Šta je novo?

Air Serbia

Slažem se da treba biti obazriv prema stvarima koje i oni prenose, ali ovde su preneli ocene Fiskalnog saveta što je ipak nešto drugo. A i nije nerealno ovo što su napisali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798770#p798770:18qu9uqd je napisao(la):
milaki990 » Sre Dec 02, 2020 9:51 am[/url]":18qu9uqd]Slažem se da treba biti obazriv prema stvarima koje i oni prenose, ali ovde su preneli ocene Fiskalnog saveta što je ipak nešto drugo. A i nije nerealno ovo što su napisali.
Železnice Srbije su velika stavka u budžetu i u goroj su situaciji nego Er Srbija ali su jedva pomenute u oceni Fiskalnog Saveta. Er Srbiji su posvetili čitavo poglavlje od 10 strana što je potpuno nesrazmerno budžetskom uticaju. To ukazuje na asimetrični pristup pa je realno postaviti pitanje čije interese zastupa FS? Po predloženim merama moglo bi se pomisliti da FS zastupa interese Wizza i Lufthanze.
 
Slažem se donekle. Sa druge strane stoji i argument da su železnice u 100% našem valsništvu a AS je 49% u vlasništvu Etihada.
 
Železnica je socijalna ustanova. Jedini standard koji se tamo poštuje je standard isplate zarada. To je mnogo više ljudi nego u Air Serbia i svuda ih ima.
Mnogi ne doprinose ništa tamo, posebno u upravi i direkcijama. Bukvalno socijalne jasle. Plate su mnogo manje nego u vazduhoplovstvu ali je platni spisak ogroman.
 
Politika - 3. decembar, naslovna strana: "Er Srbija" napravila gubitak od 200 miliona evra
 

Prilozi

  • politika air serbia.jpg
    politika air serbia.jpg
    272,8 KB · Pregleda: 1.567
Ukoliko je i zeleznica u stecaju i ona treba da ode u stecaj.
Ali folirantska prica Air Srbije zaista mora da se zavrsi.

Treba da dodjemo na svoje mesto, na dno, da nemamo ni aviokompaniju, ni zeleznicu, ni bilo koju drugu partijsku firmu koju gradjani moraju da
finansiraju, a vecina nema nista od nje.

Na dnu cemo se valjda opametiti. Valjda cemo shvatiti damoramo nesto da izgradimo.
 
Ја и даље не мислим да треба да угасимо националну авио компанију. Волео бих да видим структуру овог губитка од 200 милиона.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799177#p799177:3gmmqlqx je napisao(la):
MC_ » Čet Dec 03, 2020 8:06 am[/url]":3gmmqlqx]Ukoliko je i zeleznica u stecaju i ona treba da ode u stecaj.
Ali folirantska prica Air Srbije zaista mora da se zavrsi.

Treba da dodjemo na svoje mesto, na dno, da nemamo ni aviokompaniju, ni zeleznicu, ni bilo koju drugu partijsku firmu koju gradjani moraju da
finansiraju, a vecina nema nista od nje.

Na dnu cemo se valjda opametiti. Valjda cemo shvatiti damoramo nesto da izgradimo.

u kakvom god da su stanju te kompanije, one su od nacionalnog znacaja i treba ih negovati i finansirati dokle god to ima smisla, jer bi upravo njihov stecaj i kolaps izazvao jos vece gubitke u saobracajnom smislu (primer Slovenije sa odlaskom Adrije). ajde neka odu u stecaj i kako ce ljudi da dodju vozom iz Beograda do NS ili Nisa, ko bi vratio nase drzavljane iz celog sveta za vreme lockdown-a??

po tvom nacinu razmisljanja bolje bi bilo da stranci donesu kapital i investiraju u zeleznicu i u avio prevoznika i da oni ubiraju prihode a mi da budemo zaslepljeni i mislimo da oni vode puno bolje biznis jer smo mi nesposobni, stvarno ne znam da li si ozbiljan ili se salis samo?
takodje Air Serbia nije partijska firma kao Milan Blagojevic Namenska, Krusik ili Telekom. svakako da postoji uticaj ali ne toliki da utice na tok poslovanja kompanije, verovatno zahvaljujuci Etihadu i njihovom udelu od 49%.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799192#p799192:3fzftxvx je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Dec 03, 2020 9:49 am[/url]":3fzftxvx]ИзиЏет је направио губитак од 1.27 милијарди фунти (око 1.4 милијарде евра). па нико не говори да се они угасе. друго, давања за Ер Србију су смешно мала колико се даје за неке друге фирме, које не могу ни да сањају Ер Србијине приходе од пословања

O kakvim se prihodima radi?
Ja sam razumeo ovog iz fiskalnog saveta da Air Srbija radi sa gubitkom godinama i da je i bez pandemije zrela za stecaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799196#p799196:4kusknlw je napisao(la):
don1120 » Čet Dec 03, 2020 9:58 am[/url]":4kusknlw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799177#p799177:4kusknlw je napisao(la):
MC_ » Čet Dec 03, 2020 8:06 am[/url]":4kusknlw]Ukoliko je i zeleznica u stecaju i ona treba da ode u stecaj.
Ali folirantska prica Air Srbije zaista mora da se zavrsi.

Treba da dodjemo na svoje mesto, na dno, da nemamo ni aviokompaniju, ni zeleznicu, ni bilo koju drugu partijsku firmu koju gradjani moraju da
finansiraju, a vecina nema nista od nje.

Na dnu cemo se valjda opametiti. Valjda cemo shvatiti damoramo nesto da izgradimo.

u kakvom god da su stanju te kompanije, one su od nacionalnog znacaja i treba ih negovati i finansirati dokle god to ima smisla, jer bi upravo njihov stecaj i kolaps izazvao jos vece gubitke u saobracajnom smislu (primer Slovenije sa odlaskom Adrije). ajde neka odu u stecaj i kako ce ljudi da dodju vozom iz Beograda do NS ili Nisa, ko bi vratio nase drzavljane iz celog sveta za vreme lockdown-a??

po tvom nacinu razmisljanja bolje bi bilo da stranci donesu kapital i investiraju u zeleznicu i u avio prevoznika i da oni ubiraju prihode a mi da budemo zaslepljeni i mislimo da oni vode puno bolje biznis jer smo mi nesposobni, stvarno ne znam da li si ozbiljan ili se salis samo?
takodje Air Serbia nije partijska firma kao Milan Blagojevic Namenska, Krusik ili Telekom. svakako da postoji uticaj ali ne toliki da utice na tok poslovanja kompanije, verovatno zahvaljujuci Etihadu i njihovom udelu od 49%.

MIslim da u Srbiji neiko ne bi primatio ako bi nestalo putnickih vozova. Svi s evoze kolima ili autobusom. Zeleznicke stanice su devastirane.

AIr Srbijaje u gubicima. Godinama.

Nestanak Air Srbije dozvao bi nas pameti, vratio bi nas logici. Logika kaze da je nemoguce da imate bedno zdravstvo, skolstvo i drzavnu upravo, a avio kompanija vam je super, blista.
Tu nesto ne stima.
Ja ne volim to sto smo kolonija. Ne volim da upravljaju stranci.
Ali mozda je bolje da se uklone te iluzije o nasim "uspesima", da nemamo bas nista, da shvatimo gde smo.
Onda cemo, pritisnuti istinom i logikom, morati da odlucimo, da li zelimo da budemo kolonija.
Nestanak AIr Srbije znacio bi nestanak joj jedne lazi.
Zato bi bilo isto tako dobro da i Fijat autopmobili odu u stecaj. Sve su to firme koje gradjani izdrzavaju.

Jer to sto su pomenute firme godina u gubicima govori da ne znamo da upravljamo njima ili da ih namern o unistavamo zbog partijskih interesima.
Jos jednom, da podsetim, covek iz fisklanog saveta rece da AIr Srbija i BEZ pandemije jeste zrela za stecaj.
To znaci da, koliko god para da tamo sipamo, situacija se nece popraviti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799192#p799192:7mvjgfsl je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Dec 03, 2020 9:49 am[/url]":7mvjgfsl]ИзиЏет је направио губитак од 1.27 милијарди фунти (око 1.4 милијарде евра). па нико не говори да се они угасе. друго, давања за Ер Србију су смешно мала колико се даје за неке друге фирме, које не могу ни да сањају Ер Србијине приходе од пословања

to je gubitak zbog pandemije. Air Srbija je od pocetka dotirana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799260#p799260:2uc6bxuc je napisao(la):
MC_ » 03 Дец 2020, 12:37[/url]":2uc6bxuc]
O kakvim se prihodima radi?
Ja sam razumeo ovog iz fiskalnog saveta da Air Srbija radi sa gubitkom godinama i da je i bez pandemije zrela za stecaj.

је л' ти уопште знаш шта је приход? да знам, да ли да се трудим да ти објашњавам. мада теби и не треба објашњавати… ти си у својој глави зацементирао да Ер Србију треба угасити и заиста је губљење времена показивати супротно
 
Znam sta je prihod. Ali postoji i rashod.

Drugo, to busanje u prsa "nasa aviokompanija", to je infantilno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799277#p799277:2r3unitr je napisao(la):
MC_ » 03 Dec 2020, 13:07[/url]":2r3unitr]Znam sta je prihod. Ali postoji i rashod.

Drugo, to busanje u prsa "nasa aviokompanija", to je infantilno.
Jedino što je infantilno na ovom forumu si ti.
Koristiš najjeftiniju populističku retoriku i apsolutno ignorišeš sve argumente koje ti daju ljudi koji su zaista upućeni u stanje u određenoj industriji.
 
mozda er srbija posluje sa gubitkom, ali je srpski turizam u velikom plusu. to je ovde objasnjeno i argumentovano mali milion puta, ali neki ne shvataju...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799314#p799314:sm0xdot9 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Thu Dec 03, 2020 2:57 pm[/url]":sm0xdot9]mozda er srbija posluje sa gubitkom, ali je srpski turizam u velikom plusu. to je ovde objasnjeno i argumentovano mali milion puta, ali neki ne shvataju...

Ovo je pomalo smešna izjava. Nema dokaza da je tako, nismo videli relevantne brojke ja ne znam da je neko argumentovao. Sećam se da su se tako branili u Hrvatskoj da ne prodaju svoju kompaniju koja je isto tako u gubicima. A tamo je turizam značajno veći od našeg

Ja nisam da se air serbia ugasi, ali neke linije bi mogli da zatvore.
 
Fiskalni savet ocenjuje fiskalnu politiku i niko im ne osporava znanje i iskustvo u toj oblasti. Međutim nije poznato da je iko od njih uspešno vodio transformaciju neke avio kompanije a tome su posvetili poseban deo izveštaja.

Neobično je da ne posvećuju pažnju ogromnim parama koje idu recimo u Azotaru i Železnice Srbije a posvećuju nesrazmerno veliki prostor Er Srbiji. Da li mogu da dokažu da je jedan budžetski evro za Er Srbiju veći od jednog evra za Železnice? Ako ne mogu, neka objasne nesrazmenu pažnju Er Srbiji, naročito kad se uzme u obzir nedostatak njihovog transformacionog iskustva u toj oblasti? Osim toga nisu uložili ni najmanji napor da pokažu pozitivne fisklane uticaje koje Er Srbija ima na ukupnu privredu države.

Kažu da se Er Srbija može porediti sa državnim Finerom ali to samo pokazuje njihovo neznanje. Finnair ima skoro 15 miliona putnika (Er Srbija ni tri) i više od tri puta veću flotu od Er Srbije. Finer se decenijama oslanjao na državu da izgradi transferni model između Evrope i Azije koji im omogućava profitabilnost. Er Srbija je do korone bila na putu da izgradi nešto drugačiji transferni model u jugoistočnoj Evropi koji bi im omogućio dovoljno veliki promet da ostvare profitabilnost bez pomoći. Sva ulaganja do sada u Er Srbiju i dobrim delom Vansi ulaganja u aerodrom Beograd bi propala ako se posle korone ne nastavi podrška tom modelu.

Sada kad su vakcine spremne, kad se nazire svetlost na kraju korona tunela i kad je realno da broj putnika počne da se oporavlja od proleća u čijem je interesu da spreči taj oporavak Er Srbije? U interesu Wizza i Lufthanze.

Fiskalni Savet je po zakonu odgovoran skupštini Srbije a ne interesima nekih avio kompanija iz EU.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799416#p799416:ya7q9zm6 je napisao(la):
peper.mint » Čet Dec 03, 2020 6:53 pm[/url]":ya7q9zm6]Fiskalni savet ocenjuje fiskalnu politiku i niko im ne osporava znanje i iskustvo u toj oblasti. Međutim nije poznato da je iko od njih uspešno vodio transformaciju neke avio kompanije a tome su posvetili poseban deo izveštaja.

Neobično je da ne posvećuju pažnju ogromnim parama koje idu recimo u Azotaru i Železnice Srbije a posvećuju nesrazmerno veliki prostor Er Srbiji. Da li mogu da dokažu da je jedan budžetski evro za Er Srbiju veći od jednog evra za Železnice? Ako ne mogu, neka objasne nesrazmenu pažnju Er Srbiji, naročito kad se uzme u obzir nedostatak njihovog transformacionog iskustva u toj oblasti? Osim toga nisu uložili ni najmanji napor da pokažu pozitivne fisklane uticaje koje Er Srbija ima na ukupnu privredu države.

Kažu da se Er Srbija može porediti sa državnim Finerom ali to samo pokazuje njihovo neznanje. Finnair ima skoro 15 miliona putnika (Er Srbija ni tri) i više od tri puta veću flotu od Er Srbije. Finer se decenijama oslanjao na državu da izgradi transferni model između Evrope i Azije koji im omogućava profitabilnost. Er Srbija je do korone bila na putu da izgradi nešto drugačiji transferni model u jugoistočnoj Evropi koji bi im omogućio dovoljno veliki promet da ostvare profitabilnost bez pomoći. Sva ulaganja do sada u Er Srbiju i dobrim delom Vansi ulaganja u aerodrom Beograd bi propala ako se posle korone ne nastavi podrška tom modelu.

Sada kad su vakcine spremne, kad se nazire svetlost na kraju korona tunela i kad je realno da broj putnika počne da se oporavlja od proleća u čijem je interesu da spreči taj oporavak Er Srbije? U interesu Wizza i Lufthanze.

Fiskalni Savet je po zakonu odgovoran skupštini Srbije a ne interesima nekih avio kompanija iz EU.

Zar Air Srbija nije svake godine bila u gubicima, odnosno resavala se gubitaka donacijom drzave?
 
Da li postoji mogucnost da neka kompanija kupi Air Srbiju, a da mu ostavi ime, i vecinu zaposlenih.
Za uzvrat dobila bi neke slotove i neke linije.
Mozda je to neko medju resenje.

Da li postoji takva praksa?
 
U ovo vreme kada avio kompanije po svetu gomilaju gubitke u milionima svakog sata i dana, kupovina je loša investicija.

Jedino ako je ekipa iz 4K zainteresovana. Kako su razbili Adriju, nisu ostali ni dugmići.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799314#p799314:3neh49ur je napisao(la):
lukakaludjerovic » Thu Dec 03, 2020 3:57 pm[/url]":3neh49ur]mozda er srbija posluje sa gubitkom, ali je srpski turizam u velikom plusu. to je ovde objasnjeno i argumentovano mali milion puta, ali neki ne shvataju...

Jel može neko da me uputi na link sa dokazima, najiskrenije me zanima da to pročitam.

Ono što sam ovde čitao je:
- razbijaju koliko transfernih putnika imaju koji presedaju u Beogradu. U prevodu: veliki broj putnika preseda u Beogradu zato što im je to najjeftinija karta koju su našli. Korist za srpski turizam: 0
- Izraelci najbrojniji turisti u Srbiji u oktobru. Broj letova u režiji Air Serbia tokom istog perioda: 0.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799471#p799471:1vbgx823 je napisao(la):
peper.mint » Čet Dec 03, 2020 9:26 pm[/url]":1vbgx823]U ovo vreme kada avio kompanije po svetu gomilaju gubitke u milionima svakog sata i dana, kupovina je loša investicija.

Jedino ako je ekipa iz 4K zainteresovana. Kako su razbili Adriju, nisu ostali ni dugmići.


4k?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799484#p799484:1pgqqtor je napisao(la):
VeniVidiVici » Čet Dec 03, 2020 10:57 pm[/url]":1pgqqtor]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799314#p799314:1pgqqtor je napisao(la):
lukakaludjerovic » Thu Dec 03, 2020 3:57 pm[/url]":1pgqqtor]mozda er srbija posluje sa gubitkom, ali je srpski turizam u velikom plusu. to je ovde objasnjeno i argumentovano mali milion puta, ali neki ne shvataju...

Jel može neko da me uputi na link sa dokazima, najiskrenije me zanima da to pročitam.

Ono što sam ovde čitao je:
- razbijaju koliko transfernih putnika imaju koji presedaju u Beogradu. U prevodu: veliki broj putnika preseda u Beogradu zato što im je to najjeftinija karta koju su našli. Korist za srpski turizam: 0
- Izraelci najbrojniji turisti u Srbiji u oktobru. Broj letova u režiji Air Serbia tokom istog perioda: 0.

turisti koji presedaju u beogradu placaju takse, dosta njih kupi nesto na aerodromu itd...

naravno da nije bilo er srbijinih letova za izrael kad su to bili carteri izraelskih turistickih agencija. nece izraelska agencija da plati er srbiji da leti za njih...

https://seenews.com/news/air-serbia-to- ... vey-534656
evo link za analizu Oxford Economics iz 2016. godine
 
Vrh