Šta je novo?

Air Serbia

tragac":37j2kita je napisao(la):
Da li se treba ponositi ili stideti zbog ovakvog jubileja?

треба се поносити. 30 година за авион није мала ствар, поготово ако их напуни и даље летећи
 
Управо то, плусићћћ Џони Ли

плус

одржавање авион, тако да овде и ЈАТ техника има огромне похвале/заслуге.
 
Mislim da je 'tragac' ciljao na nesto drugo.
Pre 30 godina 'nasa' avio kompanija je bila medju prvim u Evropi koja je dobila seriju 300
Da, nekada smo zaista imali JAT, koji je sluzio za ponos.
Danas... (?)
Imamo 'neku' aviokompaniju koja iznajmljuje polovne avione preko 'maticne' firme...
Avio kompaniju kojoj se otpisuju dugovi, koja je privilegovana na NT, i koja ima 'upitnu' buducnost.
 
117552731020755329273826.jpg
 
laki72":7kigs9ba je napisao(la):
Pre 30 godina 'nasa' avio kompanija je bila medju prvim u Evropi koja je dobila seriju 300

Nije bila među prvim nego je bila PRVA u Evropi sa -300! :wink:
 
Mislim da je ovo dobro i da inostrane avio-kompanije treba da odu iz Beograda pošto će onda Er Srbija imati još bolje rezultate. Ovako se samo zbunim kad dođem na aerodrom od tolikog broja prevoznika. Plus, Er Srbija je srpski prevoznik i tačno znaju koje destinacije naše stanovništvo traži, ako nema neke linije sa Tesle, realno nam i ne treba.

EDIT: Ne znam kako je moguće da nije jasno da je ovo sarkazam
 
trajaće dok ima povlašćeni položaj/dok ne istekne ugovor sa etihadom
 
Predsednik nadzornog odbora Air Serbia-je izjavio je sledeće:

"o je nacionalna avio - kompanija koja je 49 odsto u vlasništvu Etihada, gde Etihad ima potpuno kontrolu nad upravljanjem. Kada je nacionalna treba da bude i komercijalna."

A ima i zvanično zabeležena njegova izjava: http://rs.n1info.com/a91366/Biznis/Er-S ... anija.html

Zar ovo nije osnova da Evropska unija zabrani pristup otvorenom nebu? Pristup otvorenom evropskom nebu imaju samo aviokompanije koje su u većinskom vlasništvu država/državljana iz zemalja članica, odnosno bitno je da ti isti imaju kontrolu nad tim kompanijama. Ovakvom izjavom, daje se dokazni materijal za tužbe protiv Air Serbije.
 
Ne može niko da ih tuži za bilo šta već može Evropska Komisija da im izrekne neke mere za koje je pitanje kakve su i koliko su obavezujuće budući da je Srbija kandidat a ne član EU. Nisam siguran da li je ikakav konkretan penal moguć osim suspenzije iz ECAA ili suspenzije poglavlja o članstvu koje se tiče saobraćaja.

Kvaka je u tome što Etihadova kontrola nad upravljanjem proizilazi iz zasebnog ugovora o pružanju upravljačkih usluga. To je u suštini klasično autsorsovanje upravljačke funkcije koje Srbija uvek može da vrati na svoju stranu tako što neće produžiti taj ugovor (potpisan je na 5 godina) ili tako što će ga raskinuti na svoju štetu (u kom slučaju bi plaćali neke ozbiljne penale Etihadu kao "dobavljaču"). U nekim tumačenjima upravo ta mogućnost koju Srbija ima zapravo dokazuje da Srbija efektivno kontroliše kompaniju a ne Etihad. Na Evropskoj Komisiji je da odluči da li prihvata ili ne prihvata takvo objašnjenje. Odluka će gotovo izvesno biti politička a u slučaju negativnog ishoda najverovatnija mera je zahtev Srbiji da 2018. godine ne produži taj poseban ugovor sa Etihadom i to je to. Ako Srbija odluči da ga ne produži na Etihadu će biti da odluči da li zadržava ili ne zadržava svoj udeo.
 
Teшко да било шта правно могу. Алиталија је италијански национални превозилац са истим учешћем Етихада (49%) који "de facto" такође има управљачку контролу над компанијом. Други пример је Швајцарска авио компанија "Etihad Regional" са 100% Етихадовим власништвом. Колико видим ни једној нису забранили летење.
 
Дарвин (Etihad Regional) има 33,3% Етихадовог власништва. и као компанија из ЕЦАА не би ни могао да буде 100% власништво, већ максимално 49%. а по ономе што сам виђао по интернету, могуће да до краја 2016 буде 0%
 
Čika Brana":yr8uqxs4 je napisao(la):
Teшко да било шта правно могу. Алиталија је италијански национални превозилац са истим учешћем Етихада (49%) који "de facto" такође има управљачку контролу над компанијом. Други пример је Швајцарска авио компанија "Etihad Regional" са 100% Етихадовим власништвом. Колико видим ни једној нису забранили летење.

Razlika je u tome što Etihad u Alitaliji i Darwinu ima "samo" vlasnički udeo dok u Er Srbiji ima i vlasnički udeo i zaseban ugovor o pružanju upravljačkih usluga (management services contract). Taj ugovor je ono na osnovu čega se poteže pitanje efektivne kontrole nad kompanijom.

Naravno da Etihad može da gura svoje interese u Alitaliji ili Er Srbiji i bez ustupanja operativnog upravljanja odnosno isključivo kroz upravni odbor, tako da je ta priča o "efektivnom upravljanju" obična žvaka koju niko ne bi potezao da nema tenzija između američkih prevoznika (koje tiho podržavaju evropski prevoznici) i MEB3.
 
B92, 19.09.2015.
http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1041402

Etihad prikupio 700 mil $, deo ide Er Srbiji

Eihad ervejz i partnerske avio-kompanije su uvećale sredstava prikupljena preko njihove jedinstvene platforme za poslove finansiranja na 700 miliona dolara.

Suma je uvećana zahvaljujući velikom interesovanju međunarodnih finansijskih institucija, a novac je namenjen kapitalnim ulaganjima i investicijama u flotu.

Kompanije Etihad ervejz, Etihad erport servisiz, Er Berlin, Er Srbija, Er Sejšeli, Aliltalija i Džet ervejz su objavile da su putem ove platforme prikupile 500 miliona dolara, nakon održanih prezentacija u Abu Dabiju, Dubaiju i Londonu.

Zbog neverovatnog rasta interesovanja finansijskih institucija iz brojnih zemalja, avio-kompanije su ponovo otvorile platformu i prikupile dodatnih 200 miliona dolara, saopštila je avio-kompanija Etihad.

Sredstva će se raspodeliti između ovih sedam avio-kompanija i biće iskorišćena za kapitalna ulaganja i investicije u flotu, kao i za refinansiranje kredita, u zavisnosti od pojedinačnih potreba avio-kompanija.

"Početni uspeh ove transakcije predstavlja jasnu podršku zajedničkoj viziji i strategijama ovih kompanija. Zajedno stvaramo nenadmašnu mrežu linija i ponudu usluga za naše korisnike, smanjujući istovremeno troškove i uspostavljajući visok stepen sinergije", izjavio je predsednik i generalni direktor Etihad ervejza Džejms Hogan.

Kako je rekao, dodatna potražnja koja se javila u poslednjih 24 časa je bio dovoljan razlog da se ponovo otvori transakcija.

"Dodatna sredstva će omogućiti ovoj grupi avio-kompanija da još više ubrzaju ostvarenje ove vizije i strategija. Pojedinačno, svaki od naših partnera sve više razvija svoje poslovanje, ali u zajedništvu, ta se snaga umnožava", istakao je Hogan.

Prikupljena sredstva će biti raspoređena tako što će gotovo po 20 procenata sredstava pripasti kompanijama Etihad ervejz, Etihad erport servisez, Er Berlin i Alitalija, 16 procenata će pripasti aviokompaniji Džet ervejz, a ostatak sredstava avio-kompanijama Er Srbija i Er Sejšeli.
 
Znaci svi dobijaju svoj deo, a AirSerbia dobija 2% ili 10i deo onoga sto drugi dobijaju.
 
bojan87":2qkc87jo je napisao(la):
Znaci svi dobijaju svoj deo, a AirSerbia dobija 2% ili 10i deo onoga sto drugi dobijaju.
Pa, tako kaze matematika...
Sta bre oces, malo li je 2%?
Tisina tamo
 
taman da pokriju iznajmljivanje A330 za 28 meseci letenja preko bare za koliko je cappo di tutti cappi rekao da će linija biti ekstremno profitabilna...
 
Којим авионом ови наши функционери лете за америку?
 
Pa redovnim linijama, sa drugim kompanijama, ne znam Vladin avion da sad koriste za ta putovanja. Pre su leteli sa zaustavljanjem mislim na Islandu da tankaju gorivo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh