Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

PXL-20230330-070036105.jpg

PXL-20230330-070253543-PANO-3.jpg
 
Deo detaljnog plana iz negde 2020-2021. Diskutovali smo ovde u to vreme. Plan je u zoni oko aerodroma uključivao ritejl park, poslovnu zonu, prugu i stanicu, mislim i hotel. Vidim da ništa od toga nije napravljeno a da li će niko ne zna.
Znači imaju već neke planove za tu obilaznicu oko aerodroma.
Pa evo moj predlog kako da je produže.

Desno u žutom može da bude lokacija na koju će da izbace neke sadržaje koji ne moraju biti kod samog terminala.
Pored park'n'fly i malog kružnog toka ima dovoljno mesta da se stavi par hotela, izmesti rent-a-car, napravi stanica i još neki sadržaji.
To se onda poveže brzim i čestim mini busevima koji idu lokalnim putem (narandžasto).

Plavo je brza saobraćajnica koja ima konekciju na obe strane prema terminalima, ali ne ide preko samog aerodroma.
Imala bi vezu sa park'n'fly i centrom Surčina, pa bi onda se spustila do nove brze saobraćajnice za NBG i Miloš Veliki.

Ovo bi rešilo mnogo problema koje možemo očekivati za 3-4 godine.

1680210205048.png
 
Nadam se da neko u nekog blizoj "iteraciji" razmislja o dovodjenju voza do aerodrUma. I da se planira stanica koja je u sklopu aerodroma povezana podzemnim hodnikom a ne kao ovaj metro da bude dve njive dalje da mora da se seta..
 
Znači imaju već neke planove za tu obilaznicu oko aerodroma.
Pa evo moj predlog kako da je produže.

Pogledajte prilog 157883
Не може толико у десно јер иде преко простора за другу паралелну независну писту која је предвиђена Планом детаљне регулације. На овој слици се види - распоред пристанишних зграда и стајанки ће бити другачији (већ јесте), али је позиција писте (мање-више) утврђена:
:
666A4D25-0781-4201-9FBA-65A2452167A9.jpeg
 
Nadam se da neko u nekog blizoj "iteraciji" razmislja o dovodjenju voza do aerodrUma. I da se planira stanica koja je u sklopu aerodroma povezana podzemnim hodnikom a ne kao ovaj metro da bude dve njive dalje da mora da se seta..
Što ljudi vole da budu nerealni. Ima toga dosta ovde.
Pa za našu ekonomsku situaciju i dovođenje voza po površini u blizinu aerodroma je veoma veliki projekat.
A neki bi da ga kompletno ukopaju i ako je moguće direktno sa voza da ulaze u avion.
Sad će oni, ja sam putovao po svetu i video sam da u normalnim državama ...

I ko kaže da moraš šetaš preko polja. Rekoh gore, brzi busevi na svakih par minuta. Ako neko voli da prošeta, slobodno.

Mislim ono što sam hteo da naglasim ovde je da će se sa tolikim očekivanim porastom broja putnika, veoma brzo stvoriti velika gužva.
I nemožeš sve da napakuješ na toliko malom prostoru uz terminalske zgrade.
Nešto mora i okolo da se rasporedi. Pa se onda busevima dovodi do terminala. Bolje nego da se svako svojim kolima ili taksijem parkira ispred zgrade.
 
Što ljudi vole da budu nerealni. Ima toga dosta ovde.
Pa za našu ekonomsku situaciju i dovođenje voza po površini u blizinu aerodroma je veoma veliki projekat.
A neki bi da ga kompletno ukopaju i ako je moguće direktno sa voza da ulaze u avion.
Sad će oni, ja sam putovao po svetu i video sam da u normalnim državama ...
Ne znam da li kapiraš, ali u pitanju je samo par kilometara pruge od Zemun polja do aerodroma, kroz njive, a to za ukopavanje ne znam što bi bilo ko tražio. Sve u svemu, jedan prilično trivijalan i jeftin projekat, a povezao bi aerodrom brzom vezom ne samo sa Beogradom, već i Novim Sadom i kasnije Suboticom, što je veliki broj putnika.
 
Ne znam da li kapiraš, ali u pitanju je samo par kilometara pruge od Zemun polja do aerodroma, kroz njive, a to za ukopavanje ne znam što bi bilo ko tražio. Sve u svemu, jedan prilično trivijalan i jeftin projekat, a povezao bi aerodrom brzom vezom ne samo sa Beogradom, već i Novim Sadom i kasnije Suboticom, što je veliki broj putnika.
Kapiram ja to. I sasvim se slažem da je dovođenje voza do aerodroma poželjno.
Ja sam odgovarao na dyiggy-evu poruku "da se planira stanica koja je u sklopu aerodroma povezana podzemnim hodnikom".
To je malo nerealno za naše uslove. Dovoditi stanicu ispod aerodroma bi značilo 5 godina reskopan prilaz aerodromu. A da ne govorim koliko bi to bilo para.
Čak i po površini. Kuda uvesti voz skroz na naš aerodrom? Još ako hoćemo dvokolosečni.
Moj predlog je da se stanica napravi u blizini aerodroma, na par minuta udaljenosti sa redovnim aerodroskim autobusom.
Ja bi to povezao i sa prugom od strane Dobanovaca.

Ono što se ne slažem sa tobom jeste da je to trivijalno i jeftino. Trebalo bi najmanje 5 nadvožnjaka da se napravi puta dva za dvokolosešnu prugu.
Nismo mi baš u toj situaciji da nam je bilo šta trivijalno i jeftino. I moramo dobro da biramo šta ćemo prvo da radimo i koliko će to da košta.
 
Gledao sam neki snimak na youtubu o dolasku Karađorđevića u Srbiju 1991...Fasada T2 bila bolja nego ova 2006-2022... a i ovaj izbačeni vezni deo između T1 i T2 tada nije postojao, nego je tu samo stajala nadstrešnica, a zgrada je bila povučena unutra...što je takođe izgledalo bolje.
 
Kapiram ja to. I sasvim se slažem da je dovođenje voza do aerodroma poželjno.
Ja sam odgovarao na dyiggy-evu poruku "da se planira stanica koja je u sklopu aerodroma povezana podzemnim hodnikom".
To je malo nerealno za naše uslove. Dovoditi stanicu ispod aerodroma bi značilo 5 godina reskopan prilaz aerodromu. A da ne govorim koliko bi to bilo para.
Čak i po površini. Kuda uvesti voz skroz na naš aerodrom? Još ako hoćemo dvokolosečni.
Moj predlog je da se stanica napravi u blizini aerodroma, na par minuta udaljenosti sa redovnim aerodroskim autobusom.
Ja bi to povezao i sa prugom od strane Dobanovaca.

Ono što se ne slažem sa tobom jeste da je to trivijalno i jeftino. Trebalo bi najmanje 5 nadvožnjaka da se napravi puta dva za dvokolosešnu prugu.
Nismo mi baš u toj situaciji da nam je bilo šta trivijalno i jeftino. I moramo dobro da biramo šta ćemo prvo da radimo i koliko će to da košta.
Zasto u slucaju Beograda ne bi moglo da se primeni resenje koje savrseno funkcionise u Dizeldorfu? Tamo je isto zeleznicka stanica udaljena od terminala nesto malo preko 3 km i povezani su skytrain-om. Vreme putovanja je, po Google-u, 6 min. U slucaju Beograda, aerodrom bi mogao da se poveze sa stanicom Zemun Polje. Razdaljina bi bila, po varijanti koju sam ja odabrao, 6.78 km. Dakle, vreme putovanja bi moglo da bude oko 10 min. Uz normalan takt BG voza sasvim pristojna veza sa gradom. Plus, putnici koji idu za Novi Sad, Suboticu.... bi mogli na stanici Zemun Polje da presednu na regio voz. Ovo je moj predlog kao laika, mozda u sustini i nije racionalan.
Screenshot from 2023-03-31 10-21-51.png
SkyTrain03.jpg
 
Zasto u slucaju Beograda ne bi moglo da se primeni resenje koje savrseno funkcionise u Dizeldorfu? Tamo je isto zeleznicka stanica udaljena od terminala nesto malo preko 3 km i povezani su skytrain-om. Vreme putovanja je, po Google-u, 6 min. U slucaju Beograda, aerodrom bi mogao da se poveze sa stanicom Zemun Polje. Razdaljina bi bila, po varijanti koju sam ja odabrao, 6.78 km. Dakle, vreme putovanja bi moglo da bude oko 10 min. Uz normalan takt BG voza sasvim pristojna veza sa gradom. Plus, putnici koji idu za Novi Sad, Suboticu.... bi mogli na stanici Zemun Polje da presednu na regio voz. Ovo je moj predlog kao laika, mozda u sustini i nije racionalan.Pogledajte prilog 157924Pogledajte prilog 157927
To sam i ja preglagao, samo po uzoru na JFK: https://en.wikipedia.org/wiki/AirTrain_JFK.
Meni to zvuci kao mnogo prakticnije resenje. Nije direktna linija, ali mnogo veca frekvencija moze da se postigne.
 
И шта ће ти већа фреквенција од воза који фидујеш? За путнике са Плавих хоризоната?
 
Мене је већ страшно почела да нервира градња по ораницама, мислим да се понашамо крајње нерационално са земљиштем. Са друге стране иако је решење са конвенционалним возом правилно решење, оно је врло скупо због потребне експропријације. Варијана са неким пипл-мувером је далеко јефтиније, и лакше се да организовати а и неће појести толико драгоцене земље.
 
И шта ће ти већа фреквенција од воза који фидујеш? За путнике са Плавих хоризоната?
Poenta je da se fiduju i regio vozovi za novi Sad, Suboticu (kada se zavrsi pruga), Sid, Rumu.... a ne samo BG voz do grada. Takodje, moj predlog se bazira na tome da se vrati prethodni takt BG voza iz Batajnice od 15 min.
 
И возом једнако можеш да фидујеш друге возове, а плус имаш директне вожње за Београд (ваљало би да их буде и за Нови Сад, али се то, нажалост, не предвиђа). Такође, озбиљан фаул би био да се пругом не покрије и насеље Сурчин, а не само аеродром, а за то ти ипак треба воз, итд.

У 15-минутни такт до Батајнице уопште не верујем до нових улагања у пругу (дуплирања колосека), а онда ето и идеалног простора за сурчинске возове.

Не праве се ванстандардна решења кад могу проверена и компатибилна.
 
И возом једнако можеш да фидујеш друге возове, а плус имаш директне вожње за Београд (ваљало би да их буде и за Нови Сад, али се то, нажалост, не предвиђа). Такође, озбиљан фаул би био да се пругом не покрије и насеље Сурчин, а не само аеродром, а за то ти ипак треба воз, итд.

У 15-минутни такт до Батајнице уопште не верујем до нових улагања у пругу (дуплирања колосека), а онда ето и идеалног простора за сурчинске возове.

Не праве се ванстандардна решења кад могу проверена и компатибилна.
Surcin isto moze da se pokrije skytrain-om i da se preko aerodroma veze sa Zemun poljem. Naravno da je voz bolje resenje ali je i skuplje (verovatno) i pitanje da li je i potrebno. U Surcinu zivi 14,292 stanovnika (izvor Wikipedia). Beogradski aerodrom je pre pandemije (2019) imao 6,159,000 putnika.
I zasto vanstandardna resenja kada se vec primenjuju. Dao sam primer Dizeldorfa. Poredjenja radi, njihov aerodrom je 2019. godine imao skoro 26 miliona putnika. Takodje, skytrain se koristi i za javni gradski prevoz putnika, primer Vupertal (link) i Dortmund (link).
 
Може Сурчин да се покрије Скајтрејном преко Земун поља - као што може и хидроглисером преко Бољеваца - али ће Сурчинци онда и даље бирати 601.

Заиста нам ове вуперталске висеће егзотике, или некакви монорејлови и слично, нису потребни.
 
Kakvi Skytrainovi. Nepotrebno se pravi novi sistem koji nije interoperabilan sa ostatkom sistema, čime se komplikuje sve.
Njujork je primer kako ne treba povezati aerodrom.
Evo alternativni predlog:
Izgraditi nove 2 pruge, prva Tošin bunar-Aerdrom-Batajnica i druga Zemun Polje-Aerodrom-Obrenovac. Uz dobru denivelaciju pruga (o kojoj ne bih ovde da davim) bilo bi moguće sve vozove (koji nisu BGvoz) izmestiti na Aerdrom kroz novu prolaznu stanicu. Time bi dobili značajno bolju integraciju cele Srbije sa aerdromom i izuzetno jednostavan dolazak i odlazak. To bi isto podstaklo i turizam van Beograda.
BG voz bi išao na liniji od grada preko Zemun polja do Aerdroma i dalje prema Obrenovcu.
Naravno nije problem da ostanu neki vozovi na staroj trasi, neki BGvoz da ide novom prugom, ali sve to zavisi od organizacije saobraćaja.
Vozovi sa juga bi takođe mogli terminirati na Aerdromu.
 
Може Сурчин да се покрије Скајтрејном преко Земун поља - као што може и хидроглисером преко Бољеваца - али ће Сурчинци онда и даље бирати 601.

Заиста нам ове вуперталске висеће егзотике, или некакви монорејлови и слично, нису потребни.
Zasto bi? Ako bi vreme od Surcina do Zemun poljka bilo 15 min, od Zemun polja do Prokopa 14 (tako kaze sajt SV-a) i neka vreme presedanja bude 5 min ukupno vreme putovanja bi bilo 34 min. Voz iz Surcina do Prokopa bi verovatno putovao (mozda) 17-18 min. Razlika bi dakle bila oko 16, 17 min. Da li bi razlika u ceni izgradnje pruge/monorail-a do Surcina opravdala ustedu od 18 min? Ne znam koliko treba 601, verovatno preko 50 min do centra (ako su guzve mozda i vise). Vupertalska viseca egzotika dnevno preveze preko 80 000 ljudi. BG voz (izvor izjava Vesica iz 2019.) koristi oko 35000 ljudi.
 
@maximus.genius

Е, па, зато што је то сокоћало знатно брзински инфериорно у односу на воз, који једини може да оправда таква кривудања и трасе "као киша око Крагујевца" ("као Сурчин преко Земун поља") : то не може ни метро, некмоли ово висеће чудо. Друго, директне вожње и преседања... бог и шеширџија. Не могу себе да замислим да бих кренуо из Сурчина висећим Швабом до Земун поља (Плави хоризонти), па на воз. 95% путника би бирало 601, 100% би бирало аутомобил ако може - има сад и нови друм (а до Батајнице нпр. возом стигнеш брже него аутомобилом). А још ако нпр. путник из Бечмена треба у Сурчину прво да преседа из аутобуса на "висуљка", па на воз, па...

Од свих транспортних система на свету, богме, нећемо градити баш најчуднији од свих, тај из Вупертала.
 
Zasto bi? Ako bi vreme od Surcina do Zemun poljka bilo 15 min, od Zemun polja do Prokopa 14 (tako kaze sajt SV-a) i neka vreme presedanja bude 5 min ukupno vreme putovanja bi bilo 34 min. Voz iz Surcina do Prokopa bi verovatno putovao (mozda) 17-18 min. Razlika bi dakle bila oko 16, 17 min. Da li bi razlika u ceni izgradnje pruge/monorail-a do Surcina opravdala ustedu od 18 min? Ne znam koliko treba 601, verovatno preko 50 min do centra (ako su guzve mozda i vise). Vupertalska viseca egzotika dnevno preveze preko 80 000 ljudi. BG voz (izvor izjava Vesica iz 2019.) koristi oko 35000 ljudi.
Nije opravdano graditi novi sistem, uz nove specifikacije i uz potrebu da se uvozi kadar da bi se neki sistem naoravio i održavao. Sve to bi morali da uradimo, a dobili bi presedanje u Zemun polju. Apsolutno nema nikakvog smisla. Izgradiš prugu koja se svuda gradi od Zemun polja do Aerodroma i pustiš direktan voz, čak možeš i do Pančeva da ga produžiš.
 
@maximus.genius

Е, па, зато што је то сокоћало знатно брзински инфериорно у односу на воз, који једини може да оправда таква кривудања и трасе "као киша око Крагујевца" ("као Сурчин преко Земун поља") : то не може ни метро, некмоли ово висеће чудо. Друго, директне вожње и преседања... бог и шеширџија. Не могу себе да замислим да бих кренуо из Сурчина висећим Швабом до Земун поља (Плави хоризонти), па на воз. 95% путника би бирало 601, 100% би бирало аутомобил ако може - има сад и нови друм (а до Батајнице нпр. возом стигнеш брже него аутомобилом). А још ако нпр. путник из Бечмена треба у Сурчину прво да преседа из аутобуса на "висуљка", па на воз, па...

Од свих транспортних система на свету, богме, нећемо градити баш најчуднији од свих, тај из Вупертала.
Ako cemo iskreno, cak i kada bi postojala direktna zeleznicka veza Surcin - Prokop opet bi verovatno vecini odgovaralo da koristi 601 ili automobil uzimajuci u obzir gde se nalazi stanica Beograd Centar koja nije, a kako stvari stoje i nece biti povezana metroom sa centrom grada (bar u dogledno vreme). OK, 18 min od Surcina do stanice Beograd Centar i koliko jos od stanice Beograd Centar do centra Beograda? Plus, opet mora da se preseda.
Trasa se ne bi mnogo razlikovala. Pruga od Surcina preko aerodroma bi se isto tako vezivala na postojecu malo pre stanice Zemun.
Maksimalna brzina Simensovog skytrain-a je 50 km/h sto i nije tako lose. Jos ako se uzme da bi deonica Surcin - Aerodrom Nikola Tesla- Zemun polje bila oko 10 km.
"Transportni sistem iz Vupertala" mozda jeste neobican ali je veoma praktican i efikasan.
 
Vrh