Šta je novo?

Air Serbia

Ljudi ce manje putovati. Sve ,manje.
Vreme zabavnih vikenda i zagadjenja usled avio saobracaja u gradovima Evrope je zavrseno.
Nadajmo se zauvek.
 
Evo opet ovih sanjara.
Verovatno su verovali da će kapitalizam nestati posle krize 2008-09, aaaali ništaaaa.
 
Kapitalizem ce se prebaciti na drugaciji kapitalizam.
Svaki sistem, kada se kolicina energije smanji prelazi u stabilno stanje na nizam nivou energije.
Tako ce biti i sada.
Nizi nivo energije znaci da ce ljudiam biti bolje, da ce ekonomija usporiti.
Bice manje posla za konobare i prostitutke, ali ce biti vise posla za seljake i obucare.
 
Pa, stvari ce morati da se proizvode ovde. Sada se skoro sve pravi u Kini.
Kada nas standard padne do Kineskog bice posla.
Bicemo manje efikasni, zivecemo sporije, kao ljudi u proslosti.
U neku ruku vracamo se u proslost.

Necemo moci da kupujemo cesto telefone, ali bice za dobar rucak i pivo pred prodavnicom.
 
Jako je što neko ovde misli da Kinezi ne putuju i da se ne voze avionom...

Inače, lepo je što Žika postavi link iz Njujork tajmsa - od svega pomenutog, samo taj treba da nestane.
 
Samo da dodam: U vreme sedenja ispred prodavnice sa pivom, kada se sve proizvodilo ovde, naši ljudi su putovali avionom više nego ikada.
Odeš na aerodrom, kupiš kartu do Dubrovnika, izblejiš vikend, vratiš se.
 
Možemo da nastavimo da radimo isto kao i do sada, da imamo Dan Mrmota svakih par godina i da koristimo par stotina miliona dolara/evra na ponavljanje istih grešaka.

Postoji razlog što su sve kompanije iz regije toliko neuspešne, a to nisu loukosteri jer kao što je rečeno ni iz Zagreba ni iz Ljubljane(1 linija) ne lete.

1) Novac. Potrebno je imati velika početna ulaganja po niskoj ceni da bi bili konkurenti. Ne postoji matematika u kojoj ErSrbija može postati konkurentna a da plaća kamatu 7% na kredit (ili više ako smo bili pametni da se zadužimo u $)

2)Flota. Potrošnja goriva po putniku i pređenom km mora biti u rangu konkurenata (jer nemamo kao neki povlašćeno gorivo), tj. potrebne su pare(pogledati pod 1) bilo za nove avione bilo za povoljan lizing

3) Uprava i zaposleni. Kompanija mora da se vodi na profesionalan način, ne da bude socijalna ustanova za stranačku vojsku, ne da se održava nerentabilna linija zbog hira jednog političara.

Mađari su shvatili, kao i slovenci, shvatiće i hrvati i crnogorci, nadam se ne pre nas da je ovo rupa bez dna.
Pitanje je samo kada, da li sada ili par godina nakon nekog novog rebrendiranja i potrošenih par stotina miliona evra.

Preskačemo korake, prvo moramo da postanemo (relativno) bogati (1 i 2) da bi mogli imati nacionalnu aviokompaniju na koju nećemo bacati pare. A i tad ostaje uslov 3, koji kod nas nije ni malo lako za ispuniti.
 
nije er srbija uzela taj kredit sa 7% kamatom, vec etihad, tj. menadzment er srbije koji je vodio etihad. sadasnji menadzment ne bi takav kredit nikad uzeo.

ni madjari ni slovenci nisu dobrovoljno ugasili svoje kompanije.
MALEV je bio u poslednjim godinama zivota u privatnom vlasnistvu i taj vlasnik je upumpao veliki novac za koji je EU rekla da je protiv zakonit i morao je biti vracen. MALEV je tako bankrotirao.
Slovenci takodje nisu mogli da pomognu Adriji jer nije bila njihova vec je vlasnik bio 4K.
 
Malev je vraćen drzavi pre nego sto je ugasen, a u bankrot je otišao jer su morali vratiti sve subvencije dobijene od drzave.
EU ne dozvoljava da se novcem poreskih obveznika finansiraju gubitaši i da se narušava konkurencija. Ukoliko neko želi da baci svoj lični novac,to mu niko neće zabraniti.
Slovenci su takođe indirektno pomogali Adriji, da bi izgrali finansijska pravila EU. Npr kupilu su brend Adria od 4K za neverovatnih 8 miliona evra, a dozvolili su im da i dalje koriste brend.
 
lukakaludjerovic":zaip5xim je napisao(la):
nije er srbija uzela taj kredit sa 7% kamatom, vec etihad, tj. menadzment er srbije koji je vodio etihad. sadasnji menadzment ne bi takav kredit nikad uzeo.

ni madjari ni slovenci nisu dobrovoljno ugasili svoje kompanije.
MALEV je bio u poslednjim godinama zivota u privatnom vlasnistvu i taj vlasnik je upumpao veliki novac za koji je EU rekla da je protiv zakonit i morao je biti vracen. MALEV je tako bankrotirao.
Slovenci takodje nisu mogli da pomognu Adriji jer nije bila njihova vec je vlasnik bio 4K.
Ako Er Srbija treba da ga vrati, Er Srbija ga je i uzela.
Da se ne shvati pogrešno, sam kredit nije loša odluka. Ta kamata koju je Er Srbija dobila je i dobila jer se išlo preko Etihada, da se išlo samostalno bili bi gori uslovi iz prostog razloga jer kredit kompaniji sa takvim fin. rezultatima nosi određeni rizik.
U bilo kom trenutku unazad 5 godina Er Srbija je mogla da refinansira ta dugovanja po nižoj kamati. Pa i danas to može, a ne da preti bankrotom. Samo je trebalo i treba naći nekog ko će dati kredit.
Samo što takve banke nema, a domaće državne banke su odavno bankrotirale (pitam se zbog čega) ili rasprodate.

Znači nije problem kamata 7% ili x ili y%, problem je što konkurencija može to da dobije po boljoj ceni i gde ostvaruje prednost u startu.
 
Ako si tako dobar stručnjak za finansiranje i upravljanje avio kompanijama zašto se ne prijaviš za neku od vodećih pozicija, da im pokažeš kako se to radi? Ako ti ne dozvole u Er Srbiju zašto ne nekoj drugoj kompaniji, sigurno bi te neka primila kad toliko znaš i imaš iskustva?
 
Naravno da nisam. Samo zdrav razum i ništa više.
Ali nisam ni toliki nesposobnjaković da vodim posao koji svakih par godina ide u stečaj.

Umesto što čekaš druge da napišu nešto slobodan si da prokomentarišeš temu. Trenutno aktuelno je kredit koji Er Srbija ne može da vrati, a nema ni uslova da ga refinansira.
Tebi kao da je važnije da pratiš šta pišu ljudi koji se ne slažu sa načinom funkcionisanja kompanije i da sa njima ulaziš u klinč. Skoro pa kao da ti je to zadatak.
Ili bi valjda makar pokazao neki znak zabrinutosti što je firma koja je toliko korisna za Srbiju u problemu.
A možda neplaćanje kredita i pretnja bankrotom i nije problem, već je problem što neki forumaš na nekom forumu napiše da sistem poslovanja nije održiv.

Komentariši Er Srbiju a mene i moje stručnosti se prođi.
 
mislim da su problemi u Air Srbija nastali usled prevelikih ambicija. Umesto da bude mala kompanija, kao Montenegro Airlines, Air Serbia je pokusala da bude velika. Da odglumi nekadasnji JAT kome ni organizaciono, ni finansijski, ni i po kompetnciji nije ni do kolena.
Tu je i ta glupa ideja o "dobrim seicima koji ce sve da plate".

Srbija nije Jugoslavija i Air Serbia ne moze da bude JAT.

Dobro je kad stvari dodju na razumnu meru. Tako kaze i kineska filozofija, kaze da je to dobar pravac.
Buduci finansijski kolaps Air Serbie u tom smislu treba pozdraviti.

U svakom slucaju, steta za kabinsko osoblje i pilote. Partijske uhlebe kloji su parazitirali ne treba zaliti.
 
Montenegro Airlines je finansijski Černobilj neuporediv ni sa čim, a avio-kompanija ima utoliko više šansi da preživi, ukoliko je veća.

Nadam se da će tandem Nejsmit-Marek (ovaj drugi je čovek koji je izvukao LOT) voditi kompaniju kao godinu i malo duže do korone, i za nju onda, u normalnim okolnostima, neće biti zime.

Onima koji bi da plaćaju boravak nemačkih pilota i austrijskih stjuardesa u našim boljim hotelima, e da bi nas izjutra vozili da uhvatimo connecting flight za gdegod, želim da nikad ni o čemu u Srbiji ne odlučuju. Da ne bismo postali najsiromašnija zemlja na svetu.
 
Vidiš kako smo Panta i ja počeli da se slažemo, a ranije je bilo i teških reči. :vops:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766216#p766216:z0fb9prm je napisao(la):
duke23 » Sub Avg 15, 2020 10:18 am[/url]":z0fb9prm]Naravno da nisam. Samo zdrav razum i ništa više.
Ali nisam ni toliki nesposobnjaković da vodim posao koji svakih par godina ide u stečaj.

Umesto što čekaš druge da napišu nešto slobodan si da prokomentarišeš temu. Trenutno aktuelno je kredit koji Er Srbija ne može da vrati, a nema ni uslova da ga refinansira.
Tebi kao da je važnije da pratiš šta pišu ljudi koji se ne slažu sa načinom funkcionisanja kompanije i da sa njima ulaziš u klinč. Skoro pa kao da ti je to zadatak.
Ili bi valjda makar pokazao neki znak zabrinutosti što je firma koja je toliko korisna za Srbiju u problemu.
A možda neplaćanje kredita i pretnja bankrotom i nije problem, već je problem što neki forumaš na nekom forumu napiše da sistem poslovanja nije održiv.

Komentariši Er Srbiju a mene i moje stručnosti se prođi.
Ti stručnosti i iskustva po sopstvenom priznanju u ovoj grani nemaš zato kritike tvojih stavova kako se vodi avio kompanija. Da li si toliki nesposobnjaković ili ne videlo bi se tek kad bi vodio avio kompaniju jer zdrav razum nije dovoljan od kvalifikacija za taj posao. Ako si ti inženjer sa iskustvom voleo bih da te vidim u situaciji gde neko ko nije inženjer niti ima jednog dana iskustva u tvojoj oblasti počne da ti sipa totalne nebuloze o tome kako se radi tvoj posao tvdeći da je to samo zdrav razum i ništa više.

Svako ima pravo na svoje mišljenje o tome da li Er Srbija treba da ima besplatnu hranu ili ne, da li bi više voleo da se ukine linija za Njujork ili otvori još tri nove interkontinentalne linije, da li više voli ATR ili Erbas, ali da neko ko nema ni dana iskustva ima spisak od tri tačke kako se vodi nacionalna avio kompanije to mi deluje tragikomično.

Iskusni ljudi bi komentarisali kredit tek onda kad se vidi kakav će biti ishod.
 
To ti i kažem. Pošto ja ne vodim kompaniju nemoj mene da komentarišeš.

Izvoli komentariši ukoliko želiš koliko je po tvom stručnom mišljenju dobra kompanija i upravljanje istom koja za vreme od najskorijeg restarta ima 7 godina poslovanja u minusu, konstantan višak zaposlenih, konstantno upliv politike u rukovođenje firmom.

Naprotiv, ti nemaš nijednu zamerku na kompaniju koja je de fakto bankrot, koja će po n-ti put tražiti spas od države, ti imaš zamerku na forumaša.

Ako već hoćeš da polemišeš, onda navedeš sa čim se tačno ne slažeš, šta sam tačno lupio (nekonkurentnost na finansijskom tržištu ili prilikom kupovine/lizinga firmi, viška zaposlenih, nerentabilnih linija). Ako grešim, navedi gde i kako.
Ovo nije stranački sastanak gde se klima glavom.

Edit. Ako komentarišeš kredit kad je tek gotov, tad je uveliko kasno. Život nije igrica da ima save/load opcija.
 
sto se tice nerentabilnih linija, svaka kompanija ih ima i vecina evropskih kompanija zahteva da im se plati za nerentabilne domace linije, u suprotnom nece leteti.

nerealno je komentarisati postupke etihadovog menadzmenta, koji bi dotukao kompaniju da i dalje rukovodi njom. James Hogan se lose pokazao i u pokusaju da obezbedi profit Etihadu zamalo ga je odveo u bankrot. vecina kompanija sa gubitkom od preko 5 milijardi $ bi vec otisla u bankrot, ali iza Etihada su Emirati.
 
Pa to je i poenta.
Kako se boriti protiv nekoga ko može sebi da priušti toliko gubitka. I nisu jedini.
U EU imamo sporazum o otvorenom nebu, što ograničava te kompanije spolja, ali to opet daje nefer prednost evropskim velikanima.
Što se nerentabilnih linija tiče, naravno da država treba da subvencioniše određene nerentabilne linije. Pominjana je linija Beograd-Banja Luka kao očigledan primer, ili Beograd Tivat zimi. Ali ne i cela kompanija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766348#p766348:a26e99cd je napisao(la):
duke23 » Sub Avg 15, 2020 6:49 pm[/url]":a26e99cd]
Ako već hoćeš da polemišeš, onda navedeš sa čim se tačno ne slažeš
Od kad si izgubio polemiku kada sam tvrdio da je Er Srbija ukupno pozitivna po Srbiju, sada mi je najsmešnije tvoje verovanje da ti znaš bolje od profesionalaca kako se vodi Er Srbija i verovanje da ćeš tvojim komentarima nekako uticati na sudbinu Er Srbije. :lol:

Ima ljudi koji ne znaju šta hoće da postignu pre nego što krenu u neku akciju i pošto to ne znaju onda ne znaju ni kada da podvuku crtu. Ovde bi mogao da ispričam životnu priču o mom prijatelju koji je postao kockar i kako ga je porodica izvukla iz vrtloga te crne rupe ali bi ta digresija bila preduga i što je najgore možda ne bi bila shvaćena kao dobronamerni savet.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766288#p766288:1c0uvyov je napisao(la):
Пантограф » Sub Avg 15, 2020 12:57 pm[/url]":1c0uvyov]
Onima koji bi da plaćaju boravak nemačkih pilota i austrijskih stjuardesa u našim boljim hotelima, e da bi nas izjutra vozili da uhvatimo connecting flight za gdegod, želim da nikad ni o čemu u Srbiji ne odlučuju. Da ne bismo postali najsiromašnija zemlja na svetu.

Putovaces sve manje. Bice ti svejedno. Malom broju ljudi ce biti bitno. Placace oni koji budu morali daputuju, ali sa deglobalizacijom bice ih manje.
Recimo, nec ebiti team buildinga, kao sto ga za mnoge softverske firme nije bilo ove godine.
Mnoge ce aktivnosti prestati.
 
Vrh