Znači imaju već neke planove za tu obilaznicu oko aerodroma.Deo detaljnog plana iz negde 2020-2021. Diskutovali smo ovde u to vreme. Plan je u zoni oko aerodroma uključivao ritejl park, poslovnu zonu, prugu i stanicu, mislim i hotel. Vidim da ništa od toga nije napravljeno a da li će niko ne zna.
Не може толико у десно јер иде преко простора за другу паралелну независну писту која је предвиђена Планом детаљне регулације. На овој слици се види - распоред пристанишних зграда и стајанки ће бити другачији (већ јесте), али је позиција писте (мање-више) утврђена:Znači imaju već neke planove za tu obilaznicu oko aerodroma.
Pa evo moj predlog kako da je produže.
Pogledajte prilog 157883
Što ljudi vole da budu nerealni. Ima toga dosta ovde.Nadam se da neko u nekog blizoj "iteraciji" razmislja o dovodjenju voza do aerodrUma. I da se planira stanica koja je u sklopu aerodroma povezana podzemnim hodnikom a ne kao ovaj metro da bude dve njive dalje da mora da se seta..
Ne znam da li kapiraš, ali u pitanju je samo par kilometara pruge od Zemun polja do aerodroma, kroz njive, a to za ukopavanje ne znam što bi bilo ko tražio. Sve u svemu, jedan prilično trivijalan i jeftin projekat, a povezao bi aerodrom brzom vezom ne samo sa Beogradom, već i Novim Sadom i kasnije Suboticom, što je veliki broj putnika.Što ljudi vole da budu nerealni. Ima toga dosta ovde.
Pa za našu ekonomsku situaciju i dovođenje voza po površini u blizinu aerodroma je veoma veliki projekat.
A neki bi da ga kompletno ukopaju i ako je moguće direktno sa voza da ulaze u avion.
Sad će oni, ja sam putovao po svetu i video sam da u normalnim državama ...
Kapiram ja to. I sasvim se slažem da je dovođenje voza do aerodroma poželjno.Ne znam da li kapiraš, ali u pitanju je samo par kilometara pruge od Zemun polja do aerodroma, kroz njive, a to za ukopavanje ne znam što bi bilo ko tražio. Sve u svemu, jedan prilično trivijalan i jeftin projekat, a povezao bi aerodrom brzom vezom ne samo sa Beogradom, već i Novim Sadom i kasnije Suboticom, što je veliki broj putnika.
Zasto u slucaju Beograda ne bi moglo da se primeni resenje koje savrseno funkcionise u Dizeldorfu? Tamo je isto zeleznicka stanica udaljena od terminala nesto malo preko 3 km i povezani su skytrain-om. Vreme putovanja je, po Google-u, 6 min. U slucaju Beograda, aerodrom bi mogao da se poveze sa stanicom Zemun Polje. Razdaljina bi bila, po varijanti koju sam ja odabrao, 6.78 km. Dakle, vreme putovanja bi moglo da bude oko 10 min. Uz normalan takt BG voza sasvim pristojna veza sa gradom. Plus, putnici koji idu za Novi Sad, Suboticu.... bi mogli na stanici Zemun Polje da presednu na regio voz. Ovo je moj predlog kao laika, mozda u sustini i nije racionalan.Kapiram ja to. I sasvim se slažem da je dovođenje voza do aerodroma poželjno.
Ja sam odgovarao na dyiggy-evu poruku "da se planira stanica koja je u sklopu aerodroma povezana podzemnim hodnikom".
To je malo nerealno za naše uslove. Dovoditi stanicu ispod aerodroma bi značilo 5 godina reskopan prilaz aerodromu. A da ne govorim koliko bi to bilo para.
Čak i po površini. Kuda uvesti voz skroz na naš aerodrom? Još ako hoćemo dvokolosečni.
Moj predlog je da se stanica napravi u blizini aerodroma, na par minuta udaljenosti sa redovnim aerodroskim autobusom.
Ja bi to povezao i sa prugom od strane Dobanovaca.
Ono što se ne slažem sa tobom jeste da je to trivijalno i jeftino. Trebalo bi najmanje 5 nadvožnjaka da se napravi puta dva za dvokolosešnu prugu.
Nismo mi baš u toj situaciji da nam je bilo šta trivijalno i jeftino. I moramo dobro da biramo šta ćemo prvo da radimo i koliko će to da košta.
To sam i ja preglagao, samo po uzoru na JFK: https://en.wikipedia.org/wiki/AirTrain_JFK.Zasto u slucaju Beograda ne bi moglo da se primeni resenje koje savrseno funkcionise u Dizeldorfu? Tamo je isto zeleznicka stanica udaljena od terminala nesto malo preko 3 km i povezani su skytrain-om. Vreme putovanja je, po Google-u, 6 min. U slucaju Beograda, aerodrom bi mogao da se poveze sa stanicom Zemun Polje. Razdaljina bi bila, po varijanti koju sam ja odabrao, 6.78 km. Dakle, vreme putovanja bi moglo da bude oko 10 min. Uz normalan takt BG voza sasvim pristojna veza sa gradom. Plus, putnici koji idu za Novi Sad, Suboticu.... bi mogli na stanici Zemun Polje da presednu na regio voz. Ovo je moj predlog kao laika, mozda u sustini i nije racionalan.Pogledajte prilog 157924Pogledajte prilog 157927
Poenta je da se fiduju i regio vozovi za novi Sad, Suboticu (kada se zavrsi pruga), Sid, Rumu.... a ne samo BG voz do grada. Takodje, moj predlog se bazira na tome da se vrati prethodni takt BG voza iz Batajnice od 15 min.И шта ће ти већа фреквенција од воза који фидујеш? За путнике са Плавих хоризоната?
Surcin isto moze da se pokrije skytrain-om i da se preko aerodroma veze sa Zemun poljem. Naravno da je voz bolje resenje ali je i skuplje (verovatno) i pitanje da li je i potrebno. U Surcinu zivi 14,292 stanovnika (izvor Wikipedia). Beogradski aerodrom je pre pandemije (2019) imao 6,159,000 putnika.И возом једнако можеш да фидујеш друге возове, а плус имаш директне вожње за Београд (ваљало би да их буде и за Нови Сад, али се то, нажалост, не предвиђа). Такође, озбиљан фаул би био да се пругом не покрије и насеље Сурчин, а не само аеродром, а за то ти ипак треба воз, итд.
У 15-минутни такт до Батајнице уопште не верујем до нових улагања у пругу (дуплирања колосека), а онда ето и идеалног простора за сурчинске возове.
Не праве се ванстандардна решења кад могу проверена и компатибилна.
Zasto bi? Ako bi vreme od Surcina do Zemun poljka bilo 15 min, od Zemun polja do Prokopa 14 (tako kaze sajt SV-a) i neka vreme presedanja bude 5 min ukupno vreme putovanja bi bilo 34 min. Voz iz Surcina do Prokopa bi verovatno putovao (mozda) 17-18 min. Razlika bi dakle bila oko 16, 17 min. Da li bi razlika u ceni izgradnje pruge/monorail-a do Surcina opravdala ustedu od 18 min? Ne znam koliko treba 601, verovatno preko 50 min do centra (ako su guzve mozda i vise). Vupertalska viseca egzotika dnevno preveze preko 80 000 ljudi. BG voz (izvor izjava Vesica iz 2019.) koristi oko 35000 ljudi.Може Сурчин да се покрије Скајтрејном преко Земун поља - као што може и хидроглисером преко Бољеваца - али ће Сурчинци онда и даље бирати 601.
Заиста нам ове вуперталске висеће егзотике, или некакви монорејлови и слично, нису потребни.
Nije opravdano graditi novi sistem, uz nove specifikacije i uz potrebu da se uvozi kadar da bi se neki sistem naoravio i održavao. Sve to bi morali da uradimo, a dobili bi presedanje u Zemun polju. Apsolutno nema nikakvog smisla. Izgradiš prugu koja se svuda gradi od Zemun polja do Aerodroma i pustiš direktan voz, čak možeš i do Pančeva da ga produžiš.Zasto bi? Ako bi vreme od Surcina do Zemun poljka bilo 15 min, od Zemun polja do Prokopa 14 (tako kaze sajt SV-a) i neka vreme presedanja bude 5 min ukupno vreme putovanja bi bilo 34 min. Voz iz Surcina do Prokopa bi verovatno putovao (mozda) 17-18 min. Razlika bi dakle bila oko 16, 17 min. Da li bi razlika u ceni izgradnje pruge/monorail-a do Surcina opravdala ustedu od 18 min? Ne znam koliko treba 601, verovatno preko 50 min do centra (ako su guzve mozda i vise). Vupertalska viseca egzotika dnevno preveze preko 80 000 ljudi. BG voz (izvor izjava Vesica iz 2019.) koristi oko 35000 ljudi.
Ako cemo iskreno, cak i kada bi postojala direktna zeleznicka veza Surcin - Prokop opet bi verovatno vecini odgovaralo da koristi 601 ili automobil uzimajuci u obzir gde se nalazi stanica Beograd Centar koja nije, a kako stvari stoje i nece biti povezana metroom sa centrom grada (bar u dogledno vreme). OK, 18 min od Surcina do stanice Beograd Centar i koliko jos od stanice Beograd Centar do centra Beograda? Plus, opet mora da se preseda.@maximus.genius
Е, па, зато што је то сокоћало знатно брзински инфериорно у односу на воз, који једини може да оправда таква кривудања и трасе "као киша око Крагујевца" ("као Сурчин преко Земун поља") : то не може ни метро, некмоли ово висеће чудо. Друго, директне вожње и преседања... бог и шеширџија. Не могу себе да замислим да бих кренуо из Сурчина висећим Швабом до Земун поља (Плави хоризонти), па на воз. 95% путника би бирало 601, 100% би бирало аутомобил ако може - има сад и нови друм (а до Батајнице нпр. возом стигнеш брже него аутомобилом). А још ако нпр. путник из Бечмена треба у Сурчину прво да преседа из аутобуса на "висуљка", па на воз, па...
Од свих транспортних система на свету, богме, нећемо градити баш најчуднији од свих, тај из Вупертала.