Šta je novo?

Air Serbia

To ti misliš da si utvrdio.
Jedino što imaš jeste izveštaj Oxford Economics na koji se pozivaš. I ti i ErSrbija. I to nije bio dovoljan jedan, nego su rađena najmanje 3 (2013, 2015, 2016). Čudno da nema takvih izveštaja od neke druge kompanije.

Na isti dokument se poziva Komisija za dodelu državne pomoći prilikom odobravanja državne pomoći ErSrbiji.

Intersantan dokument, mislim na ovaj Komisije za dodelu državne pomoći jer izveštaj Oxford Economics nisam našao nigde a platila ga je kompanija u državnom vlasništvu, u kome se navodi da se naknadno odobrava državna pomoć jer je bila dodeljena bez zaglasnosti Komisije koja je bila obavezna. Odluka je dostavljena arhivu i kabinetu tadašnjeg prvog potpredsednika vlade. Ne Min fin, ne Min privrede, nego njemu jer je on dodelio pomoć. Koji je u to vreme i ministar odbrane.

Dalje, u tom interesantnom štivu se kaže da za državnom pomoći neće biti potrebe nakon 2016. jer će kompanija postati profitabilna. Ima još štošta, npr. kojim firmama je bila dužna itd. Pročitaj slobodno. Zvanični dokument na sajtu ministarstva finansija. Taj Oxford Economicsa nisam našao, baš čudno.

E sad, sve i da ErSrbija godišnje doveze jednog putnika u Srbiju ona je društveno korisna. Ili nije?
Ako nije, postavlja se pitanje cene, da li je to 1€, 10€, 1k€ ili 1M€ po putniku.
Odgovor na to pitanje zavisi od države do države.
Mi ni ne znamo koliko nas košta pa se onda ne može ni pokušati odgovoriti na to pitanje.

U istom dokumentu se navodi da je ErSrbija važna za razvoj turizma Beograda. Čak je i boldovano. Što nas opet vraća na pitanje zašto bi Srbija to plaćala. Kao što nas ova godina uči, Srbija imam sasvim solidan turistički potencijal, daleko velići od samog Beograda, koji je nažalost neiskorišćen na prvom mestu nedovoljnim investiranjem države.
A država bi investirala, samo para nema. Otišle na drugu stranu. Vrzino kolo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765310#p765310:1p8uqc2o je napisao(la):
duke23 » Sre Avg 12, 2020 2:02 am[/url]":1p8uqc2o]To ti misliš da si utvrdio.
Ovo počinje da mi liči na ravnozemljaše. Struka, radovi, primeri gde pokušavaš da mu pokažeš da je okrugla, ma kakvi, on odgovara: To ti misliš da je okrugla! Džaba takvom objašnjavati jer on svojim očima vidi da je Zemlja ravna! I kad najzad prizna da je izgubio argument u stvari opet počinje da te ubeđuje da je ravna, tu nema leka.

Svako je slobodan da veruje da je Zemlja ravna i da Er Srbija nije ekonomski isplativa za Srbiju. Ali nema šanse da takve likove i njihove teorije iko shvata ozbiljno.Tvoji argumenti o Er Srbiji su ekvivalent ravnozemljašu koji je napravio fotku morske pučine kao dokaz da je ravna kao lenjirom nacrtana.

Tebe je nastanak Er Srbije pre 7 godina trigerovao da se u to vreme prijaviš na Beobuild i da ti prvi post bude o finansiranju Er Srbije. Sam si rekao da mnogo više letiš iz Pešte i Temišvara, dakle lični interes ti je da Vizer istisne Er Srbiju. Pre 5 godina si ovde pisao da si zainteresovan za posao na Aerodromu ali nisi imao prosek 8.5. Možda grešim ali se stiče slika da neko ima nameru da se po svaku cenu sveti Er Srbiji ili tako nešto.

Er Srbija je ekonomski isplativa, brojne druge zemlje (koje su verovatno uradile slične stručne analize) rade isto, sve bivše vlasti u Srbiji koje su pomagale kompaniju - to sve ne postoji za tebe kao što nauka ne postoji za ravnozemljaše. A šta tek većina normalnih ljudi misli o ravnozemljašima to nije pristojno da napišem na Beobuildu. Ja hoću da sa normalnim ljudima na ovoj temi normalno diskutujem o novostima ili budućnosti Er Srbije a ne da tema postane taoc usamljenog osvetnika i avio ravnozemljaša. Ako nastaviš ovako da parkiraš svoje nebuloze na ovoj temi, naleteće ti Igorov Lend Rover zvani Oko Sokolovo i reći će Vratimo se temi!
 
I šta sad čovek da ti odgovori.
Ravnozemljašenje? Ok.

Što se teme tiče, nijednom nisam skrenuo sa teme. Sve vreme gledam ekonomski aspekt, koji uporno i sigurno gura ovu zemlju u ekonomski ambis.

Većina navoda iz izveštaja Komisije o dodeli državne pomoći napisanih 2014. se nisu promenili ni danas ni sa svim tim upumpanim sredstvima. Deo gde se kaže preobrojnost zaposlenih, stara i neefikasna flota stoji i danas.

Sada te molim da ovom ravnozemljašu postaviš link ka tim stručnim radovima koje navodiš, jer isti nisam uspeo da pronađem. Pomogni ravnozemljašu da otvori oči.

Što se ličnog plana tiče, vidim da si više proveo kopajući po mojim postovima nego čitajući jedini dostupan dokument, rešenje Komisije o dodeli državne pomoći (bez brojeva), šta da ti kažem. Iz današnje perspektive mogu samo da budem zahvalan što za mene nije bilo mesta. Ide mi hvala bogu vrlo dobro, nažalost van države Srbije.

I da, posao je bio inženjerski na Aerodromu Beograd, koji je jelte prodat na 25 godina jer dosadašnje stanje nije bilo održivo.

I nije samo VizEr, tu je i ErSrbija, Lufthansa, RajanEr, RedVings u zavisnosti šta mi u tom trenutku odgovora.
Ili treba da tražim dozvolu od stranke sa kim i gde mogu da letim?
 
Evo, sada kada je letova manje, kada je putovanja manje, Srbi su otkrili Srbiju, i srpski turizam doziveo je bum.
Svi kapaciteti u domacim turistickim mestima su rasprodati.
Znaci, manje letova -> vise novca ostaje u Srbiji.

Oni koji cekaju da se ostvare kapitalisticke bajke, oni koji cekaju na efekte "razvoja" mogu da umru cekajuci, ako nisu u semi.
 
https://insajder.net/sr/sajt/tema/15258/

Država Srbija je kroz otplatu starog duga, donacije i subvencije tokom 2018. godine u Er Srbiju uložila oko 20,8 miliona evra, pokazuje finansijski izveštaj nacionalnog avioprevoznika za prethodnu godinu. Ovaj iznos identičan je kao i onaj iz 2017. tako da je država nastavila da finansijski pomaže Er Srbiju iako je po ugovorima bila u obavezi da bespovratno ulaže sredstva do kraja 2016. Prema ukupnim finansijskim rezultatima Er Srbija posluje pozitivno. Dobit u 2018. iznosi 11,4 miliona evra. Međutim ukoliko se pogleda samo operativno poslovanje, odnosno izuzmu državna davanja, Er Srbija šestu godinu zaredom posluje u minusu.
 
Istina.
Hajde sada u tri rečenice sumiraj šta smo sve nalupetali u prethodna 3 dana.
 
не. престао сам да читам на почетку претходне стране, јер заиста ништа паметно осим клин-плоча "дискусије"
 
Hajde samo u jednoj reči (mada su mi, bogu hvala, tvoji stavovi poznati): Da li Srbiji treba nacionalni avio-prevoznik?
 
мислим да је свакој држави потребан национални авио-превозник. јер, поред комерциалне природе, национални превозници имају и социјалну природу, тј. обавезу да повезују регионе за које нема комерцијални интерес, али постоји национални. као што Ер Србија лети за Бања Луку, јер је то српски национални интерес. или дневни лет за Тиват у зимској сезони, итд. некада је Малев летео за Таргу Муреш по два пута дневно, данас Виз Ер мислим да има три недељна лета, а ни то не би имали да их мађарска влада није притисла. исто је било и по два дневна лета за Клуж, данас нема ни један, итд. ЛОТ има 11 домаћих дестинација, и да не дужим даље. у сваком случају, погледајте и сами
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765337#p765337:r73r3w1e je napisao(la):
MC_ » Wed Aug 12, 2020 10:07 am[/url]":r73r3w1e]Evo, sada kada je letova manje, kada je putovanja manje, Srbi su otkrili Srbiju, i srpski turizam doziveo je bum.
Svi kapaciteti u domacim turistickim mestima su rasprodati.
Znaci, manje letova -> vise novca ostaje u Srbiji.

Oni koji cekaju da se ostvare kapitalisticke bajke, oni koji cekaju na efekte "razvoja" mogu da umru cekajuci, ako nisu u semi.

Najbolje je da budemo kao Severna Koreja. :grand:

Srpski turizam nije doživeo nikakav bum u globalu gledajući. Rast ne pojedinim destinacijama je posledica zabrane putovanja u većinu drugih zemalja a ne nekog ogromnog unapredjenja u pogledu usluge, atrakcija, infrastrukture i slično. Sledeće godine većina tih destinacija će teško ponoviti brojke od ove godine. Naši turistički radnici moraju još puno da uče i rade kako bi dostigli nivo nekih nam okolnih zemalja koje ubiru puno više novca od turizma od nas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765327#p765327:rfgzwez9 je napisao(la):
duke23 » Sre Avg 12, 2020 9:09 am[/url]":rfgzwez9]I šta sad čovek da ti odgovori.
Ravnozemljašenje? Ok.

Što se teme tiče, nijednom nisam skrenuo sa teme. Sve vreme gledam ekonomski aspekt, koji uporno i sigurno gura ovu zemlju u ekonomski ambis.

Većina navoda iz izveštaja Komisije o dodeli državne pomoći napisanih 2014. se nisu promenili ni danas ni sa svim tim upumpanim sredstvima. Deo gde se kaže preobrojnost zaposlenih, stara i neefikasna flota stoji i danas.

Sada te molim da ovom ravnozemljašu postaviš link ka tim stručnim radovima koje navodiš, jer isti nisam uspeo da pronađem. Pomogni ravnozemljašu da otvori oči.

Što se ličnog plana tiče, vidim da si više proveo kopajući po mojim postovima nego čitajući jedini dostupan dokument, rešenje Komisije o dodeli državne pomoći (bez brojeva), šta da ti kažem. Iz današnje perspektive mogu samo da budem zahvalan što za mene nije bilo mesta. Ide mi hvala bogu vrlo dobro, nažalost van države Srbije.

I da, posao je bio inženjerski na Aerodromu Beograd, koji je jelte prodat na 25 godina jer dosadašnje stanje nije bilo održivo.

I nije samo VizEr, tu je i ErSrbija, Lufthansa, RajanEr, RedVings u zavisnosti šta mi u tom trenutku odgovora.
Ili treba da tražim dozvolu od stranke sa kim i gde mogu da letim?
Niko nije govorio da u Beogradu treba zabraniti Vizer, Izidžet itd niti te kritikovao što voliš da letiš njima. Da živiš u Zagrebu tamo bi morao da tražiš od stranke, države ili aerodorma da dozvole da leti Rajaner, Izidžet i Vizer. Oni tvrde da je tamo sve transparentno, legalno, milionski glavni grad EU države pa nema ni jednog od ova tri loukostera.

Kad bi naučni rad koji dokazuje da je Zemlja okrugla greškom zamenio $ i €, ravnozemljaši bi to iskoristili da diskredituju ceo rad i tvrde da je zato ravna. Isti argument si koristio da diskredituješ analizu koja pokazuje ukupnu korist Er Srbije pa te čudi naziv ravnozemljaš.

Kažeš da gledaš ekonomski aspekt, koji uporno i sigurno gura ovu zemlju u ekonomski ambis? Budžet Srbije je oko 11 milijardi evra a Er Srbiji su uplatili oko 20 miliona evra. To je, da se spustim na inženjerski nivo da bi ti bilo lakše, 1,82e-9 deo od budžeta. Zanemarljivo, na nivou statističke greške. Ako će tvoji napori da se ukidanjem pomoći Er Srbiji (koji je 0.0000000018 deo budžeta) spreči pad zemlje u ekonomski ambis onda je ravnozemljaš kompliment.

Za ovih 7 godina Er Srbija je otprilike udvostručila broj putnika i destinacija. Baš kao u slučaju budžeta, ne vidim da tvoje pisanje tu daje rezltate koje želiš. Ako je tvoj cilj da letiš Vizerom i dugim kompanijma, izvoli, niko ti ne brani. Ako veruješ da Er Srbija nije isplativa za Srbiju, slobodno veruj u to. Ali da konstantno zagađuješ temu pokušavajući da sve nas ubediš da je to istina, to mi je na nivou ravnozemljaša.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765421#p765421:1ib2sxyg je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Avg 12, 2020 1:26 pm[/url]":1ib2sxyg]мислим да је свакој држави потребан национални авио-превозник. јер, поред комерциалне природе, национални превозници имају и социјалну природу, тј. обавезу да повезују регионе за које нема комерцијални интерес, али постоји национални. као што Ер Србија лети за Бања Луку, јер је то српски национални интерес. или дневни лет за Тиват у зимској сезони, итд. некада је Малев летео за Таргу Муреш по два пута дневно, данас Виз Ер мислим да има три недељна лета, а ни то не би имали да их мађарска влада није притисла. исто је било и по два дневна лета за Клуж, данас нема ни један, итд. ЛОТ има 11 домаћих дестинација, и да не дужим даље. у сваком случају, погледајте и сами
Tačno tako. Pored toga, aerodromi kao što su Tuzla ili Skoplje su sada potpuno ili dobrim delom u šaci jedne kompanije koja može da ih ucenjuje nižim cenama, tenderima praktično napisanim samo za njih i izborom destinacija. Skoplje zato i dalje nije povezano sa glavnim aerodromima u Londonu, Parizu, Moskvi i drugim habovima odakle bi imali bolju povezanost sa svetom. Ako bi se kompanija kompletno povukla sa aerodroma, što su neki loukosteri radili po drugim aerodromima koji nisu pristali na ucene, ti aerodromi pa i država u celini bi bili ozbiljno pogođeni na kratke i srednje staze.
 
Kolika doza arogancije.
I to od čoveka koji matematiku ne zna ni na nivou srednje škole.
Ali zna šta je isplativo za državu. Bravo.

Ajde još jednom pogledaj brojeve koje si napisao. 20 miliona od 11 milijardi je koji deo?
I ja zagađujem temu. Ok.

@JohnnyLee
Viz leti 3 puta za Targu Mureš sada u ovom trenutku pandemije, od oktobra im opet stoji svakodnevno. Kao što i Srbija leti 2 puta za Banja Luku.
Naravno da se nacionalni interes ponekad stavlja iznad ekonomskog (jer je ekonomski stabilna zemlja takođe nacionalni interes) i što se tiče leta za Banja Luka nema sumnje u to (ne bih se složio da je zimski let do Tivta nacionalni interes).
Nema nikakvog razloga da se takve linije ne stave na tender i ponude subvencije onima koji hoće da lete. Slično kao što je urađeno iz Niša.

I još jedna stvar. Niko ne piše da Srbija ne treba da ima nacionalnu avio kompaniju.
Piše se da Srbija ne treba da ima nacionalnu aviokompaniju u državnom vlasništvu jer ne ume da upravlja sa njima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765539#p765539:1oudgthg je napisao(la):
duke23 » Sre Avg 12, 2020 5:50 pm[/url]":1oudgthg]Kolika doza arogancije.
I to od čoveka koji matematiku ne zna ni na nivou srednje škole.
Ali zna šta je isplativo za državu. Bravo.

Ajde još jednom pogledaj brojeve koje si napisao. 20 miliona od 11 milijardi je koji deo?
I ja zagađujem temu. Ok.

Piše se da Srbija ne treba da ima nacionalnu aviokompaniju u državnom vlasništvu jer ne ume da upravlja sa njima.
Tačno, 20 miliona od 11 milijardi je 0.0018 deo, ne menja suštinu. I dalje je to minijaturni deo da to "uporno i sigurno gura ovu zemlju u ekonomski ambis".

Tema je bila i ostala: Da li je Er Srbija ukupno ekonomski isplativa za Srbiju? Odgovor je i dalje DA, kao što je Zemlja okrugla.
 
na plate i penzije se iz budzeta svake godine izdvaja 7,5 milijardi evra, a mi ovde pricamo o 20 miliona koji se visestruko vrate...

er srbiji se daje 0,18% budzeta. srbiju godisnje poseti 1,8 miliona stranaca, dok je ukupan prihod od turizma 1,4 milijarde evra.
 
Ne postoji zemlja na svetu u kojoj se 0,2% budžeta smatra malim.

Ako je to toliko dobro i korisno, nema razloga da se to ne podigne na 2%,vratiće se nam se još više. Pa će zbog ogromnog rasta to sledeće godine biti još više.

Ekonomija ne funkcioniše tako kako vi mislite.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765584#p765584:1n7zmw3s je napisao(la):
duke23 » Sre Avg 12, 2020 7:47 pm[/url]":1n7zmw3s]Ne postoji zemlja na svetu u kojoj se 0,2% budžeta smatra malim.

Ako je to toliko dobro i korisno, nema razloga da se to ne podigne na 2%,vratiće se nam se još više.
Opet zamena teza. Niko nije rekao da se subvencije podignu na 2%. Čak i da je tih 0,18% čisto bacanje para, što nije, to ne bi ni blizu moglo da uporno i sigurno gura ovu zemlju u ekonomski ambis kao što si pomenuo. Preostalih 99,82% može, ali to ne pripada forumu Air Serbia. Ako misliš da će tvoje nebuloze postati istine tako što menjaš teze, neće ti uspeti.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765584#p765584:1n7zmw3s je napisao(la):
duke23 » Sre Avg 12, 2020 7:47 pm[/url]":1n7zmw3s]
Ekonomija ne funkcioniše tako kako vi mislite.
Opet, ovo nije tema kako funkcioniše ekonomija. Možda si ti najveći svetski stručnjak za ekonomiju ali to ni za malo ne umanjuje zaključak da je Er Srbija ukupno ekonomski isplativa za Srbiju. A možda i nisi nikakav stručnjak za ekonomiju ali to nije tema.
 
vecina aviokompanija u svetu ce bankrotirati ako im se ne pomogne i revidiraju dugovanja
 
menadzment etihada uopste ne mari za Er Srbiju. Nista nisu ulozili u kompaniju, a sad jos traze da se dugovanja isplacuju na vreme, sto nijedna kompanija na svetu nije u stanju da ucini.
 
Gubitak AIr Srbije nece biti nista strasno. Uz neznatno visu cenu, prostor ce popuniti strane kompanije.
Steta za osoblje, ali ovo je pravi udar na partijske uhlebe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765879#p765879:3nnl781i je napisao(la):
MC_ » Fri Aug 14, 2020 10:31 am[/url]":3nnl781i]Gubitak AIr Srbije nece biti nista strasno. Uz neznatno visu cenu, prostor ce popuniti strane kompanije.
Steta za osoblje, ali ovo je pravi udar na partijske uhlebe.

Tako su mislili i u LJubljani pa situacija nije baš takva.
 
Vrh