OK, 18 min od Surcina do stanice Beograd Centar i koliko jos od stanice Beograd Centar do centra Beograda? Plus, opet mora da se preseda.
Potpuno si isključio činjenicu da bi se taj voz zasutavljao svuda gde se i trenutno vozovi iz sistema BG:VOZ-a zaustavljaju, odnosno kao što je delimično naveo i Boki.
Znači:
1) Zemun Polje
2) Altina
3) Zemun
4) Tošin Bunar
5) Novi Beograd
6) Beograd Centar
7) Karađorđev Park
8) Vukov Spomenik
9) Pančevački most
10) Krnjača most
11) Krnjača
12) Sebeš
13) Ovča
Kada se sabere to je
odlična pokrivenost, uz Bokijevu ideju produženja ka Pančevu privuklo bi se i otuda stanovništvo.
Ako se uspostavi dobra presedačka mreža na Prokopu, otvaraju se prostori sa vozovima ka unutrašnjosti, a možda i bitnije sa drugim linijama BG:VOZ-a, sa ne višeod 5-10 minuta čekanja.
Tako bi putnici dobili još veću mrežu:
1) Rakovica
2) Kneževac
3) Kijevo
4) Resnik
5) Ripanj Kolonija
6) Ripanj
7) Klenje
8) Ripanj Tunel
9) Ralja
10) Sopot Kosmajski
11) Vlaško Polje
12) Mladenovac
-------------------------
1) Bela Reka
2) Barajevo Centar
3) Veliki Borak
4) Leskovac Kolubarski
5) Stepojevac
6) Vreoci
7) Lazarevac
Sa druge strane, putnici bi u Zemun Polju presedali na unutrašnje vozovie ka Severu, sa opet ne više od 10-15 minuta čekanja & naravno BG:VOZ-om:
1)Kamendin
2) Batajnica
U budućnosti
3) Nova Pazova
4) Stara Pazova
Da dam primer iz korisničkog iskustva:
1) Stara Pazova-Aerodrom sa jednim presedanjem od 10 minuta u Zemun Polju i ukupnim trajanjem putovanja od ~ 34 minuta
2) Mladenovac-Aerodrom sa jednim presedanjem u Prokopu od 10 minuta i ukupnim trajanjem putovanja od ~ 1h 50 min (uzeti u obzir da će se pruga izmedju Bg Centra i Mladenovca modernizovati i time će doći do drastičnih skraćenja voznih vremena.)
3) Pančevo-Aerodrom bez presedanja sa ukupnim trajanjem putovanja od ~ 55 min.
4) Vukov Spomenik-Aerodrom ~ 30 min
5) Lazarevac-Aerodrom sa jednim presedanjem od 5 minuta u Beograd Centru sa ukupnim trajanjem putovanja od ~1h 35 min
Pak, uzeti u obzir da su ovo relativna, a ne precizna vozna vremena (pretpostavke).
Što se tiče negativnih strana tih drugih "fantazarija", evo ih:
1) Velika cena nečega što trenutno nemamo u državi.
2) Putnici bi već presedali nakon 10-15 min vožnje,što je izuzetno nepopularno, a i otežava stvaranje presedanja ka svim mojim gore navedenim pravcima.
3) Voz bi bio brži, ujednom i jeftniji za gradnju.
4) Aerodromski Voz bi bio kompatibilan sa drugim vozovima, te bi bili drastično manji troškovi eksploatacije.
5) Itd...
Što se tiče rešenja kako bih navukao voz na aerodrom, pa ukopao bih ga ispod, tunel dužine 2km (verovatno i više), mislim da je za razliku od bacanja para na metro, ovde je zaista vredno uložiti takav novac, a i dopao mi se takav sistem u inostranstvu, izuzetno praktično je imati stanicu odmah ispod terminala.
Sa razvojem javnog prevoza oko stanica tog budućeg "Aerodromskog voza" (mada i možda bitnije svih ostalih vozova na mreži) ceo sistem bi bio kompletno zaokružen.