Šta je novo?

Air Serbia

Kakve to takse placaju i sta to kupuju na aerodromu? Koliki je uticaj tih transfernih taksi, pa da imaju i svih 3 miliona transfernih putnika to nije ni 1% koliko se prihoduje od turizma. Masa karata preko presedanja u BGu ka drugim destinacijama je jeftinija u odnosu na direktne karte, sto je potpuno ok kao kod drugih kompanija, ali je presmesno govoriti kako ti transferni putnici ostavljaju ne znam koje pare Srbiji.
 
„Ер Србија” направила губитак од 200 милиона евра

Ова компанија би у 2020. имала проблема чак и да није било пандемије јер би јој недостајало око 60 милиона евра готовине, наводи Фискални савет у свом извештају

677z381_er-srbija1----------foto-R-KRSTINICH.jpg

(Фото Р. Крстинић)

„Ер Србији” ће за опстанак недостајати око 200 милиона евра до краја наредне године, а у новембарском ребалансу буџета за ову годину и предлогу буџета за 2021. постоје индиције да ће Влада Србије свакако помоћи овом предузећу – додуше, у још увек непознатом износу јер планирани трошкови нису јавно приказани.

Оно што је извесно јесте да процењени мањак националног авио-превозника није само последица удара актуелне кризе већ и лошег пословања у преткризном периоду.

Томе у прилог иди и чињеница да, иако су многе европске земље помагале својим авио-превозницима у овој години, то је по правилу била мање издашна помоћ (у просеку покривају 35 одсто прихода), док би покриће мањка нашег авио-превозника представљало више од 60 одсто прихода компаније чији су сувласници Влада Србије са 51 одсто и „Етихад” из Уједињених Арапских Емирата.

Ово је закључак Фискалног савета који је изнет у оцени предлога буџета за 2021, при чему је детаљно анализирано пословање „Ер Србије”. Фискални савет указује да се од укупног износа помоћи који ће држава исплатити „Ер Србији”, по свему судећи, тек мањи део (60–80 милиона евра за две године) односи на финансијске проблеме изазване пандемијом.

– У последњим буџетским плановима за 2020. и 2021. уочавамо део неразјашњених политика на позицији нето буџетских позајмица (реда величине око 200 милиона евра). Могуће је да су ова средства намењена управо за „Ер Србију”, али то ни у једном делу буџета и пропратне документације није јасно наведено. Уколико је део буџетских средстава заиста и намењен за ову компанију, влада би требало што пре јавно да прецизира о ком износу се ради и образложи по ком основу (и за које намене) га тачно додељује. Оцењујемо да је дужна да ово јасно представи грађанима Србије будући да су они (то јест Република Србија) већински власник предузећа (51 одсто), а ова државна помоћ ће, по свему судећи, коштати пореске обвезнике стотине милиона евра.

„Ер Србија” би такође морала да почне с објављивањем годишњих и периодичних финансијских извештаја, наводи Фискални савет.

Остварени (бруто) добитак, заправо је био последица позамашних исплата државне помоћи (реда величине 2,5 милијарде динара до шест милијарди динара), које су највећим делом издвојене за исплату старих дугова ЈАТ-а. А које се у билансу успеха овог предузећа рачуноводствено бележе као ставка пословних прихода.

– Како се према рачуноводственим правилима отплата главнице тих дугова не књижи на расходима (већ у билансу стања као смањење дугорочних обавеза), то значи да је овај вид књиговодственог приказа утицао само на приходну страну – па су пословни и укупни резултати управо због тога били бољи него што заправо јесу. Ако из прихода искључимо део новца дотираног од државе, долазимо до закључка да је у читавом посматраном периоду ово предузеће бележило губитке од око 20 милиона евра (2,5 милијарди динара) – наводи Фискални савет.

Недостатак готовине за сервисирање доспелих обавеза предузеће је надокнађивало задуживањем. Конкретно, у периоду од 2015. до 2018. године предузеће је узело два кредита од ентитета „ЕА партнерс” (укупно 120 милиона долара) у 2015. и 2016. години, кредит од Фонда за развој (14 милиона евра). Укупна повучена средства из тих кредита (преко 18 милијарди динара) премашила су укупне потребе за сервисирање пословних обавеза и покривање инвестиција (од око 10 милијарди динара). То је основни разлог због чега структурни проблем ликвидности – немогућност да се из редовног пословања генерише довољно готовине за покривање доспелих обавеза – није био испрва видљив, а „Ер Србији” све до 2020. године није недостајало готовине за обављање свих својих активности.

– „Ер Србија” од свог оснивања остварује губитак изнад висине капитала што је углавном одлика губиташких државних предузећа. Другим речима, нагомилане обавезе појеле су капитал. На крају 2019. године укупне обавезе „Ер Србије” износиле су 41 милијарду динара и биле су 1,6 пута веће од укупне имовине предузећа (26 милијарди динара), што значи да је компанија остварила губитак изнад висине капитала од чак 15 милијарди динара. Губитак изнад висине капитала по важећој законској регулативи у Србији представља довољан услов за покретање стечајног поступка – наводи Фискални савет.

Ако се, ипак, и након пандемије настави пословање по обрасцу који се усталио пре кризе, „Ер Србији” ће поново структурно недостајати 30 милиона евра годишње, под претпоставком да нема додатног задуживања.

– Једини начин да се „Ер Србија” коначно оспособи да самостално и одрживо послује јесте реструктурирање компаније и промена модела пословања. „Ер Србија” би у 2020. била у проблему чак и да није било пандемије – процењујемо да би недостатак готовине износио око 60 милиона евра – закључује Фискални савет и истиче да се са избијањем пандемије ствари додатно погоршавају, па ће мањак из редовног пословања у 2020. вероватно бити већи – за око 40 милиона евра.

Izvor: http://www.politika.rs/scc/clanak/46810 ... liona-evra
 
Zasto AIr Srbija ima gubitke (nezavisno od sadasnje epidemie)?
Da li je to zbog prevelikog broja linija?
 
велики број радника на број авиона и број путника. плус "крадуцкање" од стране Партије. вероватно и понеки лош кредитни/лизинг уговор. и Њујорк
 
Ko hoce za "dzabe" za Njujork, 300evra promo karta decembar-februar trenutno.
 
Sto ne ukiu liniju za Njujork onda?
 
zato sto je linija za njujork preko leta itekako profitabilna, LF je u julu uvek preko 95%, naravno ne ove godine.

skoro nijedna linija nije profitabilna u februaru.

sto se kredita i lizinga tice, to su stavke koje su najvise doprinele gubitku er srbije, ali su donele zaradu etihadu. svi ti ugovori su radjeni preko etihada kako bi oni stekli neki profit. izuzetno velike kamate na kredite, izuzetno skupi lizing ugovori, po nekoliko puta veci od trzisne cene
 
Ne bi trebalo da je ukidaju, samo treba da je srede malo sa polascima i vise da rade promocije postojecih sporazuma koje vec imaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799484#p799484:moirs57a je napisao(la):
VeniVidiVici » Čet Dec 03, 2020 9:57 pm[/url]":moirs57a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799314#p799314:moirs57a je napisao(la):
lukakaludjerovic » Thu Dec 03, 2020 3:57 pm[/url]":moirs57a]mozda er srbija posluje sa gubitkom, ali je srpski turizam u velikom plusu. to je ovde objasnjeno i argumentovano mali milion puta, ali neki ne shvataju...

Jel može neko da me uputi na link sa dokazima, najiskrenije me zanima da to pročitam.

Ono što sam ovde čitao je:
- razbijaju koliko transfernih putnika imaju koji presedaju u Beogradu. U prevodu: veliki broj putnika preseda u Beogradu zato što im je to najjeftinija karta koju su našli. Korist za srpski turizam: 0
- Izraelci najbrojniji turisti u Srbiji u oktobru. Broj letova u režiji Air Serbia tokom istog perioda: 0.

Tokom korone stvari sa zabranama ulaska se menjaju iz dana u dan pa je besmisleno uzimati anomaliju kakva je bila u oktobru. Najveći udeo na aerodromu ima Er Srbija i tokom normalnih vremena naravno da dovozi veliki deo turista. Nije samo da ih dovodi ovde već ih stimuliše da ostaju u Beogradu i troše pare. Kad je bre LH davala popuste putnicima da troše pare u Beogradu? Aposultno nikad, zabole ih da podržavaju turizam u Srbiji.

https://www.airserbia.com/informacije/pre-leta/keep-boarding

Osim toga pogledaj i odlazno tržište, koliko je u poslednjih 4-5 godina čartera odletelo iz Beograda za Tursku. Hiljade. Koliko njih su odradile avio kompanije iz Turske: 0. Svaki, baš svaki let je odradila Er Srbija.

Sve se svodi na vrlo jednostavno pitanje: da li ulagati pare u domaću firmu gde postoji mogučnost odluke gde i kada se leti, gde rade naši ljudi, plaćaju porez i troše zarade uglavnom u Srbiji, ili plaćati Lutfhanzi i Wizzeru da odnose subvencije van zemlje bez ikakve mogućnosti kontrole? Odgovor je uvek broj 1 osim ako navijaš za interese drugih zemalja. Bez izuzetka.
 
Dobro, koja je po vama granica subvencionisanja Air Srbije u milionima evra, tako da bi prelazak te granice znacio stecaj.
 
Па јасно је да та граница не може да буде иста данас и сутра. У години са короном и годинама без ње.

Тебе ова оксфордска анализа није убедила?

Што се тиче осталих фирми у које се сипа, прво, они нису политички маркетинг владајуће партије, друго, спреају се запродају, а што се железнице тиче, вероватно ће се појавити пајтос фирме за превоз терета.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799790#p799790:153zxkfn je napisao(la):
Прле » Fri Dec 04, 2020 8:42 pm[/url]":153zxkfn]

Тебе ова оксфордска анализа није убедила?

Ova analiza (tj. novinski promo članak koje se poziva na neku analizu) je dao neko optimistično predviđanje šta bi sve moglo da bude. Ipak se malo bolje razumem u tematiku da bi mi neko prodao lepu priču.

Dovoljno je uzeti statističke podatke i pogledati odakle dolaze turisti. Barem polovina (50%) stranih noćenja nema NIKAKVE veze sa Air Serbia - npr. susedne zemlje, zemlje iz kojih tada nije ni letela Air Serbia (npr. Turska), ili koji dolaze preko drugih aviokompanija (npr. iz Kine veliki broj turista dolazi preko nekada 4 dnevna leta Aeroflota): https://publikacije.stat.gov.rs/G2020/Pdf/G20201020.pdf

Air Serbia je svakako doprinela rastu aerodroma, i niko to ne osporava. Aerodrom verovatno ne bi dostigao cenu koju je dostigao da nije bilo Air Serbia. Veliki deo rasta prometa je zahvaljujući transfernom modelu te kompanije (ne zaboravite da se jedan putnik koji tranzitira u Beogradu računa kao 2 - kada doleti i kada odleti).

NIKO TO NE OSPORAVA.

Ali to ne znači da sve to nije ostvareno zahvaljujući mojim i tvojim parama, tj. parama poreskih obveznika. TO JA NE RAZUMEM. Zašto je teško prihvatiti ono što svi odavno znaju?

A linija do Njujorka. Da li taj tzv. profit u nekom letnjem mesecu pokriva gubitke koji nastaju tokom ostatka godine?
 
lukakaludjerovic":2fk7dn5e je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799484#p799484 je napisao(la):
VeniVidiVici » Čet Dec 03, 2020 10:57 pm[/url]":2fk7dn5e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799314#p799314 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Thu Dec 03, 2020 3:57 pm[/url]":2fk7dn5e]mozda er srbija posluje sa gubitkom, ali je srpski turizam u velikom plusu. to je ovde objasnjeno i argumentovano mali milion puta, ali neki ne shvataju...

Jel može neko da me uputi na link sa dokazima, najiskrenije me zanima da to pročitam.

Ono što sam ovde čitao je:
- razbijaju koliko transfernih putnika imaju koji presedaju u Beogradu. U prevodu: veliki broj putnika preseda u Beogradu zato što im je to najjeftinija karta koju su našli. Korist za srpski turizam: 0
- Izraelci najbrojniji turisti u Srbiji u oktobru. Broj letova u režiji Air Serbia tokom istog perioda: 0.

turisti koji presedaju u beogradu placaju takse, dosta njih kupi nesto na aerodromu itd...

naravno da nije bilo er srbijinih letova za izrael kad su to bili carteri izraelskih turistickih agencija. nece izraelska agencija da plati er srbiji da leti za njih...

https://seenews.com/news/air-serbia-to- ... vey-534656
evo link za analizu Oxford Economics iz 2016. godine
Ovo nije link ka analizi.

Ovo je link ka novinskom članku koji piše o analizi.
Kao i izveštaj na sajtu ErSrbije koji se poziva na izveštaj.
Kao i novinski članci iz 2014.
Kao i izveštaj komisije o dodeli državne pomoći iz 2012.

Samo tog izveštaja nema nigde.
 
linija za njujork stvara gubitke, to je kristalno jasno. uvedena je kao politicka promocija.

nijedna kompanija na svetu ne moze da profitira ako leti samo jednu long-haul liniju i u floti ima jedan sirokotrupac.

Er srbiji je potrebno jos widebody aviona, vise long-haul linija, a samim tim i vise regionalnih aviona koji bi sluzili kao feeder-i sirokotrupca. to je jedini put ka profitabilnosti kada su u igri sirokotrupci.
 
MC_":3h40r63x je napisao(la):
Dobro, koja je po vama granica subvencionisanja Air Srbije u milionima evra, tako da bi prelazak te granice znacio stecaj.
U današnjem trenutku?
Vrlo kompleksno pitanje, na koje ne znam odgovor, a verovatno ga ne zna niko.
Globalno, nalazimo se u situaciji koja je nova, kakvu ne poznajemo.
Pad beleže apsolutno svi. Najveći upravo oni koji su imali najviše letova.
Gde će se sve to zaustaviti, koliko dugo i kako će teći period oporavka... (?)
Mnogo nepoznanica...

Sa druge strane, sama činjenica da AS nije bila rupa bez dna i da se pokazala maltene kao jedina mudra investicija polumrtvog Etihad-a, meni kao laiku ostavlja tračak nade da AS u nekoj doglednoj (na žalost, ne tako skoroj) budućnosti može da zadrži svoje mesto pod suncem.


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Nije u pitanju neka burazersko-sendvičarska firma koja radi te analize. Ovo je deo analize koju je ista firma uradila o ukupnom uticaju avijacije na ekonomiju Slovenije:

https://www.exyuaviation.com/2020/11/new-slovenian-carrier-hangs-on-eu.html

Slovenija je odličan primer šta bi se desilo u Srbiji kad bi se ugasila Er Srbija. Ukratko:

-adriju je slovenija pod nerazjačnjenim okolnostima prodala nepoznatoj NEMAČKOJ firmi 4k
-4k je učinio sve da adriju što pre odgura u propast, poslednja dva NEMAČKA direktora firme su pod kriminalnom istragom
-aerodrom ljubljana je pod upravom NEMAČKE firme fraport koja drži frankfurtski aerodrom i u dobrim je odnosima sa lufthanzom
-čim je crkla adrija, najveći porast letova u ljubljani je napravila NEMAČKA lufthanza i kompanije koje poseduje sa feeder letovima koji dovode putnike iz ljubljane do čvorišnih aerodroma odakle ih lufthanzini avioni razvoze do odredišta.
-ljubljana je i pored toga doživela ogroman pad putnika i to još pre korone.
-kad je slovenačka vlada predložila pomoć za osnivanje nove avio kompanije, NEMAČKA firma fraport se tome suprotstavila
-slovenačka vlada je ipak rešena da otvori novi avio firmu, podnela je zahtev eu za odobrenje 76 miliona evra. za sada evropska komisija, u kojoj NEMAČKA ima najveći uticaj, negativno gleda na taj predlog.
-dok eu ne odobri novu avio firmu i pošto pad prometa u ljubljani katastrofalno loše utiče na ekonomiju slovenačka vlada je odobrila privremene subvencije stranim avio kompanijama, od kojih je ubedljivo najviše dobila NEMAČKA lufhanza.

Osim ako ne vidite crvenu boju, jasno je kome je u interesu da Slovenija nema svog nacionalnog avio prevoznika.

Što kažu, pametan se uči na tuđim greškama (tj vidi katastrofu u Sloveniji) a glup se uči na svojim greškama (tj dozvolio bi zatvaranje Er Srbije). Er Srbija je dosta veća od Adrije pa bi razmere katastrofalne odluke o eventualnom zatvaranju Er Srbije bile još pogubnije po Srbiju. Osim nekoga ko radi za Lufthanzu, Wizzer itd ne vidim kako bilo ko i pored ovoga želi kraj Er Srbije. Ono kad vidite da je neko zapenio protiv Er Srbije, pitajte se u sebi "Za koga ti radiš?"
 
Samo što to za značajan broj Slovenaca ne predstavlja nacionalnu tragediju. Mnogi su i jedva dočekali da se više ne zlopate po službenim putovanjima sa Adriom, i da se njihovi porezi ne troše uzaludno.

Takođe ne razumem, s obzirom na geografiju i ekonomiju, i razmeštaj kompanija i čvorišta, šta je čudno u tome da je Lufthansa uskočila najviše? Da li neko očekuje da brazilske i ruske kompanije masovno prevoze putnike iz Ljubljane za Brisel? Ili Alitalia?

Da je Slovenija na severoistoku Pirinejskog poluostrvua verovarno bi dominantan bio AirFrance, ovako je valjda logično da Lufthansa može najviše da ponudi?

Svakako je bila suluda naša nekadašnja situacija da do Tirane i Sofije letimo preko Beča, ali da li je to vredno platiti 200 miliona evra?



Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799822#p799822:2enwo5p7 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Pet Dec 04, 2020 9:46 pm[/url]":2enwo5p7]linija za njujork stvara gubitke, to je kristalno jasno. uvedena je kao politicka promocija.

nijedna kompanija na svetu ne moze da profitira ako leti samo jednu long-haul liniju i u floti ima jedan sirokotrupac.

Er srbiji je potrebno jos widebody aviona, vise long-haul linija, a samim tim i vise regionalnih aviona koji bi sluzili kao feeder-i sirokotrupca. to je jedini put ka profitabilnosti kada su u igri sirokotrupci.


Zasto se ne skoncentrisati na vrlo profitabilene linije za region i zap evropu, a ukinuti liniju za Njujork?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799834#p799834:3lscneje je napisao(la):
peper.mint » Pet Dec 04, 2020 10:38 pm[/url]":3lscneje]Nije u pitanju neka burazersko-sendvičarska firma koja radi te analize. Ovo je deo analize koju je ista firma uradila o ukupnom uticaju avijacije na ekonomiju Slovenije:

https://www.exyuaviation.com/2020/11/new-slovenian-carrier-hangs-on-eu.html

Slovenija je odličan primer šta bi se desilo u Srbiji kad bi se ugasila Er Srbija. Ukratko:

-adriju je slovenija pod nerazjačnjenim okolnostima prodala nepoznatoj NEMAČKOJ firmi 4k
-4k je učinio sve da adriju što pre odgura u propast, poslednja dva NEMAČKA direktora firme su pod kriminalnom istragom
-aerodrom ljubljana je pod upravom NEMAČKE firme fraport koja drži frankfurtski aerodrom i u dobrim je odnosima sa lufthanzom
-čim je crkla adrija, najveći porast letova u ljubljani je napravila NEMAČKA lufthanza i kompanije koje poseduje sa feeder letovima koji dovode putnike iz ljubljane do čvorišnih aerodroma odakle ih lufthanzini avioni razvoze do odredišta.
-ljubljana je i pored toga doživela ogroman pad putnika i to još pre korone.
-kad je slovenačka vlada predložila pomoć za osnivanje nove avio kompanije, NEMAČKA firma fraport se tome suprotstavila
-slovenačka vlada je ipak rešena da otvori novi avio firmu, podnela je zahtev eu za odobrenje 76 miliona evra. za sada evropska komisija, u kojoj NEMAČKA ima najveći uticaj, negativno gleda na taj predlog.
-dok eu ne odobri novu avio firmu i pošto pad prometa u ljubljani katastrofalno loše utiče na ekonomiju slovenačka vlada je odobrila privremene subvencije stranim avio kompanijama, od kojih je ubedljivo najviše dobila NEMAČKA lufhanza.

Osim ako ne vidite crvenu boju, jasno je kome je u interesu da Slovenija nema svog nacionalnog avio prevoznika.

Što kažu, pametan se uči na tuđim greškama (tj vidi katastrofu u Sloveniji) a glup se uči na svojim greškama (tj dozvolio bi zatvaranje Er Srbije). Er Srbija je dosta veća od Adrije pa bi razmere katastrofalne odluke o eventualnom zatvaranju Er Srbije bile još pogubnije po Srbiju. Osim nekoga ko radi za Lufthanzu, Wizzer itd ne vidim kako bilo ko i pored ovoga želi kraj Er Srbije. Ono kad vidite da je neko zapenio protiv Er Srbije, pitajte se u sebi "Za koga ti radiš?"

Ovo "Za koga ti radis?" je tipicna radikalska optuzba.

Zar je nelegitimno da ljudi zele da se smanje subvencije neke firme iz budzeta.
I drugo. Koliko godina ce trajati te subvencije? Zauvek?
Na nasem nivou ekonomskog razvoja moramo da imamo neambicioznu i malu aviokompaniju ili da je nemamo uopste.
 
već ima dovoljno letova za region.

air serbia doprinosi dobro jer se u svaki kraj Evropeu može stići istog dana bilo kog dana.
Kad je JAT imao pet operativnih aviona moralo se svuda presedati. A skuplje je bilo za mnoge linije pa je standard bio da se čak i unutar kontinenta čekaju celonoćne konekcije.

Air Serbia treba da optimizuje kadrove, i posle korone, jer će oporavak biti dug i spor, izbaci iz flote B733 i AT72-200
 
vise long haul linija = vise putnika iz regiona

apsolutno se slazem, sto pre b733 i atr72-200 treba izbaciti, stari su i neekonomicni. flota er srbije treba da se zasniva na a319/320, atr 72-500/600 i a332.

potreban je i neki 100-seater, ali onda dolazimo do 4 tipa aviona, sto je previse za kompaniju od 20+ aviona. ili atr ili 100-seater
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800033#p800033:77qao408 je napisao(la):
MC_ » Sub Dec 05, 2020 4:16 pm[/url]":77qao408]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799834#p799834:77qao408 je napisao(la):
peper.mint » Pet Dec 04, 2020 10:38 pm[/url]":77qao408] Ono kad vidite da je neko zapenio protiv Er Srbije, pitajte se u sebi "Za koga ti radiš?"

Ovo "Za koga ti radis?" je tipicna radikalska optuzba.

Zar je nelegitimno da ljudi zele da se smanje subvencije neke firme iz budzeta.
I drugo. Koliko godina ce trajati te subvencije? Zauvek?
Na nasem nivou ekonomskog razvoja moramo da imamo neambicioznu i malu aviokompaniju ili da je nemamo uopste.
Kakva greška! Rečenicu "Za koga ti radis?" izgovorio je Džejms Bond vozaču koji ga je dočekao na aerodromu na Jamajci u filmu Dr. No iz 1962 godine. Dobro što ga je pitao, jer je vozač radio za loše momke pa ga je 007 ubio.

Nije nelegitimo želeti da se smanje subvencije iz budžeta, to želim i ja. Ja želim da Er Srbija poraste dovoljno da može da zarađuje desetine i stotine miliona evra godišnje, ali još nije dostigla tu kritičnu masu.

Ovo da moramo da imamo neambicioznu i malu aviokompaniju ili da je nemamo uopste - to je tačno ono što LH hoće. Kao i 007, sad znam ogovor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799901#p799901:26wouryh je napisao(la):
Marcus Lupus » Sub Dec 05, 2020 3:42 am[/url]":26wouryh]Samo što to za značajan broj Slovenaca ne predstavlja nacionalnu tragediju. Mnogi su i jedva dočekali da se više ne zlopate po službenim putovanjima sa Adriom, i da se njihovi porezi ne troše uzaludno.

Takođe ne razumem, s obzirom na geografiju i ekonomiju, i razmeštaj kompanija i čvorišta, šta je čudno u tome da je Lufthansa uskočila najviše? Da li neko očekuje da brazilske i ruske kompanije masovno prevoze putnike iz Ljubljane za Brisel? Ili Alitalia?

Da je Slovenija na severoistoku Pirinejskog poluostrvua verovarno bi dominantan bio AirFrance, ovako je valjda logično da Lufthansa može najviše da ponudi?

Svakako je bila suluda naša nekadašnja situacija da do Tirane i Sofije letimo preko Beča, ali da li je to vredno platiti 200 miliona evra?
Za razliku od par Slovenaca koji su se "zlopatili" direktno leteći Adrijom umesto da uživaju u presedanjima po Frankfurtima, vlada Slovenije je već shvatila ekonomsku kataklizmu i krenula sa zahtevom za 76 miliona evra za osnivaje nove nacionalne avio kompanije. To će se desiti u narednim mesecima, pa će poreski obveznici iz Slovenije ponovo da plaćaju za nacionalnu avio firmu jer je to bolje nego da plaćaju Nemce.

To si (kao i onaj M.Brkić) totalno prenebregao. Tih 76m je tek za početak, i to za znatno manju firmu od Er Srbije. Da je veličine Er Srbije, i kad se dodaju pomoći u sledećim godinama, trebalo bi od poreza Slovencima ne samo 200 nego još par stotina miliona evra, tako da je cifra za Er Srbiju u očekivanom rangu.

Ako ti je prirodno da Nemačka preuzima i dominira avijacijom u Sloveniji, onda ćeš se složiti da je potpuno prirodno da Er Srbija to radi na Balkanu i u ovom delu Evrope između recimo Varšave na serveru i Istanbula-Atine na jugu. JAT je to već radio sedamdesetih i osamdesetih, kad je aerodrom Beograd imao veći promet od Beča i kad je JAT bio u 10 najvećih u Evropi za razliku od Austrijana.

Nemačka (opet oni!) je bila PRVA zemlja koja je zabranila letove sa Jugoslavijom 21 decembra 1991, mnogo pre UN i Amerike, i time su Nemci efektivno počeli da uništavaju JAT. Kakva slučajnost da je Austrian Airlines i aerodrom Beč devedesetih preuzeo mnoge putnike i daleko prestigao JAT i aerodrom BEG! Da je neko u Beču 70-80-ih rekao da treba upumpavati stotine miliona u razvoj flote i aerodroma jer će zbirno oni donostiti milione i milijarde evra Austriji u narednim decenijama, sigurno bi se u Austriji našli oni koji bi rekli "mi smo mala zemlja, ne treba nam to, ne od mog poreza"!

Sada kad Vansi pravi aerodrom za sledećih četvrt veka baziran na transfer modelu, sa nekih 28 vazdušnih mostova (više od Budimpešte, Sofije i Bukurešta), jasno je da postoje računice kako uz Er Srbiju povratiti putnike iz Beča i nekih drugih aerodroma da ponovo presedaju u Beogradu. Jasno je da na duge staze Er Srbija mora da poraste do barem 4-5 miliona putnika godišnje da bi mogla da povrati uloženo.

Kome to nije u interesu, ko sada želi da iskoristi Koronu da bi to sprečio? Dokle više da ponavljam.
 
Zanemaruje sa da postoji veliki broj gradjana Srbije kojima postojanje, cak i redukovane, Air Srbije ne znaci nista.
Sto bi ih subvencionirali, da bi oni, mozd ajednog dana postali "velika kompanija".
Vaznije im je zdravlje, recimo cist vazduh. Sredstva za Air Srbije mogla bi da odu u ekologiju, zdravstvo.
Imali bi jednu regionalnu amvio kopaniju, nalik Montenegro Airlains-u. Sta ce nam vise. Cak i MA je u dugovima, i oni su veci nego sto treba.
Srbiji trebaju letovi za Minhen, Frankvurt, Rim, Stokholm + lokalno okruzenje i Turska. Takva kompanije na bi potkradal sirotinju subvencijama iz budzeta. U skromnoj zemlji treba biti skroman.
Samo sto mi nismo skromna zemlja, mi smo zemlja meglomana.

Cak iako LH preuzme sve linije, bice malo teze gastarbajterima, oni ce jedini biti pogodjeni.
 
Vrh