Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781030#p781030:2l0puyz4 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Mon Oct 05, 2020 5:53 pm[/url]":2l0puyz4]pitanje za MC_

kako bi komentarisao milionske troskove dostave sve medicinske opreme iz kine i ostatka sveta da nije bilo er srbije?


Npr.

On je ponovio da je troškove transporta finansirala EU, kao i da će finansirati naredne letove.

Let je platila EU 450.000 dolara, a avion je poleteo iz Kine i nosi medicinsku opremu, respiratore, zaštitna odela, testove. Opremu je kupila Republika Srbija iz budžeta svih nas, ali opremu je donirala i Kina, kao i kineske kompanije”, rekla je premijerka Ana Brnabić, prenosi Tanjug.

Izvor: https://europeanwesternbalkans.rs/avion ... a-iz-kine/

Drugi kargo avion, Boing 747, danas je sleteo na aerodrom Nikola Tesla iz Kerale, sa 90 tona medicinske zaštitne opreme koju je Srbija kupila za borbu protiv COVID19.

Troškove transporta opreme je u potpunosti finansirala Evropska unija kao deo paketa vrednog 93 miliona evra za Srbiju koji je Evropska unija najavila, a koji obezbeđuje kako hitnu tako i kratkoročnu i srednjoročnu pomoć Srbiji u borbi protiv COVID19.

Izvor: http://europa.rs/jos-90-tona-medicinske ... transport/

Itd.
 
Nije sporno postojanje Air Serbia kao kompanije i potreba da se pomogne toj firmi zarad koristi za celu zemlju. Sporan je iznos pomoci i kada bi ta kompanija postala samostalna i odrziva da nije bilo Covid 19. Sada je to pakao za svakoga pa i Air Serbiju. Sa kreditom od Ethiada gde su ukopni troskovi oko 13% (kamata plus fiksna naknada), gde su troskovi lizinga aviona veci nego kada bi to radili na slobodnom trzistu, kada imamo za partnera kompaniju koja je u ozbiljnim finansijskim problemima i gde im Air Serbia nije ni deo razmisljanja, kada je sadasnji MD pod istragom zbog malverzacija u Al Italiji, onda se moramo vratiti pravim pitanjima. Ko vodi Air Serbiju, na kojim osnovama i sa kojim ciljem. Ako damo dozvolu da se trosi bez ogranicenja na trosak poreskih obveznika Srbije, plasim se da srljamo u mnogo veci problem. To su nacini kako je ispregovaran i Fijat, Sartrid, Bor... i kad to sve neko treba da plati, ne mogu da se ne upitam, odakle i dokle? U svakom poslu treba da postoji biznis plan, i kao sto je normalno da se vidi ulaganje isto tako treba da se vidi pocetak samostalnog funkcionisanja i nekakav profit. Ako toga nema, plasim se da idemo ka prici kako je zavrsila Adria, kao sto ce zavrsiti Croatia itd.
 
Kakva je po zakonu odgovornost novinara koji lažu? Recimo ovaj novinar je danas napisao da je Er Srbija platila 57,6 miliona dolara:

izvor danas.rs
https://www.danas.rs/dijalog/licni-stavovi/ko-je-vratio-kredit-er-srbije/

"Po priznanju predstavnika srpskih vlasti čitavo leto trajali su pregovori s predstavnicima Fonda kako bi se našlo obostrao prihvatljivo rešenje. Na kraju je iz Fonda poručeno da nikakvo odlaganje i opraštanje duga ne dolazi i obzir. Srpska strana nije imala drugog rešenja nego da plati ceo dug od 57,6 miliona dolara."

Ovo jednostavno nije istina. Iz fonda je takvo odbijanje objavljeno polovinom avgusta, ima dosta natpisa o tome da ne moram da citiram izvore. Od tada su nastavljeni pregovori i prošlo je više od mesec dana do objave Er Srbije da se oslobodila kredita. Sama Er Srbija je saopštila kako:

"Zato će Er Srbija nastaviti aktivne razgovore sa svojim strateškim partnerima, uključujući kreditore i strateške dobavljače, u dobroj veri da se kroz pregovore može doći do rešenja prihvatljivih za sve", navodi Er Srbija."

KROZ PREGOVORE! Da je Er Srbija platila ceo dug ne bi bilo PREGOVORA već bi dali nalog da se uradi transfer para i gotovo. Kad vi plaćate Infostan da li PREGOVARATE sa JKP ili jednostavno platite račun? Dakle samim tim što su PREGOVARALI pokazuju da NISU platili ceo dug već samo DEO!

Ajde što Brkić ne može da prati ovu jednostavnu logiku nego što je napisao da je Er Srbija platila ceo dug od 57,6 miliona bez navođenja ikakvog dokaza ili izvora. E to je strašno!
 
ne razumem kako ljudi nikako ne mogu da ukapiraju da nas je etihad opljackao debelo i da je Air Serbia danas tu gde je bas zbog etihada.
da nije bilo etihada ne bi bilo sadasnjih aviona i linija, a verovatno ni Jata. sa druge strane, etihad nas je debelo opljackao preko svih tih kredita, lizinga aviona, i ko zna cega jos.
primer: a330 smo placali 500.000€ MESECNO. trzisna vrednost tog aviona je bila 230.000€ mesecno, ali se etihadov menadzment odlucio za vise nego duplo skuplju varijantu. postoji jos brda primera za lizinge

iskreno mislim da bi er srbija danas bila u plusu i poslovala sa mnogo vecim dobitkom da nije bilo etihadovog menadzmenta, ali je cela situacija bila u mac sa dve ostrice.
 
Пушка се да је а330 враћен па поново лизингован али по повољнијим условима. Да ли је то тачно?
 
Они беше имају екране у салону за путнике?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781136#p781136:2r13nzq5 je napisao(la):
potencijalnikupac » Pon Okt 05, 2020 10:37 pm[/url]":2r13nzq5]Nije sporno postojanje Air Serbia kao kompanije i potreba da se pomogne toj firmi zarad koristi za celu zemlju. Sporan je iznos pomoci i kada bi ta kompanija postala samostalna i odrziva da nije bilo Covid 19. Sada je to pakao za svakoga pa i Air Serbiju. Sa kreditom od Ethiada gde su ukopni troskovi oko 13% (kamata plus fiksna naknada), gde su troskovi lizinga aviona veci nego kada bi to radili na slobodnom trzistu, kada imamo za partnera kompaniju koja je u ozbiljnim finansijskim problemima i gde im Air Serbia nije ni deo razmisljanja, kada je sadasnji MD pod istragom zbog malverzacija u Al Italiji, onda se moramo vratiti pravim pitanjima. Ko vodi Air Serbiju, na kojim osnovama i sa kojim ciljem. Ako damo dozvolu da se trosi bez ogranicenja na trosak poreskih obveznika Srbije, plasim se da srljamo u mnogo veci problem. To su nacini kako je ispregovaran i Fijat, Sartrid, Bor... i kad to sve neko treba da plati, ne mogu da se ne upitam, odakle i dokle? U svakom poslu treba da postoji biznis plan, i kao sto je normalno da se vidi ulaganje isto tako treba da se vidi pocetak samostalnog funkcionisanja i nekakav profit. Ako toga nema, plasim se da idemo ka prici kako je zavrsila Adria, kao sto ce zavrsiti Croatia itd.

Bravo!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781142#p781142:27btu8g0 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Pon Okt 05, 2020 11:33 pm[/url]":27btu8g0]ne razumem kako ljudi nikako ne mogu da ukapiraju da nas je etihad opljackao debelo i da je Air Serbia danas tu gde je bas zbog etihada.
da nije bilo etihada ne bi bilo sadasnjih aviona i linija, a verovatno ni Jata. sa druge strane, etihad nas je debelo opljackao preko svih tih kredita, lizinga aviona, i ko zna cega jos.
primer: a330 smo placali 500.000€ MESECNO. trzisna vrednost tog aviona je bila 230.000€ mesecno, ali se etihadov menadzment odlucio za vise nego duplo skuplju varijantu. postoji jos brda primera za lizinge

iskreno mislim da bi er srbija danas bila u plusu i poslovala sa mnogo vecim dobitkom da nije bilo etihadovog menadzmenta, ali je cela situacija bila u mac sa dve ostrice.

pitanje da li je samo Etihad opljackao ili su neki dobri ljudi uzeli svoj deo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782215#p782215:ijb6bekr je napisao(la):
Прле » Pet Okt 09, 2020 1:29 pm[/url]":ijb6bekr]Они беше имају екране у салону за путнике?
imaju, ali mislim da ce biti uklonjeni buduci da su ih imali i prethodni avioni a319 pa su uklonjeni
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782237#p782237:1crhvdtm je napisao(la):
MC_ » Pet Okt 09, 2020 2:13 pm[/url]":1crhvdtm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781142#p781142:1crhvdtm je napisao(la):
lukakaludjerovic » Pon Okt 05, 2020 11:33 pm[/url]":1crhvdtm]ne razumem kako ljudi nikako ne mogu da ukapiraju da nas je etihad opljackao debelo i da je Air Serbia danas tu gde je bas zbog etihada.
da nije bilo etihada ne bi bilo sadasnjih aviona i linija, a verovatno ni Jata. sa druge strane, etihad nas je debelo opljackao preko svih tih kredita, lizinga aviona, i ko zna cega jos.
primer: a330 smo placali 500.000€ MESECNO. trzisna vrednost tog aviona je bila 230.000€ mesecno, ali se etihadov menadzment odlucio za vise nego duplo skuplju varijantu. postoji jos brda primera za lizinge

iskreno mislim da bi er srbija danas bila u plusu i poslovala sa mnogo vecim dobitkom da nije bilo etihadovog menadzmenta, ali je cela situacija bila u mac sa dve ostrice.

pitanje da li je samo Etihad opljackao ili su neki dobri ljudi uzeli svoj deo

etihad i ljudi i firme povezane sa njim
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782237#p782237:w3hr9njq je napisao(la):
MC_ » Пет Окт 09, 2020 3:13 pm[/url]":w3hr9njq]
pitanje da li je samo Etihad opljackao ili su neki dobri ljudi uzeli svoj deo

Никад није све само лоше, неко је и добар :D
 
ево их свеже пристигли

thumbnail_OEIKE%2BOEIKF%2BLYBE.jpg
 
Еуростат: Авио-саобраћај готово да не постоји, у 19 држава чланица ЕУ број превезених путника смањен за више од 96 одсто


MIslim da podaci pokazuju da je drzavna podrska Air Srbiji besmislena.
U takvom okruzenju ne mogu postojati ni kompanije u normalnim drzavama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784498#p784498:1lp9bpvh je napisao(la):
MC_ » Sub Okt 17, 2020 10:59 am[/url]":1lp9bpvh]Еуростат: Авио-саобраћај готово да не постоји, у 19 држава чланица ЕУ број превезених путника смањен за више од 96 одсто


MIslim da podaci pokazuju da je drzavna podrska Air Srbiji besmislena.
U takvom okruzenju ne mogu postojati ni kompanije u normalnim drzavama.
Opet isto? Nije ti bilo dosta argumenata?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784498#p784498:2e83ksib je napisao(la):
MC_ » Sub Okt 17, 2020 10:59 am[/url]":2e83ksib]Еуростат: Авио-саобраћај готово да не постоји, у 19 држава чланица ЕУ број превезених путника смањен за више од 96 одсто


MIslim da podaci pokazuju da je drzavna podrska Air Srbiji besmislena.
U takvom okruzenju ne mogu postojati ni kompanije u normalnim drzavama.
Tek sam danas video detalje:

izvor N1 Srbija:
2020-air-passengers-2-new.jpg


Iz ovoga se jasno vidi da je u Srbiji procentualni pad prometa u prvom tromesečju manji od svih 33 zemalja osim Bugarske, a u drugom kvartalu samo 2 zemlje (Bugarska i Norveška) imaju manji pad dok sve ostale zemlje imaju veći pad prometa od Srbije.

Podaci pokazuju da si došao do totalno pogrešnog zaključka. Rezultat je upravo suprotan. Srbija je (dobrim delom zbog Er Srbije) fenomenalno prošla u odnosu na skoro sve ostale zemlje, neka one gase pomoć svojim kompanijama ako su ovi rezultati jedino merilo.
 
@peper.mint

Da, Srbija ovde, s obzirom da nema domaćeg saobraćaja kao pomenuta Bugarska i posebno Norveška (ili Rusija, Kina) stoji izvanredno.
 
Vrh