Šta je novo?

Air Serbia

442doBGD":2460wiqq je napisao(la):
Putnici već šest sati čekaju da se vrate u Beograd
Pilot "Jat ervejza" zatečen bez dozvole u Solunu


Beta | 21. 07. 2010. - 19:20h

Pilot "Jat ervejza" zatečen je u Solunu bez važeće pilotske dozvole zbog čega avion ne može da poleti ka Beogradu, potvrdila je agenciji Beta portparolka te aviokompanije Maja Borović.

Putnici koji imaju karte za Beograd na aerodromu u Solunu čekaju više od šest sati.

Borovićeva je kazala da su poslali drugog pilota koji će preuzeti upravljanje avionom i najavila da bi avion iz Soluna trebalo da poleti oko 21 časa.

Portparolka "Jat ervejza" nije, međutim, htela da saopšti ime pilota koji nije imao važeću dozvolu.
Izvor: http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/199442/Pilot-Jat-ervejza-zatecen-bez-dozvole-u-Solunu

Samo jedna ispravka... avion kasni ukupno 7 sati i 45 minuta a ne 6 sati koliko piše u članku: http://www.beg.aero/putnici/letovi.231.html?flightId=58264
To je zbog toga što članak nema ugrađen tajmer kako bi sa protokom vremena mogao automatski da menja deo teksta. Članak je napisan kada je to bilo 6 sati.
 
Znači, pošto je avion trebalo da sleti u 14:50, u vreme objavljivanja članka, tačnije 19.20 avion je kasnio svega 4 sata i 30 minuta, da li se pumpaju vesti protiv JAT-a? Ma ne.

Mislim, ipak su ti putnici previše bezobrazni i uvek dižu stravičnu buku na Jat - na Minhenu u autobusu sam duže vreme čekeao da na avionu promene točak, ili tako nešto - svi putnici su bili mirni kao bubice - naravno Lufthansa, a par godina pre toga sam, mislim na Frankfurtu, takođe čekao u čekaonici neko, opet kraće, vreme - npr. 10 minuta, i skoro svi su krenuli da kenjaju Jat ovo, Jat ono, kakav je to način, bla bla, bla bla. Mogu misliti šta bi se desilo, da se desi nešto ranga kao kad je britanski XL bankrotirao - tražili bi specijalnu zaštitu Ban Ki Muna.
 
Ambassador":3roge1un je napisao(la):
Znači, pošto je avion trebalo da sleti u 14:50, u vreme objavljivanja članka, tačnije 19.20 avion je kasnio svega 4 sata i 30 minuta, da li se pumpaju vesti protiv JAT-a? Ma ne.
U vreme objavljivanja članka se verovatno znalo u koje vreme će avion da poleti, tj. kada će stići novi pilot iz Beograda, koji je leteo preko Atine... nažalost, kašnjenje je bilo jos veće od predviđenog.

Slažem se da druge kompanije isto imaju kašnjenja aviona, i sam sam iskusio svoj deo. Ipak, nikada mi se nije desilo, niti sam igde čuo da pilot nije imao dozvolu za letenje.

Slažem se da je ovaj narod mnogo kritičniji prema domaćem nego prema stranom, ali i ono što je bitno je kako se kompanija snađe u datim okolnostima.

Viđao sam istovetne situacije kod različitih aviokompanija, i Jat je uvek bio kompanija koja se najgore snalazila u takvim uslovima, od komunikacije preko brige o putnicima isl... kada se nađe u takvoj situaciji, putnik shvati koja kompanija zapravo brine o njemu a koja ne, i na osnovu toga bira sledeći put. Zašto mislite da ljudi lete Lufthanzom... zbog usluge sigurno nije, ali znaju da ako se nešto nepredviđeno desi da će na pravi način odreagovati.

Ja sam već izabrao... nikada, ali baš nikada ne koristim njihove usluge. Inače u svakodnevnom životu podržavam domaće proizvođače, ali Jat u ovakvom stanju i obliku moje pare ne dobija niti će dobijati.
 
Mala ispravka: Jat tvoje pare dobija i dobijace ih izgleda jos, bez obzira da li ti nesto od njih kupio ili ne. Nazalost...
 
vozio sam se sa Jat-om BA-om i AF-om, i definitivno je Jat najgori:
- pre dve godine smo sedeli u avionu i čekali da poletimo za Tivat skoro sat vremena jer je bio neki kvar na ATR-u;
- prošle godine smo u Beogradu čekali dvadeset minuta da poleti za Zakintos u 6 ujutru;
- na Zakintosu u povratku smo čekali oko pola sata (aerodrom je bio prazan);
- u Londonu 2004 smo čekali oko 20 minuta na kapiji, ali kontam da je to zbog gužve, mada sam sa BA-om poleteo posle 5 minuta sa Hitroa.
 
hazard":338f12tz je napisao(la):
Mala ispravka: Jat tvoje pare dobija i dobijace ih izgleda jos, bez obzira da li ti nesto od njih kupio ili ne. Nazalost...
Nažalost... ali ovi na vlasti više neće dobijati moj glas.


JohnnyLee":338f12tz je napisao(la):
vozio sam se sa Jat-om BA-om i AF-om, i definitivno je Jat najgori:
- pre dve godine smo sedeli u avionu i čekali da poletimo za Tivat skoro sat vremena jer je bio neki kvar na ATR-u;
- prošle godine smo u Beogradu čekali dvadeset minuta da poleti za Zakintos u 6 ujutru;
- na Zakintosu u povratku smo čekali oko pola sata (aerodrom je bio prazan);
- u Londonu 2004 smo čekali oko 20 minuta na kapiji, ali kontam da je to zbog gužve, mada sam sa BA-om poleteo posle 5 minuta sa Hitroa.
Iako i sam kažem da Jat ima vrlo lošu uslugu, i uopšte ih ne branim... navedeni primeri nisu baš toliko strašni. Dvadeset minuta kašnjenja se vrlo lako nadoknadi u letu, a i inače u aviosaobraćaju kašnjenja do 15 minuta se smatraju u okviru reda letenja. Heathrow je inače specifičan aerodrom, i meni se dešavalo (sa drugim avio-kompanijama) da čekam i do sat vremena u avionu...
 
442doBGD":28ng9grl je napisao(la):
Ambassador":28ng9grl je napisao(la):
Znači, pošto je avion trebalo da sleti u 14:50, u vreme objavljivanja članka, tačnije 19.20 avion je kasnio svega 4 sata i 30 minuta, da li se pumpaju vesti protiv JAT-a? Ma ne.
U vreme objavljivanja članka se verovatno znalo u koje vreme će avion da poleti, tj. kada će stići novi pilot iz Beograda, koji je leteo preko Atine... nažalost, kašnjenje je bilo jos veće od predviđenog.
Ma daj, kakve su to besmislice? U tekstu jasno piše da čekaju više od 6 sati, i da se očekuje da će poleteti u 21 - a u momentu objavljivanja teksta na Blicu, putnici čekaju tek 4 sata i 30 minuta - povrh svega agencijska vest, koja je napisana bar nekih 10-15 minuta ranije. Jasno je kao dan da je to neprofesionalno i maliciozno izveštavanje, i tu ne bi trebalo da bude dalje rasprave.
A da ne pričamo dalje o Blicu koji objavi "esksluzivno Jatovi avioni nebezbedni - samo što ne padnu - svedočanstvo prestrašenog putnika: "sedeo sam i naivno pio svoj pošteno plaćeni sok u kabini, kad sam video da se krila labavo drmaju za vreme leta, na moj komentar grozno neprijatna stujardesa mi je naredbodavnim glasom rekla kako je to normalna pojava na Jatovim avionima" - Blic ekskluzivno otkriva: svi smo ugroženi u Jatu! Pa čak i male bebe."
 
Ambassador":y0eknyhr je napisao(la):
442doBGD":y0eknyhr je napisao(la):
Ambassador":y0eknyhr je napisao(la):
Znači, pošto je avion trebalo da sleti u 14:50, u vreme objavljivanja članka, tačnije 19.20 avion je kasnio svega 4 sata i 30 minuta, da li se pumpaju vesti protiv JAT-a? Ma ne.
U vreme objavljivanja članka se verovatno znalo u koje vreme će avion da poleti, tj. kada će stići novi pilot iz Beograda, koji je leteo preko Atine... nažalost, kašnjenje je bilo jos veće od predviđenog.
Ma daj, kakve su to besmislice? U tekstu jasno piše da čekaju više od 6 sati, i da se očekuje da će poleteti u 21 - a u momentu objavljivanja teksta na Blicu, putnici čekaju tek 4 sata i 30 minuta - povrh svega agencijska vest, koja je napisana bar nekih 10-15 minuta ranije. Jasno je kao dan da je to neprofesionalno i maliciozno izveštavanje, i tu ne bi trebalo da bude dalje rasprave.
A da ne pričamo dalje o Blicu koji objavi "esksluzivno Jatovi avioni nebezbedni - samo što ne padnu - svedočanstvo prestrašenog putnika: "sedeo sam i naivno pio svoj pošteno plaćeni sok u kabini, kad sam video da se krila labavo drmaju za vreme leta, na moj komentar grozno neprijatna stujardesa mi je naredbodavnim glasom rekla kako je to normalna pojava na Jatovim avionima" - Blic ekskluzivno otkriva: svi smo ugroženi u Jatu! Pa čak i male bebe."
Uopšte nisu u pravu. Ako je avion trebao da poleti u 14:50 po grčkom vremenu, to je 13:50 po beogradskom vremenu, a ukrcavanje uvek počinje ranije. Ako se vest objavljuje u 19:20, to ti je tih 6 sati...
 
Avion je trebalo da poleti u 14:20 po grčkom što je 13:20 po srpskom vremenu. tekst je objavljen u 19:20, dakle tačno 6 sati od planiranog poletanja.
 
442doBGD":hubsqt6a je napisao(la):
Iako i sam kažem da Jat ima vrlo lošu uslugu, i uopšte ih ne branim... navedeni primeri nisu baš toliko strašni. Dvadeset minuta kašnjenja se vrlo lako nadoknadi u letu, a i inače u aviosaobraćaju kašnjenja do 15 minuta se smatraju u okviru reda letenja. Heathrow je inače specifičan aerodrom, i meni se dešavalo (sa drugim avio-kompanijama) da čekam i do sat vremena u avionu...
jeste normalno kada fale neki putnici i kada je na aerodromu gužva. ali kada je to jedini avio na aerodromu i još pun, ne verujem da je to normalno
 
Mislim da postoji hiljadu i jedno opravdano objašnjenje zašto je to moglo da se desi - jedino mislim da je greška Jat-a što vas nisu obavestili zbog čega se kasni (sad ću da krenem da lupam, ali neki važan kargo - srce za transplantaciju, ili diplomatska pošta, a možda je bilo i problema u vazduhu, eh).

Da, ja sam se preje*******ao, krenuo sam odmah da računam reme, zaboravivši da uzmem u obzir trajanje leta od sat i po.
 
Evo barem nečeg dobrog u celoj priči... sada će svi avioni Jat-a i posade biti posebno kontrolisani na svim evropskim aerodromima. Kao i bezbroj puta do sada smo pokazali da smo kao zemlja nesposobni da bilo šta učinimo, pa eto barem da nas neko kontroliše :)

DANAS SAZNAJE - Inspekcija Direktorata civilnog vazduhoplovstva utvrdila krivce za propust na letu iz Soluna za Beograd
Avioni Jata pod posebnom prismotrom
Inspektori utvrdili krivicu kopilota, planske službe i Letačkih poslova * Kapetani samo usmeno proveravaju da li posada ima sva dokumenta

Autor: I. Radak

Beograd - Avioni Jat ervejza od danas će verovatno biti pod posebnom prismotrom na svim aerodromima u Evropi nakon što je inspekcija Bezbednosne provere stranih letelica (SAFA), u Evropskoj agenciji za vazduhoplovnu bezednost, prekjuče u Solunu otkrila da kopilot nacionalnog avioprevoznika nije na vreme produžio letačku dozvolu.

U Jat je zbog toga juče upućena inspekcija Direktorata civilnog vazduhoplovstva naše zemlje koja je ispitivala da li se poštuju procedure provere vazduhoplovnog osoblja neposredno pre leta, način izdavanja naloga za let tom osoblju, kao i da li je kapetan aviona pre leta proverio da li osoblje ima dozvole. Prema saznanjima Danasa, inspektori su utvrdili da su za propust krivi kopilot, planska i letačka služba Jata.

Portparol Direktorata Katarina Andrić-Milosavljević kaže za Danas da je SAFA utvrdila da je kopilotu istekla dozvola. On je imao potvrdu da je još u aprilu prošao proveru u Direktoratu, ali od tada nije dolazio u DCV da mu to bude upisano i u dozvolu. „Reč je o propustu kopilota koji je odgovoran za svoju dozvolu, a ne Direktorata jer je on dužan da dođe, a ne mi da ga zovemo. Njegov je propust što nije ranije uvideo da mu ističe rok za overu“, napominje Andrić-Milosavljević. Ona nije mogla da kaže kakve bi sankcije moglo da snosi odgovorno lice, ali ocenjuje da je „sigurno da je još neko zatajio“.

Iako su mediji najpre objavili izjavu portparolke Jata Maje Borović da kopilot nije imao dozvolu, pokazalo se da je kopilot imao dozvolu, ali da nije overena na vreme. Predsednik sindikata pilota Dragan Divić kaže za Danas da je sa dotičnim kopilotom zajedno prošao provere tako da je siguran da je mogao da leti, ali kaže da ne zna zašto nije overio dozvolu. „Ne znam sve detalje oko ovog slučaja, ali ako nije produžio dozvolu onda je sam kriv i verovatno će najviše biti kažnjen“, smatra Divić. Na pitanje kakvu bi kaznu mogao da snosi, Divić odgovara da se boji da će „biti žestoko“.

Prema njegovim rečima, do sada se nijednom pilotu Jata nije desio ovakav slučaj. Divić podseća da posle provere na simulatoru letenja, koju piloti prolaze dva puta godišnje, imaju rok od tri meseca da odu do Direktorata, plate 32.000 dinara i overe dozvolu. „Pilot mora sam da proverava da li su mu dokumenta u redu. Ja svoju dozvolu držim u sakou. Kad ga menjam ili ne nosim, moram da proverim da ne zaboravim dokumente. To mi se dogodilo dva puta pa sam se vraćao kući sa aerodroma. Bez dozvole ne sme da se uđe u avion“, naglašava Divić.

Inspekcija DCV utvrđivala je da li su poštovane sve procedure oko provere pilota pre ulaska u letelicu, a stiče se utisak da one nisu bile najrigoroznije. Kako kaže Divić, kapetan usmeno pita članove posade da li su sa sobom poneli dozvole i ne može da ih pretresa i svakog pojedinačno proverava jer pored te obaveze ima i niz drugih koje mora da obavi pre poletanja. „Svako je odgovoran za sebe“, smatra Divić.

On nije mogao da kaže ni da li je letačka služba Jata napravila propust, ali navodi da su sigurno u arhivi imali podatke da je kopilot prošao sve provere. „Dva puta godišnje imamo provere na simulatoru. Ako dva puta ne prođemo, ne možemo više da letimo“, napominje Divić.

Jat ervejz saopštio je juče da žali zbog kašnjenja leta iz Soluna za Beograd, kao i drugih kašnjenja koja su se posledično dogodila i izvinjava se svim putnicima zbog eventualnih neprijatnosti kojima su bili izloženi. „Do kašnjenja je došlo usled administrativnog propusta, a u toku je utvrđivanje pojedinačne odgovornosti, o čemu će javnost biti blagovremeno obaveštena“, naveli su u Jatu. Let iz Soluna kasnio je oko osam sati.

Maler
Kako procedure predviđaju, SAFA po utvrđivanju propusta kod jedne aviokompanije, odmah o tome obaveštava sve aerodrome u Evropi pa će u svim vazdušnim lukama letelice tog prevoznika verovatno biti pod posebnom proverom. SAFA ne proverava samo da li piloti imaju dozvole već sve u avionu i oko aviona. Divić ne očekuje da će moguće pojačane kontrole Jatovih aviona doneti kašnjenja, ali će sigurno značiti mnogo više posla za posadu. SAFA ne kontroliše sve letelice na aerodromu već obavlja nasumične provere tako da je kopilot u neku ruku bio malerozan jer su prekjuče u Solunu inspektori SAFA slučajnim odabirom odlučili da provere baš Jatov avion u kojem je on bio.

Suspenzije ili novčane kazne
Prema saznanjima Danasa, suspenzije ili novčane kazne prete kopilotu, ali i nekim od rukovodioca planske i letačke službe. Prema informacijama do kojih smo došli, kolege kopilota su izuzetno nezadovoljne zbog situacije do koje je došlo. Oni smatraju da je naneta velika šteta kompaniji.
Izvor: http://www.danas.rs/danasrs/ekonomija/avioni_jata_pod_posebnom_prismotrom.4.html?news_id=195602
 
Ahahahahaha... ovo što se zove Jat ostalo bez još jednog aviona... ovog puta u Rimu :lol: :lol: :lol:

Let JU405 iz Rima za Beograd umesto u 10:40, će poleteti (MOŽDA) u 20:00 za Beograd (http://www.adr.it/portal/portal/adr/Sha ... ning=false ) - neznatno kašnjenje. Zbog ovoga i gomila drugih Jat-ovih letova kasni.

Jat će promeniti liniju za Milano, tako da će umesto direktnog leta Beograd - Milano, avion sleteti i u Rimu da pokupi putnike...
 
malo me čudi to zadovoljstvo koje izbija iz tvojih komentara vezanih za gluposti jata
 
zaffa":26kb38i3 je napisao(la):
malo me čudi to zadovoljstvo koje izbija iz tvojih komentara vezanih za gluposti jata
Nije zadovoljstvo, već smeh umesto plakanja...


“Jat” zakopao Straževicu
T. Spalević | 23. jul 2010. 21:21
”Novosti” saznaju - Deo novca iz budžeta za put oko Beograda iznenada preusmeren. Umesto za obilaznicu, 350 miliona dinara ide za izbor savetnika

PROJEKAT izgradnje tunela “Straževica” “uskraćen” je za 350 miliona dinara. Taj novac iz republičkog budžeta, kako nezvanično saznaju “Novosti”, biće preusmeren u rešavanje problema “Jat ervejza”, prvenstveno u angažovanje savetnika, koji bi trebalo da pruži stručnu pomoć u pripremi i sprovođenju osnivanja nove kompanije - budućeg srpskog nacionalnog avioprevoznika.

Naime, budžetom za ovu godinu, tunelu na obilaznici oko Beograda, koja je deo drumskog Koridora 10, inače državnog prioriteta broj 1, bila je namenjena milijarda dinara. Međutim, Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan “skinulo” je 350 miliona dinara i preusmerilo ih u neraspoređena sredstva Ministarstva za infrastrukturu, a na zahtev kabineta Milutina Mrkonjića. Zvanično, dakle, taj novac je neraspoređen, a nezvanično biće upotrebljen za “Jat ervejz”.

Nacionalna aviokompanija dužna je da svakom putniku, koji za to podnese zahtev plati obeštećenje u iznosu od 600 evra za kašnjenje duže od tri sata. Kako saznajemo, “Jatu” je već stigao prvi zahtev za obeštećenje zbog kašnjenja od osam sati na letu iz Soluna za Beograd.

Pošto je Ministarstvo za infrastrukturu konačno obezbedilo sredstva, uskoro će biti raspisan tender za izbor savetnika. Time će započeti proces osnivanja nove kompanije, koja će od “Jata” preuzeti linije, deo flote i putem konkursa deo zaposlenih, a potom bi trebalo da se raspiše tender za izbor strateškog partnera. Logično je da starom “Jatu”, kojem preostaju dugovanja, imovina i veći deo zaposlenih, po tom scenariju preti katanac. U “Jatu”, međutim, veruju u drugu mogućnost, a to je oslobađanje preduzeća od neprofitabilnih delatnosti, stvaranje zdravog jezgra koje će biti predmet dokapitalizacije.


PENALI ZA KAŠNJENJE
AVION “Jat ervejza” koji je u petak iz Rima trebalo da poleti u 10.40, zbog tehničkih problema kasnio je više od 11 sati. Putnici su bili zarobljeni na aerodromu, dok aviomehaničar sa rezervnim točkom nije stigao iz Beograda do Rima.
Izvor: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:293633-Jat-zakopao-Strazevicu
 
Миша Бркић
Паралелни светови

Људски фактор? Можда. Сме ли, међутим, једна озбиљна компанија себи да дозволи такву бламажу да јој копилот вози авион с дозволом којој је истекао рок и да се због тога путници осам сати малтретирају на аеродрому. Кад је „Јат” у питању, све је могуће.

Најновији случај из Солуна није само бламажа-аљкавост-штета него доказ више о паралелном свету у коме месецима живи српски национални авиопревозник. „Јат” је, могло би се рећи, чудо невиђено, државна фирма за коју се не зна „да л’ је риба ил’ девојка”, односно „да ли је на небу ил’ на земљи”.

Очигледно, кад је „Јат” у питању изгледа – све је могуће. Могуће је, на пример, да генерални директор потписује у Лондону писмо о намерама да од „Ербаса” купи осам авиона наручених пре дванаест година и том приликом се похвали како је његов циљ да „у оквиру наше развојне стратегије, модернизацијом флоте најефикаснијим авионима на тржишту, постанемо водећа авиокомпанија у југоисточној Европи”. Није то једино чудо. Ова фирма не купује само нове авионе, него и нове стјуардесе, па још за то плаћа и рекламу „ново лице ’Јата’”. И не само то, сваки дан „пи-ар” службеница у плаћеним терминима извештава грађанство (потенцијалне путнике) о природним лепотама градова у које „Јат” тог дана лети. Потом, да потенцијални путници имају и бесплатно здравствено осигурање у иностранству. Ни то није све, хоће да нас бесплатно вози на аеродром само да летимо авионима „Јата”.

Станимо мало. Зар се све то не догађа пошто је влада већ закључила да је „Јат” за старо гвожђе? Зар није рекла да ће га отерати у стечај? И да ће на рушевинама те фирме направити ново предузеће за авиосаобраћај са неким стратешким партнером? Баш све је тако урађено 16. априла на телефонској седници владе после које је државни секретар за ваздушни саобраћај у Министарству за инфраструктуру Миодраг Миљковић објаснио да је одлука донета пошто су „Радна група за консолидацију ’Јата’ и менаџмент компаније констатовали да она није у стању да послује профитабилно”.

Тиме је влада „послала поруку” финансијерима да ни под којим условима не финансирају „развојне” амбиције менаџмента компаније, што је био сигнал двема банкама да зауставе кредитирање изнајмљивања авиона. Како је онда директор државне фирме коју влада тера у стечај могао о било чему да преговара у Лондону са „Ербасом”? Питање је без одговора, јер паралелни свет у коме „Јат” живи омогућио је власник те компаније, односно влада у којој се један коалициони партнер залаже да „Јат” буде „на земљи”, а други коалициони партнер жели да види „Јат” „на небу”.

У међувремену разбијена је још једна заблуда, представници Турске који су били у посети Србији нису имали конкретне предлоге за сарадњу „Јата” и „Туркиш ерлајнса” – од које се тако много очекивало.

„Јат”, по већ устаљеном правилу, само гомила губитке. У првих шест месеци имао је седам одсто мање летова него лане, четири одсто мање путника, пет одсто мање робе и шест одсто мање поште.

Ни маркетинг у који фирма улаже „брдо” новца изгледа не може да убеди јавност у „ново лице ’Јата’”.
Миша Бркић
објављено: 23.07.2010.
Izvor: http://www.politika.rs/rubrike/uvodnik/Paralelni-svetovi.sr.html
 
Jat: I đakuzi kraj piste

Najavljeno preseljenje „Jat ervejza“ iz upravne zgrade na aerodrom papreno će koštati. Za selidbu oko milion evra. Luksuz u kabinetu

NACIONALNA avio-kompanija uskoro će „odrešiti kesu“, jer prema procenama, preseljenje službenika iz upravne u zgrade „Jata“ na beogradskom aerodromu, koštaće oko milion evra. Kabinet generalnog direktora, luksuzno opremljen, kako „Novosti“ nezvanično saznaju, biće smešten u letačkoj operativi, dok će ostali službenici biti u zgradi „Jatovog“ školskog centra.

Građevinskih radova još nema, ali je projektna dokumentacija za renoviranje kancelarija spremna. Takođe, kako saznajemo, priprema se tender za nabavku kancelarijskog nameštaja i kompjutera i izbor izvođača. Sve informacije o preseljenju pokušali smo i zvanično da potvrdimo u „Jatu“. Međutim, odgovori na postavljena pitanja nisu stigli.

Još u aprilu ove godine „Jat“ je za oko 10,3 miliona evra prodao „Telekomu“ svoju poslovnu zgradu u Bulevaru umetnosti 16. Ugovoreni rok za iseljenje bio je 120 dana. Međutim, nacionalna aviokompanija iseljenje planira tek u novembru. Do tada bi trebalo da budu renovirane i opremljene nove kancelarije na beogradskom aerodromu.

Najzanimljiviji deo u projektnoj dokumentaciji vezan je za kabinet generalnog direktora, koji će kako nezvanično saznajemo biti opremljen đakuzijem i tuš-kabinom. A zahvaljujući staklenom zidu prvi čovek nacionalne avio-kompanije će svakodnevno pratiti poletanje i sletanje „Jatovih“ aviona, pošto se iz kancelarije, prema projektu, pruža pogled na pistu beogradskog aerodroma.

Naravno, postoji mogućnost da projekat bude i promenjen, jer u ovom trenutku „Jat“ teško da ima pokriće za bilo kakav luksuz. Nacionalna avio-kompanija u odnosu na prethodnu godinu beleži pad broja putnika, a u prvih šest meseci ima i minus od zvanično 10, a nezvanično oko 14 miliona evra. Na jesen, „Jat“ je trebalo da dopuni flotu sa dva nova „boinga 737-700“, koje je planirao da uzme u zakup. Kako nezvanično saznajemo, od tog posla nema ništa.

---

IZ TREĆEG PUTA Prodaja poslovne zgrade u Bulevaru umetnosti 16 nije uspela u dva pokušaja. Na dva javna oglasa niko se nije javio, pa je zgrada „Jata“ prodata „Telekomu“ tek iz treće i to neposrednom pogodbom. Inače, deo novca od prodaje zgrade, odnosno 8.364.000 evra trebalo je da bude vraćeno Vladi Srbije na ime pozajmice, koja je odobrena „Jatu“ 5. februara prošle godine.
Izvor: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:295632-Jat-I-djakuzi-kraj-piste
 
И Тита боли нога. Можда ће морати да му је секу...:(

Шалим се. Стара вест. ;)
 
Naravno da ne kupuju. To je bio samo PR. Nikakav ugovor o kupovini nije potpisan, već samo neko pismo o namerama. Niti to, što se zove generalni direktor Jat-a, ima pravo da potpisuje kupovinu niti Jat ima para za tako nešto.

Trla baba lan...


Inače od novosti, Jat je za prvih 7 meseci ove godine prevezao 580.105 putnika, odnosno 4% MANJE nego u istom periodu prošle godine.

U istom periodu kroz Aerodrom Beograd je prošlo 1.464.580 putnika, ili 8% VIŠE, tako da se nastavlja smanjenje učešća Jat-a u ukupnom prometu beogradskog aerodroma.
 
Koliko sam čuo i čitao vrata je ne moguće otvoriti tokom leta. Barem fizički je nemoguće. A ovo je čista laž, i fotomontaža. Ne znam što se već mesecima vodi kampanja protiv JAT-a. Nisu oni skroz dobri, ali nisu ni toliko loši! Jednostavno kome se ne sviđaju, ne mora da koristi, kao i sve u životu.
 
Vrh