Šta je novo?

Air Serbia

Delija":3ey3nw0k je napisao(la):
Ако би рачунали оно што не плаћају аердодрому као и субвенције из буџета профит Ер Србије износи око -70 милиона евра.

А колико је од тога наше?
 
Eto, i posle kažu nije to naša nego arapska avio kompanija! A gle koliki minus imamo i to sve samo za nas.
 
belgrey":2rfzbvyx je napisao(la):
Novi zimski red letenja je zasnovan 40% na ATR-ovim avionima, koji svakodnevno ispadaju iz saobraćaja i prave strašne operativne probleme kompaniji. Ovaj red letenja je više nego obeshrabrujući i zaista otrežnjujući za sve usijane glave.

Pa šta treba da rade? Da ništa ne smanjuju i ostave red letenja koji će maksimalno uposliti te i takve ATR-ove? Pa kad krenu ispadanja iz rotacije da čitamo traktate o raspaloj kompaniji koja nije u stanju da održi svoj red letenja? I još kada opadne LF da čitamo dodatne traktate o našminkanom redu letenja iza kojeg se krije katastrofalna popunjenost i neprofitabilnost?

Ako su prethodne zime shvatili da im je kapacitet prevelik za zimski red letenja onda je sasvim normalno da će ga ove zime smanjiti. Zašto bi ga držali? Čitavo regionalno tržište ima izrazito snažan letnji peak, potražnja drastično skače u letnjoj sezoni i zatim drastično opada u zimskoj i to se u nekoj doglednoj budućnosti neće promeniti. Prevoznik koji ne može da uposli celu flotu preko zime mora da redukuje red letenja ili da mu avioni budu poluprazni dok ponovo ne dođe leto.

Er Srbija šta god da uradi biće razapeta na internetu. Kada povećavaju kapacitet i broj putnika internet joj razotkriva nizak LF. Kada smanjuju kapacitet internet joj razotkriva pripremu za neizbežan bankrot. Kada imaju probleme sa kvalitetom usluge internet je pljuje najstrašnije a kada uzmu da rade na tom kvalitetu internet im odbrusi: "Pusti to majstore, nego da vidimo kolike subvencije si dobio". Jednostavno ne postoji potez koji oni mogu da povuku a koji će na internetu biti okarakterisan kao nešto pozitivno. Čak i ono što nije pozitivno se na internetu pojačava sto do dvesta puta kako bi izgledalo što gore i grđe.
 
Beowl, ne možeš osporiti činjenicu da se kompanijom loše upravlja. Previše je interne korupcije kroz stranački uticaj, naprednjaci dovode gomilu nesposobnih kadrova u firmu, na svu sreću ne u operativnu delatnost ali tako se cedi novac iz kompanije. Da bi se održala profitabilnist te i takve kompanije podignute su cene karata i to kad su kod drugih kompanija padale zbog jeftine nafte. Više ne ide tako. Sada se redukuju letovi, sledeća he prodaja aviona i to je krah. Pre samo godinu dana stvari su izgledale mnogo bolje iako su se i tad videli krupni nedostaci, npr. nepotreban zakup kanc. prostora na Ušću. Long haul će biti odložen do daljeg jer je sve manje putnika a ne postoji jasan menadžerski odgovor na izazove koje nameće efikasnija i jača konkurencija. A Arape briga jer nisu uložili nešto mnogo pa nemaju potrebu ni za nekim preteranim nadzorom.
 
Novi red letenja je daleko racionalniji i normalniji od prethodnog i to nije sporno, ali je ovakav razvoj događaja gde se prvo uradi nategnut, ekspanzionistički red letenja samo zbog stvaranja imidža "mnogo smo jaki i moćni", a potom kresanje tog istog i skrivanja od javnosti da je prethodna strategija bila veoma loša, signal da u kompaniji nešto (ili sve) ne valja. Skoro identičnu grešku će sada napraviti i sa letovima za Ameriku. Iako ne postoji ekonomska opravdanost za uvođenje takvih linija (a i novi red letenja ne ide u prilog), one će biti uvedene zato što diktator Vučić tako kaže i on to mora da sprovede u delo, jer je to deo šire slike kojom maže oči javnosti.

A o jadnom stanju flote ne vredi ni trošiti reči. U poslednjih sedam dana šest ispadanja ATR-a zbog kvarova. jedan je već dva-tri dana zaglavljen u Tirani. Osnovna strategija Air Serbije, kako su je postavili u napredno-arapskom timu, je transferni saobraćaj u shorthaul segmentu, što je unapred osuđeno na propast (fantastičan primer Air Baltic-a) jer od toga leba nema. A takva strategija zahteva izuzetno jak regionalni saobraćaj (ATR) koji ovi ne mogu da realizuju kako treba jer niti imaju jasne ciljeve, niti imaju finansijski kapacitet da razviju linije, niti imaju avione.
 
tragac":2lgwwptb je napisao(la):
Beowl, ne možeš osporiti činjenicu da se kompanijom loše upravlja. Previše je interne korupcije kroz stranački uticaj, naprednjaci dovode gomilu nesposobnih kadrova u firmu, na svu sreću ne u operativnu delatnost ali tako se cedi novac iz kompanije. Da bi se održala profitabilnist te i takve kompanije podignute su cene karata i to kad su kod drugih kompanija padale zbog jeftine nafte. Više ne ide tako. Sada se redukuju letovi, sledeća he prodaja aviona i to je krah. Pre samo godinu dana stvari su izgledale mnogo bolje iako su se i tad videli krupni nedostaci, npr. nepotreban zakup kanc. prostora na Ušću. Long haul će biti odložen do daljeg jer je sve manje putnika a ne postoji jasan menadžerski odgovor na izazove koje nameće efikasnija i jača konkurencija. A Arape briga jer nisu uložili nešto mnogo pa nemaju potrebu ni za nekim preteranim nadzorom.

Kako se upravlja kompanijom ja ne znam. Ono što znam je da sigurno neću brojna internet-raskrinkavanja Er Srbije uzimati kao nekakvu činjenicu. Takođe znam da kompanijom upravlja Etihad u skladu sa Ugovorom o pružanju upravljačkih usluga koji je potpisan sa Vladom Srbije i bez kojeg Etihad uopšte ne bi ulazio u ovu priču. Razlozi za takav ugovor su brojni a jedan od njih je i sprečavanje interne korupcije kroz stranački uticaj. Da li se u Er Srbiji masovno zapošljavaju stranački kadrovi ja ne znam ali moraću da zatražim nešto opipljivije od anonimnih tvitova i komentara na portalima da bih to masovno stranačko zapošljavanje uzeo kao nekakvu neoborivu činjenicu. U krajnjoj liniji, mi trenutno pričamo o redukcijama u zimskom redu letenja a one sigurno nisu posledica obitavanja stranačkih kadrova u Er Srbiji.


Belgrey,

Koja druga strategija rasta osim evromediteranskog transfernog saobraćaja može da se primenjuje na izrazito low-yield tržištu kao što je Zapadni Balkan? O&D putnicima je jedino važno da prođu što jeftinije, poslovni putnici jedva da postoje, Star Alliance vuče skoro sve long haul putnike. Nijedan legacy prevoznik u regionu (čak ni hrvatski) nema budućnost ukoliko ne pronađe ozbiljnog strateškog partnera koji će stati iza njega i uključiti ga u svoju mrežu.
 
belgrey":275xfwrr je napisao(la):
Novi red letenja je daleko racionalniji i normalniji od prethodnog i to nije sporno, ali je ovakav razvoj događaja gde se prvo uradi nategnut, ekspanzionistički red letenja samo zbog stvaranja imidža "mnogo smo jaki i moćni", a potom kresanje tog istog i skrivanja od javnosti da je prethodna strategija bila veoma loša, signal da u kompaniji nešto (ili sve) ne valja.

Моје, можда наивно размишљање: ово може да се посматра и као агресиван наступ на тржишту, с обзиром да је реч о новој компанији, а која ипак носи велико бреме из прошлости. Зато мора да се за кратко време позиционира,остави утисак да се све променило на боље, успут испроба капацитете нових и постојећих дестинација, да би после неког времена све то било враћено на реалан ниво, прилагођен потребама тржишта и капацитетима који се поседују. Наравно, ту има доста политичке потребе да се уберу поени на том пројекту а и већи су трошкови таквог наступа, али је ефекат постигнут.
 
tragac":zuduw0ts je napisao(la):
Sa njima je sve lepo dok se ne desi neka vanredna situacija, bez obzira na okolnosti. Onda se upoznaš i sa botovima iz call centra i povraćajem novca za neostvarene usluge limburga meseca.
Ja sam imao korektna iskustva sa Er Srbijom i reklamacijom. Oštetili su mi prtljag (naprsla brava i ulubljena teleskopska drška). Na aerodromu prijavio, oni zaveli (nisu slikali prtljag), posle kontaktirao Er Srbiju mailom, oni tražili slike, ja slikao i poslao mailom i posle nekog vremena legle pare na račun. Sve završeno preko maila.
 
Hrvatska ragbi reprezentacija je u prilično dramatičnim okolnostima u petak rano ujutro doputovala u Izrael, u grad Netanyju gdje u subotu igra utakmicu 5. kola Europskog kupa nacija. Letom iz Zagreba preko Beograda do Tel Aviva, a zatim autobusom do Netanyje, ragbijaši su putovali cijelu noć.

Nije se, naravno, radilo ni o čemu posebno dramatičnom, zrakoplov Air Serbie koji je letio prema Bliskom istoku nisu napali teroristi ISIL-a, put se sretno završio. “Drama” je prethodila polasku u Izrael, a glavni je akter bio Tomislav Burazin, pouzdani centar i vrlo važan član ragbi reprezentacije.

Premda je za planiranje puta u “bijeli svijet” uvijek sve važno pomno isplanirati, uz neke neizbježne “detalje” najvažnije je ipak ponijeti putovnicu. Baš to najvažnije, simpatični 29-godišnji Splićanin nije napravio. Putovnicu je zaboravio u jakni u automobilu ostavljenom u jednom hotelu u kojem je odsjeo tijekom boravka u Zagrebu. Na zagrebačkoj zračnoj luci Pleso je tek prilikom “čekiranja” primijetio da je nema, ali je pomislio da su mu je suigrači u šali sakrili kao što je to stari dobri običaj među uvijek dobro raspoloženim ragbijašima.

Izvor: http://www.jutarnji.hr/nevjerojatna-pri ... i/1453035/



Prenosim jer je zanimljivo zbog spoznaje o svim mogućim transfernim putnicima iz regione, i koja su im kranja odredišta.
 
Air Serbia...
CROATIA Airlines...
Montenegro a...
Srpska...
BH...
Adria...
...

Koji je rezultat?
Koliki - je rezultat "nacionalnih" prevoznika,, kao i koji je rezultat saradnje sa "strateskim partnerima"???
 
Ne znam za druge.

Kod nas su karte za sve destinacuje osetno skuplje. Ubacili smo u taj bunar 8.3 milijarde dinara.. A subvencije poljoprivrednicima nismo isplatili. A to je grana koja pravi suficit u trgovinskoj razmeni sa svetom. I zapošljava sigurno veći broj ljudi od air serbia. I naravno o značaju da ne pričam.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Za destinacije gde JU nema konkurenciju, da skuplje su dosta. Tamo gde ima - baš i nisu.

Inače, neugodno iznenađenje me sačekalo pre neki dan kod rezervacije LH karte, u osnovnu economy klasu više nije uračunat prtljag (osim kabinskog). Plaća se dodatno 20 EUR po pravcu i važi sa sve letove grupe (LH/LX/OS). Kažu da to važi već mesec dana.
 
Da uveli su to od skora, a najavili vec pocetkom godine to je kao super ekonomska. Stare cene manje prtljaga
 
laki72":3bt3t1k3 je napisao(la):
Air Serbia...
CROATIA Airlines...
Montenegro a...
Srpska...
BH...
Adria...
...

Koji je rezultat?
Koliki - je rezultat "nacionalnih" prevoznika,, kao i koji je rezultat saradnje sa "strateskim partnerima"???

Na šta konkretno misliš?

Air Srpska odavno ne postoji, BH je pre par meseci otišla na ahiret, Montenegro najverovatnije ide za njom uskoro.

Adria se prošle godine jedva izvukla da je Evropska Komisija ne upokoji poput Maleva ili Cyprus Airwaysa. Croatia ima zabranu širenja do kraja ove godine koju joj je izrekla ta ista Evropska Komisija.

Poljski LOT, češki ČSA, rumunski TAROM... bi svi odavno bili pogašeni da im država ne pomaže. Pri tome je ČSA, na primer, u strateškom partnerstvu sa Korean Air-om i opet nema profita bez pomoći države čak i sa onakvim poslovno-turističkim centrom kakav je Prag.

U tom smislu Air Serbia nije izuzetak - još jedan prevoznik koji sa ili bez strateškog partnera ne može da opstane bez državne pomoći. Možda može posle nekoliko godina jer u komercijalnom avio prevozu to je neki minimum vremena koji treba da prođe da bi određena ulaganja počela da se vraćaju a prevoznik počeo da staje na svoje noge i uspostavlja neki održiv rast.

EU je osmislila da će imati tri ogromna nacionalna prevoznika i nekoliko velikih lowcost prevoznika a ostali će biti pogašeni. Ovi prevoznici imaju lepu političku zaleđinu i "too big to fail" status a svima ostalima Evropska Komisija presuđuje ni po babu ni po stričevima. Air Serbia će morati da traži neko svoje mesto unutar tihog rata između evropskih/američkih i bliskoistočnih prevoznika.
 
данас има у 16 конференција за новинаре. на њиховом Јутјубу ће бити уживо снимак. ево линк
 
5pw BEG-JFK se ne može raditi jednim avionom. Tačnije bilo bi knap kad se uračunaju svi A-checkovi. Ali šta sa B-checkovima i eventualnim kvarovima, diverzijama, pa i čekanjima konekcija? Mora od starta da lete dva.
 
мало историје, а има везе са данашњом најавом

P1080319.JPG
 
beowl":j6ekjrzj je napisao(la):
laki72":j6ekjrzj je napisao(la):
Air Serbia...
CROATIA Airlines...
Montenegro a...
Srpska...
BH...
Adria...
...

Koji je rezultat?
Koliki - je rezultat "nacionalnih" prevoznika,, kao i koji je rezultat saradnje sa "strateskim partnerima"???

Na šta konkretno misliš?

Air Srpska odavno ne postoji, BH je pre par meseci otišla na ahiret, Montenegro najverovatnije ide za njom uskoro.

Adria se prošle godine jedva izvukla da je Evropska Komisija ne upokoji poput Maleva ili Cyprus Airwaysa. Croatia ima zabranu širenja do kraja ove godine koju joj je izrekla ta ista Evropska Komisija.

Poljski LOT, češki ČSA, rumunski TAROM... bi svi odavno bili pogašeni da im država ne pomaže. Pri tome je ČSA, na primer, u strateškom partnerstvu sa Korean Air-om i opet nema profita bez pomoći države čak i sa onakvim poslovno-turističkim centrom kakav je Prag.

U tom smislu Air Serbia nije izuzetak - još jedan prevoznik koji sa ili bez strateškog partnera ne može da opstane bez državne pomoći. Možda može posle nekoliko godina jer u komercijalnom avio prevozu to je neki minimum vremena koji treba da prođe da bi određena ulaganja počela da se vraćaju a prevoznik počeo da staje na svoje noge i uspostavlja neki održiv rast.

EU je osmislila da će imati tri ogromna nacionalna prevoznika i nekoliko velikih lowcost prevoznika a ostali će biti pogašeni. Ovi prevoznici imaju lepu političku zaleđinu i "too big to fail" status a svima ostalima Evropska Komisija presuđuje ni po babu ni po stričevima. Air Serbia će morati da traži neko svoje mesto unutar tihog rata između evropskih/američkih i bliskoistočnih prevoznika.


Upravo na to mislim
ulupavaju se pare poreskih obveznika siromasnih i osiromasenih drzava. Za `strateske partnere` se uzimaju velike kompanije iz `razvijenih` zemalja i opet se dotiraju iz budzeta istih osiromasenih drzava.
I sve je to lepo upakovano pod plast `slobodnog neba`.
Ok, neko ce reci da drugacije ne moze. Ali moze. Cemu sluzi ``nacionalni prevoznik`` koji je nacionalni samo po pitanju dotiranja troskova iz budzeta?

Uzmimo primer Naseg nekadasnjeg JAT-a , a danas (zvucnog li imena) Air Serbia-e.
Po cemu je on nas, osim po tome sto nas papreno kosta? NJime se rukovodi iz druge kompanije, `sredjivanje i brending aviona je radjen takodje van, obuka osoblja takodje... Milion nacina da se lova iznese iz kompanije, koja se dotira iz budzeta, kojoj se otpisuju troskovi koriscenja aerodroma, na kome, gle paradoksa ima povlascen status.

sad, zanemarimo `ponos` u smislu imena `...serbia` na nebu, sta osim toga imamo mi drzavljani ove zemlje koji sve to placamo?

Pa koliko vidim, samo manju konkurenciju i vise cene.
cemu onda sve to?

Da se razumemo, sve ovo sto pisem, pisem kao apsolutni laik za pitanja avio saobracaja.
ALi kao sto sam pre vec pisao na ovim stranicama, ...
Po meni jedina sansa za opstanak i koliko toliko uspesnu kompaniju bi bilo udruzivanje malih nacionalnih operatera u zajednicku kompaniju.
Sve ostalo je po meni glupost.
Nema partnerstva izmedju `slona i mrava`! uvek ce mrav na kraju biti gotov. To su zakoni fizike!
 
Što se mene tiče postavio si sasvim legitimna pitanja o kojima treba da se diskutuje.

Gledaću da napišem nešto na tu temu ovih dana, samo bih ubacio jednu opasku koja se tiče manje konkurencije i većih cena: putnici iz Beograda nikada nisu imali povoljnije i jeftinije opcije za, recimo, daleki istok. Usled saradnje Er Srbije i Etihada, Qatar i Turkish su krenuli ozbiljno da snižavaju cene i svako malo ubacuju neke promocije iz Beograda. To je npr. jedan indirektan benefit. Ako letovi za JFK stvarno budu krenuli Luftika i AF-KLM će verovatno uraditi nešto slično pa će i tu postojati indirektan benefit za putnike iz Srbije. Er Srbija dere putnike tamo gde nema konkurenciju a po tome se nimalo ne razlikuju od bilo kog prevoznika. Svako će to uraditi, bez izuzetka. Ljudi u Srbiji imaju neku pogrešnu predstavu da nacionalni prevoznik treba i mora da ima najjeftinije karte u svim pravcima ali stvari ne funkcionišu baš tako.
 
@laki72

na neki način doći će do ukrupnjavanja tržišta. premijer najavio kupovinu avio kompanija iz regiona.


samo se bojim da će sve to da ide preko tvoje i moje grbače.
 
I kad svi očekuju da sad Air Serbia trijumfalno preuzme OU ili JP u praksi će se desiti da se kupi neka aviokompanija koja treutno nema ni avione a registrovana je tamo negde... čitaj Air Srpska.

Onda će im Air Serbia uvaliti jedan ATR ili neki stari 733 pa ćemo imati akviziciju u regionu.

Mo'š misliti.
 
Vrh