Šta je novo?

Air Serbia

Jasno to za kargo. Nego, ja ono iznad napisah polu u sprdnji a pola ne - imajući u vidu neki mogući ultra loukost sa kakvim hibridnim pogonom, i sa još manje osoblja.

Znate li koji je razlog što nema dizel aviona u flotama avio-kompanija, iako bi, izvesno je, bili ekonomičniji od ATR-a (savremeni avioni uopšte ne troše manje goriva po putniku od zrelih klipnih modela)? Pa, svima je dosad bilo trulo, pa se ni ne proizvode. A kad se pojavi nešto novo, 'zeleno'... sve je moguće, pa i 20 časovni letovi preko Atlantika u 2+2 konfiguraciji ;-)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767190#p767190:347fiyh1 je napisao(la):
lukakaludjerovic » 18 Aug 2020 11:13 pm[/url]":347fiyh1]kojom si to kompanijom putovao gde je LF bio 15% economy?
EK, DXB-VIE
Пантограф":347fiyh1 je napisao(la):
Tako da možda možemo očekivati da se, u daljem napretku, iz ekoloških ili kojih drugih razloga, sa widebody-ja, preko uskotrupaca, na kraju vratimo i na long haul letove klipnim avionima:)

Pre nekoliko godina, u vreme skupe nafte pričalo se o mogućem razvoju dugolinijskih turbopropa, ali širokotrupnih.
 
Mali privatni mlaznjaci imaju usku kabinu ali ogromne komforne fotelje sa velikim prostorom za noge što znači da uski trup sam po sebi nije problem već prostor koji je planiran za i oko sedišta. Erbas 320 može da ima veći razmak sedišta nego u 747 ako avio kompanija želi da stavi veći razmak i recimo šira sedišta.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767251#p767251:3nuouub3 je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Avg 19, 2020 12:07 pm[/url]":3nuouub3]
иначе, свима (не)омиљени АШ Пургер је имао једну анализу на тему интерконтиненталних летова са ускотрупцима, али не могу да се сетим у ком тексту.
Molim te nemoj njega citirati kao stručnjaka jer smo ranije videli na primeru da to nije, a ima i autoritarne tendencije. Današnji primer, on kaže da neće pustiti da se razmišlja o stvaranju aerodroma Trebinje ili novoj pisti za aerodrom Morava. Ko je on da zabrani novi aerodrom?

"Oni koji trebaju nešto činiti nisu skloni razmišljanju. Imaju dva osnovna nedostatka za to. Ljenost i nedostatak IQ-a. I stoga ih NEĆU PUSTITI da oni razmišljaju i pritom uništavaju novac poreznih obveznika. … Jer ljudska glupost ili nezakonito ponašanje se moraju denuncirati. U protivnom, što je rekao Balašević: „Krivi smo mi, što smo ih pustili“.

izvor: https://tangosix.rs/2020/18/08/kolumna-alena-scurica-aerodromi-posebne-namjene/
 
Dok apsolutno ne razumem njegovu toliku pizmu prema Aerodromu "Morava" (koji ima i te kako povoljan geostrateški položaj), za dobar deo drugih stvari je pogodio.
 
upravu je za moravu kad kaze da je ulozen novac u produzenje postojece piste, a onda utvrdjeno da nema dovoljnu nosivost.
inace ja mislim da bi morava trebala da bude cargo hub ili eventualno ryanair hub
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767482#p767482:1tucs41e je napisao(la):
lukakaludjerovic » Sre Avg 19, 2020 10:03 pm[/url]":1tucs41e]upravu je za moravu kad kaze da je ulozen novac u produzenje postojece piste, a onda utvrdjeno da nema dovoljnu nosivost.
inace ja mislim da bi morava trebala da bude cargo hub ili eventualno ryanair hub

To nije sasvim tacno. To zavisi od tipa aviona, ukupne mase i pritiska u gumama. Sve manevarske povrsine aerodroma Morava koje su u upotrebi mogu da prihvate A319, A320 i B738 do neke mase. To verovatno nije dovoljno da bi letovi bili isplativi, ali treba biti precizan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767445#p767445:3w53w3cm je napisao(la):
peper.mint » 19 Aug 2020 07:06 pm[/url]":3w53w3cm]Mali privatni mlaznjaci imaju usku kabinu ali ogromne komforne fotelje sa velikim prostorom za noge što znači da uski trup sam po sebi nije problem već prostor koji je planiran za i oko sedišta. Erbas 320 može da ima veći razmak sedišta nego u 747 ako avio kompanija želi da stavi veći razmak i recimo šira sedišta.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767251#p767251:3w53w3cm je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Avg 19, 2020 12:07 pm[/url]":3w53w3cm]
иначе, свима (не)омиљени АШ Пургер је имао једну анализу на тему интерконтиненталних летова са ускотрупцима, али не могу да се сетим у ком тексту.
Molim te nemoj njega citirati kao stručnjaka jer smo ranije videli na primeru da to nije, a ima i autoritarne tendencije. Današnji primer, on kaže da neće pustiti da se razmišlja o stvaranju aerodroma Trebinje ili novoj pisti za aerodrom Morava. Ko je on da zabrani novi aerodrom?

"Oni koji trebaju nešto činiti nisu skloni razmišljanju. Imaju dva osnovna nedostatka za to. Ljenost i nedostatak IQ-a. I stoga ih NEĆU PUSTITI da oni razmišljaju i pritom uništavaju novac poreznih obveznika. … Jer ljudska glupost ili nezakonito ponašanje se moraju denuncirati. U protivnom, što je rekao Balašević: „Krivi smo mi, što smo ih pustili“.

izvor: https://tangosix.rs/2020/18/08/kolumna-alena-scurica-aerodromi-posebne-namjene/

Šćuric Purger je, prema sopstvenoj priči, u mladosti bio hrvatski nacionalist sa pedigreom ('ne mogu biti jugonostalgičar, što bi mi rekli otac i djed'), fudbalski navijač koga je 'u Zagrebu tukla srpska policija', istina, pod starije dame beži i ograđuje se od nacional-šovinizma, ali mu taj otklon uvek i ne uspeva. Primer je njegovo zadrto insistiranje da Zagreb ima više potencijala za razvoj avio saobraćaja od Beograda, što, onako objektivno, može iskreno da misli samo dalabu, i to teške kategorije. Ili baš zadrti nacionalist.

On, takav, nema nikakvu nadležnost da se meša u naša, čisto srpska posla, a aerodrom u Trebinju to jeste. To je dole naš narod, i neki trijangularan let Beograd - Trebinje - Berane je najmanje što bismo mogli da uvedemo. Sigurno da iz Beograda treba da se leti za Trebinje, a ne za Mostar. Takođe, sa npr. 7 nedeljnih letova za Ćilipe i 7 za Trebinje, Air Serbia bi mogla tokom leta da ponudi vezu sa Dubrovnikom dva puta dnevno, a to bi joj poprilično odgovaralo. I vazdušna veza Banjaluke i Trebinja je potpuno opravdana.

E, sad, ako bude loukosta u Trebinju, onda to može i da smanji rast i prihode zračne luke u Dubrovniku, a i to čika Purger svakako zna, pa se, eto, boji za novac poreznih obveznika - RH.

Još manje su purgerska posla dodatna pista na srpskom vojno-civilnom aerodromu. Ima pistu u Avijanu, to je vojni savez za koji se odvaja njegova poreza, pa nek se njome bavi. Valjalo bi obavestiti naduvenka Peru Vojinovića da ovakvo pisanije ne bi trebalo da odobrava na 'srpskom vazduhoplovnom portalu'.
 
Što se tiče Trebinja imao je vrlo razuman komentar a to je da Hrvatska vrlo lako može da obesmisli rad tog aerodroma sa radom svojih graničnih službi. Džaba jeftinija karta od DBV ako posle moraš da čekaš satima na granici. Uostalom sličnu opstrukciju rade na graničnom prelazu Gradiška gde je godinama bio problem da se napravi most.
 
Панто, +1

А господин Пеца Надувенко као и о онај са "Авитике" игноришу вапај на убаце ћирлицу на портал, макар као опцију.

Типа, портал чита цела ЕКсЈУ...

Пракса показује, да иако хрвати давно не уче ћирилицу, ако су заинтересовани за читање ћирилћних текстова њима треба 15 минута за упознавање и проваљивање и два сата за вежбање...
 
ех, Требиње, Требиње... наравно да он нема право да се меша у одлуке српског народа како хоће да троши своје паре. али, има право на мишљење. елем, озбиљно сада, велико је питање колика је сврсисходност аеродрома у Требињу. искрено, не знам шта да вам кажем. још када се први пут појавила прича о том аеродрому, био сам против њега. ипак су Дубровник и Тиват преблизу. а опет, потребан је локалном становништву као веза са Београдом и Бања Луком. тако да, стварно не знам...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767445#p767445:3d3ysija je napisao(la):
peper.mint » 19 Авг 2020, 20:06[/url]":3d3ysija]Molim te nemoj njega citirati kao stručnjaka jer smo ranije videli na primeru da to nije, a ima i autoritarne tendencije. Današnji primer, on kaže da neće pustiti da se razmišlja o stvaranju aerodroma Trebinje ili novoj pisti za aerodrom Morava. Ko je on da zabrani novi aerodrom?

"Oni koji trebaju nešto činiti nisu skloni razmišljanju. Imaju dva osnovna nedostatka za to. Ljenost i nedostatak IQ-a. I stoga ih NEĆU PUSTITI da oni razmišljaju i pritom uništavaju novac poreznih obveznika. … Jer ljudska glupost ili nezakonito ponašanje se moraju denuncirati. U protivnom, što je rekao Balašević: „Krivi smo mi, što smo ih pustili“.

izvor: https://tangosix.rs/2020/18/08/kolumna-alena-scurica-aerodromi-posebne-namjene/

не схваташ. нисам њега цитирао као стручњака, него сам само навео да је у једном тексту упоредио размак између седишта на ускотрупцима и широкотрупцима код неколико авио-компанија. ко није лењ (као што сам ја, јер још увек дугујем неке ствари које сам обећао на форуму), може и сам да провери. а свака држава има право да гради аеродроме где и како хоће

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767500#p767500:3d3ysija je napisao(la):
=nikola= » 19 Авг 2020, 23:34[/url]":3d3ysija]To nije sasvim tacno. To zavisi od tipa aviona, ukupne mase i pritiska u gumama. Sve manevarske povrsine aerodroma Morava koje su u upotrebi mogu da prihvate A319, A320 i B738 do neke mase. To verovatno nije dovoljno da bi letovi bili isplativi, ali treba biti precizan.

маневарске површине да, али писта не. и зато је делимично у праву. кренули су у реализацију аеродрома, све спремили и.... прц. не могу да слете већи авиони од АТР-а јер је носивост писте мала. е јбг (иначе, фан сам Мораве). ако су то знали пре почетка радова, а нису узели то да реше, онда су стварно тоални идиоти. ако то нису знали пре почетка радова, онда треба да размисле какве људе доводе на одређене позиције у држави
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767620#p767620:1lv0i9a7 je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Avg 20, 2020 12:48 pm[/url]":1lv0i9a7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767500#p767500:1lv0i9a7 je napisao(la):
=nikola= » 19 Авг 2020, 23:34[/url]":1lv0i9a7]To nije sasvim tacno. To zavisi od tipa aviona, ukupne mase i pritiska u gumama. Sve manevarske povrsine aerodroma Morava koje su u upotrebi mogu da prihvate A319, A320 i B738 do neke mase. To verovatno nije dovoljno da bi letovi bili isplativi, ali treba biti precizan.

маневарске површине да, али писта не. и зато је делимично у праву. кренули су у реализацију аеродрома, све спремили и.... прц. не могу да слете већи авиони од АТР-а јер је носивост писте мала. е јбг (иначе, фан сам Мораве). ако су то знали пре почетка радова, а нису узели то да реше, онда су стварно тоални и*****. ако то нису знали пре почетка радова, онда треба да размисле какве људе доводе на одређене позиције у држави

PSS spada u manevarske povrsine.

Vrlo brzom racunicom:
Maksimalna dozvoljena masa za manivrisanje po PSS aerodroma Morava za avion A319-100 = 56 tona .
Gorivo do evropskih destinacija recimo da je oko 8 tona. To je ukupno gorivo sa rezervama.
Prazan A319-100 iznosi recimo 39 tona.
Ostaje nam 56-39-8 = 9 tona korisne nosivosti.
Ako je standardna masa putnika po zakonu 84 kilograma + 13 kilograma prtljaga, znaci da u taj avion moze da se spakuje 92 putnika.
Smanjenjem pritiska u gumama moguce je dobiti jos neku tonu.
 
i koja kompanija ce da leti sa tim ogranicenjem?
a319 ima kapacitet od 144 putnika tako da je tih 92 putnika 63% LF. nijedna kompanija na to nece pristati i to zna svako. pogotovo sto je morava idealna za lcc. ryan i wizz lete sa avionima od 180 putnika i navise tako da oni ne bi mogli da imaju ni 50% LF
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767696#p767696:24dfrykv je napisao(la):
=nikola= » 20 Авг 2020, 15:00[/url]":24dfrykv]PSS spada u manevarske povrsine.

Vrlo brzom racunicom:
Maksimalna dozvoljena masa za manivrisanje po PSS aerodroma Morava za avion A319-100 = 56 tona .
Gorivo do evropskih destinacija recimo da je oko 8 tona. To je ukupno gorivo sa rezervama.
Prazan A319-100 iznosi recimo 39 tona.
Ostaje nam 56-39-8 = 9 tona korisne nosivosti.
Ako je standardna masa putnika po zakonu 84 kilograma + 13 kilograma prtljaga, znaci da u taj avion moze da se spakuje 92 putnika.
Smanjenjem pritiska u gumama moguce je dobiti jos neku tonu.

мислио сам на рулницу и стајанку. и ко би ти слао 319 за 92 путника? нико. дакле, може регионалац до 100, што опет долазимо до АТР-а. писта мора да има минималну носивост MTOW*-а за 320/737 генерацију, а то је минимум 97 тона, колики је MTOW за 321Нео. ако хоће карго, мора и изнад тога


* MTOW - maximum takeoff weight, односно максимална полетна маса, тј. максимална тежина са којом авион може да узлети
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767711#p767711:104y851m je napisao(la):
lukakaludjerovic » Čet Avg 20, 2020 3:44 pm[/url]":104y851m]i koja kompanija ce da leti sa tim ogranicenjem?
a319 ima kapacitet od 144 putnika tako da je tih 92 putnika 63% LF. nijedna kompanija na to nece pristati i to zna svako. pogotovo sto je morava idealna za lcc. ryan i wizz lete sa avionima od 180 putnika i navise tako da oni ne bi mogli da imaju ni 50% LF
Ryanair sa B738 ne bi mogao da ponese vise od dvadesetak putnika.

Nisam ni dovodio u pitanje isplativost nego tacnost teksta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767546#p767546:5qpzeviv je napisao(la):
milaki990 » 20 Aug 2020 08:23 am[/url]":5qpzeviv]Što se tiče Trebinja imao je vrlo razuman komentar a to je da Hrvatska vrlo lako može da obesmisli rad tog aerodroma sa radom svojih graničnih službi. Džaba jeftinija karta od DBV ako posle moraš da čekaš satima na granici. Uostalom sličnu opstrukciju rade na graničnom prelazu Gradiška gde je godinama bio problem da se napravi most.
To je opet nacional-šovinistički argument, ali ne, ni to ne obesmišljava aerodrom; Alenovi zemljaci iz Mostara nemaju nikakvu granicu da ih spreči da iz Trebinja preko Beograda lete za svet. Takođe, Herceg-Novom je Trebinje zgodnije od Tivta. Itd.

Napravio bih ga, sve da pršti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767713#p767713:3v6cw683 je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Avg 20, 2020 3:54 pm[/url]":3v6cw683]

мислио сам на рулницу и стајанку. и ко би ти слао 319 за 92 путника? нико. дакле, може регионалац до 100, што опет долазимо до АТР-а. писта мора да има минималну носивост MTOW*-а за 320/737 генерацију, а то је минимум 97 тона, колики је MTOW за 321Нео. ако хоће карго, мора и изнад тога


* MTOW - maximum takeoff weight, односно максимална полетна маса, тј. максимална тежина са којом авион може да узлети

Rulnica je najslabija karika u lancu, osim sto je najmanje nosivosti, cini mi se da je i preuska. Stajanka bez problema podrzava A320/B738 avione.

Ko bi slao 319 sa 92 putnika? U srbiju verovatno niko, ali po svetu sam nekoliko puta leteo u avionima koji su imali vise posade nego putnika - A330.

I gledas naopako. Staza ima objavljenu nosivost u dokumentaciji aerodroma, a na pilotu aviona je da izracuna da li njegov avion moze da se spakuje u zahteve aerodroma i koliko mu je ogranicena maksimalna masa, koristeci dokumentaciju aviona.
 
ryan bi vrlo lako napunio b738 na nekoliko ruta sa Morave.

to sto si leteo sa a330 sa nekoliko putnika je cista slucajnost, nijedna kompanija na svetu ne bi odrzavala takvu liniju da je to regularna pojava.

da li neko zna koje su dimenzije nove piste?
 
milaki990":1bby7p3d je napisao(la):
Što se tiče Trebinja imao je vrlo razuman komentar a to je da Hrvatska vrlo lako može da obesmisli rad tog aerodroma sa radom svojih graničnih službi. Džaba jeftinija karta od DBV ako posle moraš da čekaš satima na granici. Uostalom sličnu opstrukciju rade na graničnom prelazu Gradiška gde je godinama bio problem da se napravi most.
Lakše reći nego uraditi.
Iz tog kraja im dolazi dosta radne snage preko potrebne za njihov turizam, kao i samih turista.

Trebinje se nalazi na 50-60km od Dubrovnika, Herceg Novog, Mostara i Nikšića, plus je samo Trebinje sa okolinom odlična destinacija.
Taj aerodrom bi samo tako bio isplativ, prepreka je samo politička. Hrvatska to ne može direktno da blokira, ali možda može preko hrvata iz BiH, ne znam čija je nadležnost avio sektor u BiH, ako je državna onda bi mogli to da blokiraju.
 
Potuno se slažem, Trebinje je lepa destinacija. Išao sam kolima od Trebinja do Dubrovnika i do Herceg Novog i vidim da se iz Trebinja i okoline izvozi dosta hrane tim putevima. Radna snaga, roba i dodatni turisti od potencijalnih letova bi svima bili u koristi pa ne vidim da je blokada granica realna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767727#p767727:gnplvjj0 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Čet Avg 20, 2020 4:32 pm[/url]":gnplvjj0]ryan bi vrlo lako napunio b738 na nekoliko ruta sa Morave.

to sto si leteo sa a330 sa nekoliko putnika je cista slucajnost, nijedna kompanija na svetu ne bi odrzavala takvu liniju da je to regularna pojava.

da li neko zna koje su dimenzije nove piste?
Ne postoji slucajnost. Let moze da bude subvencionisan; ili moze da gubi novac jer indirektno donosi novac negde drugde; ili je stvar prestiza; ili ko zna sta drugo. Mozda prenosi dosta karga pa su putnici "sekundarna roba". Ni ti ni ja nemamo uvid u te stvari tako da mozemo samo da diskutujemo.

Koje nove piste?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767797#p767797:3vz73ea7 je napisao(la):
=nikola= » Čet Avg 20, 2020 9:10 pm[/url]":3vz73ea7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767727#p767727:3vz73ea7 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Čet Avg 20, 2020 4:32 pm[/url]":3vz73ea7]ryan bi vrlo lako napunio b738 na nekoliko ruta sa Morave.

to sto si leteo sa a330 sa nekoliko putnika je cista slucajnost, nijedna kompanija na svetu ne bi odrzavala takvu liniju da je to regularna pojava.

da li neko zna koje su dimenzije nove piste?
Ne postoji slucajnost. Let moze da bude subvencionisan; ili moze da gubi novac jer indirektno donosi novac negde drugde; ili je stvar prestiza; ili ko zna sta drugo. Mozda prenosi dosta karga pa su putnici "sekundarna roba". Ni ti ni ja nemamo uvid u te stvari tako da mozemo samo da diskutujemo.

Koje nove piste?

molim te nijedna kompanija ne bi koristila redovno a330 u tim uslovima. da je generalno zbog karga koristili bi teretni avion

nove piste na moravi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767620#p767620:2pgrrdlo je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Avg 20, 2020 12:48 pm[/url]":2pgrrdlo]ех, Требиње, Требиње... наравно да он нема право да се меша у одлуке српског народа како хоће да троши своје паре. али, има право на мишљење.
Svakako da ima pravo na mišljenje to Alenu ne branim, ali u stvari on hoće drugima da zabrani mišljenje, da li si video šta je napisao: "I stoga ih NEĆU PUSTITI da oni razmišljaju i pritom uništavaju novac poreznih obveznika" :bash:

Ovo je prototip "Balkanskog Diktatora" ako me neko pita, pa kad bi on došao na vlast zabranio bi da ljudi razmišljaju o gradnji aerodroma i to u drugoj državi. Može slobodno da misli da su ti aerodromi loša ideja, može otvoreno da navija za svoju zemlju i aerodrome, to je sve u redu ali onda nije neutralni analitičar kao što se izdaje.

Ja se razočaram kad vidim da naši mediji pozivaju njega kao analitičara. Pa on govori, nekad uvijeno a nekad direktno, protiv avijacije i aerodroma Srbije. :bash:

Totalno sam zastranio od teme ali toliko o Pugeru, ne ponovio se.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767842#p767842:2x7ocswt je napisao(la):
lukakaludjerovic » Čet Avg 20, 2020 11:01 pm[/url]":2x7ocswt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767797#p767797:2x7ocswt je napisao(la):
=nikola= » Čet Avg 20, 2020 9:10 pm[/url]":2x7ocswt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767727#p767727:2x7ocswt je napisao(la):
lukakaludjerovic » Čet Avg 20, 2020 4:32 pm[/url]":2x7ocswt]ryan bi vrlo lako napunio b738 na nekoliko ruta sa Morave.

to sto si leteo sa a330 sa nekoliko putnika je cista slucajnost, nijedna kompanija na svetu ne bi odrzavala takvu liniju da je to regularna pojava.

da li neko zna koje su dimenzije nove piste?
Ne postoji slucajnost. Let moze da bude subvencionisan; ili moze da gubi novac jer indirektno donosi novac negde drugde; ili je stvar prestiza; ili ko zna sta drugo. Mozda prenosi dosta karga pa su putnici "sekundarna roba". Ni ti ni ja nemamo uvid u te stvari tako da mozemo samo da diskutujemo.

Koje nove piste?

molim te nijedna kompanija ne bi koristila redovno a330 u tim uslovima. da je generalno zbog karga koristili bi teretni avion

nove piste na moravi
Mozda nema dovoljno karga za teretni avion...

Nova pista na moravi najavljena u novinama 3500x60 metara, sto verovatno znaci 45 metara + 7,5 metara "shoulder" sa svake strane.
 
Vrh