Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Preduzeće Aerodrom ketering je u stranom vlasništvu i dovedeno je na preporuku Vincija.
To oni rade svugde, manje i prljave poslove "outsource". Ali ih i dalje drže pod svojom kontrolom, jer ih oni i plaćaju.
Ketering ima 3 direktora, jedan je naš čovek (reda radi) a druga dva su Egipćanin i Saudijac.

Pogledaj izjavu sindikata:
"Sindikati i bivši radnici ubeđeni su da je strani vlasnik rešio da dovede jeftiniju radnu snagu, a državljane Srbije proglasi tehnološkim viškom, rečeno je danas na konferenciji "

Novih 65 radnika iz Bangladeša i okolnih zemalja je doveo ovaj Saudijac.
Аеродром кетеринг д.о.о. је издвојен из предузећа Аеродром Београд 2005. године, и од тада је на Београдској берзи. Да ли имаш доказ да Ванси (који је дошао тринаест година касније) учествује у власничкој и управљачкој структури?
 
Koliko se sećam to je privatna firma koju vodi žena onog fudbalera
 
exyustat.png


January - February 2023
izvor: https://www.exyuaviation.com/2023/03/former-yugoslav-airports-handle-27.html
 
Аеродром кетеринг д.о.о. је издвојен из предузећа Аеродром Београд 2005. године, и од тада је на Београдској берзи. Да ли имаш доказ да Ванси (који је дошао тринаест година касније) учествује у власничкој и управљачкој структури?
Pa nisu arapi (Serta iz Emirata) uzeli Catering 2005 godine. Oni su to preuzeli dosta kasnije.
2005 su se četri manja preduzeća odvojila od Aerodroma, ali ta preduzeća (među njima i katering) su i dalje ostala u vlasništvu države.
Tek kasnije ih je država prodala.
Pošto je sve to sad privatno, a Vinci je ta koja upravlja aerodromom, oni odlučuju koju firmu će uzeti da im održava parkinge, radi katering i održava čistoću.
Oni sa Sertom mogu da prekinu saradnju kad hoće. Čuo sam da su Vinci i Serta u dosta bliskim i podređenim odnosima.
Vinci je sve manje Francuska kompanija, pogotovo od kad je Quatar i Black Rock ušao u njihovu vlasničku strukturu.

Koji im je ticker (HOV) na Beogradskoj berzi?
 
Pa nisu arapi (Serta iz Emirata) uzeli Catering 2005 godine. Oni su to preuzeli dosta kasnije.
2005 su se četri manja preduzeća odvojila od Aerodroma, ali ta preduzeća (među njima i katering) su i dalje ostala u vlasništvu države.
Tek kasnije ih je država prodala.
Pošto je sve to sad privatno, a Vinci je ta koja upravlja aerodromom, oni odlučuju koju firmu će uzeti da im održava parkinge, radi katering i održava čistoću.
Oni sa Sertom mogu da prekinu saradnju kad hoće. Čuo sam da su Vinci i Serta u dosta bliskim i podređenim odnosima.
Vinci je sve manje Francuska kompanija, pogotovo od kad je Quatar i Black Rock ušao u njihovu vlasničku strukturu.

Koji im je ticker (HOV) na Beogradskoj berzi?
За паркинг и чистоћу си у праву. За кетеринг грешиш - није аеродромско предузеће клијент кетерингу, већ авио-компаније. Исто важи и за земаљско опслуживање ваздухоплова. Не бира њих аеродромско предузеће, већ авио-превозиоци, а нарочито они велики имају глобалне уговоре на које појединачни аеродроми не могу да утичу (нпр. Луфтхансу свугде опслужује Свиспорт, а Бритиш опслужује Дната).

У читавој Европи од раних 2000-их је на делу (под политичким и судским притиском) процес раздвајања услуга које су базиране на природном монополу (нпр. аеродром у својој основној делатности, или контрола летења) од услуга које могу бити предмет конкуренције (као што је сецкање краставчића и рендање качкаваља). Ванси би вероватно најрађе и монополисао сендвиче, али то се не ради већ 30 година нигде у Европи.
 
Niko, naravno, to je bila zemlja malo bolja od Albanije, međutim, kad se malo prekopa po dokumentacijama, naiđe se još osamdesetih na divljenje jugoslovenske samoproglašene vrhuške (Dolanc-Ljubičić... trag vodi do nesrećne i neuke Milke Planinc) prema merama štednje ludog obućara N. Čaušeskua, pa se čak predlagalo da se zimi temperatura u stanovima kod nas snizi na 14 Celzijusa (kažu da je u Bukureštu bilo 11). Nije prošlo, ali štošta jeste, pa smo tako i imali bonove za benzin tokom olimpijade u Sarajevu. I baš nekako u to vreme Slovenci presekoše da više neće da se zaebavaju (pametni ljudi).

Daleko im lepa kuća, crvenim sektašima.
 
За паркинг и чистоћу си у праву. За кетеринг грешиш - није аеродромско предузеће клијент кетерингу, већ авио-компаније. Исто важи и за земаљско опслуживање ваздухоплова. Не бира њих аеродромско предузеће, већ авио-превозиоци, а нарочито они велики имају глобалне уговоре на које појединачни аеродроми не могу да утичу (нпр. Луфтхансу свугде опслужује Свиспорт, а Бритиш опслужује Дната).

У читавој Европи од раних 2000-их је на делу (под политичким и судским притиском) процес раздвајања услуга које су базиране на природном монополу (нпр. аеродром у својој основној делатности, или контрола летења) од услуга које могу бити предмет конкуренције (као што је сецкање краставчића и рендање качкаваља). Ванси би вероватно најрађе и монополисао сендвиче, али то се не ради већ 30 година нигде у Европи.
U redu, ako kažeš da avio prevoznik bira katering, to znači da je Air Serbia birala Sertu. Ili je to ipak bio izbor iz vremena kad je Etihad odlučivao o svemu.
Ja nisam protiv toga da se firme privatizuju, ali svaka ta privatizacija ima svoju negativnu cenu. Pogotovo ako nešto ode u ruke stranaca.
Ako su arapi vlasnici Kateringa, moglo se očekivati da će oni eventualno dovući jeftinu radnu snagu sa indijskog podkontinenta. Jer u arapskim zemljama je to standardna praksa.
A pošto je to privatan biznis, nema država puno načina da ih natera kako će oni da rade svoj posao.

Ovu diskusiju smo počeli od vesti da su naši kuvari otpušteni iz Kateringa, a da je više od 60 stranaca dovedeno iz Azije da ih zamene.
Sad naši ljudi i sindikati hoće da se žale vladi, da vlada izvrši pritisak na stranu firmu. Ako to vlada uradi, arapi će urgirati kod njihovih vlada da izvrše kontrapritisak.
Kapitalizam je surov i profit je taj koji pobeđuje. Džaba sindikati.
 
Ovu diskusiju smo počeli od vesti da su naši kuvari otpušteni iz Kateringa, a da je više od 60 stranaca dovedeno iz Azije da ih zamene.
Sad naši ljudi i sindikati hoće da se žale vladi, da vlada izvrši pritisak na stranu firmu. Ako to vlada uradi, arapi će urgirati kod njihovih vlada da izvrše kontrapritisak.
Kapitalizam je surov i profit je taj koji pobeđuje. Džaba sindikati.
И ја сам радознао да сазнам шта је заиста у тој причи. Из новинског чланка, нажалост, ништа не можемо сазнати, јер он преноси само изјаву једне стране. Новинар се, при том, није потрудио да потражи аргументе друге стране, или макар независну анализу.

Мени је цела прича у најмању руку недоречена, и зато бих сачекао још детаља пре него што почнем да доносим закључке.
 
Štaviše, samo Beograd kvari "jugoslovenski prosek".. ostali "naši" aerodromi šiju rumunske.
 
Ne znam zašto neki posprdno pričaju o Rumuniji. Oni su veoma slični nama, i osim jezika ja ne vidim veliku razliku u odnosu na srbe.
Njihova glavna prednost kao države je to što su bili najveći proizvođač nafte u evropi do WW2. Tako reći arapi evrope.
Tu su se evropske firme (pogotovo nemačke) takmičile ko će ući pre WW2. Pola zemlje im je bilo izbušeno i izrovano za naftna polja.
To im je razvilo i industriju čelika, kao i rafinerije.
Međutim to je sve bilo sravnjeno sa zemljom od 1942 do 1944 u savezničkim bombardovanjima. Jer su bili glavni izvor nafte, a i čelika za Naciste.
Posle WW2 je trebalo dosta vremena da se to sve obnovi. Nije pomagalo ni to što su na vlasti bili uglavnom nesposobni komunisti. A također i to što su zapadne firme tražile da im se vrate njihovi predratni posedi.
U glavnom, oni su imali naftu, a šta smo mi imali?
Nije čudo da su ispred nas.
Ali i njima je otišlo preko 4 miliona ljudi. 1990 su imali 23.2 mil, a sad su na 19 (cenzus iz prošle godine).
 
Nisu oni bili pod osmanskom čizmom vekovima, kao mi.. zapravo, bili su formalno, ali su za sve to vreme imali autonomiju..uz to, severnim delom današnje Rumunije vladali su Habzburzi, i to dosta znači.

Šteta je što mi s njima nemamo nikakve odnose, smeta Vučiću njihova demokratija, lakše mu je sa njemu sličnim, mađarskim autokratama..
 
Ubilo se što naši fizikalci odu sa znanjem jezika... Neki ga ne nauče posle 30 godina života u drugoj sredini. Poznajem Srbe iz Čikaga i Majamija koji posle 10, odnosno 3 gofine respectively, nisu znali da beknu engleski.
 
Из прве руке:

Како Ц фингер још нема све дозволе (био неки велики зајеб са ППЗ пројектом) за сваки локал закупац мора да обезбеди пројектантско правно лице са А лиценцом. У преводу за пројекат адаптације сваког појединачног локала неопходна је пројектна документација као да се пројектује аеродром од нуле). То изискује по закону о планирању и изградњи чини ми се негде око 16 различитих пројеката, елабората и гомиле сагласностти, лиценци, дозвола.... У мом случају клијент је након ових сазнања одустао од датог локала у новом делу аеродрома.

Генерално, цела концесија је јако мутан посао. За рачун концесионара сатрали смо нишки аеродром. Квалитет радова је врло упитан и сви стандарди су испоштовани најминималније могуће. а бирократија је таква да ју је скоро немогуће испоштовати. Последњу информацију коју сам имао од пре неких 4 месеца је да још ни један локал није обезбедио сву тражену техничку документацију коју је вероватно и немогуће комплетирати све док исту не комплетира и сами пројектант проширења аердорома.

Такође, спомињу се нека домаћа позната имена која стоје иза концесије, што мислим да више никога ни не чуди.

Produženi C finger otvoren je pre skoro godinu dana. Negde 6 meseci kasnije komentarisao sam da osim Bistro kafea nema prodavnica i restorana na tom delu iako stoje oznake i na nekoliko mesta su zagrađeni prostori za takve svrhe. Delija je tada objasnio zašto, citirao sam njegovu poruku ako ste zaboravili. Dakle taj prostor je otvoren i bezbedan za putnike ali kako sam shvatio nekom smeta ako se stavi recimo komercijalni roštilj ili peć.

Prošlo je skoro 6 meseci od tada a i dalje nema ni jedne nove radnje ili restorana na tom delu. Počeo je zvanično letnji red letenja i očekuje se rekordni broj putnika na aerodromu.

Pa ljudi da li je ovo moguće da GODINU dana posle zavšetka izgradnje ne može da se reši ova protivpožarna klovnovska birokratska BRUKA? 🤡🤡🤡
 
Vrh