Šta je novo?

Air Serbia

Nisu problem samo stari avioni vec i ekonomicnost istih. JAT mora pod hitno da nabavi manje avione jer se struktura putnika dosta promenila poslednjih godina.
 
u svakom slučaju mora da se fokusira ili na Embraer-ovu E-jet ili Bombardier CRJ familije. onda bi imao popunjenost na svim letovima 80 do 90%
 
Traženje strateškog partnera za Jat ervejz i Jat tehniku
16:38 BEOGRAD, 25. decembra (Tanjug) - Državni sekretar u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković najavio je danas da će država u sledećoj godini osnažiti "Jat ervejz" i "Jat tehniku" da bi ta državna preduzeća mogla da uđu u stateško partnerstvo sa uspešnim stranim kompanijama. "Očekujemo da će 2010. godina biti godina u kojoj će ''Jat ervejz'' i ''Jat tehnika'' dobiti vrlo značajne strateške partnere i nastaviti svoj razvoj u okviru takvog partnerstva", kazao je Miljković na godišnjoj konferenciji Ministarstva za infrastrukturu.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.rs
 
Nenad":23blcgxu je napisao(la):
Traženje strateškog partnera za Jat ervejz i Jat tehniku
16:38 BEOGRAD, 25. decembra (Tanjug) - Državni sekretar u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković najavio je danas da će država u sledećoj godini osnažiti "Jat ervejz" i "Jat tehniku" da bi ta državna preduzeća mogla da uđu u stateško partnerstvo sa uspešnim stranim kompanijama. "Očekujemo da će 2010. godina biti godina u kojoj će ''Jat ervejz'' i ''Jat tehnika'' dobiti vrlo značajne strateške partnere i nastaviti svoj razvoj u okviru takvog partnerstva", kazao je Miljković na godišnjoj konferenciji Ministarstva za infrastrukturu.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.rs
rofl.gif
 
Austrian nikada nije ostvario profit na dugolinijskom saobraćaju koji je uveo 1989. godine...



Restructuring long-haul product key to Austrian's recovery
Monday January 25, 2010
Resource Center

Austrian Airlines, now a Lufthansa subsidiary, remains burdened by a long-haul product that has lost money every year since its 1989 launch and faces a critical 2010, during which it must make significant progress on its restructuring, CCO and executive board member Andreas Bierwirth said last week.

"2010 will be a year of destiny for our company," he told ATWOnline. Austrian's long-haul network includes Tokyo Narita, Beijing, Male, Delhi, Bangkok, New York JFK, Washington Dulles, Toronto and Punta Cana. But Vienna has not proven to be a hub that can sustain traffic even to that limited collection of destinations, and Bierwirth admitted that offering excellent onboard service will not be enough to entice passengers to fly through VIE. "We have to find reasons" that customers should choose OS, he said. "It is also not optimum for us to operate two types of long-haul aircraft, six 767-300ERs and four 777-200ERs."

Austrian still believes it is possible to create a profitable long-haul product that is aligned with its European and Middle Eastern network. "Our long-haul operation still has a place in the company," COO and executive board member Peter Malanik said. An important improvement will be to adjust departure times so that passengers within Lufthansa Group can choose from among several flights. "Currently, all member carriers leave Beijing during lunch or in the afternoon. When OS offers flights in the evening, we will be more attractive," Bierwirth said.

Ticket sales through LH's global network also should improve OS's long-haul loads. If progress is made by the autumn, it will decide whether to replace two 767s with two 777s.

Malanik and Bierwirth said the restructuring is progressing as planned. "The volume of passengers in terms of pre-bookings for the summer season is improving," Malanik revealed. OS expects double-digit passenger growth on its continental network this year and plans to continue replacing regional jets with 737NGs on European routes. "However, yields remain low. Our business travelers are not returning to business class," Bierwirth warned. Still, OS is targeting positive operational cash flow across it European network this summer.

by Kurt Hofmann

Izvor: http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=19146
 
JohnnyLee":1pf0hq4v je napisao(la):
trebali bi da izdaju JAT-u dva 767 ili 777 da krene da leti za Australiju i Kanadu
Pa upravo poenta ovog intervjua jeste ta da dugolinijski saobraćaj teško može biti profitabilan za male zemlje... Bečki aerodrom je deset (10) puta veći od Beogradskog, austrijsko tržište daleko bogatije, pa nisu u stanju da imaju profitabilne prekookeanske linije.

Jel zna iko da NIJEDNA (kao u nula - 0) aviokompanija iz kontinentalne Evrope ne leti za Australiju? NIJEDNA. Poslednja koja je letela je upravo bio Austrian.

Verujem da postoje određene prekookeanske linije, koje bi, eventualno (ako bi se pametno postavile) mogle da postoje iz Beograda, ali to svakako nisu ni Kanada ni Australija.
 
I opet ide u WC ovaj relikt prošlosti...



Ministar za infrastrukturu otkriva
Mrkonjić: Nemci hoće u „Jat“ i na železnicu
Dragica Pušonjić | 27. 01. 2010. - 00:02h | Foto: FoNet | Komentara: 1

U razgovorima sa nemačkom privrednom delegacijom ponudili smo predstavniku „Er Berlina” strateško partnerstvo sa „Jat ervejzom” i „Jat tehnikom”, otkriva za „Blic” Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, detalje prekjučerašnje posete nemačke privredne delegacije u kojoj je bio sam vrh svetskog biznisa.

Kako je predočeno, „Er Berlin” je drugi po veličini u svojoj zemlji, ima 140 aviona i sa Nikijem Laudom je suvlasnik avio-kompanije „Niki”.
- Zadovoljni su ponuđenim uslovima, među kojima je i režim otvorenog neba. Dali smo dokumentaciju koja je nužna za razmatranje ovakve saradnje, odgovor očekujem veoma brzo - kaže Mrkonjić.

Izvor: http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/174074/Mrkonjic-Nemci-hoce-u-Jat-i-na-zeleznicu
 
JohnnyLee":20o58sym je napisao(la):
442 gresis. leti BA i Lufthanza (ako za LH ne gresim)
Lufthansa ne leti.
A British Airways leti, ali nije kontinentalna Evropa :)
 
jovanovm":fmgn0a8g je napisao(la):
@442doBGD
Onda sam ja leteo u fantomskom avionu pre deset dana do Cikaga.
Oprosti, a kakve veze ima Čikago (grad u Sjedinjenim Američkim Državama) sa Australijom (kontinentom)???
 
Izvinjavam se, pogrešno sam pročitao komentar, da Lufthansa nema dugolinijske letove (Kanada je bila spominjana ranije gore). Frankfurt-Čikago je prilično dugolinijski let, a video sam čak i FRA-LAX ...

Moja greška, u svakom slučaju.
 
I "Jat" traži partnera

MEĐUNARODNO udruženje za vazdušni saobraćaj (IATA) ocenilo je prošlu godinu kao najgoru u istoriji vazduhoplovstva. Titulu najteže, zbog visoke cene kerozina do sada je imala 2008, ali je u odnosu na tu godinu, lane zabeležen pad broja putnika za 3,5 i tereta za 10,1 odsto. Procenjuje se da su avikompanije u 2009. imale gubitak od 11 milijardi dolara. Taj minus trebalo bi u ovoj godini da se prepolovi. U borbi za svakog putnika aviokompanije će, smatraju stručnjaci, biti prinuđene da snize cenu svojih usluga.
Sudbinu svetskih avioprevoznika deli i "Jat ervejz". Ali, pozicija naše aviokompanije je još teža, i to, pre svega zbog stare flote, čije održavanje odnosi brdo para. Kada se podvuče crta, gubitak "Jata" za 2009. iznosiće između 14 i 15 miliona evra. Jedino rešenje za nacionalnog avioprevoznika je strateški partner. Za sada je najozbiljniji kandidat "Turkiš erlajns", a interes je, prilikom nedavne posete nemačke delegacije, pokazao i "Er Berlin". "Jat" će, smatraju u Ministarstvu infrastrukture, uspeti da "pregura" ovu godinu, ali će naredne morati da se "udomi".
Učešće nacionalne aviokompanije u prevozu putnika sa beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" sa 46,2 odsto palo je na 40,2. Gotovo 78 odsto redovnog saobraćaja "Jat" je
obavio na tržištima gde je izložen direktnoj konkurenciji nacionalnih avioprevoznika tih zemalja. Na tim linijama "Jat" je imao 7,4 odsto manje obavljenih letova i prevezao je 15,3 odsto putnika manje. Konkurencija je imala 6,1 odsto manje letova i 0,5 odsto manje putnika.
Više putnika i letova "Jat" je imao ka Dizeldorfu, Štutgartu, Berlinu, Milanu, Trstu i Solunu. Pad je zabeležen ka Frankfurtu, Beču, Rimu, Parizu, Londonu, Atini, Istanbulu, Podgorici i Tivtu. Nacionalni avioprevoznik je, primera radi, ka Beču imao osam letova više, ali je prevezao 18,6 odsto manje putnika nego lane, dok je "Ostrijan erlajns" sa dva leta manje prevezao 10,7 odsto putnika više. Najdrastičniji primeri su, međutim, Istanbul, Podgorica i Tivat, gde je naš avioprevoznik "potučen".
Sa 10,9 odsto manje obavljenih letova nego 2008. godine, ka Istanbulu "Jat" je lane prevazao 27.427 putnika što je pad od 32,9 odsto. Sa druge strane "Turkiš erlajns" je imao 85 odsto više letova i 89,2 odsto više putnika (66.557 prevezenih putnika). Turski nacionalni avioprevoznik tako je preuzeo primat u prevozu na relaciji Beograd - Istanbul. Učešće "Jata" u prevozu putnika na ovoj liniji opalo je sa 54 na svega 29 odsto. Naš prevoznik je u proseku po letu imao 49, a "Turkiš" 102 putnika.
Ništa bolja slika nije ni na tržištu Crne Gore. Nacionalni prevoznici dve zemlje imali su manje letova i manje putnika. Ali, na liniji Beograd - Podgorica "Jat" je prevezao ukupno 57.121 putnika, a "Montenegro erlajns" gotovo tri puta više (143.076).
Do Tivta, srpska aviokompanija imala je 57.121 putnika što je za 47,5 odsto manje nego 2008. godine, a crnogorska ukupno 133.063 putnika, što je pad od devet odsto. Iako je "Jat" tokom godine nastojao da povrati svoje pozicije i postepeno povećavao ponudu, udeo na crnogorskom tržištu opao je sa 40 na 29 odsto.

POZITIVNO
Na liniji Beograd - London srpski avioprevoznik je imao više putnika od "Britiš ervejza". Sa 5,1 odsto više letova "Jat" je prevezo ukupno 72.310 putnika, što je za 1,9 odsto manje nego 2008. godine. "Britiš" je imao 1,3 odsto više letova i prevezao je ukupno 52.244 putnika što je pad od 7,3 odsto. Tako je "Jat" udeo na ovoj liniji sa 57 podigao na 58 odsto.

Izvor: http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=169475
 
442doBGD":1ta5iv8a je napisao(la):
I opet ide u WC ovaj relikt prošlosti...



Ministar za infrastrukturu otkriva
Mrkonjić: Nemci hoće u „Jat“ i na železnicu
Dragica Pušonjić | 27. 01. 2010. - 00:02h | Foto: FoNet | Komentara: 1

U razgovorima sa nemačkom privrednom delegacijom ponudili smo predstavniku „Er Berlina” strateško partnerstvo sa „Jat ervejzom” i „Jat tehnikom”, otkriva za „Blic” Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, detalje prekjučerašnje posete nemačke privredne delegacije u kojoj je bio sam vrh svetskog biznisa.

Kako je predočeno, „Er Berlin” je drugi po veličini u svojoj zemlji, ima 140 aviona i sa Nikijem Laudom je suvlasnik avio-kompanije „Niki”.
- Zadovoljni su ponuđenim uslovima, među kojima je i režim otvorenog neba. Dali smo dokumentaciju koja je nužna za razmatranje ovakve saradnje, odgovor očekujem veoma brzo - kaže Mrkonjić.

Izvor: http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/174074/Mrkonjic-Nemci-hoce-u-Jat-i-na-zeleznicu
I kao što sam već rekao, neverovatno je koliko mnogo Mrkonjić i svi iz ove vlade vole da koriste usluge WC-a... i nikome ništa, a smrada na sve strane:


EFEKTI POSETE NEMAČKE PRIVREDNE DELEGACIJE BEOGRADU
Er Berlin nije zainteresovan za Jat

Beograd - Vlada Srbije iskazala je interes za privatizaciju i pronalaženje investitora za Jat ervejz. Međutim, Er Berlin ne zanima ta mogućnost - kaže za Danas Aleksandra Miler portparol nemačke aviokompanije Er Berlin.

Direktor za globalni saobraćaj te kompanije Matijas fon Randou bio je u delegaciji nemačkih kompanija koje su posetile Srbiju u ponedeljak i pred kojeg je iznet predlog da Er Berlin postane strateški partner Jata. Međutim, iako je ta kompanija i prethodnih godina slovila za jednog od interesenata za kupovinu Jata, u nemačkom avioprevozniku odbacuju mogućnost da postanu vlasnici ili strateški partneri srpske nacionalne aviokompanije.

- Region Istočne Evrope je interesantno tržište za Er Berlin, koje nudi perspektivu za dalji razvoj kompanija, a takođe je to i tržište Srbije. Za Er Berlin, poseta Beogradu je bila dobra prilika da steknemo bolji pregled stanja u srpskoj politici i ekonomiji i razmenimo stavove sa predstavnicima srpskih kompanija i političarima - kaže Miler.

Inače, nakon sastanka sa srpskom Vladom, šef delegacije nemačkih privrednika Klaus Mangold najavio je da će Srbija i Nemačka uskoro biti povezane još jednom aviolinijom. U Er Berlinu navode da oni nisu kompanija koja će tu liniju uspostaviti. Taj prevoznik na srpskom tržištu nastupiće preko aviokompanije Flaj Niki (u kojoj Er Berlin ima 24 odsto vlasništva), koja od 1. februara počinje da leti između Beograda i Beča, ali neće uvoditi nove linije.

- Er Berlin će od februara ponuditi letove zajedno sa našim austrijskim partnerom, kompanijom Flaj Niki, od Beča do Beograda. Postoji mogućnost da se preko Beča putnici iz Srbije povežu sa brojnim gradovima u Nemačkoj - ističe Miler.

Edit za izvor: http://www.danas.rs/vesti/ekonomija/er_berlin_nije_zainteresovan_za_jat.4.html?news_id=182472
 
Капетани одлећу из „Јата”
Синдикалци тврде да тешка ситуација у националном авио-превознику приморава пилоте да ухлебље потраже у страним фирмама

„Туркиш ерлајнз” је расписао конкурс за пријем 100 пилота на који се, према незваничним сазнањима, већ пријавило 15 одсто „Јатових” капетана који управљају летелицама типа „боинг”, а већ на пролеће очекује се сличан позив албанског авио-превозника на који ће се, према неким најавама, такође одазвати знатан број капетана „Јат ервејза”.

– Наша жеља је да „Јат” опстане – каже капетан Драган Дивић, председник СССПС-а. – Али, чињенице су немилосрдне и бојим се да ће много пилота отићи, ако ни због чега другог, оно трбухом за крухом. Моја плата са свим додацима и дежурствима износи око 240.000 динара. Истовремено, колега у Албанији прима 6.500, у Хрватској 5.700, у Бугарској 5.500, у Босни и Херцеговини 4.500 евра.

„Јатова” флота номинално броји 16 летелица (11 „боинга” и пет авиона типа „АТР 72”), међутим у функцији је тренутно између 10 и 12 ваздухоплова. Остали не раде, чекају оправке.

– Стари авион вам је као и стари аутомобил, никад не знате шта ће следеће да се поквари. Наравно, сви су они безбедни за лет. Па, нико од нас није авантуриста да седне у авион који није безбедан – каже капетан Дивић.

Он додаје да је прошле године у „Јату” било запослено око 160 капетана и копилота и скоро исто толико правника и наводи поређење да је „Јат” 1997. године, док је држава још била под неким спољним зидом санкција, остваривао обрт од милијарду долара, а да сада та цифра износи свега 250 милиона.

Пилотска синдикална организација спремна је да подржи директора у намерама да фирму постави на чврсте ноге и подсећа на његову изјаву да су управо пилоти и тржиште највећи капитал „Јата”. Истовремено, међутим, синдикалци изражавају бојазан да се држава понаша прилично незаинтересовано.

– Док наши људски ресурси одлазе у иностранство, или полагано старе и одумиру, док авиони у хангарима чекају на поправке, док се број запослених креће око 1.850 људи, неко седи скрштених руку и чека да се проблеми реше сами од себе – каже капетан Дивић.


Izvor: http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Kapetani-odlecu-iz-Jata.sr.html
 
– Док наши људски ресурси одлазе у иностранство, или полагано старе и одумиру, док авиони у хангарима чекају на поправке, док се број запослених креће око 1.850 људи, неко седи скрштених руку и чека да се проблеми реше сами од себе – каже капетан Дивић.
Danas na forumu sve neke stvari sa kojima se slažem. Šta je ovo? :)
 
PReterali
U Jatu 23 zaposlena rade na poslovima PR i marketinga, a rukovodstvo angažovalo i agenciju. Sve zajedno košta 1.354.000 dinara mesečno

BEOGRAD - Blizu 14.000 evra “Jat ervejz” svakog meseca isplaćuje ljudima koji se bave marketingom i odnosima s javnošću, a putnika i ispravnih aviona sve je manje!
Pored 23 osobe koje rade u Medija centru ovog javnog preduzeća, direktor “Jata” Srđan Radovanović na krajnje sumnjiv način angažuje i marketinšku agenciju “Farmer i Spaić”. Tako na 373.200 dinara, koliko koštaju usluge ove firme, “Jat” mesečno za svakog zaposlenog u Medija centru izdvaja u proseku 42.664 dinara. Sve ukupno 1.354.000 dinara, i to bez poreza i doprinosa!

- Jedan od prvih poslovnih poteza novog direktora bio je izbor marketinške agencije. I to kako? Nedugo posle njegovog dolaska u “Jat”, 1.7.2009. godine, on se postavio za predsednika tenderske komisije i izabrao ovu firmu. Ugovor je zaključen u septembru. Toj agenciji “Jat” je dao i avans pre nego što je zvanično izabrana. Tačnije, faktura je “Jatu” poslata 27.8.2009. na iznos od 108.968 dinara i plaćena je 8.9.2009. godine - kaže naš izvor iz “Jata”.

Nebojša Spaić, suvlasnik agencije “Farmer i Spaić”, negira da je dobio avans.

- Sve isplate su obavljene u skladu sa ugovorom, a neke su čak i kasnile - tvrdi Spaić.
“Jatu” smo pitanja o izboru ove marketinške agencije poslali još 18. decembra prošle godine, ali odgovore smo dobili tek pre nedelju dana, i to posle žalbe povereniku za informacije od javnog značaja. Oni kažu da je ugovor sa firmom “Farmer i Spaić” zaključen 22. septembra 2009. godine, a da je tada predsednik tenderske komisije bio direktor Srđan Radovanović. Dalje navode da njihove usluge mesečno koštaju 373.200 dinara. Međutim, oni su izbegli da odgovore na pitanje da li je plaćen avans i rekli da im je planirani budžet za marketing za 2010. godinu 102.820.000 dinara.

Ljubiša Dabić, profesor na Ekonomskom fakultetu i stručnjak za javne nabavke, kaže da je zapanjen postupkom direktora “Jata”, koji je sebe postavio na mesto predsednika Komisije za javne nabavke.
- Kako je uopšte smeo to da uradi, to je protivzakonito i po starom i po novom Zakonu o javnim nabavkama. On ne može sebe da postavi na to mesto. To mogu da budu stručna lica. Zna se kojim poslovima se bavi direktor. Na kraju, on je tu i da kontroliše da li je to rađeno kako treba - kaže profesor Dabić.

Izvor: http://www.kurir-info.rs/clanak/vesti/kurir-16-02-2010/preterali
 
Pazi, ne znam stvarno koliko je ljudi potrebno JAT-u za obavljanje tih poslova (i šta uopšte ti poslovi kod njih sve obuhvataju, marketing i pr je veoma šitok pojam), ali cifre koje se pominju su smešne i slobodno mogu da kažem da su pare koje su im date mizerno male u odnosu na ono kako se trenutno kreću cene na tržištu marketing i pr agencija u Srbiji tako da insistirati na visini troška je smešno jer jeftinije ne mož' da se nađe u zemlji Srbijici pa da ga 'ebeš.
 
Budući da znam koliko članova imaju PR i Advertising timovi ozbiljnih velikih firmi u Srbiji i svetu.

Po svemu sudeći, Jat ima PR agenciju (a to je Farmer&Spaić, kako god da je izabrana). Iz ovoga sledi da je dovoljna jedna (max. 2) osobe unutar Jat-a koje bi koordinisale rad PR agencije. Nije Jat velika firma da im treba više. Iz tog razloga se i angažuje PR agencija, da se outsource-uje posao koji nije core-delatnost preduzeća i koji neko drugi može bolje da obavi. Treba videti šta uključuje ta cifra od 373.200 + 18% PDV na mesečnom nivou, odnosno šta im agencija za odnose sa javnošću pruža.

U zavisnosti od usluga koje im pruža, ovo je cena u granicama normale (uopšte nije niska, ali nije ni previsoka). Pretpostavljam da za svaku dodatnu aktivnost koja nije definisana ugovorom naplaćuje dodatne iznose što daleko poskupljuje ceo iznos. Kako pratim Jatova saopštenja i odnose sa javnošću, ne mogu baš reći da postoji neki pozitivan efekat od ovog ugovora (nije potrebno biti mnogo pametan da bi se to uočilo).

Budući da smo rešili nedoumicu za 1-2 zaposlena, postavlja se pitanje šta rade ostalh 21-22 zaposlena. Pretpostavljam da je autor teksta-novinar hteo da kaže Advertising, a ne marketing... ali ne ulazeći u celu priču, svakako je premnogo ljudi...
 
Cepter valjda nije zaradio milione u Srbiji, vec u inostranstvu?

Po tekstu je jasno da nije Misko, Matic, Kostic ili tako neko, pitanje je - ko?
 
u komentarima na sajtu b92 pominju zorana stefanovića, vlasnika onog wannabe f1 tima
 
Vrh