Šta je novo?

Ко им ово дозволи? (nelegalna, divlja gradnja)

Antigradjevinski lobi... :lool:

Ono kad te najveci lobista optuzuje za nepostojece lobiranje...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857731#p857731:33xdq5dz je napisao(la):
Дошљак » 14 Jun 2021 08:41 am[/url]":33xdq5dz]Ок то стоји, али џабе сва новоградња по том неуређеном прстену Доњи Дорћол-Вилине воде - Стара Карабурма - Славујев венац - Вуков споменик - Врачар - Чубура - Лекино брдо - Душановац - Аутокоманда - Малешко брдо - БнВ - Старо сајмиште, ако нема развоја пре свега саобраћајне а онда и све остале инфраструктуре.

Videse ljudi da nema ni ovde:

https://www.google.com/maps/@37.9504256 ... a=!3m1!1e3

pa vele ako moze u europi moze i kodnas. :violina:

ili ovde https://www.google.com/maps/@40.4316039 ... a=!3m1!1e3
ili ovde https://www.google.com/maps/@48.8592849 ... a=!3m1!1e3
ili ovde https://www.google.com/maps/@40.6857728 ... a=!3m1!1e3

ali u pravu si i ja bi malo vise voleo da razmisljaju ovako nazadno
https://www.google.com/maps/@55.6797364 ... a=!3m1!1e3
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857762#p857762:2ybz60j5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Jun 2021 10:45 am[/url]":2ybz60j5]Antigradjevinski lobi... :lool:

Ono kad te najveci lobista optuzuje za nepostojece lobiranje...

To kao kad te farmaceuti optuzuju da imas antivakserski lobi samo u gradjevini :sesir:
 
Па погле те градове, улице можда нису широке али све воде нормално, имају логику, може лепо да се распореди саобраћај, није исто ко код нас где имаш полу булевар и неке некрштене улицоиде који иду тамо амо и сецкају и не воде нигде генерално
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857731#p857731:18omrmwa je napisao(la):
Дошљак » 14 Јун 2021 09:41 am[/url]":18omrmwa]Ок то стоји, али џабе сва новоградња по том неуређеном прстену Доњи Дорћол-Вилине воде - Стара Карабурма - Славујев венац - Вуков споменик - Врачар - Чубура - Лекино брдо - Душановац - Аутокоманда - Малешко брдо - БнВ - Старо сајмиште, ако нема развоја пре свега саобраћајне а онда и све остале инфраструктуре.

Па није тако. Проматрај где су највећи чепови у шпицевима и који део становништва највише оптерећује инфраструктуру. Па кокошија брда, Миријева и Бежаније. Масовна југословенска блоковска насеља са десетинама хиљада нових становника и са јако бедном саобраћајном конекциојм према осталим деловима града. Тај део становништва и у највећем проценту користи кола јер има и најгори јавни превоз.

Град мора да иде у висину а не у ширину. Ширина је скупа, ширина прави саобраћајне гужве, тражи скупу инфраструктуру, Не висина. За град је много скупља, и за саобраћајне гужве је много гора зграда од 4 спрата на Миријеву него зграда од 8 спратова у Јужном булевару. То је суштина коју појединци на форуму не капирају па се буне против сваке новоградње у ширем центру града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857932#p857932:32q0ovda je napisao(la):
SRBO » 15 Jun 2021 01:41 am[/url]":32q0ovda]Па погле те градове, улице можда нису широке али све воде нормално, имају логику, може лепо да се распореди саобраћај, није исто ко код нас где имаш полу булевар и неке некрштене улицоиде који иду тамо амо и сецкају и не воде нигде генерално

Pa i nije bas random ulica u madridu:

https://www.google.rs/maps/@40.4291986, ... 384!8i8192

niz jednosmernih ulica naredjanih kilometrima u nizu u pauzi se nadje po koji ovakav bulevar ranga beogradske https://www.google.rs/maps/@40.4292934, ... 384!8i8192

u parizu npr je spratnst i veca, njujork da ne spominjem 16mil stanovnika (doduse sad koji milion manje od kad su mnogi pobegli poslednje godine iz njega)

jedina prednost je sto oni verovatno imaju po koji magistralni tunel ispod grada koji razresava tranzit poput ovog sto planiraju iz despota stefana.
Drugo ti centri su mnogo siri i veci, gradovi kompaktniji, klasicni blokovi su skroz do periferije nema urbanizma tipa nbgd konjarnik medakovic ili ima zona samo u kucama ali toga ima i kod nas.

Ali ne kazem da to tako treba ali ono kako treba retko gde je praksa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857946#p857946:1cape7so je napisao(la):
stf » Уто Јун 15, 2021 8:25 am[/url]":1cape7so]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857731#p857731:1cape7so je napisao(la):
Дошљак » 14 Јун 2021 09:41 am[/url]":1cape7so]Ок то стоји, али џабе сва новоградња по том неуређеном прстену Доњи Дорћол-Вилине воде - Стара Карабурма - Славујев венац - Вуков споменик - Врачар - Чубура - Лекино брдо - Душановац - Аутокоманда - Малешко брдо - БнВ - Старо сајмиште, ако нема развоја пре свега саобраћајне а онда и све остале инфраструктуре.

Па није тако. Проматрај где су највећи чепови у шпицевима и који део становништва највише оптерећује инфраструктуру. Па кокошија брда, Миријева и Бежаније. Масовна југословенска блоковска насеља са десетинама хиљада нових становника и са јако бедном саобраћајном конекциојм према осталим деловима града. Тај део становништва и у највећем проценту користи кола јер има и најгори јавни превоз.

Град мора да иде у висину а не у ширину. Ширина је скупа, ширина прави саобраћајне гужве, тражи скупу инфраструктуру, Не висина. За град је много скупља, и за саобраћајне гужве је много гора зграда од 4 спрата на Миријеву него зграда од 8 спратова у Јужном булевару. То је суштина коју појединци на форуму не капирају па се буне против сваке новоградње у ширем центру града.
Проблем тих нових насеља по ободу је баш то што је између њих и центра старо закржљало ткиво. Миријево гуши стари део Миријева ка Булевару и стари део Карабурме код Ћалија. Бежанија је посебна прича као и цео НБГ али се све своди на недостатку три-четири моста преко Саве. Цела Чукарица и Раковица са свим брдима имају проблем што су осуђени на Војводе Мишића која се улива у Мостар.
Нова насеља типа Коњарни, Миријево, Миљаковац, НБГ и сл. су баш и ишла у висину. Али висону треба да прати и инфраструктура.
Врачар нема никакву инфраструктуру. Звездара исто лепим делом, као и Вождовац између Војводе Степе и Медаковића. Ту настаје проблем. Улице нису адекватне.
Сплет улица између Врачара и Шумица, око Јужног булевара је остао исти као када је ту текао поток, а около су била сеоска имања. Сад се ту граде зграде 6-8 спратова. Уствари већином су већ изграђене.
 
Još jedan udar anti-građevinskog lobija! :o Haha, šalim se. Samo uređivanje grada koji svi izdržavamo i činimo. :wink:

SAVSKI KEJ BEZ NOĆNIH KLUBOVA Nova pravila za vlasnike splavova, a evo kada ISTIČE ROK za primenu novih propisa

Vlasnici splavova na rekama u Beogradu imaju rok od 2 godine da namenu, visinu, arhitektonski izgled, međusobno udaljenje od drugog objekta, kao i protivpožarne uslove usklade sa novim propisima.

Novim planom o postavljanju plutajućih objekata definisane su zone za njihovo postavljanje, koje se u većoj meri podudaraju sa već postojećim zaposednutim zonama u svim delovima grada, međutim ima i nekih novina na koje je ukazao glavni gradski urbanista Marko Stojčić.

– Novina je da su odvojene zone po nameni. Više nije moguće da plutajući objekti različite namene budu u istoj zoni. Na primer, na Savskom keju, koji je u blizini stambenih zgrada, više neće biti moguće postavljati noćne klubove i slične objekte koji proizvode buku. Taj prostor će biti rezervisan samo za restorane – precizirao je gradski urbanista.

On je dodao da je od sada u zonama koje su u okviru kulturno-istorijskih celina regulisana visina plutajućih objekata.

– Takođe, svaki objekat na vodi će proći i arhitektonsku kontrolu koja mora biti u skladu sa propisima i zonom u kojoj se nalazi, a koju će verifikovati Komisija za planove Skupštine grada. Vlasnici tih objekata imaju rok od 2 godine da namenu, visinu, arhitektonski izgled, međusobno udaljenje od drugog objekta, kao i protivpožarne uslove usklade sa novim propisima – kazao je Stojčić za TV K1.

Istakao je da će izazov biti da se u dogledno vreme reši i tretman otpadnih voda, s obzirom na veliki broj plutajućih objekata koji taj otpad izbacuju direktno u Savu i Dunav, navodi se u saopštenju Sekretarijata za informisanje.

Novina je, prema njegovim rečima, da će vlasnici biti u obavezi da potpišu ugovor o zakupu i plaćaju taksu Gradu Beogradu, što danas nije slučaj.

– Grad nema nikakvih prihode od tih objekata, s obzirom na to da je to javna obala i pripada svim građanima Beograda, to nije normalna situacija. Takođe, zakupci tog prostora neće imati prava da utiču na izgled obale, to jest da ruše ili grade u prostoru koji ne pripada njihovom splavu – precizirao je Stojčić.

Kako kaže, ovim planom su definisane zone gde je moguće, odnosno gde nije moguće postavljati plutajuće objekte.

- Definisane su i zone gde je uslovno moguće postavljanje takvih objekata. Na primer, ako je u blizini nekog vodnog objekta, potrebna je i dozvola JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija” – naveo je gradski urbanista.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/savsk ... ok/c72nd79
 
Dal' se išlo u širinu ili u visinu, potpuno je nebitno kada imamo dobar deo grada sa infrastrukturom koja ne prati gradnju. Nit' je rađeno u vreme kada su građeni / proširivani Mirijevo, MIljakovac, Petlovo bdro, Kanarevo Brdo, Labudovo brdo, Braće Jerković, Medaković, Konjarnik, Vidikovac... , nit' se radi danas. I dokle god je tako, situacija će samo ići na gore. A sve se to dozvoljava, jer im je bitnije da prodaju stanove sa što manje troškova. A adekvatna infrastruktura košta. Na njihovu sreću, to prolazi, jer i sami građani kupovinom tih stanova, aminuju takav pristup.
 
Bender Rodriguez":33dwi698 je napisao(la):
Još jedan udar anti-građevinskog lobija! :o Haha, šalim se. Samo uređivanje grada koji svi izdržavamo i činimo. :wink:

SAVSKI KEJ BEZ NOĆNIH KLUBOVA Nova pravila za vlasnike splavova, a evo kada ISTIČE ROK za primenu novih propisa

Vlasnici splavova na rekama u Beogradu imaju rok od 2 godine da namenu, visinu, arhitektonski izgled, međusobno udaljenje od drugog objekta, kao i protivpožarne uslove usklade sa novim propisima.

Novim planom o postavljanju plutajućih objekata definisane su zone za njihovo postavljanje, koje se u većoj meri podudaraju sa već postojećim zaposednutim zonama u svim delovima grada, međutim ima i nekih novina na koje je ukazao glavni gradski urbanista Marko Stojčić.

– Novina je da su odvojene zone po nameni. Više nije moguće da plutajući objekti različite namene budu u istoj zoni. Na primer, na Savskom keju, koji je u blizini stambenih zgrada, više neće biti moguće postavljati noćne klubove i slične objekte koji proizvode buku. Taj prostor će biti rezervisan samo za restorane – precizirao je gradski urbanista.

On je dodao da je od sada u zonama koje su u okviru kulturno-istorijskih celina regulisana visina plutajućih objekata.

– Takođe, svaki objekat na vodi će proći i arhitektonsku kontrolu koja mora biti u skladu sa propisima i zonom u kojoj se nalazi, a koju će verifikovati Komisija za planove Skupštine grada. Vlasnici tih objekata imaju rok od 2 godine da namenu, visinu, arhitektonski izgled, međusobno udaljenje od drugog objekta, kao i protivpožarne uslove usklade sa novim propisima – kazao je Stojčić za TV K1.

Istakao je da će izazov biti da se u dogledno vreme reši i tretman otpadnih voda, s obzirom na veliki broj plutajućih objekata koji taj otpad izbacuju direktno u Savu i Dunav, navodi se u saopštenju Sekretarijata za informisanje.

Novina je, prema njegovim rečima, da će vlasnici biti u obavezi da potpišu ugovor o zakupu i plaćaju taksu Gradu Beogradu, što danas nije slučaj.

– Grad nema nikakvih prihode od tih objekata, s obzirom na to da je to javna obala i pripada svim građanima Beograda, to nije normalna situacija. Takođe, zakupci tog prostora neće imati prava da utiču na izgled obale, to jest da ruše ili grade u prostoru koji ne pripada njihovom splavu – precizirao je Stojčić.

Kako kaže, ovim planom su definisane zone gde je moguće, odnosno gde nije moguće postavljati plutajuće objekte.

- Definisane su i zone gde je uslovno moguće postavljanje takvih objekata. Na primer, ako je u blizini nekog vodnog objekta, potrebna je i dozvola JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija” – naveo je gradski urbanista.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/savsk ... ok/c72nd79
Aj u sto maraka da će svi Cunamiji ostati!
 
Значи ако сам добро испратио:

- Град ће почети да профитира на сплавовима (срећно са њиховим трајним уклањањем после овога)
- "Дефинисаће зоне" за њихово постављање без јавног увида и које ће мање-више бити исте као и сад
- Мало ће притегнути и изглед и намену код специфичних културно-историјских целина и то је то

Јесам ли нешто пропустио? Лепо звучи на делове о сређивању али то је само нормализовање криминалног и недемократског понашања. Није као да су власници сплавова до сада имали неко законско право да руше и руже обале Београда па их то није спречило. Мени ово не делује као решење проблема већ његово шминкање у покушају да се позиционирају као неки еколози или шта већ.

Како су обале Београда у колективном власништву грађана онда грађани имају право да демократски одлучују како ће оне да изгледају а не овако. Није Весићу и компанији Тито оставио српске реке у аманет да они биркају где ће блокирати прилаз води грађанима и како ће те блокаде да изгледају
 
Nisu imali zakonsko pravo ali su bile neke zakonske rupe. Nije slučajno što najveća legla kriminala i dekadencije u Beogradu leže upravo na splavovima. Zato što su tu bili i ostali nedorečeni i nekompletni propisi i zakoni, pa je svaki otpad mogao da dovuče svoju šklopociju i napravi šta mu je ćef.

To je valjda počelo 90ih sa uplivom Hercegovačkog urbanizma i opšteg kriminaliteta, pa je valjda bio neki pajser koji je dovukao splavarčinu pored Blokova i tu napravio svoj kupleraj i dileraj. Posle su ostali sledili, jedan po jedan.


Što se tiče ove kampanje da se to sve uredi, neću da skačem od sreće unapred, ali neću ni da budem skeptik i pesimista. Uredili su neke druge stvari zadnjih godina, pa će možda urediti i ovo donekle. Što ne valja - kritikujem, što valja - pohvalim i ubeležim. Čak i da se ne ukloni svaki splav, bolje išta nego ništa. Takođe znam iz prve ruke da se vlasnici ''stambenih'' splavova na Adi i Adi Međici takođe uveliko pripremaju, baš zbog ovih najavljenih mera. Vreme će pokazati kako će sve da ispadne na kraju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857932#p857932:1ybgzp9y je napisao(la):
SRBO » 15 Jun 2021 02:41 am[/url]":1ybgzp9y]Па погле те градове, улице можда нису широке али све воде нормално, имају логику, може лепо да се распореди саобраћај, није исто ко код нас где имаш полу булевар и неке некрштене улицоиде који иду тамо амо и сецкају и не воде нигде генерално

Ulična mreža doprinosi kvalitetu saobraćajnog sistema ali nije sve u njoj, već i u celini zasnovanoj na drumskoj i šinskoj mreži formiranoj prema jasno definisanim pravilima. Ako ne postoji mogućnost prosecanja širokih bulevara može se iskoristiti kumulativni efekat postoječe infrastrukture primenom jednosmerne organizacije, da ne govorim o alternativnim rešenja poput kombinovanja kapacitetnih nezavisnih šinskih i drumskih sistema (metroa i autoputeva) po potrebi, odnosno mogućnostima. Jasno je da Makenzijeva ne može postati Paseo de la Castellana (Madrid), Paseo de la Reforma (Meksiko Siti) ili ne daj bože Avenida 9 de Julio (Buenos Aires) ali lokalni saobraćaj može primiti metro, dok intragradski tranzit može preuzeti neki novi autoput sproveden tehnički pogodnim relevantnim koridorom, samim tim rasteretiti lokalnu mrežu.

Još jedan ne tako beznačajan problem jesu bočni parkinzi koji smanjuju propusnu moć zauzimanjem površine kolovoza. Moguće je graditi garaže, pa uklanjati automobile sa kolovoza jednosmernih koridora. Na taj način ulica sa dve trake može imati obe u istom smeru, odnosno ona sa tri tri umesto dve. Ista priča kao sa zaustavnim na gradskim denivelisanim deonicama - jedu kapacitet samo tako. Što se više gradi, što se više putovanja obavlja po glavi stanovnika to je potrebna robusnija mreža koja može da isprati potrebe.

S tim u vezi, mene od svega najviše iritira činjenica da čak i tamo gde je to tehnički izvodljivo ne čini se ništa decenijama i pored promovisanja gradnje (Žička, Tužni Bulevar, pa čak i Dimitrijala). Tamo gde imamo dve trake treba 4, gde imamo 4 treba 6. Sve što je nekada "teklo" sada može da se zaguši. Gore navedeno iziskuje veliki napor i sredstva, ali to je mala cena dugoročnog izbegavanja praćenja promena potreba.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857946#p857946:2hr9n6oh je napisao(la):
stf » Uto Jun 15, 2021 9:25 am[/url]":2hr9n6oh]Град мора да иде у висину а не у ширину. Ширина је скупа, ширина прави саобраћајне гужве, тражи скупу инфраструктуру, Не висина. За град је много скупља, и за саобраћајне гужве је много гора зграда од 4 спрата на Миријеву него зграда од 8 спратова у Јужном булевару. То је суштина коју појединци на форуму не капирају па се буне против сваке новоградње у ширем центру града.
A sta cemo ako ti stanari rade, UGLAVNOM kupuju i UGLAVNOM provode slobodno vreme na Karaburmi, a ne u centru, ko onda vise doprinosi guzvi ?
 
Проблем закржљале инфраструктуре Београда је и у томе да на путу ка НБГ кроз најужи центар града прођу цела Карабурма, Звездара, Борча, Овча, Котеж, Крњача, и већи део Миријева.
 
Naravno, i jedino resenje za to nije masakrirati centar sa sirokim bulevarima, vec omoguciti ljudima da ne moraju da idu na NBGD.
 
И слажем се, и не. Треба развити пословне зоне и по другим општинама свакако, али треба развити и саобраћајну инфраструктуру тамо где је закржљала.
 
Niko ne spori da treba razvijati saobracajnu infrastrukturu, ali to nista ne vredi bez decentralizacije, jer nemoguce je (citaj veoooma skupo) napraviti efikasnu infrastrukturu ako vise od milion ljudi gravitira ka jednoj lokaciji.

I ne radi se samo o poslovnim centrima, vec i soping centrima, centrima zabave itd...
 
Veliki broj ljudi gravitira na relaciji NBG - stari Beograd, radi svega što si naveo , u oba smera.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858139#p858139:1t5ccg7j je napisao(la):
chiko » Уто Јун 15, 2021 11:34 pm[/url]":1t5ccg7j]Niko ne spori da treba razvijati saobracajnu infrastrukturu, ali to nista ne vredi bez decentralizacije, jer nemoguce je (citaj veoooma skupo) napraviti efikasnu infrastrukturu ako vise od milion ljudi gravitira ka jednoj lokaciji.

I ne radi se samo o poslovnim centrima, vec i soping centrima, centrima zabave itd...
Шопинг центри су већ децентрализовани. Сваки крај има неки шопинг центар. Забава данас иде у пакету са њима (кафићи, брза храна, биоскопи). Сваки крај од раније има неке мање или веће спортске терене и центре. Можда ту фали више базена и стаза за трчање у неким деловима града. По мени велики проблем несрсзмерне расподеле имају болнице. Мислим да фале КБЦ у Банатском делу Београда (Борча, Котеж, Крњача) и у јужном (Чукарица, Раковица).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857979#p857979:357az4mi je napisao(la):
Дошљак » 15 Јун 2021 09:52 am[/url]":357az4mi]
Проблем тих нових насеља по ободу је баш то што је између њих и центра старо закржљало ткиво. Нова насеља типа Коњарни, Миријево, Миљаковац, НБГ и сл. су баш и ишла у висину. Али висону треба да прати и инфраструктура.

Па управо о томе и причам. Град је уместо у висину, грађен у ширину. И на сву муку још су та насеља на ширини ишла у висину. Па не може урбанистички горе од тога. А у исто време, шири центар града је под уџерицама на површини од барем 40%.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857979#p857979:357az4mi je napisao(la):
Дошљак » 15 Јун 2021 09:52 am[/url]":357az4mi]Врачар нема никакву инфраструктуру. Звездара исто лепим делом, као и Вождовац између Војводе Степе и Медаковића. Ту настаје проблем.

Не настаје. Зато што у тим деловима града аутомобил није примарни за превоз, нити исти проценат становника вози кола из различитих разлога. Као што сам написао, мањи је проблем по саобраћај то што се приземљуше по Врачару мењају зградама од 6 спратова него што се њиве око Миријева попуњавају четвороспратницама.

Стамбена изградња ширег центра града није спорна. Спорно је што нема пословних зграда и што је 95% њих концентрисано на Новом Београду. Пословне зграде под хитно треба да почну да се граде дуж АП од Аутокоманде до плавог моста, дуж Вишњичке, и дуж Ибарске преко пута кокошијих брда. Тренутно је највеће оптерећење инфраструктуре тај урбанистички несклад у наменама где се сво становништво у шпицу слива у једну тачку уместо да се кретања разводне.
 
Problem je, jer kada se u ulici iz 19. veka sa kućicama iz 19. veka te kućice menjaju novim zgradama a ulica ostaje ista, onda ta ulica ne može da primi toliko automobila. Neko bi sad rekao ''pa nove zgrade imaju garaže''. istina, imaju. Ali ili nisu dovoljne, ili ljudi neće da ih koriste.

Znam pouzdano iz više izvora. Prvo, još na faksu su nam pre 10 godina ljudi sa katedre za parkiranje pričali kako broj parking mesta posle prolaska građevinske inspekcije uvek opadne, jer pokvareni investitori samo demontiraju montažne parking i idu dalje. Drugo, znam iz ličnog iskustva sa najbližim prijateljima i rodbinom koji žive u tim stari(ji)m delovima grada koji se divljački izgrađuju i tovare, kako to izgleda kada se na mestu stare kućice ili manje zgrade nasadi ambar koji generiše mnoge automobile a vala i pešake. A treće, čak smo i ovde na forumu imali situacije na temama o novim naseljima gde ljudi, budući stanari, sami radosno i ponosno pišu kako im ne pada na pamet da plaćaju garažno mesto nego će oni lepo da parkiraju na trotoaru a kome se ne sviđa, neka ide kolovozom. Iskopaću tu temu, beše valjda Sunnyville u Višnjici. Mada je Igor brisao neke postove, zbog svađa ljudi i zato što su pričali kako će da budu bahati.

Ali sve u svemu, ne može moderna velika zgrada sa modernim ''output-om'' automobila i problema na ulicu iz 19. veka.
 
Онда мало Јапански фазон, немаш паркинг, нема регистрације.

Да се не би трпала нека фуш места, дронови, инспекције, кинески систем шпијунирања ако треба.

Такав безобразлук треба угазити екстремном бруталношћу иначе никад неће престати
 
Pa dokle god se u Srbiji zakoni i propisi prave tako da se nadležnosti razdvajaju, umesto da se preklapaju... nema od toga ništa. Crtao sam čak kao meme-ilustraciju u vidu Venovog dijagrama - u drugim zemljama skup nadležnosti jedne službe se često preseca sa skupom nadležnosti druge službe. Kod nas toga nema. Kod nas je svaki skup za sebe, a između njihovih nadležnosti gomila praznog prostora ostavljenog da protuve i kriminalci rade šta požele.

Evo za početak, dokle god se Komunalna policija i MUP ponašaju i brane po sistemu ''a ne ne, to nije naša nadležnost, njihova nadležnost ide do ove tačke, a tek od te tačke počinje naša nadležnost, zovite nas kad se desi to i to pa tek onda MOŽDA izađemo'' biće ovako kako je.

Samo treba pogledati npr fijasko sa Okom Sokolovim. Koje sam ja zapravo na početku skoro pa najviše branio na ovom forumu (stoje moji postovi arhivirani na temi o KP i ''Bahato parkiranje''). Uvede se sistem naplate kazni da se automobili rasčiste sa ulica. I istina, rasčiste se automobili sa jedno 30ak lokacija u prvih 6 meseci. A onda dođe do opšte poplave, na nivou grada, automobila koji se em opet parkiraju još bahatije i nepropisnije, em još voze okolo sa prekrivenim tablicama. :bash:

Znači sistem uveden da reši jedan problem, nije rešio taj problem, nego je još napravio novi problem koji pre nije postojao. Pa jbt!!!! Bukvalno da staneš i krstiš se.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858167#p858167:jh6ic43q je napisao(la):
stf » Сре Јун 16, 2021 7:36 am[/url]":jh6ic43q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857979#p857979:jh6ic43q je napisao(la):
Дошљак » 15 Јун 2021 09:52 am[/url]":jh6ic43q]
Проблем тих нових насеља по ободу је баш то што је између њих и центра старо закржљало ткиво. Нова насеља типа Коњарни, Миријево, Миљаковац, НБГ и сл. су баш и ишла у висину. Али висону треба да прати и инфраструктура.

Па управо о томе и причам. Град је уместо у висину, грађен у ширину. И на сву муку још су та насеља на ширини ишла у висину. Па не може урбанистички горе од тога. А у исто време, шири центар града је под уџерицама на површини од барем 40%.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857979#p857979:jh6ic43q je napisao(la):
Дошљак » 15 Јун 2021 09:52 am[/url]":jh6ic43q]Врачар нема никакву инфраструктуру. Звездара исто лепим делом, као и Вождовац између Војводе Степе и Медаковића. Ту настаје проблем.

Не настаје. Зато што у тим деловима града аутомобил није примарни за превоз, нити исти проценат становника вози кола из различитих разлога. Као што сам написао, мањи је проблем по саобраћај то што се приземљуше по Врачару мењају зградама од 6 спратова него што се њиве око Миријева попуњавају четвороспратницама.

Стамбена изградња ширег центра града није спорна. Спорно је што нема пословних зграда и што је 95% њих концентрисано на Новом Београду. Пословне зграде под хитно треба да почну да се граде дуж АП од Аутокоманде до плавог моста, дуж Вишњичке, и дуж Ибарске преко пута кокошијих брда. Тренутно је највеће оптерећење инфраструктуре тај урбанистички несклад у наменама где се сво становништво у шпицу слива у једну тачку уместо да се кретања разводне.
Како није саобраћајно проблем што се повећава број аутомобила у уличицама које су трасиране и широке као за село?
Како аутомобил није примарни превоз по Врачару, Вождовцу и Звездари? Мислиш да људи са Лекиног брда у новим фенси зградама иду на посао са 26 и 46? Мислиш да Врачарци иза храма иду бициклом до Теразија? Или да иду са 22 до Славије и преседају? Све то утиче једнако на гужву, и осмоспратнице по Врачару и четвороспратнице по Миријеву.
Слажем се да су претерали са ширењем града на југозапад дуж Ибарске и да су нека од насеља могла да буду нпр. У Крњачи и Котежу ближе центру.
 
Vrh