Šta je novo?

Air Serbia

iiiiii pocinjemo ponovo :)

1684181.gif
 
Feanor":1jfj49kd je napisao(la):
Da li bi ta zdrava firma bila zdrava da ne postoji Air Serbia sa 60% ukupnih letova?
Lako proveriti.
Dal je ta firma 'bila' zdrava pre 'pojave' kompanije Air Serbia?
 
Pa tad je bio JAT koji je isto donosio saobracaj... Ne tvrdim nista samo se trudim da gledam sa vise strana...
 
Ne, pa to i ja kazem, moze se lako proveriti.
Jat jeste postojao, ali imam utisak da nije imao toliki udeo u ukupnom broju letova, zato sam spominjao taj period.
 
60% x 0=0

Da, bila bi mnogo zdravija nego sad jel ne bi imala troškove oko air serbia, a deo letova bi preuzele zdrave kompanije koje plaćaju.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
MilisaV":3bheyd5c je napisao(la):
Dakle, sad kad je Air Serbia, onda je ova računica koju si napisao u pogledu BEG-a?
(usput, zanemaruješ da je vrednost BEG-a, baš zbog aktivnosti Air Serbia, povećana više nego što je na drugoj strani vrednost svih subvencija dobijenih na BEG-u).

A, kako je ta računica izgledala kad je Jat Airways leteo?
Onda je valjda bila 40% x neki evri = neki iznos evra?
Jat Airways je po tvojoj priči plaćao Aerodromu za pružene usluge?

To je tvoja bajka.
Kao i svaka bajka, tako i ova tvoja nema veze sa realnosti.

Jat Airways ne samo da nije plaćao BEG-u, pa je u realnosti bilo 40% x 0 = 0, nego nije plaćao ni Tehnici, nije plaćao ni keteringu, nije plaćao ni NIS-u, nije izmirivao svoje obaveze ni prema SMATSA, Direktoratu civilnog vazduhoplovstva, bankama nije vratio kredite, redovne pozajmice koje je dobijao iz budžeta R.Srbije nikada nije vraćao... Npr.:

01.03.2010.:
Oko stotinu zaposlenih u državnom preduzeću Jat ketering protestovali su danas u blizini zgrade Vlade Srbije zahtevajući isplatu zarada i da im aviokompanija Jat ervejz plati dug. Vlasnik oba preduzeća je Vlada Srbije, a Jat ketering je iz Jat ervejza izdvojen 2005. godine.
Zaposleni u ''Jat keteringu'' još uvek nisu dobili ni jedan jedini dinar od svojih zarađenih para. ''Jat ervejz'' i dalje ignoriše sve naše pokušaje za dalju saradnju, a o izmirenju duga ne treba ni komentarisati", navedeno je u saopštenju...
19.02.2009.:
...''Jat evejz'' je saopštio da je ugovorom Jat-a, NIS-a i države Srbije dogovoreno da NIS potraživanja prema Jatu od 2.2 milijarde dinara ustupa Srbiji. Kako je Politika juče objavila, u NIS-u navode da novi vlasnik, ruski Gasprom, neće tolerisati dugove i da će obaveze morati da se izmiruju na vreme.
30.09.2009.:
Vlada Srbije će u naredna dva dana razmatrati program konsolidacije "Jat ervejza" kojim je predviđeno i rešenje pitanja dugovanja "Jat tehnici", izjavio je danas ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić.
...Zaposleni u "Jat tehnici" stupili su juče u 15 časova u štrajk. "Tehnika" neće servisirati avione "Jat ervejza", pa nijedan avion domaće avio-kompanije, neće moći da poleti sa beogradskog aerodroma "Nikola Tesla".
Poseban Zakon smo morali da donesemo i njime regulišemo svo to ''uspešno poslovanje'' Jat Airways-a:
http://www.parlament.gov.rs/upload/arch ... %20lat.pdf
U tekstu Predloga se nalazi obrazloženje:
http://www.parlament.gov.rs/upload/arch ... %20lat.pdf
Ukupan iznos obaveza koje se preuzimaju od strane Republike Srbije iznosi, prema kursnoj listi Narodne banke Srbije na dan 30. septembar 2014. godine, 19.302.535.814,12 dinara, od čega se na obaveze koje su već regulisane od strane Air Serbia a.d. Beograd odnosi 2.626.637.925,81 dinara. U cilju efikasnijeg servisiranja dugovanja koja se preuzimaju, jedan deo obaveza će servisirati Republika Srbija direktnim plaćanjem sledećim poveriocima Air Serbia a.d. Beograd:
Aerodrom Nikola Tesla a.d. Beograd,
Naftna industrija Srbije a.d. Novi Sad,
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije,
Jat tehnika d.o.o. Beograd,
Kontrola letenja Srbije i Crne Gore - SMATSA d.o.o. Beograd,
Beogradska banka a.d. Beograd u stečaju,
Investbanka a.d. Beograd u stečaju
Narodna banka Srbije.

Obaveze prema ostalim pravnim i fizičkim licima regulisaće Air Serbia a.d. Beograd nakon prenosa sredstava iz budžeta Republike Srbije.
Da bi privredno društvo Air Serbia a.d. Beograd funkcionisalo, rukovodstvo ovog privrednog društva nije čekalo izmirivanje obaveza od strane Republike Srbije, već je izmirilo obaveze, te iz tog razloga Republika Srbija će refundirati te isplate Air Serbia a.d. Beograd. Na druga pravna i fizička lica čija potraživanja će regulisati Air Serbia a.d. Beograd odnosi se prema kursnoj listi Narodne banke Srbije na dan 30. septembar 2014. godine 809.394.645,00 dinara.
Je l znaš šta će da se piše na BeoBuild forumu od strane par dežurnih, negde sledeće godine u ovo vreme (malo ranije), kad se bude objavio na sajtu APR-a finansijski izveštaj Air Serbia za 2015. godinu? Ima da saberu sve ove refundacije i prenose sredstava, i da opet slavodobitno kažu ''aaaa, evo, uhvatili smo vas, još više subvencija, gotova je Air Serbia, propada sve...'' :lol: :lol: :lol:

Bez obzira na:
Način i dinamika izmirenja obaveza
Član 4.
Obaveze iz člana 2. ovog zakona prema pravnim i fizičkim licima po osnovu izvršenih usluga i isporučenih roba po osnovu zaključenih ugovora i prema privrednom društvu Air Serbia a.d. Beograd, Republika Srbija isplatiće u dve rate prema sledećoj dinamici:
- do 31. decembra 2014. godine - u visini 1/2 ukupnog iznosa obaveze utvrđene u članu 2. ovog zakona
- do 31. marta 2015. godine - u visini 1/2 ukupnog iznosa obaveze utvrđene u članu 2. ovog zakona.
Ono što je isplaćeno u prvoj rati i što je ušlo u izveštaj za 2014. godinu, su ionako već slavodobitno sabrali kao subvenciju kad su polovinom ove godine videli na sajtu APR-a izveštaj za 2014. godinu, pa će garant to uraditi i sledeće godine sa drugom ratom jer će ona ući u izveštaj za 2015. godinu.

Mogu da razumem npr. ovo:
viewtopic.php?f=17&t=989&start=2850#p354324
Čovek je relativno skoro pokrenuo samostalni sajt, mora malo senzacionalizma, malo privlačenja pažnje, malo u stilu ''skandalozno'' i ''otkrivamo''...šta će čovek, sajt je nov, a treba živeti od njega, pa je rešio na brži način da postane citiran u drugim medijima.
Mogu da razumem i botove koji dobiju sendvič i dnevnicu da ne koriste mozak. Dobiju ljudi tekst, i udri copy/paste na portalima.
Ali, šta je tvoje opravdanje Milisave da ne koristiš mozak?
Mislim i u vezi ovoga:
viewtopic.php?f=17&t=138&start=3125#p358657
...a evo danas opet biser.
 
U vezi ovog prvog bisera,kako ti kažeš, razmišljao sam da li dati odgovorim, ali smatram da ti vrlo dobro znaš da ti što pišeš ne drži vodu, pa čemu o onda odgovaranje.

A što se tle drugog, jel sam ja negde napisao da je jat bio firma za primer, al eto air serbia ne valja.

Nije valjalo tad, ne valja ni sad. A sve ostalo je marketing. Air serbia, kao i čelična,kao i da, i još mnogo drugih firmi ne valjaju. Za mnoge je obećano rešenje, do sada nismo videli ni jedno. Ali zato marketing odeljenje radi punom parom.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
MilisaV":1hlno2ok je napisao(la):
U vezi ovog prvog bisera,kako ti kažeš, razmišljao sam da li dati odgovorim, ali smatram da ti vrlo dobro znaš da ti što pišeš ne drži vodu, pa čemu o onda odgovaranje.
Kad nađeš vremena, molio bih te da odgovoriš tamo na temi, da mi ukažeš na greške.
Ako ne zbog mene, onda zbog drugih ljudi koji čitaju tu temu, jer to tamo nije tvoja i moja privatna prepiska, čisto da neko ne ostane u zabludi da to što sam napisao možda i ''drži vodu''.

MilisaV":1hlno2ok je napisao(la):
...jel sam ja negde napisao da je jat bio firma za primer, al eto air serbia ne valja.

Nije valjalo tad, ne valja ni sad.

Stvarno ne valja kada značajno povećaš broj putnika i otvoriš nove destinacije, svojim takvim radom povećaš vrednost BEG-a, letiš novijim avionima, plaćaš na vreme ketering, digneš ga na jedno 10 puta kvalitetniji nivo:
http://www.airserbia.com/en-PL/news/new ... ia-flights
...kupuješ čak i novu opremu za njega:
http://www.entry.man.eu/rs/sr/vesti-i-s ... 05056.html

...plaćaš na vreme NIS-u, plaćaš svoje obaveze prema Agenciji za kontrolu letenja, otvoriš svoj Premium Lounge:
http://www.airserbia.com/en/lounges
...uvedeš i duuugo čekani online chek-in, kreneš da uvodiš u avione Wi-Fi:
http://new.airserbia.com/en-RS/wi-fly

...stvaaaaaarno je to sve loše i ne valja.
Kako kažeš, ''nije valjalo tad, ne valja ni sad''.
Baš se primeti da je sve isto pre i sada - loše. :lol: :lol: :lol:

Sam si naveo da sada Air Serbia ne plaća ništa BEG-u, pa džabe što je 60% letova kad je to ustvari 60% x 0 = 0
Samo sam ukazao da kad je radio Jat Airways je bilo 40% x 0 = 0 prema BEG-u, plus što nije plaćao ni ostalima (Tehnici, ketering, SMATSA, NIS, i svi ostali u lancu).
Plus sam usput pomenuo oko refundiranja i prenosa sredstava jer se ovde komentarisalo kako je neko nekoga valjda uhvatio u subvencijama (kao da one nisu definisane u javnom objavljenom Ugovoru i ovom Zakonu), pa se onda slavodobitno oplakivala tužna sudbina poreskog obveznika, BEG-a i koga sve već ne... :D :D
 
Ništa ne razumem sta pišete, ali danas za Solun u A 319 bilo max 40 putnika, voda i sendvič. Prošle godine u isto vreme pun avion, pored sendviča bio i neki "slatkiš", kafa i ostalo po volji. U poslednjih nekoliko meseci na redovnim linijama na pune avione sam naletao samo dokle ATR seže, ostalo je bilo daleko ispod 70%. Možda ja letim onim danima....
 
Ok @neshaoct

Ja se ne razumem u avijaciju.

Ali ako je poenta dati 49% gubitasa stranom partneru, naravno preuzeti ranije napravljene gubitke na sebe, pa kao rezultat opet imati gubitke...

Koja je tu nasa racunica?

Drzave, aerodroma, i na kraju, ali i najbitnije - nas gradjana koji sve te gubitke i pokrivamo?

Ja jednostavno ne vidim opravdanost takvog ulupavanja para koje nemamo.

dakle, ima li i ako ima, molim te ukazi mi na korist iz ovog partnerstva drzave Srbije i Etihada. Hvala :)
 
Računica je da u ovoj industriji gubitaša ne možeš da pretvoriš u profitabilnu firmu preko noći. Godine su potrebne i ogromne pare su potrebne, zato je i napravljen plan državnih ulaganja. Pa kada taj plan istekne za nešto više od 13 meseci moći ćemo da pogledamo finansijske izveštaje za tri godine i vidimo šta smo tačno dobili a šta izgubili državnim ulaganjem u Er Srbiju. U međuvremenu možemo eventualno da pričamo na temu da li nam je ulaganje u ovoj industriji uopšte trebalo ili bi bilo bolje da se išlo na neku alternativu.

Ovo silno drvlje i kamenje na nešto što je praktično još uvek u povoju nema nikakvog smisla i stvarno je teško diskutovati sa tako ušančenim protivnikom. Nije profitabilno lalala, subvencije lalala, ništa me ne interesuje lalala... Pa o čemu onda da pričamo? Stavite lepo šampanjac u podrum na 17 C i sačekajte koju godinu, dobre su šanse da ćete imati rašta da ga otvorite.
 
Мало сам досадан већ, али опет кажем да на овај кратак рок треба погледати ширу слику, када је у питању укупан допринос за грађане и буџет. Укратко - да је изабрана нека друга солуција, нпр. гашење ЈАТ-а, опет би дугови морали да буду отписани, највећим делом. С друге стране, да ли би друге компаније успеле да преузму превоз за свих 2,5 милиона путника, колико је имала Ер Србија (ваљда је та цифра) или би их било, лупам, милион мање? Колике би биле цене карата у том случају, за сваку дестинацију посебно. Колико би у том случају био смањен приход Аеродрома за годину дана? Колико би мање прихода остварили сви други који су имали корист од тих путника - услуге на аеродрому, туризам, саобраћај...? На сву робу и услуге се плаћа порез, па би тиме и буџет приходовао знатно мање. Много је оних који су имали корист од рада ЕрСрбије (не мислим на оне који се гребу, неко на нормалне пословне односе). Право је питање шта би било у алтернативним сценаријима? Који би приходи били мањи, који већи, где би се то слило, ко би имао корист итд.

Субвенције, саме по себи, нису нешто лоше, ако се користе дозирано, у краћем року, са јасним циљем и видљивим ефектима. Ја нит браним нит нападам ЕрСрбију, али сам мишљења да ако би анализе показале да је УКУПАН ефекат свега спроведеног у вези ЕрСрбије на привреду Србије, буџет, опције путовања за грађане итд. већи од губитака АБ у кратком року и неких других мањкавости, и ако ЕрСрбија има будућност а да није рупа без дна, ја то подржавам.

А ми имамо мало података да бисмо било шта могли да тврдимо безрезевно, што рече beowl, да будемо ушанчени.
 
Jat je imao oko 1,2 miliona putnika u 2012. godini. Da smo ga ugasili bilo bi potrebno najmanje 2-3 godine da se aerodrom oporavi od tog šoka. Nigde nije zabeleženo da je rupa takvog tipa bila odmah popunjena. Čak su i oni imali nešto transfernih putnika koji bi otišli zauvek a dosta ljudi bi potražilo alternativne aerodrome sa boljim konekcijama dok strani prevoznici ne stabilizuju BEG. Kako bi se bez Jata u igri formirale cene karata, to je tek posebna priča. A najgore od svega je što Srbija zapravo i ne bi ostala bez prevoznika - država bi 99% osnovala novu (manju) firmu u koju bi prebacila deo flote i neophodnog osoblja, sav višak ljudi i sve dugove bi ostavili u staroj firmi na državnoj grbači (što je Italija npr. uradila sa Alitaliom dva puta i ukupno na poreske obveznike svalila više od dve milijarde evra), nastavili bi da lete na jedno 50% destinacija i šta bi se desilo? Odmah bi postali gubitaši i nastavili bi tako godinama do neke katastrofe ili nove likvidacije firme.

Opet, možda bi sve to i dalje bilo jeftinije od Er Srbije. Ali teško ćemo odgovoriti na to pitanje ako nam je jedini cilj da se gađamo bombastičnim naslovima i etiketiramo ceo projekat kao ovo ili ono.
 
laki72":2p5lqy4e je napisao(la):
Ok @neshaoct

Ja se ne razumem u avijaciju.

Ali ako je poenta dati 49% gubitasa stranom partneru, naravno preuzeti ranije napravljene gubitke na sebe, pa kao rezultat opet imati gubitke...

Koja je tu nasa racunica?
Lepo si rekao, naša računica. Što onda ne uzmeš i ne sračunaš sam?
Zašto slepo veruješ ciframa koje iznosi Radulović? On se ne bavi kampanjom? Njegovo pisanje je nekakav sveti gral istine, šta li?
Dao sam gore linkove, evo još jednom:
http://www.parlament.gov.rs/upload/arch ... %20lat.pdf
http://www.parlament.gov.rs/upload/arch ... %20lat.pdf

Zakon i tekst Predloga Zakona. Kačim i link ka Predlogu jer tu ima obrazloženje koje ustvari objašnjava šta se tu preuzima, plaća, kada, kome...
I, umesto da slepo veruješ bilo kome, uzmeš i čitaš. Tamo ćeš pročitati:
Ukupan iznos obaveza koje se preuzimaju od strane Republike Srbije iznosi 19.302.535.814 RSD, od čega se na obaveze koje su već regulisane od strane Air Serbia a.d. Beograd odnosi 2.626.637.925 RSD.
Da bi privredno društvo Air Serbia a.d. Beograd funkcionisalo, rukovodstvo ovog privrednog društva nije čekalo izmirivanje obaveza od strane Republike Srbije, već je izmirilo obaveze, te iz tog razloga Republika Srbija će refundirati te isplate Air Serbia a.d. Beograd.
Šta ovde piše?
Piše da će SRB uplatiti Air Serbia 2.63 milijarde dinara (oko 22 miliona evra). Refundiraće im taj novac.
Piše da je ukupan dug (zaključno sa 31.12.2013.) koji će SRB servisirati 19.3 milijardi dinara (oko 160.9 miliona evra).

Čitamo dalje Zakon:
...Republika Srbija isplatiće u dve rate prema sledećoj dinamici:

- do 31. decembra 2014. godine - u visini 1/2 ukupnog iznosa obaveze
- do 31. marta 2015. godine - u visini 1/2 ukupnog iznosa obaveze
Šta ovde piše?
Piše da će SRB svih tih oko 160.9 miliona evra izmiriti u dve rate, iz dva puta, navedeni su datumi.
To dalje znači da kada budeš gledao finansijske izveštaje firmi koje su poverioci (kojima se duguje), videće se u njima ove uplate.
A, koje su to firme, u čijim finansijskim izveštajima će se videti te uplate iz budžeta?
Čitamo dalje:
U cilju efikasnijeg servisiranja dugovanja koja se preuzimaju, jedan deo obaveza će servisirati Republika Srbija direktnim plaćanjem sledećim poveriocima Air Serbia:
Aerodrom Nikola Tesla a.d. Beograd,
Naftna industrija Srbije a.d. Novi Sad,
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije,
Jat tehnika d.o.o. Beograd,
Kontrola letenja Srbije i Crne Gore - SMATSA d.o.o. Beograd,
Beogradska banka a.d. Beograd u stečaju,
Investbanka a.d. Beograd u stečaju,
Narodna banka Srbije.
Dakle, kad budeš gledao finansijski izveštaj npr. BEG-a (kao jednog od navedenih poverilaca za direktne uplate iz budžeta), za 2014. i 2015. godinu, videćeš uplate iz budžeta.
Ali, Radulović će to da ti sabere kao subvencije u okviru tekućeg poslovanja Air Serbia. Neće ti reći da je to izmirivanje starog duga (nastalog do 31.12.2013.) prema BEG-u.
Obaveze prema ostalim pravnim i fizičkim licima regulisaće Air Serbia a.d. Beograd nakon prenosa sredstava iz budžeta Republike Srbije.
Na druga pravna i fizička lica čija potraživanja će regulisati Air Serbia a.d. Beograd odnosi se (prema kursnoj NBS na dan 30.09.2014.), 809.394.645 RSD.
Šta ovde piše?
Deo duga SRB neće direktno uplaćivati poveriocima, nego će uplatiti ka Air Serbia, a onda će ona uplatiti poveriocima.
Piše da ima oko 6.75 miliona evra koje će SRB da uplati (prenese sredstva), Air Serbia po tom osnovu.

Dakle, gore piše oko 22 miliona evra koje će se refundirati Air Serbia jer ih je ona već regulisala (te dugove) pre donošenja ovog Zakona, plus evo sada još oko 6.75 miliona evra. To dalje znaći da kada budeš gledao finansijske izveštaje Air Serbia za 2014. i 2015. godinu, videćeš u njima ovih oko 30 miliona evra uplaćenih iz budžeta, na ime starih dugova, tj. dugova koji su postojali na dan 31.12.2013. godine.
Radulović će to da sabere sve, prećuti da su to uplate po osnovu starih dugova, već će da ih predstavi kao subvencije za tekuće poslovanje Air Serbia, a pojedini ovde na forumu će kao ovce u to da poveruju, i da onda krenu da postavljaju na BeoBuild forumu linkove ka njegovom sajtu gde je on ''provalio'' 70 miliona evra subvencija za tekuće poslovanje u toku jedne godine.
Isto tako će kao ovce da poveruju u njegovo pisanje da što više Air Serbia leti, to veće gubitke pravi, jer eto...pogledajte koliko su im troškovi porasli....a, prećutaće da se u troškovima na koje se poziva vide ne samo troškovi iz tekućeg poslovanja, nego i ono što se isplaćuje na ime starog duga. Npr. i tih 6.75 miliona evra će Air Serbia isplatiti nekim firmama, ali to nisu troškovi njenog tekućeg poslovanja, nego izmirivanje starog duga za koji su joj iz budžeta date pare.

Pogledaj ovaj post:
viewtopic.php?f=17&t=989&start=2875#p358263
Svi dugovi koje je JAT akumulirao su preuzeti od strane Republike Srbije kada je osnovana kompanija, tačka. Tih 500 miliona USD i danas postoje i oni su sada obaveza države i ne dotiču poslovanje i obaveze države prema Air Serbiji i Etihadu ni u jednoj tački. Država Srbije je preuzela obavezu da do 2016. isplati ukupnu subvenciju od 82 miliona EUR. Dakle 82 miliona za sve tri godine, dok je samo za 2014. isplatila 71 milion i plus je aerodromu platila 16 miliona evra pošto Air Serbia skoro ništa ne plaća. Dakle, samo u 2014. država je na Air Serbiu potrošila 87 miliona EUR što prevazilazi ukupnu sumu subvencija predviđenu ugovorom za sve tri godine.

Kaže, BEG-u država uplatila 16 miliona evra jer Air Serbia ništa ne plaća.
A, to što imamo Zakon u kome piše da će SRB izmirivati dug prema BEG-u direktnim uplatama iz budžeta, i da će uplaćivati tokom 2014. i 2015. godine?
Kaže, država je ka Air Serbia samo u toku 2014. uplatila 71 milion evra.
A, to što imamo Zakon gde piše da će država refundirati Air Serbia oko 22 miliona evra na ime starog duga, plus uplatiti još oko 6.75 miliona na ime starog duga? Neeeee, to ovog lika ne zanima. On će svih 71 miliona da podvede pod tekuće poslovanje Air Serbia, u stilu ''vidite li vi kolika je to rupa u tekućem poslovanju Air Serbia'' :bash:

----------------------------------------

Međutim, to su sve subvencije, tj. uplate iz budžeta po osnovu starog duga. Šta je sa onim obavezama koje su iz tekućeg poslovanja Air Serbia?
Čitamo dalje:
Odnos između Air Serbia a.d. Beograd i Republike Srbije nakon stupanja na snagu ovog zakona definisaće se posebnim ugovorom sa ciljem ispunjavanja odredaba Ugovora o uslugama podrške zaključenog između Vlade Republike Srbije, Etihad Airways PJSC i Air Serbia a.d. Beograd. Na ovaj način će se omogućiti donošenje odluka o otpisu potraživanja nastalih po osnovu ovog programa u periodu od 2015. do 2018. godine, a u skladu sa odredbama Ugovora o uslugama podrške.
Šta ovde piše?
Piše da će postojati otpisi potraživanja, da je to ispunjavanje obaveza između SRB i Etihada, po kojem imamo 51% vlasništva u Air Serbia, ali moramo da ulažemo novac. Pošto novca nismo imali, onda je dogovoreno da ''prebijamo'' naš deo ulaganja preko popusta/pogodnosti u onim firmama gde država ima deo vlasništva (NIS), ili je većinski vlasnik (BEG).
 
Koji je tvoj problem, nisi dobio nocas?
Cemu tako arogantan nastup?
Ja da uzmem i izracunam, zato sto neko 'vodi kampanju' kako kazes?
Zaista?
E vidis, mene za tog koji vodi kampanju zabole ona stvar. Ja njega ne placam! Taj nije na budzetu. Ako bude i kad bude, (kao i kad je bio) bice na tapetu, tacnije na pohvali ili na stubu srama, po zasluzi.

A oni koji trose moje, tvoje - nase pare imaju OBAVEZU da to rade maksimalno transparentno!!!
Posebno ako umesto dobiti, na kraju imamo minus.

MORAJU (!) da mi (nam) objasne zasto je za sve nas dobar taj minus!
Kao kultura, stvara minus, ali znamo zasto, imamo svrhu tog minusa.

Oni to ne rade, a ja naivno postavim ovde to pitanje u diskusiji koja se vodi (nadao sam se) izmedju zrelih, pametnih i dobronamernih ljudi...
O kako sam se samo zaj___!
Samo drcno i bahato...
I dok tako drcno nastupas, ja treba da uzmem digitron i da sracunavam, verovatno i da odem u AirSerbiu, ali i da skoknem do Emirata u centralu Etihada, pa ih "ljubazno zamolim" da mi daju svoje poslovne knjige i ugovore?

Sjajan si.
Nego 'deder mi ' (ovci koja ce da poveruje) pojasni sledece.
Vodis li ti 'kampanju' poput radulovica i inih?
Tebi mogu da verujem? ;)
 
Sledeći put slobodno pročitaj ceo moj post. 8)

Da si pročitao, video bi da sam ti sve sračunao. Dakle, ne tražim od tebe da sračunaš, nego se čudim zašto to već nisi sam uradio.
Ali, kad već nisi, onda sam ti dao cifre, prebacio u evre, videćeš da sam ti napisao dinamiku isplata, videćeš da sam ti linkovao post jednog drugog člana foruma koji je postavio tabele iz finansijskog izveštaja Air Serbia za 2014. gde se vide uplate iz budžeta SRB...sve ti to piše.
Slobodno pročitaj ceo post, nemoj stati posle prva 2-3 reda.

Čudio sam se kako je moguće da veruješ pisanju bilo koga, kad sam možeš da odeš na sajt Skupštine Srbije, i pogledaš relevantan Zakon.
Da se ne mučiš, dao sam ti i linkove ka tom Zakonu. Maksimalno javno, odeš, pročitaš Zakon, vidiš iznose, sve.
Ali, izgleda je to mnoooogo veliki napor.
Ne vredi.
Ne čitaš.
Al' zato voliš da pišeš o onome o čemu nećeš da se prethodno elementarno informišeš.
 
laki72":1keydg4e je napisao(la):
MORAJU (!) da mi (nam) objasne zasto je za sve nas dobar taj minus!
Kao kultura, stvara minus, ali znamo zasto, imamo svrhu tog minusa.

Erm, ovo baš i nije tačno. Oni su dužni da stave sve informacije na uvid javnosti što su i uradili - doduše u nekom polutajnom modu pa se treba malo pomučiti i doći do svih papira. U idealnom scenariju imali bi nekog u vladi ili ministarstvu saobraćaja/privrede ko ume da javnosti objasni šta se tu plaća, šta duguje, šta otpisuje a šta subvencioniše. Na žalost, prilično je očigledno da nemaju nikog takvog i da se radije brane ćutanjem i spinovanjem. To ostavlja gomilu praznog prostora koji onda popunjavaju raznorazni aktivisti i kvazinovinari čiji cilj je sve samo ne objektivno informisanje javnosti.

Neshaoct je bukvalno nacrtao neke stvari tako da svako može da ih razume. Ima tu još mnogo toga naravno, ali za početak je više nego dovoljno. Uložio je dosta vremena da sve to iskuca i treba mu odati priznanje za toliko. Ja bih voleo kada bi protivnici projekta Air Serbia nastupali na sličan način - imali bismo odličnu diskusiju. Ali ne vidim kako ćemo da diskutujemo ako je početna premisa ta da je sva istina ovog sveta uklesana u tvitove jednog političara i njegovog pokreta.
 
Neso, ti ili ne razumes, ili se pravis.
Jer prijatelju, moja keva od 70 i dalje puni budzet ove zemlje, a informaticki je potpuno nepismena.
I ona nije izuzetak!
Cak naprotiv.
Takodje, dovoljno si pametan i zreo da shvatis da su ljudi u ovoj zemlji pritisnuti ekonomskom situacijom primorani da rade i po 12-15 sati.
3 x 8 odavno ne postoji, da bi mogli sebi da priuste da se u slobodno vreme bave 'istrazivanjima'.
Nadam se da smo oko ovoga saglasni, jer u protivnom nemamo osnovu za dalju diskusiju.
Zasto?
Pa upravo zato sto oponenti ovog partnerstva nastupaju jasno i sazeto, da ih i baba sa pijace ili stocar sa Pesterske visoravni razume.

Ne kazem da govore istinu!!!
Ne kazem da ne manipulisu!

Ali ako sa druge strane (nase, jer drzavu ne cini Vucic, Djilas, Borko, Maja, vec svi gradjani ove zemlje) nema jasnog i glasnog odgovora, sa kontra argumentima, "manipulacije" (kako ti kazes) izopstenog ministra ce se primiti kod naroda.

Drugo, procitaj (slobodno na brzinu) ;) moje ranije postove...
Jesam li ja 'hejter' ovog partnerstva sto bi rekli 'po difoltu' ?
Nisam. I u samom pocetku, kada su vecina gradjana sa skepsom, ili jos gore sa podsmehom pricali o 'partnerstvu' sa Etihadom, uz dozu rezerve sam podrzavao pokusaj nalazenja jakog strateskog partnera.

Znaci li to da ne smem da postavim ni jedno pitanje (sebi i drugima) ?
Jer kako vidim ti si moje pitanje "koji je nas interes" doziveo kao 'napad' na Air Serbia avio kompaniju.
Ne vidim zasto, osim ako si neko ko smatra da narod "mora" bezrezer no da veruje svome vodjstvu (vladi), te da bespogovorno slusa.

Jbg, ja demokratiju ne shvatam na taj nacin.
Ja zivot ne shvatam na taj nacin. I sam sebe analiziram i preispitujem jer smatram da na taj nacin mogu da ispravim neke od pocinjenih gresaka, kao i da donesem mudrije odluke u buducnosti.
Izgleda da je to nesto lose? ;)

U svakom slucaju, hvala tebi neso na prilicno iscrpnim objasnjenjima, koja si doduse mogao malo stalozenije da podelis sa svima nama.
Nema potrebe 'jediti se'.
Nije svako ko nesto pita oponent.
Probaj to da shvatis. :)
 
Nismo nešo mlogo čkolovali alsmo prošli poligrafsko testiranje da bi smo se uspešno zaposlili u nacijonalnoj avijokompaniji.

ŽIVIJO NAM NAŠ DRAGI VODJA ALEKSANDAR VUČIĆ!!!11

12322416_10207884055440896_7026946448211491559_o.jpg
 
Ovo je pisao neko iz ANT.

Послато са B1-810 уз помоћ Тапатока
 
laki72":qmqruvjz je napisao(la):
...moja keva od 70 i dalje puni budzet ove zemlje, a informaticki je potpuno nepismena.
I ona nije izuzetak!
Cak naprotiv.
Takodje, dovoljno si pametan i zreo da shvatis da su ljudi u ovoj zemlji pritisnuti ekonomskom situacijom primorani da rade i po 12-15 sati.
3 x 8 odavno ne postoji, da bi mogli sebi da priuste da se u slobodno vreme bave 'istrazivanjima'.
Nadam se da smo oko ovoga saglasni, jer u protivnom nemamo osnovu za dalju diskusiju.
Zasto?
Pa upravo zato sto oponenti ovog partnerstva nastupaju jasno i sazeto, da ih i baba sa pijace ili stocar sa Pesterske visoravni razume.
Nisam vodio diskusiju sa tvojom majkom. Nisam njoj rekao ''zašto gospođo niste kliknuli ovde ili onde'', nego sam rekao tebi, a koliko vidim ti klikćeš, pišeš dosta...evo, na BeoBuild forumu trenutno imaš preko 4.000 postova, tako da ne razumem argument ''ima tamo jedna osoba koja nije informatički pismena''. Pa, nisam sa tom osobom ni diskutovao, nego sa tobom koji si informatički pismen.
Oponenti ne nastupaju jasno i sažeto, nego lažu. Što je ok, svako ima pravo da laže.

Jedan od uslova da bi demokratija funkcionisala je politička samosvesnost građana. Nije problem što pokušavaju sa svih strana da lažu građane. Ne postoji politički sistem koji će izbrisati laganje. Problem je kad se građani ponašaju pasivno, sve čekaju da im neko drugi objasni, kada se ponašaju kao ovce koje slepo slušaju jednu ili drugu stranu.
Naravno, u praksi to ne znači da svako pojedinačno mora da ide i čita. Zato postoje mediji. Od svih njih, najveća uloga je javnog servisa. On mora da ima redakciju koja se bavi npr. autoputevima, magistralama, železničkim, rečnim i vazdušnim saobraćajem (da, namerno sam uzeo podelu sa foruma 8) ). Onda ta redakcija pripremi jednom mesečno emisiju u trajanju od 20-30 minuta. U jednoj od tih emisija objasni građanima priču npr. oko ulaganja u Air Serbia. Tako građani dobiju kvalitetne informacije, dobiju ih za pola sata (ili manje), ispunjena je uloga da onaj koji je u demokratijama suveren (građanin), da onaj koji se pita bude kvalitetno informisan, da bi sutra njegova odluka o tome ko će biti vlast bila bazirana na tačnoj informaciji.
Onda, taj isti javni servis ima drugu redakciju koja će se baviti nekom drugom oblasti. Pa, trećom, pa petom, pa desetom, pa pedesetom.
Takav javni servis ne radi po sistemu ''dobijem vest od agencije, udarim copy/paste i objavim''. Takav javni servis traži novca da bi mogao tako da radi. Ali, u SRB kada se propiše taksa za to, građani budu kao ovce i ustanu protiv te takse. Onda, ostaje da se daje iz budžeta. Građani u Srbiji tada odahnu jer valjda misle da oni ne uplaćuju u taj isti budžet, da to onda nisu njihove pare. Problem je što se pare iz budžeta daju na osnovu papira, neke tamo Odluke. A, te odluke ne mora da bude. Ili, može da bude uslovljena. U Srbiji, nažalost, sistem (nezavisno finansiranje javnog servisa), odmah naiđe na osudu. Pošto već nemamo takav javni servis, onda je uloga ostalih medija značajnija. Ali, kod nas ni to ne funkcioniše. Tako na kraju dobijemo građane koji su dušu dali za manipulacije svih mogućih vrsta.

E, onda to ne prihvatiš. Kad već svi oni u lancu koji treba da te informišu zakažu, onda ti sam uzmeš i kažeš neću da budem ovca, neću slepo da slušam i verujem ni političaru koji voli da tvituje, ni onima koji pare za moje informisanje dobijaju iz inostranstva (šatro za istraživačko novinarstvo), ni ljubiteljima žute patke, neću da slepo verujem ni lokalizovanoj verziji CNN-a, neću ni vlasti da verujem u sve što kažu...nego, pismen sam, pripadam onom delu populacije koji zna da koristi Net, idem da se informišem. Nema tu opravdanja ''nemam ja vremena za to''. Konkretno, da bi ti sam saznao sve ono što sam gore napisao, trebalo bi ti plafon 20 minuta. Relevantan Zakon ima manje od 10 članova. Gde ćeš lakše od toga... :) Nemaš 20 minuta...npr. u 4 dana po 5 minuta? Naravno da imaš.
Ali, nije te zanimalo. Pre ćeš da doneseš svoj sud (kompanija pravi ogroman minus, joooj odoše pare iz budžeta na to preko onoga što je bilo planirano), na bazi tuđe kampanje, nego što ćeš sam da se informišeš.
Slažem se da bi bilo lakše da ne potrošiš 20 minuta, nego da ti neko drugi to pripremi, ali kada toga nema...onda moraš sam.

Evo odmah jedan drugi primer.
Tema o BEG-u:
viewtopic.php?f=17&t=138&start=3150#p360075
viewtopic.php?f=17&t=138&start=3150#p360088
viewtopic.php?f=17&t=138&start=3150#p360281

Opet krenemo od sajta Skupštine SRB:
http://www.parlament.gov.rs/upload/arch ... -14Lat.pdf
Član 28
...Ministarstvo priprema godišnji izveštaj o realizaciji poslova izvoza i uvoza NVO i pružanju usluga i dostavlja ga Vladi.
Vlada, pošto usvoji izveštaj iz stava 3. ovog člana, dostavlja ga Narodnoj skupštini.
Usvojeni izveštaj iz stava 3. ovog člana, objavljuje se u ''Službenom glasniku Republike Srbije''.
Ovo je novi Zakon, ali i po starom (iz vremena SCG), isto je postojala obaveza sačinjavanja i objavljivanja godišnjeg izveštaja.
SG:
http://www.slglasnik.info/sr/sluzbeni-glasnik.html
U izdanjima za 2014. godinu nam je ovaj bitan: 75/2014
http://www.slglasnik.info/sr/75-21-07-2014.html
U njemu ima ovo:
GODIŠNjI IZVEŠTAJ o realizaciji spoljnotrgovinskog prometa kontrolisane robe za 2012. godinu
http://www.slglasnik.info/data%20files% ... /02266.pdf



176.2 miliona dolara u toku samo jedne godine Amerima. Najveći su kupac. Ok, ima tu deo Zastava programa za njihove građane, ali to je ubedjivo manji deo ove sume. YouTube:
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=HiRk6vprxH4
Slika iz video klipa:

Eto mina za minobacač u Siriji, made in SRB. Kupili Ameri od nas i poslali ''umerenoj'' opoziciji u Siriji.
Da nismo mi uzeli te pare, uzeli bi neki drugi, tako da lično nemam problem sa tim što se ovako radi. Ne bi rat tamo stao ako mi ne prodajemo municiju, opremu. Samo bi neko drugi razvijao svoje fabrike namenske umesto nas. Kao što vidimo, niko nam i ne zamera oko toga sa bilo koje strane. A, na forumu se napravi fama oko toga, koji su to avioni, za koga idu, šta transportuju, piše se o ilegalnom izvozu (ono, ilegalan, sve sa B747 na BEG), toliko je ilegalan da postoji izveštaj gde piše u dolar kome se šta prodaje.
Ponovo, slažem se sa tobom da bi bilo bolje da je neko drugi pripremio sve ovo, a ne da svako sam za sebe ovo traži, ali pošto nećete da plaćate pretplatu :D , a ostali mediji služe za sve druge svrhe osim za informisanje, onda moraš sam. Kako o ovoj stvari, tako i o svemu drugome što te zanima.
 
Svaka čast! Ali sta nas 90% stanovnika Srbije imamo od toga?

Ko ima finansija da ide u Ameriku avionom, isao je i do sada, pa će ići i dalje. Ko nije, neće ići ni sada, pa sve i da mu je aerodrom ispred kuće. Bar mi se kao amateru tako čini...
 
Vrh