Šta je novo?

Air Serbia

Neke info do koih sam dosao posao sa turcima je dogovoren od jata se uzimaju slotovi pilotikoji uskoro idu na doskolovavanje nova kompanija ce se zvati serbijan erlajnz ili sky srbija turci ce dati 10 novih bioinga 747/800 preuzeti ugovor sa rebasom i kaparu od 24mil e kompanija bi u potpunosti trebalo da zazivi od novog reda letenja :vops:
 
То би била супер вест. Осим што сам сигуран да неће бити Боинг 747, већ 737.
 
sa Politike i RTS-a. može samo da se nagađa šta će biti. znam samo da su Turci dali najkonkretniju ponudu, a to je 10 aviona najnovije generacije plus keš za početni kapital
 
Uh sad kad krenemo da se vozimo Serbian Airlinesom ;)) ... Baš me zanima da li će uvesti neke nove-stare destinacije na koje su nekada leteli (npr one do 2004), poput Damaska, Bejruta, Amana ili možda Teherana
 
Meni se vise svidja SKY SERBIA jednostavnije je. . .
 
gledajte kako je lepo ofarban avion:
24qs58i.jpg


ili ovaj:
Kuban-400x264.jpg


Safi-Airways-300x199.jpg


airtran-falcons-300x240.jpg


Blue-Panorama-Airlines-300x217.jpg


vietname-airlines-livery1.jpg


i predlozi za JAT:
predlog 1
predlog 2 (lepše izgleda, samo što bi umesto JAT stavio SAT)
predlog 3
 
praguc":2rfiya8m je napisao(la):
Uh sad kad krenemo da se vozimo Serbian Airlinesom ;)) ... Baš me zanima da li će uvesti neke nove-stare destinacije na koje su nekada leteli (npr one do 2004), poput Damaska, Bejruta, Amana ili možda Teherana
Teško, sa Turcima
Za sva ta mesta oni imaju letove svakog dana, pa ne verujem da će praviti i direktne letove iz Beograda ka destinacijama na kojima već imaju svoje letove sa matičnog aerodroma.

Za Damask misli da nekim danima imaju i dva leta

Naravno ovde mislim na destinacije za koje ne postoji dnevna popunjenost aviona od preko 60-70%
 
Jatu bi bilo bolje da uvede vise letova dnevno ka nekim destinacijama kao sto su Cirih, Frankfurt, Bec umesto da leti za Damask
 
hazard":2e4m8ivy je napisao(la):
Jatu bi bilo bolje da uvede vise letova dnevno ka nekim destinacijama kao sto su Cirih, Frankfurt, Bec umesto da leti za Damask
Kako za koga ;) Meni je bolje da mogu da letim za bliski istok direktno (pri tom ne za Izrael), jer su karte katastrofično skupe preko turkisha..
 
DANAS SAZNAJE -
Jat otkazao nabavku „boinga“

U nacionalnom avioprevozniku usvojena nova sistematizacija radnih mesta

Novi propis donosi veoma različite koeficijente za zarade * Direktor Direkcije za IT može da ima samo srednju stručnu spremu, ali njegovi neposredno potčinjeni fakultetsku diplomu

Autor: A. Milošević
http://www.danas.rs/danasrs/ekonomija/jat_otkazao_nabavku_boinga.4.html?news_id=189011
Beograd - Nacionalni avioprevoznik Jat ervejz otkazao je tender za zakup dva aviona „boing 737-700“, koji bi bili spremni za letnju sezonu, saznaje Danas. Naveliko najavljivana nabavka ovih letelica otkazana je, iako je tender već bio raspisan a prema nezvaničnim informacijama, javili su se i zainteresovani ponuđači.

Kao razlog ovakvog poteza navodi se da „na tržištu nema slobodnih boinga 737-700“, što je neobično s obzirom na to da je generalni direktor Jata Srđan Radovanović relativno skoro govorio kako u svetu ima mnogo aviona koji zbog krize ne lete, zbog čega ova nabavka nije trebalo da predstavlja problem.

U svakom slučaju, postavlja se pitanje zašto se Jat nije na vreme postarao da nabavi avione koji su mu potrebni i još bitnije kako će bez tih aviona obezbediti nesmetano opsluživanje svih predviđenih linija tokom letnje sezone.

Uporedo sa otkazivanjem nabavke novih aviona, Radovanović je 20. aprila doneo i novu sistematizaciju radnih mesta u nacionalnom prevozniku kojom je otvorio prostor za opravdavanje položaja pojedinih kadrova koje je, uprkos tome što su završili samo srednju školu, zaposlio na najvišim funkcijama mimo tada važećih propisa, zbog čega je Jat bio pod velikom kritikom javnosti. Kako saznajemo, nova sistematizacija, čiju je fotokopiju direktor dao ekserom zakucati za zid u ulaznom hodniku Jatovog sedišta, vrvi od proizvoljnosti, a jasno se ocrtava i namera da se pojedinim licima omogući da primaju izrazito visoke plate, u skladu s diskrecionom odlukom uprave. Tako je za stručne saradnike predviđen koeficijent zarade od 6,5 do 10, a za više stručne saradnike od osam do čak 16, pa će tako pojedinci sa završenom srednjom školom imati skoro tri puta veće plate od nekih manje srećnih radnika sa fakultetskom diplomom.

Novi pravilnik predviđa da, recimo, novinar Jat revije mora da ima završen fakultet, što ne bi bilo čudno da se u istom dokumentu ne navodi da je višem stručnom saradniku za odnose sa javnošću u kabinetu generalnog direktora potrebna samo srednja škola. Da li je ta odluka doneta zato što je direktor već angažovao jednog takvog savetnika za medije sa zaradom u okviru najvišeg platnog razreda, tek iznenađuje odluka da se za toliko višu funkciju traži toliko manje obrazovanja.

Slično je i sa direktorom Direkcije za komunikacione i informacione tehnologije, koji po novoj sistematizaciji takođe može da bude srednjoškolac. Ostali direktori moraju da imaju završen fakultet, ali budući da se zna je Radovanović na ovu poziciju doveo Aleksandra Dovijanića, koji je imao samo srednju školu, ovakva izmena pravilnika o sistematizaciji nikoga u Jatu nije iznenadila. O stepenu arbitrarnosti u ovakvoj odluci možda najbolje govori to da direktor Direkcije za IT može da ima samo srednju stručnu spremu, ali njegovi neposredno potčinjeni moraju da imaju fakultetsku diplomu.

S druge strane, 11 sekretarica u kabinetu generalnog direktora mogu da imaju i samo osnovno obrazovanje, ali zato njegov vozač iz nekog razloga mora da pokaže svedočanstvo srednje škole.



Iznenađenje

Najveće iznenađenje nije u onome što je promenjeno u novoj sistematizaciji, već u onome što nije. Izvršni direktor za finansijske poslove tako i dalje mora da ima završen fakultet, iako se na toj funkciji nalazi Petar Damnjanović, čovek sa srednjom stručnom spremom, kojeg je Radovanović doveo iz firme u kojoj su obojica prethodno radili. To znači da će on ili biti smenjen ili da je u međuvremenu pribavio potrebnu diplomu.
 
JohnnyLee":22x84mh0 je napisao(la):
JAT je u maju mesecu prevezao 81.985 putnika, što je za ceo 1% više od maja prošle godine. tužno....
Nije sve tako tužno. U istom vremenskom periodu (maj mesec) na beogradskom aerodromu je bilo 219.751 putnika, ili 11% više nego istog meseca prošle godine... to znači da sve veći broj putnika koristi bolje usluge strane konkurencije.
 
tužno je to što je JAT spao na 37% putnika, a opslužuje skoro 50% destinacija (uključujući i one koje su zajedničke)
 
omaći prevoznik gubi trku sa konkurencijom
„Jat ervejz” spao na sedam aviona

Nacionalna avio-kompanija „Jat ervejz“ nikada nije poslovala sa tako malo aviona kao ovih dana. U nedelju je, kako saznajemo, u saobraćaju bilo samo sedam letelica, što je upola manje nego prošle godine u isto vreme. Plan koji je menadžment kompanije postavio - 1,5 miliona putnika do kraja godine, sigurno neće biti ostvaren, a upućeni tvrde da će broj biti znatno ispod miliona.

Nacionalni avio-prevoznik takođe ima mnogo manje letova ove godine i to naročito u čarter saobraćaju, gde su strane kompanije preuzele dobar deo kolača. Turski, egipatski i tunišanski prevoznici ove godine nemaju problema sa dobijanjem dozvola za prevoz putnika iz Srbije, pa „Jat“ u čarter saobraćaju ima mnogo manje polazaka nego lane. Ipak, i na redovnim linijama je nekoliko meseci unazad red letenja značajno redukovan i broj frekvencija smanjen, a jedan od glavnih razloga je, kako saznajemo, manjak letelica. Tako, na primer, za Istanbul kompanija umesto pet ili šest puta nedeljno leti dva do tri puta, a veći deo profita ubira „Turkiš erlajnz“. I pored svega, upućeni tvrde da je u ovom trenutku, odnosno u špicu sezone, domaćem prevozniku potrebno najmanje 12 aviona koji su u mogućnosti da saobraćaju.

U „Jatu“ tvrde da obavljaju saobraćaj sa 10 letelica, a kako dodaju, povratkom dodatnih remontovanih motora iz nemačke kompanije „Lufthanza tehnik“, koji se očekuje do kraja juna, nacionalni avio-prevoznik imaće ukupno 12 aviona u vazduhu.

- Tokom jeseni ove godine „Jat ervejz“ će dodatno dopuniti flotu sa dva nova, moderna i veća aviona „boing 737-700“, koji će biti uzeti u zakup - navode u kompaniji.

Kako će to, međutim, biti realizovano, još je nejasno, s obzirom da „Jat“ još ne dobija kredit od banaka od 40 miliona evra, koji je već odobren!

Osvrćući se na čarter saobraćaj za ovu sezonu, u „Jatu“ pojašnjavaju da je za ovu godinu ugovoreno ukupno 319 čarter letova, te da je to prilično isti obim polazaka kao i prošle godine. U to je, međutim, teško poverovati s obzirom na to da ove godine mnogo veći broj kompanija prevozi približno isti broj putnika.

U svakom slučaju, evidentno je da je nacionalni avio-prevoznik u nezavidnoj situaciji, zbog čega je država nedavno došla na ideju da formira novo preduzeće izdvojeno iz „Jata“, bez dugova i viška zaposlenih. Vlada smatra da će tako kompanija lakše dobiti strateškog partnera, preko potrebnog za opstanak preduzeća.

Državni sekretar za vazdušni saobraćaj u okviru Ministarstva infrastrukture Miodrag Miljković kaže za „Blic“ da je formirana radna grupa koja bi trebalo da objavi javnu nabavku za izbor savetnika u prodaji domaćeg avio-prevoznika.
- Radnu grupu čine predstavnici ministarstva ekonomije, finansija i infrastrukture, i ta radna grupa će onda raspisati tender za savetnika - kaže Miljković.

Na pitanje da li je moguće završiti posao do kraja godine, kao što je ranije najavljivano, Miljković kaže da je to moguće ukoliko sve bude išlo po planu.
- Još ne kasnimo jer je rok bio 75 dana da se raspiše tender, a uskoro očekujem prvi sastanak radne grupe. Posle toga očekujem da raspišemo tu nabavku - ističe Miljković i dodaje da bi ovaj posao mogao da bude gotov do kraja meseca.
Glavni posao pomenutog konsultanta biće da raspiše tender za izbor strateškog partnera. Izabrani konsultant će definisati način na koji će se vršiti dokapitalizacija nove firme kao i izbor strateškog partnera.

U „Jatu“ navode da je proces osnivanja nove kompanije veoma kompleksan.
- Sve do sada preduzete mere doprinose da se „Jat“ jednostavnije i profitabilnije transformiše u novu kompaniju, sa novim vlasničkim odnosom - kažu u nacionalnom avio-prevozniku.

Glavne reformske mere
Kao glavne reformske mere koje su u „Jatu“ preduzeli u proteklih godinu dana, kako bi racionalizovali poslovanje i smanjili rashode, u kompaniji navode izdvajanje Privredne avijacije iz Vršca, koja se bavila pružanjem usluga poljoprivrednim i komunalnim organizacijama. Nedavno je prodata centralna zgrada „Jat ervejza“ na Novom Beogradu, od koje je trebalo dobiti 10 miliona evra, a predstavništva u velikom broju svetskih centara preseljena su iz gradova na aerodrome. Takođe, kao jedna od reformskih mera navodi se smanjenje broja zaposlenih sa 1.800 na 1.200.

Stara flota i gubici
- „Jat“ u vlasništvu ima 12 aviona
- Avioni su stari više od 20 godina
- Tri aviona su u zakupu
- Dva planira da zakupi na jesen
- 1.200 zaposlenih
- 2009. godinu kompanija je završila sa gubitkom od 25 miliona evra
Izvor: http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/193922/Jat-ervejz-spao-na-sedam-aviona
 
JohnnyLee":12ztz7vu je napisao(la):
tužno je to što je JAT spao na 37% putnika, a opslužuje skoro 50% destinacija (uključujući i one koje su zajedničke)
Nije uspeo ni sve code-share destinacije da održi. Primer je Prag. Jat je prvobitno leteo za Prag (Jat je imao pola letova, a CSA drugu polovinu). Onda je Jat obustavio letove, a CSA je povecala svoje letove iz Praga na jedan dnevno a Jat je nastavio da code-share-uje. Od ove godine, CSA je povećao broj letova na dva dnevno, a Jat više nema ni taj komercijalni ugovor... eto kako se rukovodi kompanijom.
 
pa kada pravnik vodi firmu. čisto sumnjam da će oni nabaviti ta dva nova 737-700. biće kao sad' što su nabavili. tresla se gora, rodio se miš, što kaže naš narod
 
Sta mislite o predlogu da JAT postane niskobudzetna kompanija, kao prvo verovatno bi na taj nacin mogla da odrzi konkurentnost u odnosu na ostale kompanije, a kao drugo, s obzirom na broj NBK koje rade i koje ce tek da rade na nasem nebu i na kolicinu para koje poseduju nasi gradjani, mozda bi ova opcija i bila najbolje resenje.
 
JAT je i dalje jeftiniji od konkurencije, mal te ne na svim destinacijama. Izuzeci ce mozda biti London i Bec. JAT-ov problem je kapital za nove avione i savremeniji servis i dok se to pitanje ne resi - crno mu se pise, bio niskobudzetni ili "obican".
 
Naletoh na par slika iz JATove prošlosti, pa da podelim...

JAT-ove stjuardese, 1979
jatstjuardese1979.jpg


JAT-ova reklama iz 1987
jatreklama1987.jpg


Novo ruho JAT-a, 1979
novoruhojata19791.jpg
novoruhojata19792.jpg


JAT-ove interkontinentalne destinacije, 1988
jatintercontinentalserv.jpg
 
Vrh