Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

То је по усвојеном решењу требао бити пешачки трг у целини,

BG_Tri_centralna_trga_I_nagrada_06.jpg
537671_maketa-2_ff.jpg


заједно са Васином

plan.jpg


и Студентским тргом,

537657_maketa-6_ff.jpg


тако да није чудно што се догодило то што је..
 
Preuzeto sa Tvitera, autor nepoznat jer se ova slika vrti na svim mogućim profilima.

Pogledajte prilog 185560
Mислим да од поправке овога нема ништа док год је ова гарнитура на власти, јер би поправка овог решења било признање да су засрали ствар. А они то не воле.
 
Znajući Gangulu, on bi verovatno pokušao da "štrpne" malo od trotoara i ostalih pešačkih i zelenih površina, i asfaltirao 3+3 trake od Cvijete Zuzorić,preko Uzun Mirkove, Studentskog trga, Vasine, Trga Republike, Makedonske i Svetogorske, sve do Palilulske pijace - da malo "prokrvi" saobraćaj :D
 
Мир Божији Христос се роди. Немам никакве програме који могу да израде 3Д приказе и да тако прикажем предлог, а на фотошопу сам пробао, али ми није ишло, зато сам нацртао скицу. На форуму је пре пар година био објављен 3Д приказ ( не сећам се ко је израдио, била је и тријумфална капија и тд.) са овим саобраћајним решењем као на цртежу, и сама замисао је била слична овој на скици. Ево кратки опис. Под коцком су све улице означене квадратићима, у равни са пешачким површинама, кроз Васину, Студентски трг и Узун Миркову би се кретала само возила ГСП-а ( до будуће окретнице у Дунавској) и возила са дозволом, ту би била зона успореног саобраћаја, с тим што би коцка била постављена на бетонску подлогу. Објекти, или објекат, које ће се потенцијално зидати на месту стакленца не прелази линију до које се данас налазе зграде. Ту су заштите вредне једино оне до ул. Браће Југовића, ја бих нпр. волео да се уклопе у једну целину са већим објектом. Ове зелене површине су само оквирно нацртане, али бих волео да оставе већину великих стабала, када се поруши стакленац има места да се провуче улица (1+1) са обостраним тротоарима без рушења великих стабала, све шта се нађе на путу саобраћајнице пресадити у паркић који би био формиран уз бул. деспота Стефана и улицу Браће Југовића, преко пута дома војске. Надам се да је видљиво шта сам хтео да прикажем...
IMG_20240107_194426_348~4.jpg
 
Poslednja izmena:
Pokusao sam da pronadjem neki uspešan primer kaldrmisane, jako prometne, ulice . Jedini zaista adekvatan primer je Champs-Élysées, gde je u pitanju mala kocka, do besvesti natopljena katranom ili bitumenom. Čini mi se da i oni imaju neke delove koji su utonuli, pa su ih jednostavno zalili nekom vrstom bitumena, jer ga inače izmedju kocki ima puno, pa ne bode oči toliko.
Pariz.png

Stari deo Praga je ceo prekaldrmisan kockama slične veličine kao i na Trgu, ali su to uglavnom jednosmerne ulice sa redukovanim saobraćajem, gde jedino eventualno prolaze stanari. Pronašao sam nekoliko baš loših primera iz US gde su propali delovi jednostavno ispeglani asfaltom i to izglead očajno.
Eyesore-cobbles-at-vestry-and-greenwich.jpg
kaldrma-transformed.png
 
Bio sam u Pragu prošle nedelje, ima puno ulica u centru koje imaju Kaldrmu, ali su one uglavnom deljene sa tramvajima i nisu predviđene za tako masivan saobraćaj kao naš Trg jer su Česi izbacili veći deo automobilskoh i autobuskog saobraćaja iz centra. Mislim da je rešenje trga vraćanjem tramvaja od Slavije ali tek posle izgradnje metroa koji se ukršta na Trgu i smanjenje automobilskog saobraćaja preko Trga.
 
U Beogradu imamo oduvek kaldrmisanu ulicu uz 11. april (sada se zove Dr Žorža Matea) i to je primer kako kaldrma može da izdrži i težak saobraćaj (autobusi tu prolaze) ako se pravilno odradi ceo proces od podloge do slaganja kocki.
Da, Studentska, jeste relativno prometna ,ali nisam siguran da li je za poredjenje. Celom svojom dužinom je pod nagibom i nema zaustavljanja vode
 
Ako ta kocka vec nije predodredjena (kako tvrde neki forumasi) za toliki vid saobracaja zasto je stavljena na prvom mestu .ko je doneo odluku da se tako radi.?? Ima li neko odgovorno lice koje stoji iza ovoga..
 
Коцке су функционални промашај за овај обим саобраћаја. Решење јесте ово што Вучко пише, редукција друмског саобраћаја на потезу Славија-Трг репубике, само мислим да за то није неопходан метро пошто имамо булевар као паралелну алтернативу. Потез Славија-Трг је и онако пролазан где се заустављају успут само возила ЈГП и достављачи пошто успут нема паркинга.

Е сад за само саобраћајно решење трга пада ми на памет да се можда уведе кружни режим око блока Македонска-Браће Југовића-Деспота Стефана са провлачењем 4 саобраћајне траке и испред стакленца на оси Француска-Коларчева и да се део Булевара Деспота Стефана око тог блока прошири за још једну траку. Да ли би ово било ефикасније решење од постојећа 4 семафора?
Допуна уз предлог за јавни превоз: -тролејбуси настављају низ Француску до нове окретнице,
-31, 27 и 43 окрећу на новој окретници на тргу која би била преко пута Стакленца, са стране самог трга што би олакшало преседањa,
-до Студентског трга да иде трамвај од Славије, али да од Теразија прође почетним делом Кнез Михаилове, па да скрену на трг код Дома штампе како би се заобишла Коларчева, па лево у Васину код Позоришта са стајалиштем баш на тргу,
-Еко 2 да скреће исто у Француску па у Цара Душана.

Васина да буде затворена за саобраћај осим трамваја и служби до Добрачине, Симина да промени смер, да буде за излазак из тог блока.
 
Nek idu ispod zemlje, trg pesacima.

Nije jeftino, ali sto bi rekao Vucic Vesicu, to je glavni trg i radi se za narednih sto godina i nek se uradi kako treba.
 
Nije moguće raditi trg podzemno dok se ne počne gradnja metroa koji to uzima u obzir jer su planirani i izlazi iz metro stanice. To se sve mora uraditi u jednom paketu konkursom za Trg Republike a ne ovim smuti pa prospi rešenjima. Nova gradska vlast treba imati hrabrosti da kaže da je rekonstrukcija trga Republike promašaj i da je potrebno rešiti trg održivije i prilagođeno pešacima. Ako milionski Evropski grad nema glavni trg kao pešački i ukrštanje metro linija na njemu onda radimo nešto pogrešno.
 
Превише се ту саобраћајница улива да би све ишло под земљу.
Проблем је што је реконструкција била само и чисто шминкерај, немамо саобраћајно решење.
 
Превише се ту саобраћајница улива да би све ишло под земљу.
Проблем је што је реконструкција била само и чисто шминкерај, немамо саобраћајно решење.
Izgraditi više podzemnih garaža na obodu najužeg centra, zatim prorediti parking mesta u centru, ostali saobraćaj generisati u okolne glavne pravce.
 
То је добра идеја, а у пракси имамо проблеме недостатка унутрашњег магистралног прстена и простора за гараже по његовом ободу.
 
Već sam predlagao kopiranje rešenja ispod glavnog madridskog trga. Nema veze koliko se saobraćajnica tu uliva. A ako jeste problem, onda rešiti tunelom dominantni pravac.


Naravno to treba uraditi zajedno sa pripremom za metro.

A kocke kao kocke mogu biti sasvim funkcionalno rešenje - ali mi više nemamo dovoljan broj dobrih majstora koji to mogu da izvedu kako treba. Pa kad još dodaš menjanje projekta, katastrofa je zagarantovana.
 
Нема потребе да се цео саобраћај на тргу спусти под земљу, треба само да се саобраћај измести периферније, и да се пешачки споји трг са позориштем укидањем друмског саобраћаја у том делу Васине.
Ево графички решење које сам већ изнео. Црвено је смер саобраћаја куржења око блока Стакленац-Биоскоп Балкан, наранџасто је тролејбуска мрежа, црне линије су трамвај, светло сиво је пешачка зона трга, и побројане су линије које би терминирале и које би стајале дуж великог стајалишта аутобуса и тролејбуса Трг републике.
Битно је да Трг остане преседачко чвориште, видели смо на Савском тргу како гашење преседачког чворишта углавном убија живот на трговима.
1705063922703.png
 
Нема потребе да се цео саобраћај на тргу спусти под земљу, треба само да се саобраћај измести периферније, и да се пешачки споји трг са позориштем укидањем друмског саобраћаја у том делу Васине.
Ево графички решење које сам већ изнео. Црвено је смер саобраћаја куржења око блока Стакленац-Биоскоп Балкан, наранџасто је тролејбуска мрежа, црне линије су трамвај, светло сиво је пешачка зона трга, и побројане су линије које би терминирале и које би стајале дуж великог стајалишта аутобуса и тролејбуса Трг републике.
Битно је да Трг остане преседачко чвориште, видели смо на Савском тргу како гашење преседачког чворишта углавном убија живот на трговима.
Pogledajte prilog 186141
Da li bi okretnica bila tu gde je i sada, ili uz pozorište?
 
Из правца Француске? Верујем да би био проточнији у кружном режиму него са семафорима.
 
Тако отприлике, само што би са свих страна биле једносмерне саобраћајнице са 4 траке осим у Македонској где физички нема места за то.
 
Vrh