Pendolino
Advanced
- Učlanjen(a)
- 15.11.2012.
- Poruke
- 3.275
- Pohvaljen
- 5.818
Ne verujem da bi na svetu mogao da nađeš primer da se nekoliko kilometara uličnog fronta popunjava isključivo poslovnim prostorom. Najbolje što bismo tako dobili jeste neugledan niz salona automobila, keramike i auto-perionica kao uz Zrenjaninski put.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857257#p857257:38kozfrg je napisao(la):Дошљак » 11 Jun 2021 10:56 pm[/url]":38kozfrg]Ваљда су на тим ливадама предвиђени јавни и комерцијални објекти а не додатни сатмбени квадрати? Ипак ти блокови уз Саву имају по 10-20 хиљада становника.
Пантограф":33ijepx4 je napisao(la):I, ljudi, velika gustina = održiv grad, u to se urbanisti kunu. Imajte to u vidu. Npr. kada biste napravili metro i zadržali poljane i niske zgrade, mogli biste da stavite katanac na gradsku kasu - bankrotirao bi za sva vremena.
I ja sam primetio, i to poodavno, da u pojedinim delovima grada, kada hoću nešto da obavim, da to ili moram ili bude brže peške, a da sporednim ulicama i uličicama idem kolovozom.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857270#p857270:38gppykq je napisao(la):Bender Rodriguez » 12 Jun 2021 00:39[/url]":38gppykq]Ajde bre više, malo malo pa uhvatim sebe kako dnevno pola svojih putovanja pređem koračajući po kolovozima jer su ulice odnosno trotoari i javne površine postali sajmovi automobila. :kafa: A zašto su postali? Pa zato što se svakom izrodu dozvoljava da gradi šta mu je ćef. A ulice ne mogu to da isprate. A dozvoljava mu se, što zbog korupcije, što zbog toga što je sad taj neki kolektivni mentalitet ''jeeeeaaaa, graaaadiii u viiisinuuu...''
A i kanjončina je sve više. Mislim na mestima gde ih nije bilo. Jer mora da se tovare kvadrati, mora da se okreće turbina... A ljudi ko hipnotisani, ''auuu, al se gradi...'' A to što se gradi al što neće moći da se mrdne iz stana od gužve i haosa, to nikom ništa.
Videla žaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu. Naša viševekovna tradicija.
Mi već sada sa ovom izgradnjom po centru, Zvezdari, Vračaru, Voždovcu, pa i Savskom vencu, a sve više i NBG, uz već loš gradski prevoz, i neadekvatnu infrastrukturu koju je u mnogim delovima nemoguće popraviti bez rušenja, imamo haos zbog ljudi koji idu kolima. Jedan deo toga je svakako zbog toga što je loš gradski prevoz, drugi deo je zbog toga što određeni broj ljudi ima uvrženo mišljenje da svuda brže i komotnije stiže kolima. Naravno, tu sve više viđam i vozila ovih dostavnih firmi tipa "doneci.com" , "glovo" , "wolt"... (bicikli, mopedi, kola). Ne računam ljude koji imaju decu, zato što oni kako god okreneš, ne mogu decu svuda da vuku peške ili gradskim prevozom.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857273#p857273:38gppykq je napisao(la):Пантограф » 12 Jun 2021 01:00[/url]":38gppykq]Da, ali tu postoji klackalica. Na nekim školama po svetu se uči da ako je koef. izgrađenosti između 2 i 3, ne može da se uspostavi dovoljno atraktivan javni prevoz. I onda se svi voze kolima... i upravo nastaje haos.
Takođe, ako, umesto u gradu, više ljudi živi u predgrađima, na razuđenijem prostoru, onda ćemo imati mnogo veće gužve. U Beču je pre 20 godina 60% tih 'razuđenih' dolazilo kolima u grad - samo nam to fali.
I to onda sve treba dobro odvagati i postaviti, što uopšte nije lako.
Urbanizam je stvarno egzaktna nauka, tehnička disciplina sa pravnom i ekonomskom osnovom, nije kao arhitektura. I u Srbiji je kasno počeo da se razvija i u osnovi je nedovoljno razvijena disciplina. Ne ide nam baš najbolje.
Пантограф":2xs7tkbp je napisao(la):Pa, sasvim naprotiv. Gradovi do oko 700-800.000 stanovnika su znatno održiviji (jeftiniji) nego veći, za koje počinje da važi druga matematika. A time i pravila gradnje.
Npr. da Prag nema potrebnu gustinu gradskog tkiva, nego umesto toga pojas prizemljuša oko centra kao Beograd, ne bi imao ni 500.000 putnika dnevno po metro liniji, što je najbolji rezultat na svetu u gradu te veličine. A to je onda veeeeelika razlika - u uštedi vremena, kvalitetu života... novcu. I u realnom BDP-u. Itd.
(Manji gradovi, naravno, ne moraju da grade metro, i tu je 'ušteda' od više milijardi u startu - to u vezi sa prvim pasusom.)
Slično i za transport vode, otpadaka... Dosta je jednostavno.
• Capital city
1,335,084
• Density
2,700/km2 (7,000/sq mi)
• Urban
1,344,844[5]
• Urban density
1,192/km2 (3,090/sq mi)
To što radiš sa izvrtanjem podataka nije korektno...• Capital city
1,166,763[1]
• Density
3,241/km2 (8,390/sq mi)