Šta je novo?

Ко им ово дозволи? (nelegalna, divlja gradnja)

Investitorski lobi je svetinja. I ako oni žele i grade po centru, onda oni nisu zlo, već donose boljitak. Jer jednostavno, onaj koji živi u centru, a putuje na NBG, ne zagušuje saobraćaj, nego onaj koji iz Mirijeva, Konjarnika, Vidikovca, Kanarevog brda, Miljakovca... dolazi u centar. Takođe, ni ovi što dolaze iz Grocke, Mladenovca, Sopota, Barajeva, Lazarevca i Obrenovca ne zagušuju saobraćaj...
 
Али цела његова поента и јесте била да не би било гужви да се Београд развијао у висину, да је то био случај не би људи из центра путовали на Нови Београд јер би пословни простори били у центру. Другим речима, загушења настају зато што људи пуно путују сваки дан због посла а пуно путују јер се Београд развијао у ширину а не висину.

Цео послератни концепт развоја Београда је био лош и базиран на томе да људи живе у оквиру насеља по брдима / Новом Београду и онда сваки дан истим улицама у исто време путују до посла. То није био концепт само код нас него и на Западу али се показао као катастрофалан концепт са аспетка саобраћајних гужви. Да се Београд развијао радијално и мешовито, са квадратима у висину а не у ширину, добар део људи би могао пешке/бициклом да дође до посла уместо да прелази мост. А самим тим би и гужве биле мање.
 
Postoji jedna krajnost u vidu rasturanja grada u širinu, malu gustinu i satelitska naselja.
Postoji druga krajnost u vidu zbijanja grada u oblakodere, veliku gustinu i košnice.
Zdrava priča je, kao i mnoge stvari u univerzumu, negde između ta dva.
 
Путовање у НБГ на посао није плод социјалистичког урбанизма већ каснијег инвеститорског са почетка 2000их. У комунизму су сва ободна насеља замишљена као радничк стамбена, са фабрикама у сваком крају (ИМТ и бродоградилиште на НБГ, Змај, Телеоптик и Икарбус у Земуну, Дака на Дорћолу, кланица и Сутјеска на Вилиним водама, Минел на Карабурми, циглана на Сланачком путу, Радиоиндустрија и Клуз на Звездари, Пекарска индустрија у Јужном булевару, Соко Штарк и Ватроспрем на Вождовцу, ИМР и Рекорд у Раковици, Лола у Железнику, шећерана на Чукарици, БИП на Мостру, ПКБ по
Борчи, Падинској скели и свим селима око БГ и бројни други примери).

Данас је сва индустрија на потезу Инђија-Шимановци-Змај, а 90% пословног простора на НБГ.
Пропалу индустрију мењају или шопинг центри или станоградња. Углавном се иде на повећање броја становника.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858198#p858198:fa3mcp42 je napisao(la):
Kailan » 16 Jun 2021 10:46[/url]":fa3mcp42]Цео послератни концепт развоја Београда је био лош и базиран на томе да људи живе у оквиру насеља по брдима / Новом Београду и онда сваки дан истим улицама у исто време путују до посла. То није био концепт само код нас него и на Западу али се показао као катастрофалан концепт са аспетка саобраћајних гужви. Да се Београд развијао радијално и мешовито, са квадратима у висину а не у ширину, добар део људи би могао пешке/бициклом да дође до посла уместо да прелази мост. А самим тим би и гужве биле мање.
I ko bi mogao da mi garantuje da će veliki procenat ljudi na osnovu toga da radi u neposrednoj okolini stanovanja? Da se ne bi dešavalo da neko ko živi na NBG, radi na Vidikovcu, Vračaru, Miljakovcu, u centru ili da neko ko živi na Vidikovcu radi na Vračaru, Voždovcu, NBG, Zemunu ili da neko iz Mirijeva radi na NBG, Banovom vdru, centru, Zemunu...
 
To sam se i ja par puta mislio. Kažu članovi ''pa ako napraviš poslovni ili tržni centar na istoku grada, ljudi koji žive na istoku grada će da idu da rade u tom tržnom/poslovnom centru''. I posle kad malo razmislim, shvatim da i ne mora da znači. Razumem njihov rezon, ne nipodaštavam nikog. Samo preispitujem da li to mora da bude tako.

Ako neko živi npr u Rudu, i radi u nekom daljem delu grada neki posao u okviru tržnog ili poslovnog centra, niko njemu ne garantuje da će sutra da radi u tom tržnom ili poslovnom centru koji se otvori kod njega na Konjarniku.

Prvo, to zavisi od njegovog ličnog izbora i mogućnosti - ne radi se samo o preferencama za platu, nego možda je vezan ugovorom za postojeće radno mesto, možda je vezan za kolege, za sredstva koje tamo ima, za profil posla koji tamo obavlja... može da bude 100 stvari.
Drugo, to zavisi i od samog poslodavca. Npr, recimo da radi kao obezbeđenje G4S u Delti. Ako G4S njemu kaže ''ostaješ u Delti, ne možeš u TC Konjarnik'', on mora da ostane u Delti. Ili da daje otkaz i traži novi posao, što nije baš lako i naivno. Sve i da je programer u asembleru, a ne čuvar...

Verovatno ću se setiti još neke stavke ali eto to za početak. Ne deli se stanovništvo grada u 10, bukvalno 10 profila zanimanja i 10 obrazovnih profila, pa kao, ako kancelarijski radnik (namerno ga tako nazivam, šturo, opšte i generalizovano) živi u Rudu, a na Konjarniku se otvori poslovni centar, eto, on može preko noći da se prebaci tamo. Ili npr, neko živi na Banjici i čuvar je, pa se otvori novi tržni centar na Voždovcu, pa eto ko veli može da uskoči na radno mesto tamo. Da postoje radna mesta za zanimanje opšti kancelarijski radnik, radna mesta za zanimanje opšti čuvar, radna mesta za zanimanje opšti prodavac...

Kompleksnije je od toga. Zanimanja i obrazovnih profila ima na stotine, poslodavaca i radnih mesta isto ima na stotine, njihovih kriterijuma takođe ima na stotine, a i tu su brojne druge ograničavajuće okolnosti - obavezivanje na ostajanje na istom radnom mestu neko vreme, kolege, resursi, priroda posla...
 
Али кад су послови широм града одна су гужве у шпицу распоређене широм града уместо да се сав саобраћај слива на Газелу и Бранков мост.
 
Ma ok je to, slažem se i s time. Samo kažem da ne treba posmatrati kroz prizmu i rezon ''izgradi se tržni ili poslovni centar na istoku - u njemu će raditi ljudi s istoka''. Neće. Radiće neki, ali i dalje će ogroman deo dolaziti iz drugih krajeva. Jer ljudi jure prilike, ne biraju posao prvo i prvo po tome da li im je u komšiluku. Kažem, kompleksnije je to od ''čovek iz istočnog dela grada da radi u istočnom delu grada''.
 
Решење би на пример било да се од Аде Хује направи "НБГ у малом". Отприлике као БНВ са обрнутим односом становања и пословних делатности
 
Suštinski se slažem. Ja odavno drvim po forumu da dokle god stoje hektari i hektari slobodnog zemljišta po Adi Huji, oko Luke, oko Gazele... da je besmisleno, bezobrazno i kriminalno nabijati zgradurine, komplekse, soliterčine i megalomanije po drugim lokacijama u gradu, pogotovu onim već tesnim, zakrčenim i opterećenim.

Eno im je Ada Huja, tačnije ceo potez od Toplane Dorćol pa do Višnjice, pa neka tamo prave kule i gradove do mile volje. Kažu ''Beograd nije dovoljno sišao na reke''. Pa carevi, eno vam 5-6 km obale reke na divnom mestu sa prelepim pogledom (na šume s druge strane reke) i to na svega 1 km od najužeg centra. :D Izvol'te. :D Krenite. 8)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858186#p858186:3c4frowq je napisao(la):
Дошљак » 16 Јун 2021 09:02 am[/url]":3c4frowq]
Како није саобраћајно проблем што се повећава број аутомобила у уличицама које су трасиране и широке као за село?

За почетак, улице нису широке "као за село" већ су предвиђене од старта за вишеспратнице. Улице "за село" су ширине путног појаса 2.5 - 3 метра, пријатељу Дошљак ... то што се неки делови тек сад граде, после више од 100 година је склоп различитих социо-друштвених околности.

Друга ствар, ја не знам колико просто морам да објасним неке очигледне ствари видљиве голим оком. Ево примера ради, тај фамозни Врачар се толико изградио па се опет временски брже прође колима и превозом кроз Максима Горког него што се прође кроз Витезова Карађорђеве Звезде на Миријеву, а дужина, ширина и број семафора су готово идентични. проблем је што зграда на Врачару мање повећава број аутомобила него зграда на Миријеву. То је просто зато што је број садржаја већи и ближи и потреба за аутомобилом мања. Не значи да се аутомобил не користи, него да се користи у мањој мери, односно мањи број станара користи аутомобил. И тај број ће бити мањи из простог разлога што је проблем паркинг места све већи и већи. Постаће скупља дара него мера поседовати и користити аутомобил на Врачару.
 
Znam 8 domaćinstava na Vračaru između Hrama, Kalenića, Ustaničke i Crvenog Krsta. U ulicama: Hadži Milentijeva, Save Tekelije, Jovana Rajića, Sinđelićeva, Sazonova, Baba Višnjina, Tetovska, Stojana Protića

Svi, bukvalno svi imaju automobil.

A što se Maksima Gorkog tiče, ovih dana svraćam u kraj oko njega, pa ću na licu mesta da proverim i fotodokumentujem koliko se ''brzo'' prolazi kroz nju.
 
Одлично, али мрдни то дупе онда мало даље од својих 5 улица у животу и исто то измери у Витезова Карађорђеве звезде. Будући да стално "фотодокументујеш" три тачке у граду са проблемима који су идентични на још 763 тачке у овом истом граду.

Мислим, ја знам домаћинство из Учитељског насеља које има 5 аутомобила и ниједно паркинг место. Није поента у броју аутомобила по домаћинству, него у укупном броју дневних путовања тим аутомобилима.
 
Aj da mrdnemo zajedno? Lakše ide fotofokumentacija kad je dvoje ljudi. A i ti si stručniji od mene i u tome, pa će biti bolje i verodostojnije.
Plus, znaš Beograd bolje nego ja. Sve njegove delove.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858248#p858248:33j0tk09 je napisao(la):
stf » Sre Jun 16, 2021 1:11 pm[/url]":33j0tk09]
Мислим, ја знам домаћинство из Учитељског насеља које има 5 аутомобила и ниједно паркинг место. Није поента у броју аутомобила по домаћинству, него у укупном броју дневних путовања тим аутомобилима.
I ja znam jednu pametnicu koja živi u Sazonovoj pa kad treba da ode do drugarice koja je u Braće Jerković ona ide kolima, iako ima stanicu 26 i ispred svog bloka i ispred bloka gde joj živi drugarica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858241#p858241:28al0zze je napisao(la):
stf » Сре Јун 16, 2021 12:02 pm[/url]":28al0zze]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858186#p858186:28al0zze je napisao(la):
Дошљак » 16 Јун 2021 09:02 am[/url]":28al0zze]
Како није саобраћајно проблем што се повећава број аутомобила у уличицама које су трасиране и широке као за село?

За почетак, улице нису широке "као за село" већ су предвиђене од старта за вишеспратнице. Улице "за село" су ширине путног појаса 2.5 - 3 метра, пријатељу Дошљак ... то што се неки делови тек сад граде, после више од 100 година је склоп различитих социо-друштвених околности.

Друга ствар, ја не знам колико просто морам да објасним неке очигледне ствари видљиве голим оком. Ево примера ради, тај фамозни Врачар се толико изградио па се опет временски брже прође колима и превозом кроз Максима Горког него што се прође кроз Витезова Карађорђеве Звезде на Миријеву, а дужина, ширина и број семафора су готово идентични. проблем је што зграда на Врачару мање повећава број аутомобила него зграда на Миријеву. То је просто зато што је број садржаја већи и ближи и потреба за аутомобилом мања. Не значи да се аутомобил не користи, него да се користи у мањој мери, односно мањи број станара користи аутомобил. И тај број ће бити мањи из простог разлога што је проблем паркинг места све већи и већи. Постаће скупља дара него мера поседовати и користити аутомобил на Врачару.
Па имамо снимак Неимара и краја око данашње Господара Вучића из периода када ту нису биле виле и зграде већ њиве. Идентична улична мрежа је и данас. Да ли је то адекватно?
Да ли је адекватно да је по Неимару тротоар 90% заузет као паркинг? Да ли би било боље да су те улице проширене па да имамо нормалан тротоар и паркинг?
Витезова Карађорђеве Звезде и Шуматовачка нпр. су исти тип урбанизма. И то је стари део Миријева, нови комунистички су Миријевски Венац и Матице Српске са 4 траке.
Дефицит паркинг места није решење већ проблем. А неко ко је искеширао 3000€/km2 тешко да ће да се шетка до Стојана Протића до Теразија.
Врачар и стари део Миријева са новоградњом су исти образац претрпавања закржљалог.
 
Уосталом, сетите се само ситуација када падне снег у Београду. Сетите се колико аутомобила по центру града остаје неочишћено и завејано данима (односно не користе се) а колико је неочишћених кола по Миријеву и Видиковцу. И све ћете сами да коначно укапирате о чему ја причам. :gobb:
 
Znači tako školovane arhitekte i urbanisti računaju i procenjuju stepen korišćenja i kretanja automobila u Beogradu...
Izađu na ulicu, odokativno pogledaju debljinu snega na automobilima pa onda na osnovu toga zaključuju koliko se, i kuda voze.

E priznajem da do sad u mom džiberskom propalitetskom obrazovanju i informisanju nisam naletao na tako napredne i uzvišene tehnike.

(smajli koji se klanja, sa flašom piva u ruci i dragstorom iza, naravno)
 
Ја сам једном човеку у Деспота Стефана код Ботаничке гурао ауто да га истера из наноса снега којим га је затрпала грталица БГ пута.
 
Kroz Maksima Gorkog se sporo prolazi zbog ulica neadekvatnog kapaciteta ulica oko Kalenić Pijace. Iz tih ulica se sporo izlazi zbog ulica neadekvatnog kapaciteta nešto dalje. Iz tih ulica se ulica u Bulevar kralja Aleksandra, gde je situacija bolja, ali se odmah po izlasku iz njega ulazi u novi set ulica neadekvatnog kapaciteta, dalje ka centru i drugim delovima grada. I tako preko Lekinog brda, Južnog bulevara (tužni deo), Gospodara Vučića, Učiteljskog naselja, BKA (tužni deo), Kluza, dolazimo do Vitezova Karađorđeve zvezde. I tako za svaki deo grada...
 
A upravo pričamo o tom delu Vračara na drugoj temi. I kako je tu nekad bio planiran onaj bulevar ali nije izgrađen ''da bi se očuvao duh Vračara''. A Vračar danas u gorem stanju nego tada pre 30 godina. Zapravo, u gorem (urbanističkom) stanju nego mnogi delovi Beograda.
 
Pa ti tadašnji urbanisti nisu mogli da predvide da će taj njihov duh Vračara da se maltene preko noći zameni novim duhom Vračara. Zato sada tamo ništa krštenije od minibusa na liniji 24 i to u samo jednom malom delu, ne može da prođe, osim po obodnim delovima grada. Isto i na Zvezdari i na Voždovcu.
A što se tiče snega, nagledao sam se kola koja su imala na krovu snega kao da su natrpani koferi za put, a normalno se kretali kroz grad.
 
Е кад би нам пала нека милијарда с неба...

А да, чекај, имамо рудна богатства управо за тако нешто. А да чек, то смо продали странцима (мада се и не питамо, знају за јадац, да покушамо сами нешто одма би био покренут рат)
 
A ovamo na susednoj temi po pisanjima nekih, čovek bi pomislio da je s tom zgradom sve savršeno u redu i da okolni stanari treba da budu zahvalni što im investitor gradi takvu prelepu zidinu uz domove.
 
Videh tu vest, ali nisam nigde ranije video da je inspekcija izdala donela ovakvo rešenje? Nekomompletna je vest, kada, zašto itd... I meni je zgrada nagurana, pogotovo bez ijednog parking mesta kako je napravljena prva, ali ovo je totalno nedorečeno.
Inače kako mi kažu u kraju (a živim u 45.) kada zovu iz okolnih zgrada da pitaju za garaže u objektu koji se gradi, ispade da ni u ovoj novoj zgradi nema dovoljno garažnih mesta, već će sa trećom lamelom kao da se napravi dovoljno (sa druge strane završene zgrade). šou ako je istina.
 
Vrh