[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587380#p587380:3v0wyctw je napisao(la):
Zuma » 09 Dec 2018 04:25 pm[/url]":3v0wyctw]Treba uzeti u obzir da za nekih, recimo, svega desetak godina ili ne puno više od toga, ni tramvaji ni trolebusi neće postojati, pa ni potreba za stubovima za tramvajsku mrežu. Zameniće ih autonomna vozila sa baterijama i bez šina. Cena građenja i održavanja njihove infrastrukture, dakle sveobuhvatne i neprekidne mreže šina, skretnica i kontaktne mreže je prevelika u odnosu na cenu i eksploatacionu fleksibilnost buduće altenative. Metro da, ali tramvaji ne. Jedino što ih je do sada održavalo na životu su nedostaci u tehnologiji baterija. Međutim pošto se sada zbog globalnog prelaza na električna vozila troše enormna sredstva na njihov razvoj, to neće dugo trajati. Takođe, fiksirana mreža linija i trasa kroz grad (predvidljive i česte stanice za punjenje) znači da će u javnom saobraćaju zamena posle određene tačke razvoja baterija ići i brže nego kod automobila. Naprimer, veliki kondenzatori umesto klasičnih hemijskih baterija (već ugrađeni u naše prve električne autobuse), koji se za razliku od njih mogu veoma brzo puniti u kratkim zadržavanjima na stanicama, itd. Jedina stvarna, ali trenutna prednost tramvaja, su posebne trase odvojene od ostalog saobraćaja, ali za to nisu neophodne šine i tramvaji sa neprekidnom kontaktnom mrežom. Dakle, treba polako planirati ulice bez šina, kontaktne mreže i njihovih stubova, ali i dalje SA odvojenim trasama sa javni prevoz. Trenutna tehnologija javnog prevoza je samo privremena, a zamena je DALEKO bliža nego što to možda izgleda.
Stubovi za ulično osvetljenje su međutim nešto drugo, oni će i dalje biti potrebni, pa ima smisla usklađivanje stilova sa okolnom arhitekturom.
Pre neki dan ispod Brankovog mosta.