[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765223#p765223:20qap48v je napisao(la):
duke23 » 11 Avg 2020, 20:28[/url]":20qap48v]Zapravo nisu. Ili nisu, ili su ih naplaćivali i to dobrano.
Videti pod Nemačka i SAD.
Logika je ona koja vlada u EU, SAD koja kaže da aviokompanije ne treba da primaju državnu pomoć ili samo u izuzetnim okolnostima.
Ako se ne slažete to je sasvim ok, ali nema potrebe predstavljati koncept gašenja gubitaša kao nešto nečuveno i nigde viđeno.
I to nema veze sa Slavicom iz Bajmoka (što bi trebalo biti uvredljivo?) nego sa zdravim razumom.
Ili mislite da ova država ima 10 NISova, 10 aerodroma, 10 Borova, 10 Komercijalnih banaka, 10 PKBova čijim prodajama će se nastaviti pokrivanje gubitaške države (čiji je jedan i veoma vidljiv deo ErSrbija)?
Ključni problem ovakve države nije posed strateški bitnih preduzeća, već upravljanje njima.
Neće ni privatizacija neophodno rešiti neke probleme.
Bor je, recimo, dat u bescenje, pokrenut od strane neodgovornog vlasnika i sada je veliki zagađivač. Smederevo je isto dato u bescenje, pokrenuto od strane neodgovornog vlasnika, i sada je veliki zagađivač. Sa "Fijatom" tek ne znamo šta će biti. Pak, svi navedeni, da su ostali u vlasništvu ovakve države i vlasti, propali bi, ili su već bili propali.
Što se tiče ovih preostalih firmi u državnom vlasništvu: "Srbija Gasom" upravlja Dušan Bajatović, koji ima enormne lične prihode, pa samim tim se percipira kao zlatna koka. Međutim, baš kao i EPS, uglavnom je profitabilno, zbog prirode posla (ne ulazim u detalje da li mogu da budu profitabilnije, znam da mogu, ali ujedno znam i da su nam cene energenata debelo subvencionisane).
"Er Srbija", činjenica, cedi subvencije, zaletela se oko nerealne nabavke aviona, što je posledica toga da je verovatno manjinski partner mogao biti bolji (iako se to 2013. nije znalo), ali je selekcija linija dobra i trenutni potezi su bolji nego što ih je JAT vukao ikada u periodu posle 1990. godine (a Šćurić je obrazložio da je i taj raniji, često hvaljeni JAT nekada delao dosta stihijski po pitanju organizacije letova).
Da "Er Srbija" može da bude mnogo bolja, naravno da može. Uz drugačiju vlast i bolje analize. Baš kao što je JAT bio bolji u boljoj državi (SFRJ) uz bolje rukovodstvo, nego kasnije u SRJ/SCG/Srbiji do 2013.
Ali je opet "Er Srbija" potrebna, u ovom ili nekom drugom obliku, i njen nestanak/propast neće spasiti ekonomiju, a ponajmanje profil prosečno percipirane stanovnice nekog predgrađa u ovoj zemlji, koju na društvenim mrežama "vabe" Slavicom iz Bajmoka.
Recimo da ta Slavica radi u fabrici vode/keksa. Ta fabrika može da bude dobavljač keteringa "Er Srbiji" (znam, imaju malo dobavljača, ali postoji mogućnost). Dakle, biće uposlena, biće posla za Slavicu i Slavica će primati nekakvu platu.
"Er Srbija" propadne. Ta fabrika smanjuje obim posla i Slavica dobija otkaz. Slavica živi od 12 000 dinara socijalne pomoći mesečno i kopa po kontejnerima. Uzmimo sada "Austrian" u istoj situaciji. Nestaje "Air Serbia". Šta se po zakonima tržišta događa? "Austrian" postaje monopolista. Cene njihove karte za Beč naglo rastu zbog rasta tražnje. Low-costeri delimično to ublažavaju, ali i njima posledično rastu cene karata.
Za bliže destinacije, ljudi se odlučuju za buseve (železnica, jelte, u međunarodnom saobraćaju gotovo da ne postoji). Oni jesu jeftiniji, ali zbog rasta interesovanja, i njima rastu cene karata.
Eto, to vam je nestanak nacionalnog avio-prevoznika, u kratkim crtama.
I da. To se dogodilo već u Mađarskoj. Za Sloveniju, trenutno, ne znam šta se događa.