Šta je novo?

Air Serbia

Boki, a jel mozes ti nesto sam da uradis? Recimo, odes na JAT-ov sajt i skines tu mapu i podelis sa nama? A? Kako bi to bilo? :)
 
Био и Токио. И Јоханесбург. Пет авиона ДЦ-10 није гасило моторе.

Кажу да је по броју путника и дестинација ЈАТ осамдесетих био девета европска компанија. Врло брзо се наброји осам - Аерофлот, Бритиш Ервејз, Луфтханза, Ер Франс, САС, КЛМ, Ибериа и Ал Италија. Сви остали (Свис Ер, Олимпик, ЧСА, Остријан Ерлајнз,Таром...) били су мањи од њега.
 
Kad uporedim red letenaj iz 1988 i danasnji tuga me uhvati iletjeli su cak i za pjongjang i zmedju dvije njemacke :bash:
 
direktor":wrxww1w1 je napisao(la):
Kad uporedim red letenaj iz 1988 i danasnji tuga me uhvati iletjeli su cak i za pjongjang i zmedju dvije njemacke :bash:
Jat nije nikada leteo za Pjongjang.

sizif":wrxww1w1 je napisao(la):
Био и Токио. И Јоханесбург. Пет авиона ДЦ-10 није гасило моторе.
Takođe nije leteo ni za Tokio niti za Johanesburg.
 
“Jat” leti sve niže

Slabi rezultati domaće aviokompanije: U poređenju sa prošlom godinom, prevezeno je znatno manje putnika, a drastičan pad je zabeležen u čarter saobraćaju

NACIONALNA aviokompanija prevezla je u prvoj polovini godine]435.558 putnika, 874 tona robe i 285 tona pošte. To, međutim, nisu rezultati kojima “Jat ervejz” može da se pohvali, jer je u poređenju sa prošlom godinom, u kojoj je zabeležen pad broja putnika za 22 odsto, ova godina još gora. Tačnije, u prvih šest meseci 2008. prevezeno je 578.781 , a u istom periodu lane 451.779 putnika.

Drastičan pad “Jat” je zabeležio u čarter saobraćaju. Za prvih šest meseci broj letova u čarteru manji je za čak 45 odsto, a broj prevezenih turista manji je za 41 odsto nego u istom periodu lane. A valjalo bi podsetiti da je u prvoj polovini prošle godine bilo velikih problema sa čarterima, jer “Jat” nije imao dozvole za Tursku.

Ukupno, u odnosu na prvih šest meseci lane, “Jat” je imao za sedam odsto manje letova, za četiri odsto manje putnika, za pet odsto manje robe i šest odsto manje pošte. Ni marketing u koji nacionalna aviokompanija ulaže “brdo” novca izgleda ne pomaže. Jedina svetla tačka je saobraćaj sa Crnom Gorom. Broj letova ka Tivtu i Podgorici veći je za 36 odsto, a broj prevezenih putnika za 42 odsto. U evromediteranskom saobraćaju broj letova je smanjen za 12 odsto, a putnika je manje za šest odsto.

“Jat” je u junu ove godine imao u planu 1.925 što je za deset odsto manje nego prošle godine. Prošlog meseca realizovano je 1.578 letova što je 18 odsto manje od plana i 13 odsto manje nego u istom mesecu lane. Redovnost saobraćaja je ista kao i u junu prošle godine i iznosi 64 odsto.


KAŠNJENJA

JEDNO kašnjenje uzrokuje drugo, odnosno takozvani posledični razlozi najčešći su razlog zašto putnici nisu do željenih destinacija stizali na vreme. Za ta kašnjenja prošlog meseca najviše su krive kontrole letenja (132 kašnjenja), zatim aerodromi (kasnila 62 leta), tehnički problemi uzročnik su 54 zakasnela leta, a zbog meteoroloških uslova kasnilo je 19 letova. Prošlog meseca “Jat” je prevezao 97.737 putnika, što je deset odsto manje nego u junu prošle godine, dok je broj prevezenih putnika u čarteru manji za 45 odsto.

KONSULTANT

DRŽAVNI sekretar za vazdušni saobraćaj u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković izjavio je da će tender za izbor konsultanta za osnivanja nove avio-kompanije, koja od “Jat ervejza” treba da preuzme ulogu nacionalnog avio-prevoznika, biti raspisan kada za to budu obezbeđena finansijska sredstva.

Miljković je rekao da se priprema raspisivanje javne nabavke, ne precizirajući kada će to biti učinjeno. U Ministarstvu za infrastrukturu je ranije bilo najavljeno da će tender za izbor konsultanta biti raspisan do kraja juna.
Izvor: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:291355-Jat-leti-sve-nize
 
442doBGD":fvjj4clq je napisao(la):
sizif":fvjj4clq je napisao(la):
Био и Токио. И Јоханесбург. Пет авиона ДЦ-10 није гасило моторе.
Takođe nije leteo ni za Tokio niti za Johanesburg.
Мислим да си у праву, али је сигурно да су за Токио постојали озбиљни планови, јер се сећам једне у низу оних чувених анимираних реклама из 1989. (Чикаго-џез, ЛА-Мики Маус, Њујорк-Кип слободе, Лондон-Боби, Москва-шубара, Бангкок-слонче...), где Јатов авиончић има косе очи и сламнати шеширић са пиринчаних поља. Не знам откуд ми у писању излетео Јоханесбург (фудбал, ваљда), кад сам мислио на Бангкок.:(

Из Википедије, додуше, видимо да је ипак постојао један лет специјалан лет за Токио:D:

Јатов авион Боинг 707 YУ-АГА обишао је земљину куглу од 10. до 29. новембра 1974. на линији Београд-Бејрут-Бомбај-Сингапур-Токио-Хонолулу-Лос Анђелес-Њујорк-Лондон-Београд
 
Koliko se ja sećam, neke stvari koje sam čitao - letovi za Tokio su bili planirani negde oko 1992-3, zapravo krajem 80ih JAT je postojao neverovtano veliki.
 
bilo je dosta destinacija planiranih za 90te, međi njima je bio i Tokio. trebao je JAT da dobije i MD-11 (i to kao launch customer), ali se desilo šta se desilo....
 
@JohnnyLee:

"метална" боја није боја, већ опција да авион, када га купиш нов, не офарбаш него само угланцаш и премажеш заштитом. Ту опцију имаш само када купиш нови авион - Ер Канада је пре пар година покушала да саструже фарбу са постојећих авиона и изгланца их у металик, и резултати су били очајни. Ерго, Јат неће још дуго видети металик изглед.
 
imas li neki izvor za to? ako je tako, glupa odluka...ocigledno u toj drzavi sve moze da se izlobira, zaustavi, stopira, ali kada treba nesto da se uradi, to ne moze...inercija je majka
 
PONIŠTEN „JATOV“ TENDER ZA TAKSI USLUGE!

Sreda, 14. Juli, 2010.
Uprava za javne nabavke poništila „Jatov“ tender za taksi usluge vredan 3,6 miliona evra! U vazduhoplovnoj kompaniji ćute

BEOGRAD - Obezbeđivanje taksi usluga za „Jat“ bilo je protivzakonito!

Uprava za javne nabavke poništila je tender za izbor taksi prevoznika za „Jat“ po zahtevu koji je podneo Granski sindikat taksi vozača „Nezavisnost“. Na taj način proglašeni su ništavnim svi ugovori koji su zaključeni sa taksi udruženjima koja su pobedila na tenderu. Vrednost ovog posla iznosila je oko 3,6 miliona evra, a Kurir je o nezakonitostima u ovoj javnoj nabavci pisao pre više meseci, ali su nadležni u „Jatu“ tvrdili da je sve čisto.

- Rešenje Uprave za javne nabavke dobili smo juče. Uprava je donela ispravnu odluku jer je na tenderu za taksi prevoznika bilo više nezakonitosti - kaže predsednik sindikata taksista Svetislav Beljinac.

On dodaje da je tender za taksi usluge „Jata“ objavljen u decembru prošle godine, ali je posle afere koja je izbila u javnosti obustavljen. Ponovo je pokrenut proletos, kada su stigle dve ponude. Kao najbolja izabrana je zajednička ponuda „Beogradskog poslovnog taksija“ i „Beogradskih taksi vozača“.

- Komisija za javne nabavke utvrdila je da su zajednički ponuđači „Beogradski poslovni taksi d.o.o.“ i „Beogradski taksi vozači d.o.o.“ podneli nekompletnu ponudu, koja ne sadrži sva zakonom propisana dokumenta i potvrde koji se uz ponudu moraju priložiti. Komisija za javne nabavke je naložila „Jatu“ da otkloni sve nezakonitosti - kažu u sindikatu „Nezavisnost“.

Beljinac kaže i da ponuđena cena na tenderu za prevoz od Beograda do aerodroma bila nerealno niska, što je takođe ukazivalo da nešto nije u redu sa tenderom.

- U opticaju je bila nerazumna cena od 760 dinara, što je veoma malo za tu relaciju. Po zakonu, u takvim slučajevima tender se ne može smatrati uspešnim - kaže Beljinac. Prema njegovim rečima, jedini motiv sindikata da pokrene poništenje tendera bio je da zaštiti 3.650 beogradskih taksista koji su ušli u kredite za kupovinu novih vozila, a koji ne bi mogli da ulaze na aerodrom da je tender uspeo.

Komisija za zaštitu prava ponuđača donela je rešenje o poništenju tendera 23. juna. Kurir je u međuvremenu slao pitanja generalnom direktoru „Jata“ Srđanu Radovanoviću tražeći pojedinosti u vezi sa tenderom, ali nikakve odgovore nije dobio. Naš list je u Upravnom odboru „Jata“ dobio informaciju da tender za taksi prevoznika neće biti ponovljen, jer su pojedini članovi UO uspeli da spreče sprovođenje te ideje. Umesto toga, postignut je dogovor Aerodroma, Skupštine grada i pojedinih taksi udruženja o otvaranju nove taksi stanice na aerodromu, sa realnim cenama prevoza.
Izvor: http://www.kurir-info.rs/vesti/drustvo/ponisten-jatov-tender-za-taksi-usluge-41719.php
 
SUMNJIVA VEĆINA JAVNIH NABAVKI U "JAT ERVEJZU"

Utorak, 13. Juli, 2010.|
"Jat ervejz" je od dolaska direktora Srđana Radovanović sproveo 11 javnih nabavki, od koji je većina u najmanju ruku sumnjiva

BEOGRAD - „Jatova“ fotelja je san svakog rukovodioca. Brojne javne nabavke koje je pokrenuo „Jat“ nakon dolaska Srđana Radovanovića na čelo tog preduzeća izazivaju veliku sumnju javnosti i zaposlenih. Ali do sada niko nije pozvan na odgovornost. Upravni odbor, koji je postavila Vlada Srbije da kontroliše javne nabavke, ne samo da nije odobrio nijednu nabavku nego ne zna ništa o njima.

Poslednja u nizu koju je Kurir otkrio jeste kupovina šest kamiona „Jatovog“ preduzeća „Su-port“ od „Jat keteringa“ za neverovatnih 69,6 miliona dinara. Kamioni su stari 23 godine i proizvedeni su u fabrici FAP iz Priboja. Namenjeni su dostavi hrane, pića, novina, toalet papira i ostalog. Zanimljivo je da je pre 23 godine te kamione „Jat“ kupio od FAP, a da ih jedno „Jatovo“ preduzeće koje beleži gubitak u prošloj godini od 184,6 miliona dinara ponovo plaća drugom „Jatovom“ preduzeću.

Jedina javna nabavka „Jata“, od ukupno 11 u ovoj godini, o kojoj je UO obavešten jeste konkurs za izbor taksi prevoznika koji bi u ime tog preduzeća prevozio putnike od Beograda do aerodroma. Zbog konkursa, koji je bio prekinut u decembru prošle godine, a obnovljen na proleće ove godine, već se dizala prašina u javnosti jer su pojedina taksi udruženja tvrdila da je to nezakonit posao.

Kako u „Jatu“ već mesecima izbegavaju da odgovore na pitanja Kurira, pokušali smo da o sumnjivim nabavkama nešto više saznamo od člana UO „Jata“ Dobrivoja Glavonića. On je bio iznenađen našim pitanjima jer nijedna od javnih nabavki iz ove godine nije bila na sednicama UO.

- Prisustvovao sam svim sednicama UO i ni na jednoj nije bilo reči o javnim nabavkama, već samo o planovima i programima rada. To odgovorno tvrdim. Znam da je Radovanović dobio veća ovlašćenja da sam sprovodi određene odluke, ali za javne nabavke to ne važi. Njih mora da odobri UO - kaže Glavonić.

Inače, jedna od čuvenijih nabavki o kojoj je Kurir pisao bio je izbor agencije za odnose s javnošću. Radovanović je ubrzo po dolasku na čelo „Jata“, 31. jula 2009. godine, sam sebe postavio za predsednika komisije za javnu nabavku. Komisija je izabrala agenciju „Farmer i Spaić“, čije usluge koštaju „Jat“ 373.000 dinara mesečno. Na novom konkursu za PR agenciju pobedila je agencija „V+O“, ali se „Farmer i Spaić“ žalila, pa je i posle isteka ugovora nastavila da radi za „Jat“. Kurir je u vezi sa svim navedenim nabavkama uputio pitanja Radovanoviću, ali odgovori nisu stigli.

---

Ministarstvo ne kontroliše nabavke

Državni sekretar u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković kaže da se to ministarstvo ne bavi javnim nabavkama „Jata“.
- Naše ministarstvo nije zaduženo da kontroliše javne nabavke „Jata“. To bi trebalo da rade Upravni odbor i Skupština „Jata“, koji odobravaju sve javne nabavke i koje je postavila Vlada Srbije - kaže Miljković, dodajući da nije čuo da je neka od javnih nabavki u „Jatu“ bila sporna. Predsednik UO „Jata“ Saša Vlaisavljević je van zemlje i juče se nije odazivao na naše pozive.

Kupuju i laptopove

Još jedna problematična javna nabavka je na pomolu. Pošto je poništena nabavka računara, sprema se konkurs za kupovinu oko 200 laptop računara. Laptopovi su, navodno, namenjeni za rad na terenu! Naime, „revolucionarna“ ideja rukovodstva je da višak radnika koji su pred otpuštanjem pošalju na ulicu da saleću građane i firme i da im nude karte za „Jatove“ letove.

Šta je sve „Jat“ nabavljao ove godine?

PR agenciju
Taksi usluge
Usluge prevoza putnika
Kamione
Računare
Putno zdravstveno
osiguranje putnika
Osiguranje imovine
Oftamološki aparat
Naftne derivate
Štampanje Jat revije
Popravku agregata
Izvor: http://www.kurir-info.rs/vesti/drustvo/sumnjiva-vecina-javnih-nabavki-u-jat-ervejzu-41540.php
 
Opet muljanje sa taksistima. Kada se pojavi nesto sto ih ugrozava, odma dizu dzevu. I notorna neistina da taksisti ne bi mogli da ulaze na aerodrom da je tender prosao! Pa nije tender raspisao Aerodrom, nego Jat, i Jat bi tu uslugu besplatnog taksi prevoza nudio samo svojim musterijama...a koliko drugih aviokompanija leti iz/do Beograda? Njihove musterije bi se i dalje vozile taksijem kao i do sada. Da li ce sada da lobiraju da se ukine zakonom ponuda o 900 dinara od aerodroma do grada jer je "nerealno niska"? Da se dekretom ukine davanje popusta na poziv kao sto traze vec mesecima? bag**!
 
"Turkiš erlajnz" bez novih predloga
13. jul 2010. | 14:56 | Izvor: Tanjug Beograd -- Predstavnici Turske, koji su bili u poseti Srbiji, nisu imali konkretne predloge za saradnju "Jat ervejza" i "Turkiš erlajnza".

Državni sekretar za vazdušni saobraćaj u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković, kaže da je turska kompanija i dalje zainteresovana za srpskog avio - prevoznika.

"Očekivalo se da predstavnici "Turkiš erlajnza" budu u delegaciji (koja je boravila u Beogradu na čelu sa turskim premijerom Erdoganom), međutim njihov dolazak je odložen za neki drugi put", kazao Miljković.

Erdogan je juče izjavio da su sa predstavnicima srpske vlade vođeni razgovori i o budućoj saradnji aviokompanija dve zemlje, za šta je Turska posebno zainteresovana.

Miljković je naveo da u pregovorima između "Jat ervejza" i "Turkiš erlajnza" nema ništa novo i da i dalje postoji zainteresovanost turske aviokompanije za strateško partnerstvo.

"Oni su zainteresovani, radi se na tome i pregovori su u toku na informativnom nivou", dodao je državni sekretar.

Miljković je ranije rekao da će tender za izbor konsultanta za osnivanja nove aviokompanije, koja od "Jat ervejza" treba da preuzme ulogu nacionalnog avioprevoznika, biti raspisan kada za to budu obezbeđena finansijska sredstva.

Ministarstva za infrastrukturu je najavilo da će Vlada Srbije uložiti 400.000 dolara u osnivanje nove aviokompanije, da će tek kada bude raspisan tender biti određeno kako će se sa potencijalnim strateškim partnerom podeliti kapital u novoformiranom preduzeću, kao i da država verovatno neće imati većinski deo.

Vladin zaključak, koji je usvojen 16. aprila na telefonskoj sednici, donet je pošto su Radna grupa za poslovnu kosolidaciju "Jat ervejza" i menadžment te kompanije konstatovali da ona nije u stanju da posluje profitabilno.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=07&dd=13&nav_id=445263

i

Turci bez novih predloga za Jat
13. jul 2010. | 14:28 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Predstavnici Turske, koji su bili u poseti Srbiji, nisu imali konkretne predloge za saradnju "Jat ervejza" i "Turkiš erlajnza".


Državni sekretar za vazdušni saobraćaj u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković kaže da je ta kompanija ipak i dalje zainteresovana za Jat.

"Očekivalo se da predstavnici 'Turkiš erlajnza' budu u delegaciji (koja je boravila u Beogradu na čelu sa turskim premijerom Redžepom Tajipom Erdoganom), međutim njihov dolazak je odložen za neki drugi put", kazao je Miljković.

Turski premijer je tokom posete izjavio da su sa predstavnicima srpske vlade vođeni razgovori i o budućoj saradnji aviokompanija dve zemlje, za šta je Turska posebno zainteresovana.

Miljković je naveo da u pregovorima između "Jat ervejza" i "Turkiš erlajnza" nema ništa novo i da i dalje postoji zainteresovanost turske aviokompanije za strateško partnerstvo. "Oni su zainteresovani, radi se na tome i pregovori su u toku na informativnom nivou", dodao je državni sekretar.

On je ranije rekao da će tender za izbor konsultanta za osnivanja nove aviokompanije, koja od "Jat ervejza" treba da preuzme ulogu nacionalnog avioprevoznika, biti raspisan kada za to budu obezbedjena finansijska sredstva.

Ministarstva za infrastrukturu je najavilo da će Vlada Srbije uložiti 400.000 dolara u osnivanje nove aviokompanije, da će tek kada bude raspisan tender biti određeno kako će se sa potencijalnim strateškim partnerom podeliti kapital u novoformiranom preduzeću, kao i da država verovatno neće imati većinski deo.

Vladin zaključak, koji je usvojen 16. aprila na telefonskoj sednici, donet je pošto su Radna grupa za poslovnu kosolidaciju "Jat ervejza" i menadžment te kompanije konstatovali da ona nije u stanju da posluje profitabilno.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=07&dd=13&nav_id=445245
 
ko o čemu, baba o uštipcima:

Tanjug":2plyqxqr je napisao(la):
"Jat" i "Erbas" potpisali Pismo o namerama
17:14 BEOGRAD, 20. jula (Tanjug) - Nacionalna aviokompanija "Jat ervejz" danas je sa kompanijom "Erbas" u Londonu potpisala Pismo o namerama, što je prvi konkretan korak ka realizaciji starog ugovora između "Jata" i i "Erbasa" o nabavci aviona, potpisanog pre 11 godina, izjavio je Tanjugu generalni direktor "Jata" Srđan Radovanović. "Jat ervejz" potpisao je 1998. godine sa "Erbasom" ugovor o nabavci osam aviona, vredan 580 miliona dolara i uplatio avans od oko 23,5 miliona dolara, ali se ispostavilo da njegova realizacija ne bi bila ekonomski isplativa za "Jat", pa je to pitanje godinama ostalo nerazrešeno.
 
Obožavam ova pisma o namerama, to je generalno jedan veliki bullcrap.... Dok se ne potpiše ugovor, ništa od toga... Mada iskreno i ne verujem da će od tog ugovora biti nešto.
 
praguc":2axl6dhh je napisao(la):
Obožavam ova pisma o namerama, to je generalno jedan veliki bullcrap.... Dok se ne potpiše ugovor, ništa od toga... Mada iskreno i ne verujem da će od tog ugovora biti nešto.
+1

Sr**e na kvadrat :)
 
Putnici već šest sati čekaju da se vrate u Beograd
Pilot "Jat ervejza" zatečen bez dozvole u Solunu


Beta | 21. 07. 2010. - 19:20h

Pilot "Jat ervejza" zatečen je u Solunu bez važeće pilotske dozvole zbog čega avion ne može da poleti ka Beogradu, potvrdila je agenciji Beta portparolka te aviokompanije Maja Borović.

Putnici koji imaju karte za Beograd na aerodromu u Solunu čekaju više od šest sati.

Borovićeva je kazala da su poslali drugog pilota koji će preuzeti upravljanje avionom i najavila da bi avion iz Soluna trebalo da poleti oko 21 časa.

Portparolka "Jat ervejza" nije, međutim, htela da saopšti ime pilota koji nije imao važeću dozvolu.
Izvor: http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/199442/Pilot-Jat-ervejza-zatecen-bez-dozvole-u-Solunu

Samo jedna ispravka... avion kasni ukupno 7 sati i 45 minuta a ne 6 sati koliko piše u članku: http://www.beg.aero/putnici/letovi.231.html?flightId=58264
 
Vrh