Šta je novo?

Air Serbia

Zamisli još taj slučaj. Pa oni su tek rupa bez dna. Proporcionalno budžetu i veličini države jedan od najvećih rasipnika worldwide.

Vrede samo embraeri, to stoji.
 
Opaaa Djurdja.... Vest o poslovanju firme u 2014-toj... deluje istinito, a Vama?
http://dostaje*******ilo.rs/ne-slus...obila-subvenciju-od-71-milion-evra-od-drzave/ :shock: :?: :shock:
 
Kartograf":29l2jyxp je napisao(la):
Zamisli još taj slučaj. Pa oni su tek rupa bez dna. Proporcionalno budžetu i veličini države jedan od najvećih rasipnika worldwide.

Vrede samo embraeri, to stoji.

(моје виђење) па само ће и због тога да узму, а дугови остају Милу. број запослених ће вероватно свести на минимум (и то летачко и кабинско особље), администрацију је Хоган планирао да пресели у Београд, задржаће целогодишње линије ка Риму/Милану и Београду, уз пар у летњој сезони до Русије (овде им можда увале 733), а остало време ће авиони летети за Ер Србију и Алиталију ка трећим земљама

Magelano":29l2jyxp je napisao(la):
Opaaa Djurdja.... Vest o poslovanju firme u 2014-toj... deluje istinito, a Vama?
http://dostaje*******ilo.rs/ne-slus...obila-subvenciju-od-71-milion-evra-od-drzave/ :shock: :?: :shock:

ако немаш ништа ново, немој ништа ни да пишеш. ово је толико пута испричана прича у последњих 6 месеци да је постала врло, врло досадна. а нарочито што долази од смРадуловића
 
Mozda tebi to dosadno ili "demfujes" sa namerom, no vest, zvanicne tabele i suma novca gubitaka AirSerbie od 71Milki u 2014 nisi mogao da znas pre 6 meseci, bez obzira na politicare koji ovde nisu tema.
 
jao gospode boze zar svakome ponaosob mora da se objasnjava, zar ne mozete da procitate malo pa mucnete glavom pre nego sto se digne kuka i motika

dosao arapin i rekao ja cu da kupim vas jat koji duguje 1000 evra od cega 900 duguje drzavi. dogovor je ovakav: ja cu da iskesiram 500 evra da se iznajme avioni, doskoluje osoblje, isplate otpremnine (i za to dobijem 49% i da morate da me zivkate za svaku odluku)... a vi cete da preuzmete stare dugove (od kojih je 90% prema vama samima pa ih samo otpisite, ostalo platite), i takodje cete iskesirati jos 500.

a nemate da iskesirate tih 500? nista, vi svakog meseca dajte popust na aerodromske usluge er srbiji od 25 evra, i za 20 meseci smo kvit.

posledica: tih 70 milki bismo platili obrni-okreni, da je ostao jat to bi se gomilalo do nekih 100-200 i na kraju bi sve otislo u stecaj, sve bilo raspusteno i cao. ovako smo progutali 70 milki i na rate placamo osnivanje nove firme jer nismo imali da iskesiramo kao princ od petroleuma.

zaista ne razumem sta ste ocekivali, da arapi dodju i plate jatov nagomilani dug?

BOTTOM LINE: kako seselj kaze pojeli smo sva ... koja smo ... u formi bacenih 70 miliona evra, a sa arapima smo se izdelili za novu firmu, tako sto su oni dali pare da se preporodi nesto sto INDIREKTNO donosi stotine miliona evra privredi srbije, a sto bi inace otislo u stecaj, a mi zauzvrat dali slotove na aerodromima, par aviona i sta ti ja znam.

znam da zvucim kao vucic (cak i sam sebi) ali ova prica je sto kaze dzoni li TOLIKO PUTA ISPRICANA da je nije razumeo samo onaj ko nije hteo. ostaje na svakom posebno da kaze da li je ovo dobar ugovor. prema mom misljenju jeste, ne zato sto je er srbija profitabilna, JER NIJE, vec zato sto smo iskesirali stari dug koji nigde ne bi nestao, a sada na rate otplacujemo svojih 51% vlasnistva u novoj firmi koja primetno podstice privrednu aktivnost tako sto u realnom vremenu otpisujemo dug te firme prema javnom preduzecu AB. to nase placanje na rate je ono sto ih drzi iznad nule, a ako si politicar to mozes da predstavis kao krpljenje racuna i da masa to proguta. da smo imali kes u trenutku zakljucenja ugovora kondic bi te pare drzao u sefu i vadio svake godine po jedan deo. er srbija bi bila u minusu ZA ISTO ONOLIKO koliko bi se uvecao profit aerodromu beograd. ZERO-SUM GAME.

ja zaista nisam u stanju da ti ovo plasticnije objasnim...
 
Evo ja sam rad da čujem neko drugo objašnjenje. Bilo šta što ima koju rečenicu više od: "AHA, SUBVENCIJA!! UHVATILI SMO VAS HAHAHA!!!"
 
arapski investitor":3iqig1zd je napisao(la):
jao gospode boze zar svakome ponaosob mora da se objasnjava, zar ne mozete da procitate malo pa mucnete glavom pre nego sto se digne kuka i motika

dosao arapin i rekao ja cu da kupim vas jat koji duguje 1000 evra od cega 900 duguje drzavi. dogovor je ovakav: ja cu da iskesiram 500 evra da se iznajme avioni, doskoluje osoblje, isplate otpremnine (i za to dobijem 49% i da morate da me zivkate za svaku odluku)... a vi cete da preuzmete stare dugove (od kojih je 90% prema vama samima pa ih samo otpisite, ostalo platite), i takodje cete iskesirati jos 500.

a nemate da iskesirate tih 500? nista, vi svakog meseca dajte popust na aerodromske usluge er srbiji od 25 evra, i za 20 meseci smo kvit.

posledica: tih 70 milki bismo platili obrni-okreni, da je ostao jat to bi se gomilalo do nekih 100-200 i na kraju bi sve otislo u stecaj, sve bilo raspusteno i cao. ovako smo progutali 70 milki i na rate placamo osnivanje nove firme jer nismo imali da iskesiramo kao princ od petroleuma.

zaista ne razumem sta ste ocekivali, da arapi dodju i plate jatov nagomilani dug?

BOTTOM LINE: kako seselj kaze pojeli smo sva ... koja smo ... u formi bacenih 70 miliona evra, a sa arapima smo se izdelili za novu firmu, tako sto su oni dali pare da se preporodi nesto sto INDIREKTNO donosi stotine miliona evra privredi srbije, a sto bi inace otislo u stecaj, a mi zauzvrat dali slotove na aerodromima, par aviona i sta ti ja znam.

znam da zvucim kao vucic (cak i sam sebi) ali ova prica je sto kaze dzoni li TOLIKO PUTA ISPRICANA da je nije razumeo samo onaj ko nije hteo. ostaje na svakom posebno da kaze da li je ovo dobar ugovor. prema mom misljenju jeste, ne zato sto je er srbija profitabilna, JER NIJE, vec zato sto smo iskesirali stari dug koji nigde ne bi nestao, a sada na rate otplacujemo svojih 51% vlasnistva u novoj firmi koja primetno podstice privrednu aktivnost tako sto u realnom vremenu otpisujemo dug te firme prema javnom preduzecu AB. to nase placanje na rate je ono sto ih drzi iznad nule, a ako si politicar to mozes da predstavis kao krpljenje racuna i da masa to proguta. da smo imali kes u trenutku zakljucenja ugovora kondic bi te pare drzao u sefu i vadio svake godine po jedan deo. er srbija bi bila u minusu ZA ISTO ONOLIKO koliko bi se uvecao profit aerodromu beograd. ZERO-SUM GAME.

ja zaista nisam u stanju da ti ovo plasticnije objasnim...

Ovo što si napisao je takva besmislica da sam morao da se ulogujem posle 100 godina da postujem. Svi dugovi koje je JAT akumulirao su preuzeti od strane Republike Srbije kada je osnovana kompanija, tačka. Tih 500 miliona USD i danas postoje i oni su sada obaveza države i ne dotiču poslovanje i obaveze države prema Air Serbiji i Etihadu ni u jednoj tački. Država Srbije je preuzela obavezu da do 2016. isplati ukupnu subvenciju od 82 miliona EUR. Dakle 82 miliona za sve tri godine, dok je samo za 2014. isplatila 71 milion i plus je aerodromu platila 16 miliona evra pošto Air Serbia skoro ništa ne plaća. Dakle, samo u 2014. država je na Air Serbiu potrošila 87 miliona EUR što prevazilazi ukupnu sumu subvencija predviđenu ugovorom za sve tri godine.

A ako vam i dalje nije jasno koliko ta firma loše posluje, u poslednjoj godini JATa, 2012. napravljen je operativni gubitak od 3.5 milijarde dinara. U 2013. je taj gubitak narastao na 5.6 milijardi i konačno u 2014. na 8.8 milijardi. To samo za SNSove ekonomske eksperte može da bude slika kompanije koja se oporavlja. U normalnom univerzumu nastanjenom normalnim ljudima, to je slika kompanije koja je rupa bez dna i ta rupa se svakim danom povećava.

Umesto da povećavajući obim saobraćaja Air Serbia smanjuje gubitke u poslovanju, oni nekim čudom uspevaju da sa svakim novim preveženim putnikom uvećaju te gubitke.

Pametnom dosta.

Edit: Evo čisto ako nekoga zanimaju detaljniji brojevi povodom finansijskog ambisa Air Serbie

YP7edSR.png


Ono što mi je najfascinantnije je da su operativni rashodi Air Serbie svake godine rasli brže nego prihodi. Iz toga se vrlo jednostavni vidi na kakvoj je nizbrdici ova kompanija.
 
Obaveze koje je država preuzela od Jata nisu ni blizu 500 miliona USD i stvarno ne razumem čemu gađanje tako suludim ciframa.

Što se tiče Er Srbije, vlada se obavezala na dve stvari: vlasničko ulaganje i državnu pomoć. Tako da ta obaveza iznosi više od 82 miliona EUR.

Kako Er Srbija posluje, teško može da se zaključi bez uvida u napomene uz finansijske izveštaje. Može se samo špekulisati u šta spadaju i poređenja sa Jatom čija struktura finansija je bila drastično drugačija.
 
beowl":1ba9859c je napisao(la):
Obaveze koje je država preuzela od Jata nisu ni blizu 500 miliona USD i stvarno ne razumem čemu gađanje tako suludim ciframa.

Nažalost jesu. Država je zvanično vodila da su akumulirani gubici 350 miliona USD ali je komotno zaboravila da doda na tu cifru kamate i izgubljene sudske sporove.

A ako neko i dalje ima sumnje u to koliko štete pravi Air Serbia, danas smo saznali da je zahvaljujući njima aerodrom postao gubitaš

Kod:
http://www.aviatica.rs/aerodrom-postaje-gubitas-air-serbia-ne-placa-ni-pare/
 
samo revolucija bajo moj, mislio sam da je bar air serbia jedan njihov uspešan projekat.
Što je najgore, nova vlast kad god da dodje moraće u amanet da uzme i air serbiu i pjongjang na vodi...
 
Air Serbia ne samo da nije uspešan, nego čak uglavnom i nije njihov projekat. Čak i da pretpostavimo dobre namere, što dakako nije slučaj, ali ajde da ih pretpostavimo - sve je uzalud jer nema ekspertize ni na jednom nivou odlučivanja.

Oni teško da bi bez asistencije znali pertle da vežu. Zato ima ko zna, dođe, pokupi kajmak i u vazduhu i na vodi.
 
NicholasMetropolis":3c3ty85g je napisao(la):
beowl":3c3ty85g je napisao(la):
A ako neko i dalje ima sumnje u to koliko štete pravi Air Serbia, danas smo saznali da je zahvaljujući njima aerodrom postao gubitaš

Kod:
http://www.aviatica.rs/aerodrom-postaje-gubitas-air-serbia-ne-placa-ni-pare/

Aerodrom u trećem kvartalu ima dobit pre oporezivanja od 500 miliona dinara. Potom dolazi do isplate ličnih primanja poslodavca u tom istom iznosu tako da se uz neke dodatne (poreske) rashode dolazi do neto gubitka od oko milion evra za treći kvartal.

Aerodrom u prvih devet meseci ove godine ima neto dobit od dve milijarde dinara.

Tako da - da, ja imam ozbiljne sumnje u priče o kosmičkoj šteti koju pravi Air Serbia a većini autora tih priča (kao i njihovim bombastično-senzacionalnim naslovima) verujem taman koliko i onom poslednjem, najgorem tabloidu koji može da se pronađe u ovoj zemlji.
 
Ja imam ozbiljan problem da prihvatim da 100% srpska firma pokriva gubitke firme koja je zvanicno 49% strana, a fakticki 100% u stranom vlasnistvu.

Ako AirSerbia ne pravi profit, ako je kompletno odlucivanje prepusteno stranom 'partneru', koji je interes gradjana srbije sto ona postoji???
Nikakav.
Cak bi totalno gasenje nekadasnjeg JAT-a bilo ekonomski isplativije od ovakvog poslovnog modela.
Makar bi aerodrom NT imao vece prihode.
 
Sasvim je moguće da bi prosta likvidacija Jata i odustajanje od skupih igrački kao što je državni avio prevoznik bilo najisplativije rešenje za Srbiju.

Aerodrom, pak, ne da ne bi imao veće prihode već bi gašenjem Jata momentalno izgubio polovinu istih. Trebalo bi nekoliko godina samo da se vrati na stanje od pre gašenja a posle toga bi prihodi malo rasli a malo opadali, u zavisnosti od nivoa "kraduckanja" kao i povlastica koje bi bile davane drugim prevoznicima (što se radilo u prethodnim godinama i naravno nikome nije smetalo).

Uzgred, Er Srbija nije u faktički stranom vlasništvu jer država ima 51% istog kao i većinu u upravnom odboru. Ono što država nema to je uticaj na operativno vođenje kompanije koje je ugovorom ustupila stranom partneru na period od pet godina.
 
За озбиљнију процену ефеката пословања ЕрСрбије у овом облику би требало посматрати ширу слику, имати више података и укључити све потенцијалне трошкове и користи, који се неће свести само на однос између компаније, аеродрома и буџета. Такође, требало би направити и алтернативне сценарије, који се неће свести на ''одмах би дошле друге компаније, попуниле редове летења и руте, по ниским ценама и на општу радост''. Исто мислим да је могуће да би то показало да је ово са ЕрСрбијом чист промашај, али нисам склон да олако дајем оцене.

Проблем је што се у Србији данас јако тешко направити објективну и потпуну анализу. Подаци су или недоступни или се фризирају, а лобији са свих страна раде пуном паром. У свим областима је тако, зато бирам да будем опрезан.
 
Нови код шер за Ер Србију

Air Serbia i Air Europa najavljuju codeshare partnerstvo

Air Serbia, nacionalna avio-kompanija Republike Srbije, i Air Europa su zaključile codeshare sporazum kako bi omogućile gostima unapređene mogućnosti za putovanja u okviru svojih mreža linija u Severnoj i Južnoj Evropi.

U okviru ovog sporazuma Air Serbia će dodati svoj "JU" kod na dnevne letove Air Europa-e između Madrida i Amsterdama, Frankfurta, Milana i Rima, kao i na letove između Malage, Valensije i Pariza.

Air Europa će, s druge strane, dodati svoj kod na gotovo 60 nedeljnih letova koje obavlja Air Serbia između Beograda i šest gradova u Evropi uključujući Amsterdam, Brisel, Frankfurt, Milano, Pariz i Rim.

http://www.poslovnojutro.com/details&id=81208
 
Kurir od skora nije pod kontrolom vođe. Vlasnik Kurira se posvađao sa DJV iz Informera i Vule ih pustio niz vodu pa su sad protiv njega, odnosno nisu više pod autocenzurom.
 
Ma to je flagrantan napad opozicije na nedužnog premijera, ne verujem ništa ja tim agitatorskim novinarima, sve novine su u rukama lajave opozicije koja je uništila ovu zemlju za koju se prepodobna SNS bori da je obnovi svakog dana.
 
Зашто нисам срећан и поносан чињеницом да Србија има своју авио компаноју?
 
Zato što se u nju sipaju pare i zbog ne urušavaju zdrave firme.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Da li bi ta zdrava firma bila zdrava da ne postoji Air Serbia sa 60% ukupnih letova?
 
Vrh