Šta je novo?

Air Serbia

20150924092413.jpg
 
Настрану ви недостаци у виду опреме и осталог, особље некадашњег ЈАТ-а, а данашње Аир Сербие, је изузетно професионално и услужно и труди се да својим путницима пружи добру услугу, сразмерно својим могућностима. То је бар мој досадашњи утисак.
 
Osoblje call centra ostavlja potpuno drugaciji utisak... Bar do pre godinu dana... :)
 
Не сумњам. Првенствено сам говорио о оној 'старој гарди' пилота и другог особља које још држи до свог достојанства. Што се тиче осталих.. ех.
 
Napolju zivim preko dvadeset godina I svake godine sam uporno odbijao JAT, a sada Air Serbia, jer kasnjenja I aljkavosti je bilo u proslosti jako puno. Nisu ni drugi mnogo bolji da se razumemo, ali ako se zalis, bar ima ko da slusa, a penali se placaju, odmah I na licu mesta. Bar je tako bilo u par slucaja. Sitnice. Ali nema veze.

Ali...

Ove godine nisam imao izbora jer sam odmah morao da doletim u Beograd I ponudjeno mi je samo Air Serbia, na sta sam se odmah namrstio, ali ajde, nisam imao izbora, sta je tu je. Vreme polaska,21:05 I pomislih, da kako da ne. Eh, prvo boarding, tacno na vreme, avion cist ko suza, Stjuardese, svaka cast, impresivno, ali posto letim jako puno, jos nikada mi se nije desilo da sam imao Push tacno na vreme, ali BAS tacno u minut! Sat sam mogao da navijem! Malo ga je Majstor "drao" brze po zemlji ali ajde nema veze. Hranu nisam jeo (ne jedem u avionu ni preko bare), ali video sam da je ukusno spakovano I da lici na hranu. Let dobar sletanje, sve kako treba. Pomislih, OK desi se I to.....Dvadesetak dana kasnije, u povratku, rek'o da vidim hoce li se ponoviti lepo iskustvo. I gle, 10:25...PUSH... Svaka cast...Da ne ponavljam za Stjuardese. Stjuardese iz jacih avio kompanija mogu samo da nam zavide.

I tako je Air Serbia dobila najmanje jos 10-tak putnika od mene.
 
Sa njima je sve lepo dok se ne desi neka vanredna situacija, bez obzira na okolnosti. Onda se upoznaš i sa botovima iz call centra i povraćajem novca za neostvarene usluge limburga meseca.
 
Можда ми је једноставно било драго да поново после више година будем у окружењу наших људи, па ми утисак сразмерно добром расположењу био бољи него што би било оправдано.. Како год
 
кренуо је ВиФи (Wi-Fly). сада је тренутно у тест фази, сви путници добијају ваучер за 30 минута или 20 МБ. цене се знају, биће 4,9€ 30 мин/20 МБ, 8,9€ 60 мин/50 МБ и 13,9€ за цео лет/90 МБ
 
tragac":6onwlfgm je napisao(la):
Sa njima je sve lepo dok se ne desi neka vanredna situacija, bez obzira na okolnosti. Onda se upoznaš i sa botovima iz call centra i povraćajem novca za neostvarene usluge limburga meseca.

Не знам за њих, али ми се десило пре месец дана да је настао хаос на аеродрому у Бањој Луци због чега је лет каснио више од једног сата. Чекирање је каснило јер је било 120 путника (послали су Ербас, до тада сам увек на тој релацији летео АТР-ом, и једном Етихад Риџналовим САБ-ом), који су сви нагрнули у исто време, а највећи број је имао везане летове. Ем се каснило са чекирањем, ем су издаване бординг карте без додељеног места. Све се то на крају навалило на летачко особље, које је трпело различите изливе нервозе, па и увреде. Били су благо узнемирени али ипак су без проблема управљали ситуацијом. Све је на крају испало ок, пилот се неколико пута извинио због кашњења, дата су обавештења о везаним летовима, некако је све уведено у мирне воде.

Моји утисци: Од оснивања Ер Србије летео сам по четири - пет пута годишње на различитим дестинацијама (Брисел, Бањалука, Тиват, а прошле недеље и Загреб). Летачко особље је на почетку било симпатично смотано и неуходано, али без већих пропуста, колико сам могао да приметим. Временом се све то сређивало, тако да немам никакву примедбу на њихово понашање или услугу. У ствари, треба да их похвалим. Такође, нисам имао искуства ни са неким катастрофалним кашњењима/одлагањима, све је било мање-више у очекиваном времену. Наравно, узорак мојих летова није баш довољан за анализу. Клопа је сасвим пристојна, визуелни утисак ентеријера ми је ок, не боде очи, авио магазин је занимљив, а и баш лепо изгледа када на Сурчину видите више поређаних авиона Ер Србије, спремних за полазак.

Моја велика замерка се односи на електронску продају карата. Прво, непрегледно је, нема могућности повратка за корак уназад, мора све испочетка, Затим, дешавало ми се да искомбинујем да су два посебна лета (БГ-БЛ и БЛ-БГ) јефтинији у збиру него повратна карта за те датуме. Притом, морам да сто пута променим опције, прилично заморно. САм процес уношења података је предуг, неки захтеви се понављају, а пре два месеца ми се десило да ми је систем одбио да заврши процес куповине карте, пријављујући неку системску грешку и то на самом крају. Када сам кренуо све испочетка, карта је била скупља! Одустао сам од куповине, покушао сутра поново, све је било ок, купио сам карту по пређашњој цени. Мислим да су нешто почели да мењају и у овом делу, не знам да ли је сада другачије.
 
тај систем куповине је стари ЈАТ-ов, њега још нису мењали. десило се и мени једном (још је био ЈАТ 2011, лет за Копенхаген, купујем три, четири дана пре лета). таман завршим све и пукне систем. погледам после цену 44.000 РСД. звао сам кол-центар и све су испеглали, платио сам оригиналну цену (28.000)
 
http://www.exyuaviation.com/2015/09/air ... enger.html

Трудим се да редовно пратим ову тему, али сам чини ми се прескочио ове податке:

The Serbian carrier reported a net profit of 2.7 million euros and 262 million euros worth of revenue in 2014

Air Serbia is projected to handle 2.5 million passengers in 2015, up from the 2.3 million travellers welcomed on board its aircraft last year.

Да ли неко зна колико је опроштено дугова ЕрСрбији у 2014? Такође, да ли неко зна колика је просечна попуњеност авиона и колико је то испод или изнад просека. Заправо колико је заиста ово одрживо профитабилна компанија? Ок, ово је тек прва пуна година (2014) требаће времена да се све стабилизује али, опет ме занима какво је реално стање, од вас пар који сте врло упућени у авио индустрију.
 
мислим да је око 17 милиона € опрост дугова. е сад, овде се и даље сударају копља шта је тај опрост дугова, и да ли је легалан (нпр. према уговору Влада се обавезала да ће да инвестира у Ер Србију, она то ради кроз опрост дугова, итд.). просечна попуњеност је, ваљда, око 70% (не сећам се тачно), али је испод просека. зато сада крајцују линије и смањују фреквенције, да би повећали просечну попуњеност на неких 75-80%
 
pa profit uvek može da se našteluje da ga ima ili da ga nema.

to ćemo tek videti u primeru sa beogradom na vodi.
 
Nije baš lako naštelovati profit državnoj ili paradržavnoj firmi u Srbiji zbog unutrašnje korupcije u tim firmama koja je često jača i od političkih struktura koje to kontrolišu. Konkretno, 1% se obzirom na vlasničku strukturu, poslovni model i load factor kao ključni indikator, može smatrati uspehom, mada je prvo pitanje koliko je para izvučeno iz kompanije u privatne džepove.
 
belgrey":2ikkqdxw je napisao(la):
Air Serbia drastično smanjuje broj letova tokom zime u odnosu na isti period prošle godine. Da li je ovo prvi znak da im ne ide kako treba, a koji neće moći da sakriju nikakvim statistikama i mahinacijama?
http://www.aviatica.rs/air-serbia-smanj ... -ove-zime/

прва фаза - експанзија. сада иде друга фаза - стабилизација. једноставно, прве две године су кренули са наглим ширењем да би се позиционирали на тржишту, сада крећу у стабилизацију. дакле, увођење нових производа (бежични нет, можда и још по нешто), смањење фреквенција на оптималан број, сходно кретањима путника, јер једноставно имају превише капацитета на неким линијама. ово су и кораци ка побољшању просечне попуњености. и ова реченица ти је глупа до бола:

Posle dve godine neverovatne ekspanzije i rasta saobraćaja, Air Serbia izgleda ulazi u fazu koja daleko više podseća na Jat Airways, a slika koja je za javnost naslikana od ove zime počinje da bledi.

а и ти као неко из света ваздухопловства би најбоље требао да знаш да се увек у зимском реду летења значајно редукује саовраћај у односу на летњи
 
Džoni ovde se radi o redukciji u odnosu na prošli zimski red letenja, što je pokazatelj poslovne politike. A čak je i prošli red letenja dodatno korigovan u februaru i martu kada je vanredno otkazano 340 letova što bi za svakoga ko se razume u avijaciju predstavljalo paljenje lampice da nešto nije u redu. Novi zimski red letenja je zasnovan 40% na ATR-ovim avionima, koji svakodnevno ispadaju iz saobraćaja i prave strašne operativne probleme kompaniji. I ne možeš da govoriš o stabilizaciji reda letenja već o pokušavanju da se poprave gluposti iz prošlosti. Ako planiraju da lete preko bare kako misle sa ovakvim redom letenja. Interkontinentalni saobraćaj će da radi samo ako je izuzetno jak regionalni/lokalni saobraćaj koji dovlači putnike sa strane. Ovaj red letenja je više nego obeshrabrujući i zaista otrežnjujući za sve usijane glave.
 
Slažem se sa belgreyem, očekivao sam smanjenje frekvencija u odnosu na prošlu zimu, ali ne u ovom obimu...

Biće da nešto ne valja, nije samo do prosečne popunjenosti kabine.
 
Биће да не ваља - све. Примарни циљеви су постигнути:

1. Удомљен је страначки кадар.

2. Аеродром као национални ресурс је отуђен у виду ефективне контроле над истим коју више не врше институције Србије а ускоро ће и преузети Т2.

3. Следи концесија над целим аеродромом

4. Држава односно грађани Србије су дали огромне субвенције пропалом авиопревознику а велики профит аеродрома је тиме магично нестао.
 
ја сам и очекивао овакве редукције, зато ме и не изненађује. једино можда Москва, мислио сам да ће бити барем 10. и јесу главни проблем АТР-ови, три имају 25 година, 2 су већ пунолетна, и наравно да ће да испадају. као и 733 што мало мало па испадају
 
Да ли ова наша авио компанија ишта зарађује? Може ли неко да напише колики је профит, ако га има, и колики би био стварни када би платили аеродрому све што се иначе мора платити? Колика је наша зарада, односно, да ли је у наш буџет и колико уплаћено?
Иначе, и без тих података стичем утисак да је ово кула од карата и да неће још дуго трајати!
 
Ако би рачунали оно што не плаћају аердодрому као и субвенције из буџета профит Ер Србије износи око -70 милиона евра.
 
oće li nam AV dovesti neku investiciju da ne moramo sve da platimo
 
Vrh