Šta je novo?

Air Serbia

:violina:

Air India, Air Berlin, Aeroflot, Turkish Airlines, Emirates... srpski milioner... kako ih već nije sramota sa tolikim izmošljotinama da mi je znati...
 
Ono sto je bar postalo jasno je da ce se Jat restrukturirati po sistemu Olympica, Swissaira i Alitalia-e, dakle nova kompanija sa slicnim imenom koja ce preuzeti deo zaposlenih i vrednu imovinu (pre svega slotove na aerodromima) a ostalo u stecaj
 
Komsija koji radi u jatu na aerodromu kao fizikalac/kurir je u frci ovih dana,ne znaju ni sami zaposleni sta se desava.Kaze bice jasno za nekoliko dana sta se sprema.
 
jbt, Jat erlajnz! nek' se okanu više tog imena. ako im je zinulo dupe za Jat erlajns/ervejz, neka barem skinu J i stave S. što su se uhvatili više toga? zašto neko lepo ne kaže da se kompanija zove SAT - Serbian Airlines, a ne Jat erlajnz?
 
Pa sta ti je, svi fakulteti u drzavi, i drzavni i privatni su uveli menadzment, treba te silne menadzere pozaposljavati. A kojeg su kvaliteta, ovo dovoljno govori.... :rant:
 
Некад било (књига за инсајдере из 1987.):

PB100001.jpg




Квалитетна штампа, тврд повез, систематски написана историја Јата од 1927. до данас, све пропраћено гомилом фотографија... Планови, табеле, број превезених путника... Златна времена.:)

Времеплов:

http://www.youtube.com/watch?v=38U0FyWvH-k

Апропо садашњег стања:

http://www.youtube.com/watch?v=BFievI0_5S0
 
Нигде, одштампано је само 1000 комада 1987. за службене потребе, није било слободне продаје.:)
 
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=03&dd=27&nav_id=420630

Država preuzima dugove "Jata"?
27. mart 2010. | 09:50 | Izvor: Tanjug
Mirko Cvetković (FoNet, arhiva)

Beograd -- Srbija razmatra načine da nacionalnog avioprevoznika učini atraktivnijim za strane investitore, izjavio je premijer Mirko Cvetković u intervjuu za Rojters.

U okviru toga, Srbija razmišlja i o preuzimanju dugova "Jat ervejza" i troškova u vezi sa smanjivanjem broja zaposlenih. Situacija u "Jatu" je tako teška, "da ne samo da vam niko neće dati ni peni, nego vi morate nekom da platite da bi uložio u njega", kazao je Cvetković.

Rojters podseća da je srpska vlada ove sedmice saopštila da planira da sledećeg meseca objavi tender za prodaju većinskog udela u "Jatu", a Cvetković je rekao da je plan koji se razmatra sličan modelu primenjenom prilikom prodaje grčke aviokompanije "Olimpik erlajnz".

Po tom modelu bi se formirala nova kompanija, koja bi preuzela aktivnosti postojeće firme, dok bi vlada preuzela na svoja pleća troškove otpuštanja zaposlenih i dugove, objasnio je Cvetković.

"Ako ćemo već da plaćamo, što ćemo verovatno morati da uradimo, zašto onda da ne počnemo od početka i rešimo se nasleđenih problema u sferi kreditora i viška radne snage", rekao je premijer.

Srbija, koja je najveći kreditor "Jata", traži partnera koji bi preuzeo 51 odsto gubitaša "Jata".

Kompanija je početkom marta objavila da je 2009. godinu završila sa gubitkom od 16,5 miliona evra, a dodatno planira da uzme 51,5 miliona evra kredita za restrukturalizaciju, obnovu zastarele flote i potencijalno partnerstvo sa turskom aviokompanijom "Turkiš erlajnz", objašnjava Rojters, navodeći da turska firma za sada nije donela nikakvu odluku.

Prema Cvetkoviću, turski avioprevoznik je jedan od nekoliko mogućih kupaca većinskog udela u "Jatu".
 
hazard":1fx8jydn je napisao(la):
sledećeg meseca objavi tender za prodaju većinskog udela u "Jatu", a Cvetković je rekao da je plan koji se razmatra sličan modelu primenjenom prilikom prodaje grčke aviokompanije "Olimpik erlajnz".

Po tom modelu bi se formirala nova kompanija, koja bi preuzela aktivnosti postojeće firme,
to ja govorim još od onda kada su Grci privatizovali Olimpik
 
@drubipacijentic: jel postoji neka mogućnost da mi dostaviš to da isfotokopiram?

btw tržišno komuniciranje :p..... Uči, uči, kolega :kk:
 
Да ли је на помолу решење за ЈАТ?

Otkrivamo: Država gasi Jat i sa Turcima pravi 'Er Srbiju'?!

„Turkiš erlajnz" želi da sa državom Srbijom oformi zajedničku aviokompaniju, koja bi od posrnulog „Jata" preuzela osoblje i linije

Predstavnici „Turkiš erlajnza" predložili su srpskoj vladi da umesto posrnulog „Jat ervejza" zajedno osnuju aviokompaniju pod imenom „Er Srbija", saznaje Press! Turci su spremni da za 51 odsto vlasništva u ovom preduzeću ulože 10 novih aviona. Prema ovoj ideji Turci bi od „Jata" preuzeli pilote, sve potrebno osoblje, a država bi novoj kompaniji obezbedila tretman domaćeg avioprevoznika.
„Jat ervejz" bi po ovom predlogu otišao u stečaj sa svojim velikim dugovima i vlasništvom koje firma poseduje u nekretninama. Iz stečajne mase bi se zatim namirili dugovi koji, prema nezvaničnim procenama, iznose oko 150 miliona evra.

Vlada na potezu
Sagovornik Pressa upućen u razgovore dveju strana naglašava da bi u novoformiranom preduzeću podela vlasništva bila 51 prema 49 odsto u korist Turaka.
- Prema predlogu „Turkiš erlajnza", oni bi u sklopu novoosnovane firme preuzeli radnu snagu, pilote i postojeće linije „Jata", a uveli bi u saobraćaj 10 svojih novih aviona. Dugovi bi ostali na ime stare kompanije - ističe izvor Pressa i dodaje da Turci očekuju i određene državne povlastice u poslovanju.
Iako u Vladi Srbije juče nisu mogli da potvrde ove navode, Miodrag Miljković, pomoćnik ministra infrastrukture i član radne grupe koja se bavi prodajom „Jata", kaže za Press da je turska aviokompanija sa sličnom ponudom izašla još prošle godine.
- Osnivanje nove firme u kojoj bi imali većinsko vlasništvo bio je njihov zahtev još prošle godine, kada su takođe razgovarali sa predstavnicima „Jata", ali ne i sa predstavnicima Vlade. U kojoj meri bi turska kompanija imala udela u novom preduzeću, stvar je dogovora. „Turkiš erlajnz" je nabavio veliki broj aviona, tako da je bio plan da iskoriste tu svoju flotu, a da preuzmu radnu snagu i linije „Jata". Sigurno je i da upotrebljive avione „Jata" neće baciti - navodi Miljković i ističe da je Vlada upoznata sa najnovijim razgovorima između turske i srpske aviokompanije, ali da detalje ne može da iznosi u javnost.

Nacionalna aviokompanija pred stečajem... „Jat ervejz" tavori u gubicima
On najavljuje da će srpska vlada sledeće nedelje usvojiti konačan predlog o načinu privatizacije „Jata".
- Vlada je budžetom za 2010. godinu predvidela državne garancije za „Jat", da od komercijalnih banaka uzme kredit od 40 miliona evra za revitalizaciju kompanije. Takođe i 9,5 miliona evra za obnovu postojeće flote i tri miliona evra za uzimanje aviona na lizing. Ova odluka treba da prođe skupštinsku proceduru i očekujemo da se u toku aprila ili početkom maja krediti realizuju. Ovim novcem obezbedićemo zdravu flotu za „Jat". Dugovi kompanije stoje, a predlog je da se pitanje privatizacije i problem dugova reši u paketu - naglašava Miljković.

Tajni razgovori
Ekonomista Mahmud Bušatlija kaže da država nema jasnu strategiju o tome šta treba uraditi sa nacionalnom aviokompanijom.
- Plan revitalizacije „Jata" zasniva se na povećanju broja putnika u ovoj godini i to za 100 odsto, a da nije jasno navedeno kako će se to postići. Najveći problem „Jata", od koga svi beže, jesu dugovi koji su se gomilali tokom devedesetih godina, i teško je reći koliko tačno iznose. Osnivanje nove firme nije loš potez, ali jeste to da dugove treba da plati država. To znači da će ih platiti građani Srbije - smatra Bušatlija.
On kaže i da je važno da država, i ako proda deo „Jata", ne izgubi pravo da kontroliše ključne stvari.
- Ne treba se lako odreći nacionalne aviokompanije. Dobar primer za to je Italija, koja se suprotstavila standardima EU i iz budžeta izdvojila 200 do 300 miliona evra pomoći „Alitaliji" - navodi Bušatlija.
Inače, sa predstavnicima turske kompanije pre nedelju dana iza zatvorenih vrata razgovarali su generalni direktor „Jata" Srđan Radovanović i njegov zamenik Vladimir Ognjenović, a detalji se drže u najstrožoj tajnosti.

Jat: Postoji više zainteresovanih kompanija
U „Jatu" su potvrdili da su sa delegacijom „Turkiš erlajnza" nedavno vođeni ozbiljni razgovori.
- Postoji više od jedne zainteresovane svetske aviokompanije za uspostavljanje strateškog partnerstva. Sa delegacijom predstavnika „Turkiš erlajnza" nedavno su u Beogradu vođeni ozbiljni razgovori. „Jat ervejz" je nakon toga turskom avioprevozniku dostavio odgovarajuću pisanu dokumentaciju. Delegacija će na osnovu ove posete dostaviti svoju procenu upravnom odboru, koji će doneti odluku o daljim koracima.

Imovina „Jata"- 12 aviona u vlasništvu
- Dve poslovne zgrade na Novom Beogradu, četiri objekta na beogradskom aerodromu i nekoliko u Vršcu
- Veliki broj poslovnica u Beogradu, Nišu i Vršcu
- Poslovne zgrade u Amsterdamu, Londonu i Milanu
- Stanovi u Atini, Skoplju i na Ohridu
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/...gasi+Jat+i+sa+Turcima+pravi+'Er+Srbiju'!.html
 
ne znam baš koliko je dobra ideja staviti srbija u naziv, to baš i nije neki brend :lol:
 
A nije ni Jat. Zapravo, rekao bih da "Jat" nije nikakav brend. Tj. potpuno unisten brend.

U drugoj vesti pise da bi ime bilo "Jat Air". Licno, najvise bi voleo da se zove "Aeroput" a da malim slovima ispod na avionima pise "Serbian Airways".
 
SAT Serbian Airlines
što se tiče Turaka, ne da grizu, nego razbijaju. 133 aviona prosečne starosti 6,4 godine i još 64 naručena aviona. njima tih 10 što će da daju JAT-u ne predstavlja nikakav problem (B&H-u treba da stignu dva 737-700)
 
Ovo zvuci fino,sta sam nacuo da ne smeju da uzmu 51% jer nisu iz eu ili tako nesto?
 
Hm, moguce, mada su oni kandidat za EU i imaju sporazum o pridruzivanju, tako da se to mozda ne odnosi na njih. U svakom slucaju mi nismo deo EU tako da mislim da se to pravilo ne odnosi na nas.
 
JohnnyLee":2ncypigp je napisao(la):
SAT Serbian Airlines....
taman bi mogle da iskoriste onaj logo što je pobedio na onom konkursu.. Promene J u S, i još pri tom naprave jedan omaž "Jajetu"
 
Ovo sa Turcima mi se cini kao najbolje ponudjeno resenje. Sto se tice imena, samo neka sklone JAT.
 
država osniva novu kompaniju, pa će tražiti strateškog partnera. ima u jučerašnjoj Politici tekst, ali nema on-line.
prenosim najvažnije tačke iz novina:
[ul]- osnivanje nove avio kompanije i izbor strateškog partnera
- rok za osnivanje je 75 dana
- minimalni novčani ulog
- od JAT-a se preuzimaju "sredstva koja su interesantna potencijalnim privatnim investitorima"
- posle osnivanja tender za dokapitalizaciju nove kompanije na kom će moći da učestvuju avio kompanije ili investitori
- ime nove kompanije biće dogovoreno sa investitorom
- strateški partner će morati da podnese i detaljan program investicija, predlog o saradnji sa Jat Airways-om po početku funkcionisanja kompanije
- predlozi o saradnji sa Jat Tehnikom i Aerodromom
- dugovi ostaju Jat Airways-u i biće vraćeni prodajom imovine Jat-a[/ul]
 
Valjda će to značiti i rebranding (ja se iskreno nadam da će ukinuti one tačkice).. Ionako je bio konkurs za rebranding, mogli bi da iskoriste pobedničko rešenje
 
Vrh