Delija":3ey3nw0k je napisao(la):Ако би рачунали оно што не плаћају аердодрому као и субвенције из буџета профит Ер Србије износи око -70 милиона евра.
А колико је од тога наше?
Delija":3ey3nw0k je napisao(la):Ако би рачунали оно што не плаћају аердодрому као и субвенције из буџета профит Ер Србије износи око -70 милиона евра.
belgrey":2rfzbvyx je napisao(la):Novi zimski red letenja je zasnovan 40% na ATR-ovim avionima, koji svakodnevno ispadaju iz saobraćaja i prave strašne operativne probleme kompaniji. Ovaj red letenja je više nego obeshrabrujući i zaista otrežnjujući za sve usijane glave.
tragac":2lgwwptb je napisao(la):Beowl, ne možeš osporiti činjenicu da se kompanijom loše upravlja. Previše je interne korupcije kroz stranački uticaj, naprednjaci dovode gomilu nesposobnih kadrova u firmu, na svu sreću ne u operativnu delatnost ali tako se cedi novac iz kompanije. Da bi se održala profitabilnist te i takve kompanije podignute su cene karata i to kad su kod drugih kompanija padale zbog jeftine nafte. Više ne ide tako. Sada se redukuju letovi, sledeća he prodaja aviona i to je krah. Pre samo godinu dana stvari su izgledale mnogo bolje iako su se i tad videli krupni nedostaci, npr. nepotreban zakup kanc. prostora na Ušću. Long haul će biti odložen do daljeg jer je sve manje putnika a ne postoji jasan menadžerski odgovor na izazove koje nameće efikasnija i jača konkurencija. A Arape briga jer nisu uložili nešto mnogo pa nemaju potrebu ni za nekim preteranim nadzorom.
belgrey":275xfwrr je napisao(la):Novi red letenja je daleko racionalniji i normalniji od prethodnog i to nije sporno, ali je ovakav razvoj događaja gde se prvo uradi nategnut, ekspanzionistički red letenja samo zbog stvaranja imidža "mnogo smo jaki i moćni", a potom kresanje tog istog i skrivanja od javnosti da je prethodna strategija bila veoma loša, signal da u kompaniji nešto (ili sve) ne valja.
Ja sam imao korektna iskustva sa Er Srbijom i reklamacijom. Oštetili su mi prtljag (naprsla brava i ulubljena teleskopska drška). Na aerodromu prijavio, oni zaveli (nisu slikali prtljag), posle kontaktirao Er Srbiju mailom, oni tražili slike, ja slikao i poslao mailom i posle nekog vremena legle pare na račun. Sve završeno preko maila.tragac":zuduw0ts je napisao(la):Sa njima je sve lepo dok se ne desi neka vanredna situacija, bez obzira na okolnosti. Onda se upoznaš i sa botovima iz call centra i povraćajem novca za neostvarene usluge limburga meseca.
Hrvatska ragbi reprezentacija je u prilično dramatičnim okolnostima u petak rano ujutro doputovala u Izrael, u grad Netanyju gdje u subotu igra utakmicu 5. kola Europskog kupa nacija. Letom iz Zagreba preko Beograda do Tel Aviva, a zatim autobusom do Netanyje, ragbijaši su putovali cijelu noć.
Nije se, naravno, radilo ni o čemu posebno dramatičnom, zrakoplov Air Serbie koji je letio prema Bliskom istoku nisu napali teroristi ISIL-a, put se sretno završio. “Drama” je prethodila polasku u Izrael, a glavni je akter bio Tomislav Burazin, pouzdani centar i vrlo važan član ragbi reprezentacije.
Premda je za planiranje puta u “bijeli svijet” uvijek sve važno pomno isplanirati, uz neke neizbježne “detalje” najvažnije je ipak ponijeti putovnicu. Baš to najvažnije, simpatični 29-godišnji Splićanin nije napravio. Putovnicu je zaboravio u jakni u automobilu ostavljenom u jednom hotelu u kojem je odsjeo tijekom boravka u Zagrebu. Na zagrebačkoj zračnoj luci Pleso je tek prilikom “čekiranja” primijetio da je nema, ali je pomislio da su mu je suigrači u šali sakrili kao što je to stari dobri običaj među uvijek dobro raspoloženim ragbijašima.
laki72":3bt3t1k3 je napisao(la):Air Serbia...
CROATIA Airlines...
Montenegro a...
Srpska...
BH...
Adria...
...
Koji je rezultat?
Koliki - je rezultat "nacionalnih" prevoznika,, kao i koji je rezultat saradnje sa "strateskim partnerima"???
beowl":j6ekjrzj je napisao(la):laki72":j6ekjrzj je napisao(la):Air Serbia...
CROATIA Airlines...
Montenegro a...
Srpska...
BH...
Adria...
...
Koji je rezultat?
Koliki - je rezultat "nacionalnih" prevoznika,, kao i koji je rezultat saradnje sa "strateskim partnerima"???
Na šta konkretno misliš?
Air Srpska odavno ne postoji, BH je pre par meseci otišla na ahiret, Montenegro najverovatnije ide za njom uskoro.
Adria se prošle godine jedva izvukla da je Evropska Komisija ne upokoji poput Maleva ili Cyprus Airwaysa. Croatia ima zabranu širenja do kraja ove godine koju joj je izrekla ta ista Evropska Komisija.
Poljski LOT, češki ČSA, rumunski TAROM... bi svi odavno bili pogašeni da im država ne pomaže. Pri tome je ČSA, na primer, u strateškom partnerstvu sa Korean Air-om i opet nema profita bez pomoći države čak i sa onakvim poslovno-turističkim centrom kakav je Prag.
U tom smislu Air Serbia nije izuzetak - još jedan prevoznik koji sa ili bez strateškog partnera ne može da opstane bez državne pomoći. Možda može posle nekoliko godina jer u komercijalnom avio prevozu to je neki minimum vremena koji treba da prođe da bi određena ulaganja počela da se vraćaju a prevoznik počeo da staje na svoje noge i uspostavlja neki održiv rast.
EU je osmislila da će imati tri ogromna nacionalna prevoznika i nekoliko velikih lowcost prevoznika a ostali će biti pogašeni. Ovi prevoznici imaju lepu političku zaleđinu i "too big to fail" status a svima ostalima Evropska Komisija presuđuje ni po babu ni po stričevima. Air Serbia će morati da traži neko svoje mesto unutar tihog rata između evropskih/američkih i bliskoistočnih prevoznika.