Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587130#p587130:1c81s1s0 je napisao(la):
Zuma » 08 Dec 2018 03:47 pm[/url]":1c81s1s0]Ideja o postavljanju replika starih stubova za osvetljenje je zaista dobra. Evo tog jedinog preostalog kompletnog primerka pored SKC-a na jednom starijem snimku.


file.php

Nisi u toku, vec smo to elaborilari, nego je Igor pomerio vecinu postova na temu o Narodnom muzeju.

Imas ovde sve pa iscitaj:

viewtopic.php?f=22&t=1424&p=587244#p587244
 
Hvala, pronašao sam. Prošlo već 10 godina od zamene replikom i 83 od postavljanja originala.

Stub pregazilo vreme
http://www.politika.rs/sr/clanak/23395/ ... 0%BC%D0%B5
Ispred SKC-a su postavili novu banderu, napravljenu po uzoru na staru koja je bila na istom mestu
viewtopic.php?p=36394#p36394

To znači da već imaju master kalup, pa mogu odmah da prave replike za Trg Republike :)

Ali sa jakim LED sijalicama. Kad nema reklama, javno osvetljenje je takvo da je čitav Beograd je u polu mraku. Sa LED-om potrošnja struje više neće biti toliki problem, pa najzad možemo da izađemo iz večnog sumraka. Depresivno je. Za početak, da pošteno osvetlimo trg posvećen Republici, kako je i red :lol:
 
Tako je Zuma :)

Hvala za ove clanke. Relja je ipak bio u pravu da je ovo replika. Ali citajuci ovaj tekst iz 2007. godine, toliko izbija nezainteresovanost sluzbi da ovaj stub zastite, prvenstveno Zavoda. Trebalo bi ga zastititi.
 
Ako budu vratili tramvaj u Kralja Milana, bilo bi stvarno lepo i da vrate ove kandelabre na sredinu ulice:Pogledajte prilog 1Problem je samo u tome što bi oni morali da stoje na sredini baštice rezervisane samo za tramvaje, tuda ne bi mogao da ide ostali javni saobraćaj, jer bi smetali..Vidimo da su verovatno iz tih razloga sklonjeni još pre rata:
 
Pa normalno da su zato sklonjeni. Praktičnost (treba da) bude prioritet u odnosu na estetiku. Čak ni Beč danas više ne koristi takve stubove za svoje tramvaje, a i tamo gde ih koristi, oni se nalaze na trotoaru. Ne nasred ulice.
 
Ovo je ja mislim drugi model, koji je sluzio samo za tram mrezu.

Nazalost uklonjeni su ja mislim oko 1940e iz Kralja Milana ulice. Madjutim ovi sa trokrakim vrhom (SKC model) bi mogli da se postave duz cele ulice od Slavije do Trga Republike, s tim da bi onda na ovoj deonici tramvaji isli na baterije ili neki drugi vid elektro punjenja?
 
Moram da pitam - koja je poenta postavljanja takvih stubova u ulici u kojoj se oni ne bi videli od krošnji drveća? Čak ni sa trotoara.

Što se tiče ideje o tramvajima na baterije... Naši ne uspevaju da održe i učine efikasnim čak ni ove postojeće klasične tramvaje. A tek bi se sa baterijama svakodnevno dešavali problemi. Takođe, ako ne bi bilo mreže za njih, ne bi bilo ni za trolejbuse/elektrobuse. Što znači da bi i oni morali da budu na baterije i da imaju stanice za punjenje na Slaviji ili na Terazijama.

Sve u svemu, ja to vidim kao gomilu bespotrebnog komplikovanja uz zanemarljivo male benefite. Na kraju krajeva, ne vidim zašto to mora da se uradi baš sad, u narednih 2-3 godine, umesto da se sačeka još jedno 5-7 i vidi šta će napredak u tehnologijama pa i konceptima doneti. A u međuvremenu širiti tramvaje na Novom Beogradu, koji je, za razliku od desne obale Save, stvoren za njih (i metro).
 
Nije istina za drvece. Dovoljno su stubovi visoki da ih drvece ne bi zaklanjalo, a pritom ovaj madjarski javor se uopste nije pokazao dobro u KM. Bender ne moze bas uvek sve da bude prakticno, uostalom to nije sada tema za Trg Republike.
 
Naravno da ne može sve uvek da bude podređeno samo praktičnosti nego treba da se uključi i faktor estetike. Ali problem je kad se sve podređuje estetici, romantici i nostalgiji a izostaju argumenti kojim bi se takvi predlozi potkrepili, i previde se otežavajuće okolnosti i konfliktni faktori. Ne kažem direktno tebi, nego govorim generalno. Jer se ljudi često zalete u maštanja a misle da ako se pojavi neka prepreka ili problem, da će se to lako srediti i da će biti sve ok. Pa i neće baš. Ako se sve ne sredi unapred, u toku planiranja, neće se nikad srediti.

Inače gledam sad slike Kralja Milana iz ove ili prošle godine i na većini mesta subovi se ne primećuju, ni sa kolovoza ni sa trotoara. Jedino se primećuju u ovo doba godine, kad na drveću nema lišća. E da, i na Terazijama se uvek primećuju, pošto je širi prostor.
 
Mogli bi se lepo uklopiti neki kandelabri poput ovih iz bulevara Andraši u Budimpešti. Stoje obodom kolovoza, vide se jer su visoki, a za njih bi mogle da se zakače i žice za tramvaje koji bi išli sredinom ulice:Mogu lepo da se spoje estetika i praktičnost, samo kad se hoće..
 
Treba uzeti u obzir da za nekih, recimo, svega desetak godina ili ne puno više od toga, ni tramvaji ni trolebusi neće postojati, pa ni potreba za stubovima za tramvajsku mrežu. Zameniće ih autonomna vozila sa baterijama i bez šina. Cena građenja i održavanja njihove infrastrukture, dakle sveobuhvatne i neprekidne mreže šina, skretnica i kontaktne mreže je prevelika u odnosu na cenu i eksploatacionu fleksibilnost buduće altenative. Metro da, ali tramvaji ne. Jedino što ih je do sada održavalo na životu su nedostaci u tehnologiji baterija. Međutim pošto se sada zbog globalnog prelaza na električna vozila troše enormna sredstva na njihov razvoj, to neće dugo trajati. Takođe, fiksirana mreža linija i trasa kroz grad (predvidljive i česte stanice za punjenje) znači da će u javnom saobraćaju zamena posle određene tačke razvoja baterija ići i brže nego kod automobila. Naprimer, veliki kondenzatori umesto klasičnih hemijskih baterija (već ugrađeni u naše prve električne autobuse), koji se za razliku od njih mogu veoma brzo puniti u kratkim zadržavanjima na stanicama, itd. Jedina stvarna, ali trenutna prednost tramvaja, su posebne trase odvojene od ostalog saobraćaja, ali za to nisu neophodne šine i tramvaji sa neprekidnom kontaktnom mrežom. Dakle, treba polako planirati ulice bez šina, kontaktne mreže i njihovih stubova, ali i dalje SA odvojenim trasama sa javni prevoz. Trenutna tehnologija javnog prevoza je samo privremena, a zamena je DALEKO bliža nego što to možda izgleda.

Stubovi za ulično osvetljenje su međutim nešto drugo, oni će i dalje biti potrebni, pa ima smisla usklađivanje stilova sa okolnom arhitekturom.


Pre neki dan ispod Brankovog mosta.
 
Zuma, ponoviću još jednom. Te tvoje vizije koje ti dolaze u poslednje vreme, ne dolaze iz čistih izvora :D .

Da nije od korena mandragore ili nešto slično.... :lool:

Kakva zamena dosadašnjih vozila električnim na globalnom nivou u roku od 10 godina i izbacivanje tramvaja i autobusa na fosilna goriva iz upotrebe :o :? :shock: ? Da li se šališ? :kafa:
 
Ne šalim se nego već prlično dugo pratim šta se u svetu dešava u toj oblasti. Elon Mosk je uspešno prošao kritičnu tačku u proizvodnji modela 3, i već je jedan od najvećih prodavaca automobila u Americi. Uskoro, ne samo on, nego i nekoliko drugih firmi počinju da prodaju čak i prve električne KAMIONE za dugolinijski teretni saobraćaj, što je bio najveći problem zbog velike potrebne energije. A tehnološki zahtevi za ovakav gradski javni saobraćaj su daleko najmanji u odnosu na sve druge vrste autonomnih elektičnih vozila. Vrlo brzo će jedini stvarni kriterijum za potpunu mobilnost i baterijsku elektrifikaciju javnog prevoza biti samo vreme amortizacije trenutnih ulaganja. Prvo u trolebusku mrežu, a posle u tramvajsku. A pošto je kod nas ionako sve staro i pred raspadom, to nam je ustvari prednost nad drugima kad je u pitanje smena tehnologija, tj ona (bi trebala) da kod nas dođe ranije.

Trams without rails
https://www.railengineer.uk/2017/11/27/ ... out-rails/

Ili prosto, slike ili tekst, Google search: battery city trams
 
Mask moze svaki dan da potone ...polako sa novotarijama ...
 
Sumnjam, prošao je krizu. Čak, 18. Decembra svečano otvara prvi demonstracioni tunel u LA svog "globalnog podzemnog sistema transporta". Oko ovoga sam ipak prilično sumnjičav, ali su mu SpaceX i Tesla na zdravim nogama, pa teško da će propasti.

 
Zao mi je da zakopavaju kapiju i sta god jos je tu bilo. Ne radi se o vrednostima, nego o nasoj istoriji i prigusivanju onog retkog sto posedujemo i sto smo nasledili. Kao da je Tito doneo ovu odluku o Srbiji. Dobro je sto pod stare dane cuh i za Djavolju Varos... ko zna sta se jos krilo od nas, a ovo su ostaci tog Titivog socijalizma.

Priznajem, jesam bila za Generalstab da se prefiluje i preoblikuje, posebno ako bi se dao Trampu. Vise bi nam se boljim vratilo, tako da ne bih to sve uporedjivala.

Prakticnost jeste potrebna iznemoglom narodu, ali ne smemo zaboraviti ko smo i kroz sta smo prolazili.

Izdrzimo i sada kao sto smo uvek znali. Cuvajte slike i secanja, jednog dana budemo bogatiji pa pocnemo vise da se dicimo svojim korenima. Samo da ne uniste to na trgu dok ga budu betonirali.

Ah da, uskoro ce suprime inteligencije da nas savladaju, masine ce se samovoziti i nikog vise nista nece biti briga, te ni za trg. A pocelo je... mnogo robota oko nas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587130#p587130:3vn33b4u je napisao(la):
Zuma » Суб Дец 08, 2018 3:47 pm[/url]":3vn33b4u]Ideja o postavljanju replika starih stubova za osvetljenje je zaista dobra. Evo tog jedinog preostalog kompletnog primerka pored SKC-a na jednom starijem snimku.


file.php


Да неко хоће да се враћа на старо не би уклонио класично решење партера са ружама на Тргу Републике, које је ту стајало читав век или оградицу Цветног трга, доследно, путем уклањања старог решења са водоскоком, оградицом и канделабрима на Теразијама. На Цветном тргу су иначе скоро сва здања у класичним стиловима, али морали су да модернизују ЈДП и касније цео трг. Модернисти се на предају лако, али такве модернизације немају везе са модернизмом.
 
Vox91":2cao30hq je napisao(la):

E moji Mađari, na tri bandere nisu stavili novu staklenu (ili plastičnu) zaštitnu sijaličnu kapu, pošto je stara razbijena. :D

Toliko i o njihovim gradskim službama... :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587418#p587418:977t0j9g je napisao(la):
Zuma » 09 Dec 2018 07:46 pm[/url]":977t0j9g]Sumnjam, prošao je krizu. Čak, 18. Decembra svečano otvara prvi demonstracioni tunel u LA svog "globalnog podzemnog sistema transporta". Oko ovoga sam ipak prilično sumnjičav, ali su mu SpaceX i Tesla na zdravim nogama, pa teško da će propasti.


file.php


Bilo kakvo upoređivanje svetskog lidera u inovacijama i odnosa prema inovacijama u Srbij, jednostavno nije realno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587374#p587374:7m2wh63w je napisao(la):
Vox91 » 09 Dec 2018 03:45 pm[/url]":7m2wh63w]Mogli bi se lepo uklopiti neki kandelabri poput ovih iz bulevara Andraši u Budimpešti. Stoje obodom kolovoza, vide se jer su visoki, a za njih bi mogle da se zakače i žice za tramvaje koji bi išli sredinom ulice:Mogu lepo da se spoje estetika i praktičnost, samo kad se hoće..
file.php

Jeste ovo je jako lepo, isti koncept ali efektnije.

Ovako su ustvari prvobitno zamisljene i Terazije sa Pobednikom. Ali...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587380#p587380:3v0wyctw je napisao(la):
Zuma » 09 Dec 2018 04:25 pm[/url]":3v0wyctw]Treba uzeti u obzir da za nekih, recimo, svega desetak godina ili ne puno više od toga, ni tramvaji ni trolebusi neće postojati, pa ni potreba za stubovima za tramvajsku mrežu. Zameniće ih autonomna vozila sa baterijama i bez šina. Cena građenja i održavanja njihove infrastrukture, dakle sveobuhvatne i neprekidne mreže šina, skretnica i kontaktne mreže je prevelika u odnosu na cenu i eksploatacionu fleksibilnost buduće altenative. Metro da, ali tramvaji ne. Jedino što ih je do sada održavalo na životu su nedostaci u tehnologiji baterija. Međutim pošto se sada zbog globalnog prelaza na električna vozila troše enormna sredstva na njihov razvoj, to neće dugo trajati. Takođe, fiksirana mreža linija i trasa kroz grad (predvidljive i česte stanice za punjenje) znači da će u javnom saobraćaju zamena posle određene tačke razvoja baterija ići i brže nego kod automobila. Naprimer, veliki kondenzatori umesto klasičnih hemijskih baterija (već ugrađeni u naše prve električne autobuse), koji se za razliku od njih mogu veoma brzo puniti u kratkim zadržavanjima na stanicama, itd. Jedina stvarna, ali trenutna prednost tramvaja, su posebne trase odvojene od ostalog saobraćaja, ali za to nisu neophodne šine i tramvaji sa neprekidnom kontaktnom mrežom. Dakle, treba polako planirati ulice bez šina, kontaktne mreže i njihovih stubova, ali i dalje SA odvojenim trasama sa javni prevoz. Trenutna tehnologija javnog prevoza je samo privremena, a zamena je DALEKO bliža nego što to možda izgleda.

Stubovi za ulično osvetljenje su međutim nešto drugo, oni će i dalje biti potrebni, pa ima smisla usklađivanje stilova sa okolnom arhitekturom.

Pre neki dan ispod Brankovog mosta.

Uskoro iznad Stambol kapije...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JWh2qT9yiTo[/youtube]
 
Reci kako ce da se smore prasica i bangavi picousticakd zavrse jednog dana u buducnodti koridore a pojavi se ovo kod nas na trzistu :D
 
Vrh