yesterday, the Serbian President, Aleksandar Vučić, noted, “As far as Air Serbia is concerned, not only will it continue operating, we will also have enough strength and knowledge if we have to recapitalise the company and take over a larger ownership stake. This is not a problem at all. Air Serbia will be a successful airline and the pride of Serbia everywhere in the world”. The Serbian government owns a 51% stake in the company, while Etihad holds 49%.

In October, the Serbian government adopted a decree which enables it to recapitalise Air Serbia. Through recapitalisation, the state can increase its share in the company, which it can later sell back to the said company at any time or another entity. Mr Vučić hinted over the summer that if Etihad were to fully or partially exit the airline, another strategic partner could be brought in. “We might introduce some other strategic partners, but we will continue to hold a majority stake. Air Serbia will be our flag carrier and it will be stronger than it is today”, he said.

The strategic partnership agreement between Etihad Airways and the Serbian government, unveiled in August 2013, saw the Emirati airline make available a forty million US dollar loan facility to Air Serbia which was converted into equity on January 1, 2014 for a period of five years. This was matched by an equal funding injection by the Serbian government. The two sides each provided further funding through shareholder loans and other funding mechanisms to meet working capital requirements and support network development. The five-year deal was later extended until further notice, however, Etihad’s involvement in Air Serbia has been significantly reduced, with the state providing subsidies and funds for the airline over the past few years. Etihad registered an 870 million US dollar loss in 2019 and its equity investments in carriers around the world have unravelled in recent years.

Under the transaction agreement between Etihad and the Serbian government, the Emirati carrier’s part ownership of Air Serbia can be terminated at any time. The agreement states Etihad can pull out of the deal in case of a material adverse event. It further notes, “This agreement shall cease to have any effect from the date of termination and no party shall have any claim against any other party”.
https://www.exyuaviation.com/2020/12/et ... OQSEdzIHo0
 
Vrh