Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587938#p587938:1riewuvv je napisao(la):
direktor » 11 Dec 2018 10:16 pm[/url]":1riewuvv]Zuma toliko save ce se uliti u dunav i proizvesti struje u djerdapu prije nego sto ti pricas bude u bg primjenjeno ....
Tako da opusti se i procitaj ovaj post kroz 2030 godine ...
Pert, Australija. Projekat još iz 2015. A ja sam rekao za 10 godina.

1041070d9fbdada8895073589f7cc33d.jpg

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wUxzmbRpaYE[/youtube]
 
Pusti ti australiju Pricamo o Bg ti si reko 10 god ja kazem bg 2030 to jos nije razvijeno jos ima pravnih pitanja ...za to vozilo itd itd ....
 
Kina, mada sa prikolicom, ali bez šina, napajanja i, kasnije, vozača.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Dd3N9CFKe9M[/youtube]

The world's first virtual track vehicle, the Autonomous Rail Rapid Transit (ART), starts a test run which will last for three months in Zhuzhou, central China's Hunan province on May 8, 2018, reports rednet.cn.
This is another milestone, marking that the CRRC has been capable of commercializing its independently developed ART system since its debut in October 2017.
Its cost is also only one-fifth of that of street cars. Its battery can support running over 25 kilometers with just 10 minutes of charging. Currently, it is capable of half-automated driving. Its engineers are also considering using the Beidou navigation system to achieve full automated driving later.

http://europe.chinadaily.com.cn/a/20180 ... 1cd43.html

5af25660a3105cdce0a6cf65.jpeg
 
file.php


Da je neko bar uzeo zidarsku mistriju pa skinuo blato sa blatom prekrivenih blokova belog ukrasnog kamena, da vidimo zašto je poređan u ovako zakošeni oblik ivice nepovezanog ugaonog bedema iako je u sred zida, i šta to govori o istorijatu gradnje i razlozima za ovako čudan dizajn ... to je samo 5 minuta posla! Ali ni to. Bilo je dovoljno da ove merdevine neko gurne na drugu stranu i da se popne i pogleda. Sa džepnim nožićem. Sa VILJUŠKOM ZA JELO koju je pozajmio od čuvara, ako mu baš ne daju ništa drugo! ... Izem ti takvo "istraživanje" i takvu želju za znanjem. Tužno i jadno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587936#p587936:1huycypf je napisao(la):
Zuma » 11 Дец 2018 10:10 pm[/url]":1huycypf]Porediš babe i žabe: Trajanje električnih tramvaja sa dizel zglobnim autobusima.

Dugovečnost tramvaja u odnosu na autobus nema nikakve veze sa pogonom, nego sa projektovanom konstrukcijom vozila. Konstrukcija jednog autobusa je kratkotrajnija od konstrukcije tramvaja, a taj vek se u Beogradu dodatno skraćuje na četiri načina:
1. preopterećenje konstrukcije natprosečnom težinom tereta (pretrpani autobusi);
2. prekovremenim radnim satima na drumu;
3. oštećenjima na kolovozu u vidu rupa, šahtova i slivnika. Naročito kad se to spoji sa preopterećenjem, strada konstrukcija vozila;
4. neadekvatna vožnja, loši vozači i loše održavanje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587952#p587952:1huycypf je napisao(la):
Zuma » 11 Дец 2018 10:55 pm[/url]":1huycypf]

Da je neko bar uzeo zidarsku mistriju pa skinuo blato sa blatom prekrivenih blokova belog ukrasnog kamena, da vidimo zašto je poređan u ovako zakošeni oblik ivice nepovezanog ugaonog bedema iako je u sred zida, i šta to govori o istorijatu gradnje i razlozima za ovako čudan dizajn ... to je samo 5 minuta posla! Ali ni to. Bilo je dovoljno da ove merdevine neko gurne na drugu stranu i da se popne i pogleda. Sa džepnim nožićem. Sa VILJUŠKOM ZA JELO koju je pozajmio od čuvara, ako mu baš ne daju ništa drugo! ... Izem ti takvo "istraživanje" i takvu želju za znanjem. Tužno i jadno.

Zašto bi istraživali nešto što se zna? Gubili vreme i resurse koji su ionako mali? Zato što ti lično nešto ne znaš?
U pitanju je statika objekta zbog geolških karakteristika podloge. Ništa neobično.
 
Glupo je odgovati na pitanje koje se svodi na to čemu služi arheološko istrživanje u gradu i kakva je korist od takvog znanja.

A što se tiče ovog drugog. Ivično kamenje delom služi da ojača i zaštiti uvek osetljivi ćošak bedema, a delom je ukras. Isuviše je tanko u odnosu na punu debljinu zida i zato baš nikakve veze nema sa "statikom objekta zbog geoloških karakteristika podloge". Ivica je ovde formirana naizmeničnim vertikalnim slaganjem relativno pljosnatih blokova postavljenih "na kant", ovako:

Pogledajte prilog 1
Međutim u neprekidnom zidu šanca nema ivice, pa se postavlja pitanje čemu zaštita ivice i koje to ivice? Jer, da je u pitanju samo ukras, ivica kamenja bi valjda bila verikalna, tj paralelna sa bočnim ivicama vrata? Međutim ona je zakošena. I to zakošena baš pod naizgled vrlo sličnim uglom kao i zakošenje spoljašnjeg lica bedema. Tj izgleda kao da gledamo nekadašnji ugao bedema, simetričan i jednako zakošen sa obe strane tog ugla i nekadašnje ivice.

Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2

Pa, pošto od pravog istraživanja nije bilo ništa, smatrao sam da bi bilo korisno pomenuti i još jednu mogućnost: Da je ovaj deo sa desne strane kose linije sa prethodne slike naknadno zazidan otvor u bedemu levo, koji je postojao PRE tog pregrađivanja. Drugim rečima, da bi ono što mi sada sa ove tačke gledišta vidimo, izgledalo ISTO kao što bi izgledalo i da je ova kapija ustvari samo kasnije adaptirani deo odbrambenog bedema koji je ovde pravio ugao od 90 stepeni u horizontalnoj ravni i skretao u pravcu muzeja. Da je znači pregrađen nekadašnji rov koji je vodio u pravcu muzeja. A to bi onda značilo da dve kapije, stara i nova, nisu bile na sasvim istom mestu. Međutim to se - opet možda - ne slaže sa mapama koje imamo, a ni sa tvrdnjom zavoda da su su ostaci originalni Austrijski, pa dok se ne pojavi neko bolje objašnjenje za ovo koso poslagano i pažljivo KOSO tesano kamenje u sred neprekidnog zida od cigli, neka ostane samo jedna od mogućnosti. Da su kopali dublje i to bi bilo jasno. Sad ostaje da se nadamo da će to uraditi kad budu radili drugi deo.
 
Ovde se bolje vidi koso tesana strana kamena označena strelicom. Da su očistili to malo blata sa ivica bilo bi još jasnije.

 
Cela ova prica oko Trga se pretvorila u sve smo ne u rekostrukciju Trga. Kupuje se vreme i namerno se odugovlaci oko svega da bi se stekao utisak kako se zapravo puno radi, a na kraju ce sve zatrpati i udariti plocnik odozgo. Sto bi nas narod rekao ,, tresla se gora rodio se mis,,
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588108#p588108:847smid2 je napisao(la):
Zuma » 12 Дец 2018 05:45 pm[/url]":847smid2]Glupo je odgovati na pitanje koje se svodi na to čemu služi arheološko istrživanje u gradu i kakva je korist od takvog znanja.
Археолошка истраживања и њихово знање се не арче на "налазишта" која су позната и о којима се све зна. Питања која ти себи постављаш су архитектонско - грађевинског типа а не археолошког. Археолози су своје завршили - установили су да је начин градње аустријски а не османски и да је у питању темељ Виртемберске капије на којој је касније сазидана та Стамбол капија. То је то што се тиче археолога.
 
Koliko li radnici pi*de što je izgubljeno sigurno mesec dana prelepe jeseni, pa sada po snegu (a najavljene su niske temperature narednih 10-ak dana)

Taman su se lepo zalaufali.

 
I neminovno se desilo: trg je mesecima stajao raskopan, i raskopan je dočekao i sneg.
Svaka čast, Vesiću.
 
I da, ukoliko se vratimo 70ak strana unazad, iliti 3 i po meseca unazad, videcemo da se trg za koji dan vraca u stanje u kojem je tad bio.

Fantasticno!

file.php
 
Ustvari nisu još stigli ni do tog stanja u kome su bili. Ladno su već izbetonirali i cev za kišnicu PREKO kapije, pa su posle razbijali beton, uništili deo već položene cevi i onda ponovo kopali postavljenu i utabanu podlogu. A naravno da su savršeno dobro znali da prvo treba arheološki ispitati CEO prostor. Slika od 26. Septembra, skoro 3 meseca unazad, kad je otkopavanje već počelo:

file.php
 
@Zuma U pravu si što uočavaš neke pojave koje bi mogle da ukazuju na dve građevinske faze. Konkretno meni to izgleda kao zazida donje zone rpolaza kroz kapiju (zazida austrijske faze XVIII veka). Liči mi da je taj deo izvorno bio više povučen ka SZ, a da su ga u mlađoj fazi poravnali.
@stf Zuma upravo i postavlja arheološka pitanja. Arheologija se bavi i arhitekturom i građevinom.
 
Teško je biti siguran kad čak ni to malo blata na ciglama nisu očistili, ali meni to sugerišu kosa ivična linija vertikalnog slaganja i koso istesane bočne površine kamenih blokova. Kao da je potrošeno prilično vreme da se pažljivom obradom kamena njegova bočna površina (ona ka pozorištu) savršeno ukopi u nagnutu bočnu ravan bedema (ka pozorištu, sada nevidljivu). Što bi značilo da se ta bočna površina nekada MOGLA videti da bi takvo savršeno uklapanje u ravan bedema bilo bitno, tj da u početku zida ispod kasnijeg mosta nije bilo. Tesati ih i slagati ukoso samo zbog ukrasa kad se gleda spreda, iz šanca, izgleda preterano uzevši u obzir da se taj "dvodimenzionalni ukras" onda ne bi ni video zbog mosta, niti bi onda išao ukoso i tako tražio dodatni rad tesara na obradi kosih ivica. Zato deo ispod mosta zaista više liči na prezidani deo šanca koji je nekada tu skretao za 90 stepeni. Što onda ponovo otvara pitanja šta ustvari sada gledamo.

file.php


I nije to jedini neobjašnjivi javašluk u takozvanom "istraživanju". Nije bilo ni pokušaja da se bez dileme razjasni pitanje podzemnih prostorija, što će biti neophodno znati kasnije za metro stanicu, čak i ako se sada ne odluči nista pametno oko prezentacije kapije. Što je, usput, takođe nemoguće ako ne znamo kako izgleda podzemni deo i ima li ga uopšte. Na osnovu čega ta komisija misli da donosu odluke? Kao ovde sahranjeni Rimljani, da gledaju šta im kažu iznutrice žrvenih jagnjića?

A pogledaj sad ovo. Označio sam liniju spoljne ivice bočnog zida kapije, onog zida ka Knez Mihajlovoj.


I šta se vidi? Da ovo nije kraj zidova na zapadnoj strani kapije! Bar dva zida se nastavljaju dalje. A još jedna prostorije između njih takođe ide u levo.

I ne samo to. Zid u prvom planu nije samo zid kapije nego i bedem šanca, pa znači da je i bedem šanca TAKOĐE ostao neporušen i IZVAN zone kapije, tj levo od njenog bočnog zida. Ali dokle onda ide bedem šanca? Možda je i on neoštećen i stoji tik ispod potvršine tla, idući tako čak u Obilićev Venac i ko zna gde dalje. I možda isto tako ide dalje sa druge strane kapije, niz Francusku ulicu? Možda i dalje imamo uglavnom neporušen čitav sistem bedema i revelina tik ispod površine na čitavom trgu i u okolnim ulicama? Na kraju, zašto bi svuda rušili kilometrima dugačke, duboko ukopane i debele bedeme (4 x bar 1,5 metra presek) koji su podzemni deo zida šanca, ako mogu samo da ih zatrpaju šutom srušenih nadzemnih delova? Drastično manje posla, a glavni (nadzemni) delovi utvrđenja su ipak porušeni? To ima smisla kao optimalna i brza strategija rušenja za zimu 1739/40.

A ako je tako, a na slici vidite da se bedem šanca ZAISTA nastavlja i dalje ka Obilićevom Vencu, pa zar pobogu mi to ne bi trebalo da znamo!? Bar zbog budućih gradnji i rekonstrukcija ulica i trgova gde bili Austrijski gradski bedemi, ako je već ovde toliko ljudi baš briga za istoriju i kulturu. ZAŠTO onda nisu nastavili da još malo u levo otkopaju ovaj zid? Smetala im nova cev? Zašto nisu uradili bar još neku sondu u otkopanom delu trga da bi videli ima li tu negde nastavka ovog zida ili drugih ostataka bedema šanca? Kuda idu ako ih ima? Koliko ih je ostalo? Koji oblik imaju? Gde su tačno? Kako je uopšte moguće da neko u Zavodu za tobožnju zaštitu propusti da sazna tako važne informacije, šta mu je ispod najvažnijeg gradskog trga, a ima ovakvu priliku da sve stoji otkopano 3 meseca? To je prosto neshvatljivo sem ako nekako nisu bili prisiljeni na to.
 
Zuma druze, ti treba da krenes blog da pises, mislim da si prevazisao format foruma
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588646#p588646:3ccf1qqn je napisao(la):
Trejsi » Sat Dec 15, 2018 12:52 pm[/url]":3ccf1qqn]Zuma druze, ti treba da krenes blog da pises, mislim da si prevazisao format foruma

Tema je rekonstrukcija Trga Republike. Sasvim je logično analizirati ono što se nalazi na tom prostoru.

Dosadni su ovi inžinjeri koji bi samo sveli sve na tehničke podatke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588646#p588646:2lc4qwxg je napisao(la):
Trejsi » 15 Dec 2018 12:52 pm[/url]":2lc4qwxg]Zuma druze, ti treba da krenes blog da pises, mislim da si prevazisao format foruma
Pretpostavljam da je za Beobuild ipak korisno da postoji bar neko ko će da kaže trivijalnu stvar poput činjenice da kapija zbog nečega nije cela otkopana čak ni u smeru Knez Mihajlove, iako je bilo puno slobodnog mesta za to, a pogotovo ne dublje od uvek problematičnog nivoa kasnijih površinskih oštećenja, ili da je možda značajan deo čitavog sistema Austrijskih bedema i dalje neporušen, relativno neoštećen, i tik ispod trga i Beogradskih ulica?
 
Mislis temelja zidova kapije obicno su temelji pod zemljom ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588749#p588749:qcpepiu7 je napisao(la):
direktor » 15 Dec 2018 11:15 pm[/url]":qcpepiu7]Mislis temelja zidova kapije obicno su temelji pod zemljom ...
Ne, mislim na čitav spoljni pojas Austrijske odbrane grada. On se sastojao od bedema i rovova između njih, rovova čije su stranice TAKOĐE činili podzemni delovi istih tih bedema. Sve do 4 metra dubine. Ja 4 metra ne bih nazvao "temeljima". Ovaj deo bedema koji se produžuje izvan bočnog zida kapije i ide negde u pravcu Obilićevog Venca nam ukazuje na mogućnost da su mnogi (ili svi) podzemni delovi bedema koji su činili zidove rovova OSTALI neporušeni na svim mestima na kojima posle 1740. nisu podizane zgrade sa dubljim temeljima, a to su naprimer trgovi, ulice, dvorišta i parkovi. Drugim rečima, možda nam nisu ostali sačuvani samo podzemni delovi kapije, nego i podzemni delovi svih ostalih bedema, gde god oni nisu naknadno iskopani kasnijom izgradnjom grada. Suština ideje na koju ovaj mali deo zida ukazuje je da možda Austrijanci 1739. nisi NIGDE sistematski uništavali i podzemne delove spoljašnjeg pojasa odbrane. Znamo da nisu podzemni deo kapije, pa onda ima još manje smisla da su to radili sa manje važnim podzemnim delovima bedema između kapija. Pa bi onda imali i njih ispod ulica i trgova, a ne samo kapiju. A ne znamo gde su. Ni sad, posle 3 meseca iskopavanja, kao što nismo znali ni ranije. Pa će se ovakva kašnjenja stalno ponavljati a mi se uvek ponovo "iznenađivati".

 
Vrh