Šta je novo?

Ко им ово дозволи? (nelegalna, divlja gradnja)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858241#p858241:35emdwkc je napisao(la):
stf » Sre Jun 16, 2021 1:02 pm[/url]":35emdwkc]Не значи да се аутомобил не користи, него да се користи у мањој мери, односно мањи број станара користи аутомобил. И тај број ће бити мањи из простог разлога што је проблем паркинг места све већи и већи. Постаће скупља дара него мера поседовати и користити аутомобил на Врачару.
Ovo je genijalno resenje za ceo grad, ne praviti parkinge, bice manje automobila, pa ce i guzve biti manje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858149#p858149:29kfw3nz je napisao(la):
Дошљак » Sre Jun 16, 2021 2:47 am[/url]":29kfw3nz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858139#p858139:29kfw3nz je napisao(la):
chiko » Уто Јун 15, 2021 11:34 pm[/url]":29kfw3nz]Niko ne spori da treba razvijati saobracajnu infrastrukturu, ali to nista ne vredi bez decentralizacije, jer nemoguce je (citaj veoooma skupo) napraviti efikasnu infrastrukturu ako vise od milion ljudi gravitira ka jednoj lokaciji.

I ne radi se samo o poslovnim centrima, vec i soping centrima, centrima zabave itd...
Шопинг центри су већ децентрализовани. Сваки крај има неки шопинг центар. Забава данас иде у пакету са њима (кафићи, брза храна, биоскопи). Сваки крај од раније има неке мање или веће спортске терене и центре. Можда ту фали више базена и стаза за трчање у неким деловима града. По мени велики проблем несрсзмерне расподеле имају болнице. Мислим да фале КБЦ у Банатском делу Београда (Борча, Котеж, Крњача) и у јужном (Чукарица, Раковица).
To sto su trzni centri u sred neke pustare ne znaci mnogo, oni trebaju da budu deo infrastrukturno sredjene celine.
Jesu popravili situaciju u smislu da ne mora ceo BGD da ide u Delta City i Usce, tako da jeste pozitivan pomak, ali nedovoljan.

Ono na sta ja mislim je prostor od nekoliko hektara minumum sa:
- poslovnim prostorom A kategorije (kao fensi staklene zgrade koje preplavljuju NBGD)
- trzni centar sa lokalima
- restorani, kafici, kiosci
- bioskopi, teretane, sportski tereni (tenis/stoni tenis/fudbal ili sta vec)
- prostrani parkinzi
- mreza prohodnih ulica unutar kompleksa, i bar jedan bulevar do kompleksa

Jednostavno, da lokalno stanovnistvo (par stotina hiljada) moze tome da gravitira zbog SVIH svojih potreba.

E sad, pitanje, kako bi ovo resilo problem, ako neko sa Mirijeva ide na B.Brdo a ne na Nbgd, isto mu dodje.
Tacno, ali 4 bitne stavke:
- guzva se rasporedjuje po gradu, nije samo na Nbgd
- oni koji iznajmljuju stan, gledace da iznajme blizu posla, ako nisu mazohisti
- oni koji traze posao, veoma bitna stavka ce im biti lokacija posla, pa ce preferirati blize lokacije, cak i za nesto manju platu, opet ako nisu mazohisti.
- Nbgd vec dostize limite svoje infrastrukture, a sa zavrsenim svim zapocetim projektima ce ih i prevazici, tj postace totalna ludnica

Da ce resiti sve probleme nece, ali ce popraviti stanje prilicno.
 
Слажем се, већина објеката је стихијска без неког јасног плана о ширем простору. Тржни центри се углављују углавном на плацеве пропалих фабрика. Постоје бројни пропали стари тржни центри где су сада махом канцеларијски простори као реликт краја 80их и почетка 90их. Угоститељски и спортски објекти су углавном накарадно углављени у многа насеља и често више сметају него што доприносе крајевима.
Али кључни проблем јесте свакако адекватна саобраћајна инфраструктура - нормалне улице са нормалним паркингом и нормалним тротоарима, пожељно и бициклистичким стазама. Поготову фале саобраћајнице већег капацитета - булевари.
 
Ima i drugih sličnih tema, ali ajde može i ovde, pošto se tiče propisa i poštovanja istih

Grad donosi nove propise za fast fudove u stambenim zgradama, lokalima zabranjene i plinske boce

Grad Beograd formirao je radnu grupu za rad na odluci kojom će napokon, biti uspostavljen red nad restoranima brze hrane, koji su do sada gušili stanare i prolaznike. Očekuje se da novi propisi budu usvojeni na sledećoj sednici Skupštine grada u avgustu i da zažive krajem leta, najkasnije početkom jeseni.

Odlukom će se postići da građani van objekta, a i unutar njega, ne osete isparenja, odnosno da se znatno smanji njihov uticaj. Njome će se bliže urediti uslovi za uređenje i opremanje ugostiteljskih objekata uređajima za odvođenje dima, pare i mirisa, kao i drugih neprijatnih emisija - navode u nadležnom sekretarijatu. - U sastavu radne grupe su i eksperti iz oblasti koju ova odluka reguliše.

Poštovanje propisa ili iseljenje

Kako je na osnovu zahteva mnogobrojnih stanara, koji se suočavaju sa neprijatnim mirisima u zgradama, reagovao je i zamenik gradonačelnika Goran Vesić, i istakao da će nakon zabrane da "fast fudovi" ne mogu u zgradama da rade 24 sata, rešiti i isparenja.
- Zabranićemo ćumur, kao i plinske boce za lokale koji posluju u stambenim zgradama - najavio je Vesić.

Koje će tačno benefite za stanare, a koje obaveze ili novine za ugostitelje, doneti ova odluka, biće poznato kad tekst bude sročen. Ne zna se ni da li će se ugostitelji zbog pooštravanja nadzora možda iseljavati iz stambenih zgrada ili će se uklopiti u propise.

Odluka koja će regulisati mirise i paru iz lokala, omućena je i Zakonom o ugostiteljstvu iz 2019. godine.
- Jedinica lokalne samouprave može posebnim aktom bliže da uredi tehničke i druge uslove u ugostiteljskom objektu, koji se nalazi u stambenoj zgradi. Takođe, može da odredi obavljanje ugostiteljske delatnosti, u zavisnosti od načina usluživanja i vrste usluga koje se pretežno pružaju u tom ugostiteljskom objektu - navodi se u Zakonu o ugostiteljstvu.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/bez-m ... ma/h33de72
 
Znači objekti koji fizički nisu u zgradi, a na pljuckomet su od njih, moći će i dalje da rade normalno. Često osetim smrad užeglog ulja, pomešan sa mirisom pečene ribe i / ili pomfrita (i sl. proizvoda). Dok se to ne reši, teško će se desiti pravi boljitak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858250#p858250:1f2wtl8l je napisao(la):
Дошљак » 16 Јун 2021 12:16 pm[/url]":1f2wtl8l][
Дефицит паркинг места није решење већ проблем. А неко ко је искеширао 3000€/km2 тешко да ће да се шетка до Стојана Протића до Теразија.
Врачар и стари део Миријева са новоградњом су исти образац претрпавања закржљалог.

Ви буквално не капирате о чему ја причам. Гледате као коњ са амом на једну тачку у граду без да се окрене глава лево, десно и сагледа шира слика "проблема" ... Мислим, саобраћајне гужве нису "проблем" него нерешива реалност великих градова. Да ли се ико од вас некад задесио у шпицу у неком граду који није Београд а много је инфраструктурно развијенији? Ви не капирате да ће у Београду тек бити гужви, и то не зато што неко ко је "искеширао 3 сома евра квадрат неће да пешачи" већ зато што нам је стандард још низак и мањи број људи поседује аутомобил него у развијенијим градовима.

Исто тако потпуно погрешно за гужве и недостатак паркинг места оптужујете новограде а реалност је да пакао прави староградња. Нове зграде можда немају довољно гаражних места за број станова, али старе зграде немају уопште паркинг места. Нула! Зироу! Притом су у питању много гломазније зграде са више улаза и више станова него у новоградњама.

Мислим, да се 2000. хипотетички забранила свака градња у Београду, данас бисте имали исти проблем недостатака паркинга у граду и саобраћајних гужви, из простог разлога што је стандард порастао и људи у староградњама данас имају кола а пре 40 година их нису имали. Централи делови града тренутно се извлаче на старост становништва. Велики проценат стасновника староградњи су пензионери који и не користе аутомобил. Али када станове наследи млађе потомство, видећете колико ће тек кола да се појави у старим деловима града. Уосталом, несносне гужве у шпицевима у Београду су биле велики проблем и тада, па је држава покушавала да реши то каскадним радним временом како би се јутарње и поподневне гужве "развукле" на пар сати уместо да сви груну и сто време. А и те гужве су биле проблем зонског планирања града.

Такође не капирате да Београд расте, као и сваки други велики град. Годишње се у њега досели неколико хиљада људи. Не можеш забранити досељавање, тј. природне миграције. А ти људи негде треба да живе. И ти људи возе кола. Ако се забрани новоградња на Врачару, градиће се негде другде и опет - оптерећивати ИСТЕ улице у граду. А ја покушавам да вам објасним да је за цео град много лошије и скупље да се ти нови људи насељавају по Миријевима него по Врачару. Ал то не допире до мозгића.
 
Има и старе градње са гаражама. Нпр. 60ти блокови и блок 30. Није да свако има гаражу, а ли постоје велике гараже.
Нису мени толико проблем саобраћаје гужве колико саобраћајни неред који имамо. Пре свега непостојање тротоара у многим деловима града, због очајне организације паркирања и игнорисања те проблематике.
Проблем гужви и БГу је постојао већ тад зато што су саобраћајнице закржљале већ 70их и 80их када су изграђена нова насеља у комунизму.
Није проблем што људи хоће да возе кола и да живе у Београду. Проблем је што власт не прати потребе грађана, па не прави јавне гараже где фале. А сада фале свуда.
Ево један пример, погледајте аутомобиле паркиране у Јована Авакумовића и у Савској, близу полицијских станица. То је један хаос који је изазван неадекватно задовољеном потребом за паркирање само припадника МУПа у две станице. Слично је и код полицијске станице Вождовац на оној саобраћајници што спаја ту станицу са Устаничком.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858407#p858407:1nypjkw2 je napisao(la):
stf » Čet Jun 17, 2021 9:16 am[/url]":1nypjkw2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858250#p858250:1nypjkw2 je napisao(la):
Дошљак » 16 Јун 2021 12:16 pm[/url]":1nypjkw2][
Ал то не допире до мозгића.
Ti zaista ne možeš bez podbadanja i vređanja ljudi čak i kad nemaš osnova za to, zar ne? TI nisi u stanju da ispišeš neki post, u običnoj raspravi s nekim članom, a da ih ne gledaš sa visine. Ajde razumem to u slučaju obraćanja meni, pošto znam da me mrziš još od dana kad sam se učlanio na forum. Ali kad raspravljate ti i Došljak, bez žestine, bez sukoba, i ti njemu napišeš ''ne dopire vam do mozgića'', njemu koji je jedan od najstaloženijih i najtolerantnijih članova na forumu, to samo pokazuje da ti ovde dolaziš ne da bi širio svoja stručna znanja nego da bi se olakšavao i svetio ljudima.

Što se tiče izgradnje Beograda generalno:

Da li ti misliš da ljudi koji dolaze na Beobuild i ostanu preko 6 meseci (dakle ne oni što dođu jednokratno radi neke akcije ili kontakta nego ostaju i nastavljaju da prate forum) ne žele da se Beograd uopšte gradi? Zar misliš da bi se neko učlanjivao na forum o izgradnji Beograda da se gnuša svega što se izgradi i promeni? Zato što po tebi tako ispada. Po tebi ispada da čim se neko ne raduje svakom, ali bukvalno SVAKOM objektu koji niče ili je nikao u Beogradu, on je automatski staromodni primitivac i pripadnik ''antigrađevinskog lobija''. Brate... :roll:

Sve i da zanemarimo apsurdnost takvog razmišljanja, to bi imalo uporišta i logike da mi koje nas optužuješ da smo protiv gradnje, nikad ništa lepo ne govorimo o njoj. A ja sam pisao više puta pohvale na račun: Skylinea, preuređenja Pošte, Voždovih kapija, Central gardena, čak i Beograda na vodi (koji su mnogi drugi dočekivali na nož)... I mnogih drugih aktivnosti u gradu. Ali ti sve to izignorišeš, i u mom i u slučaju drugih članova jer te boli briga. I kad vidiš neki kritički komentar od nas za jednu ili dve stvari, odmah dolećeš i optužuješ ljude da su neuki, staromodni, antigrađevinci...

Napisao sam ti već ranije da je moja greška možda što ne ostavljam više pozitivnih komentara kada o nečemu mislim pozitivno. Ali zato što je malo i glupo i nepraktično da sad idem, od jedne do druge teme, i ostavljam ''Lepo, lepo'', ''Oho... fino'', ''Eeee pa ovo baš lepo izgleda...'' To što ne idem na 20 tema i ne ostavljam poruke pohvale ne znači da ne primećujem(o) i dosta lepih stvari koje se trenutno grade u Beogradu i da mi nije drago što on raste i razvija se. Pošto znam da si nekad redovno patrolirao po temi o BnV, mogao si tamo još pre circa 3 godine da vidiš moje komentare koji su se svodili na to da se ni meni neke stvari ne sviđaju ALI da sam srećan što je uklonjen onaj pičvajz u tom delu grada i što se nešto gradi. A u zadnje vreme, kako se završvaju zgrade, sve češće kažem kako izgleda sve bolje.

Što se tiče gužvi u Beogradu:

Tu već odavno imaš nastup kao da si ti član i ekspert nekog svetskog tima za projektovanje i regulisanje saobraćaja i parkiranja, pa kad se priča o tome na druge gledaš sa visine i smatraš ih nedoraslim i nedostojnim. Kada ti neko govori o saobraćajnim problemima i argumentima zašto smatra da će negde biti kolapsa, ti prvo kažeš ''ma nemaš ti pojma, ja znam taj (i sve druge) delove grada''. Onda ti se više puta prezentuju dokazi sa samog mesta da bi ti kidnuo i rekao ''pffff... pa šta slikaš, znamo svi kako je''. Pa ne, očigledno ne znaš. I očigledno ne razumeš. Što si pokazao i juče kad si svu svoju akademsku i intelektualnu projekciju srozao time što si izneo da procenjuješ i predviđaš upotrebu i kretanja automobila u Beogradu na osnovu toga koliko napadanog snega stoji po njima. :violina:

Tačno je da su i gužve i glomazne zgradurine neminovnost svakog grada koji raste i predstavlja centar zbivanja. Ali jel to znači da zato što je to takva težnja, da treba sad da dignemo ruke od svih nastojanja da ostane što je moguće više humaniji i prijatniji za život? I kada čovek stari, postepeno propadanje tkiva je neminovnost. Pa ipak, jel to znači da ljudi dignu ruke i prepuste se propadanju, ili ipak većina počne da brine o sebi, ne bi li taj neminovni proces bio što bezbolniji i što manji? E tako ti je i sa gradom. Da, Beograd raste. Da, gužve su neminovne. Da, automobil je potreba (ja se tu i dalje slažem s tobom, nego si ti toliko zaslepljen mržnjom prema meni i mojim stavovima da to previdiš). Ali jel to znači da treba ceo grad iz nekada (pre 10ak godina) sasvim prijatnog mesta za život da postane novi Hajderabad samo da bismo mogli da se dičimo kako živimo u metropoli?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858407#p858407:16o03o4z je napisao(la):
stf » 17 Jun 2021 09:16[/url]":16o03o4z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858250#p858250:16o03o4z je napisao(la):
Дошљак » 16 Јун 2021 12:16 pm[/url]":16o03o4z][
Дефицит паркинг места није решење већ проблем. А неко ко је искеширао 3000€/km2 тешко да ће да се шетка до Стојана Протића до Теразија.
Врачар и стари део Миријева са новоградњом су исти образац претрпавања закржљалог.

Ви буквално не капирате о чему ја причам. Гледате као коњ са амом на једну тачку у граду без да се окрене глава лево, десно и сагледа шира слика "проблема" ... Мислим, саобраћајне гужве нису "проблем" него нерешива реалност великих градова. Да ли се ико од вас некад задесио у шпицу у неком граду који није Београд а много је инфраструктурно развијенији? Ви не капирате да ће у Београду тек бити гужви, и то не зато што неко ко је "искеширао 3 сома евра квадрат неће да пешачи" већ зато што нам је стандард још низак и мањи број људи поседује аутомобил него у развијенијим градовима.

Исто тако потпуно погрешно за гужве и недостатак паркинг места оптужујете новограде а реалност је да пакао прави староградња. Нове зграде можда немају довољно гаражних места за број станова, али старе зграде немају уопште паркинг места. Нула! Зироу! Притом су у питању много гломазније зграде са више улаза и више станова него у новоградњама.

Мислим, да се 2000. хипотетички забранила свака градња у Београду, данас бисте имали исти проблем недостатака паркинга у граду и саобраћајних гужви, из простог разлога што је стандард порастао и људи у староградњама данас имају кола а пре 40 година их нису имали. Централи делови града тренутно се извлаче на старост становништва. Велики проценат стасновника староградњи су пензионери који и не користе аутомобил. Али када станове наследи млађе потомство, видећете колико ће тек кола да се појави у старим деловима града. Уосталом, несносне гужве у шпицевима у Београду су биле велики проблем и тада, па је држава покушавала да реши то каскадним радним временом како би се јутарње и поподневне гужве "развукле" на пар сати уместо да сви груну и сто време. А и те гужве су биле проблем зонског планирања града.

Такође не капирате да Београд расте, као и сваки други велики град. Годишње се у њега досели неколико хиљада људи. Не можеш забранити досељавање, тј. природне миграције. А ти људи негде треба да живе. И ти људи возе кола. Ако се забрани новоградња на Врачару, градиће се негде другде и опет - оптерећивати ИСТЕ улице у граду. А ја покушавам да вам објасним да је за цео град много лошије и скупље да се ти нови људи насељавају по Миријевима него по Врачару. Ал то не допире до мозгића.
Ono što ti nećeš ili ne možeš da ukapiraš je da gde god u Beogradu gradio na postojeću infrastrukturu prilagođenu prizemnim kućama ili max trospratnicama, nastalim pre oko 100 godina, višespratnice sa po 7 - 8 spratova, to će neminovno dovesti do kolapsa koji će se prenositi i na druge delove grada. To ne znači da je rešenje da se ništa ne gradi. Poenta je da bi se ovaj problem daleko manje osetio da se, recimo uzelo i izgradilo tridesetak novih zgrada u nekom delu grada, uz proširenje saobraćajnica, umesto pedesetak na postojeću, u današnjim uslovima, zakržljalu infrastrukturu.
Spominjala se na forumu teza da šire ulice / bulevari privlače više kola. Moje lično mišljenje je da upravo te neadekvatne ulice današnjem saobraćaju i porastu broja stanovnika, dovode do povećanja broja vozila. Jer, broj ljudi raste, a ne postoji mogućnost za gradski prevoz ili nešto više od minibusa, tako da mnogi ljudi, čak i oni koji inače ne bi uzimali kola, kupe ista, jer shvate da im je to neophodno za normalno funkcionisanje, pošto na gradski prevoz ne mogu da računaju.
Takođe, znam i nekoliko porodica gde su isključivo penzioneri, a koji koriste kola.

P.S.
Sa širim ulicama i izgradnjom / pretvaranjem određenih ulica ulica u bulevare, daleko manje bi se osetio i porast broja vozila u starogradnji.
 
Па и не би, то и говори. Боље је да се у центру изгради 100 зграда на празним парцелама како би људи ишли пешке до свих локација у центру а колима на Нови Београд да раде него да се изгради 100 зграда у новом насељу у Крњачи да би људи ишли колима до центра и колима на Нови Београд да раде. Поента је да се минимизује време путовања а то се ради градећи град збијено уместо да се непотребно шири. Поготово град попут Београда који је подељен на три обале повезане са пар мостова па ће свако прелажење обале да изазове колапс.

Цео Менхетен има више становника него Београд а површина му је мања од 60 километара квадратних. Урбани део Београда има 360 километара квадратних.

Београд није ни требао да се шири преко реке док се није попунио стар део у потпуности и то што више градећи у висину. Ширењем на нова насеља ће само продужити време путовања и гужве јер колико год ви "нове инфраструктуре" да изградите нећете надокнадити чињеницу да ће се опет слити у стару инфраструктуру која се не да проширити. Што је још горе, ширење на нова насеља ван центра само гарантује да људи неће моћи да се крећу без кола или јавног превоза што ће само продубљивати проблем.
 
Проблем Врачара, Звездаре и Вождовца је у томе што улице нису технички задовољавајуће за нормалан јавни превоз.
 
Kailan":377pb1a7 je napisao(la):
Па и не би, то и говори. Боље је да се у центру изгради 100 зграда на празним парцелама како би људи ишли пешке до свих локација у центру а колима на Нови Београд да раде него да се изгради 100 зграда у новом насељу у Крњачи да би људи ишли колима до центра и колима на Нови Београд да раде. Поента је да се минимизује време путовања а то се ради градећи град збијено уместо да се непотребно шири. Поготово град попут Београда који је подељен на три обале повезане са пар мостова па ће свако прелажење обале да изазове колапс.

Цео Менхетен има више становника него Београд а површина му је мања од 60 километара квадратних. Урбани део Београда има 360 километара квадратних.

Београд није ни требао да се шири преко реке док се није попунио стар део у потпуности и то што више градећи у висину. Ширењем на нова насеља ће само продужити време путовања и гужве јер колико год ви "нове инфраструктуре" да изградите нећете надокнадити чињеницу да ће се опет слити у стару инфраструктуру која се не да проширити. Што је још горе, ширење на нова насеља ван центра само гарантује да људи неће моћи да се крећу без кола или јавног превоза што ће само продубљивати проблем.
Ti i stf mislite da to tako danas funkcioniše, da ako ja npr živim na Konjarniku i ekonomista sam, a radim u NCRu u Bloku 42, da kad/ako neko izgradi novi poslovni prostor kod mene u Konjarniku, ja mogu opušteno da dam otkaz u NCR Blok 42 i samo uradim transfer u NCR ispostavu Konjarnik?
Pa bilo bi to super. Kad bi svaka firma imala po objekat i ispostavu u svakoj opštini. I kad bi se sva zanimanja u Srbiji svodila na 20 profila. Ono, opšti lekar, opšti radnik u kancelariji, opšti fizički radnik, opšti majstor... i svi sa identičnim znanjem i veštinama, identičnim platama i identičnim očekivanjima. I kada bi se firme prilagođavale zaposlenima i kandidatima, a ne obrnuto. Pa da, onda bi stvarno bilo svejedno gde radiš i svi bismo išli na radna mesta u svom kraju i opštini. Ali to ne funkcioniše tako, kao što sam vam već rekao.

Mislite da ljudi danas pri traženju posla i krojenju svog života i mesta stanovanja prvo polaze od toga ''samo da mi posao bude na 1km od gajbe''?

Ironično, obojica se gnušate SFRJ i svega što ima bilo kakve vezice sa socijalizmom, a zapravo neki aspekti vaših ideja i pogleda liče baš na one koji su bili na snazi u socijalističkim društvima i planskoj ekonomiji.

P.S.
Menhetn je nehumano mesto i za život i za rad. Bio sam tamo, video svojim očima. I njega i mnoge druge gradove na istočnoj obali i Jugu. Ja uporno govorim, već danima, da je jedan ekstrem imati gradove poput Pjongjanga ili Ruskih bestragija koji stoje poluprazni a bulevari im po 10 traka... A da je drugi ekstrem imati gradove poput delova Njujorka, sa kanjončinama koji su prenatrpani do zla boga a i njima ulice pretesne (veće i bolje nego naše, ali i dalje pretesne).

Al ne vredi. U filmovima i serijama Njujork izgleda tako dojajno i ljudi rešiše da mora i Beograd da izgleda tako. I svako ko to ne razume i ne podržava, on je antigrađevinski lobista i zatucani primitivac. :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858448#p858448:19zly5b3 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Jun 2021 11:51[/url]":19zly5b3]Napisao sam ti već ranije da je moja greška možda što ne ostavljam više pozitivnih komentara kada o nečemu mislim pozitivno. Ali zato što je malo i glupo i nepraktično da sad idem, od jedne do druge teme, i ostavljam ''Lepo, lepo'', ''Oho... fino'', ''Eeee pa ovo baš lepo izgleda...'' To što ne idem na 20 tema i ne ostavljam poruke pohvale ne znači da ne primećujem(o) i dosta lepih stvari koje se trenutno grade u Beogradu i da mi nije drago što on raste i razvija se.
Slično je i samnom. Neki su pisali kako samo kritikujem, a kada nešto pohvalim, onda se to ne primeti. Jedan deo tih koji su me kritikovali, nisu oni koji samo čekaju iza ćoška da optuže nekoga za širenje negativizma i kako im smeta što se grad ulepšava, gradi i razvija. Jednom prilikom sam objasnio da daleko više dajem "like" nego da za svaku stvar kažem "Super, lepo i sl.", kao i da tamo gde se zaslužuje javna pohvala, i da se nešto dodatno istakne kao pozitivan primer, da to i prokomentarišem. A to se i da videti po tome što ne škrtarim sa davanjem "pohvala / like" kao neki članovi. Naprimer, bezbroj puta sam postove Гага, Саша, Goje i sl. , gde se nalaze fotografije nekog gradilišta ili rekonstrukcije, samo pohvalio klikom na "like" , bez ostavljanja komentara, jer mislim da je to dovoljno.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858448#p858448:19zly5b3 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Jun 2021 11:51[/url]":19zly5b3]Što se tiče gužvi u Beogradu:

Tu već odavno imaš nastup kao da si ti član i ekspert nekog svetskog tima za projektovanje i regulisanje saobraćaja i parkiranja, pa kad se priča o tome na druge gledaš sa visine i smatraš ih nedoraslim i nedostojnim. Kada ti neko govori o saobraćajnim problemima i argumentima zašto smatra da će negde biti kolapsa, ti prvo kažeš ''ma nemaš ti pojma, ja znam taj (i sve druge) delove grada''. Onda ti se više puta prezentuju dokazi sa samog mesta da bi ti kidnuo i rekao ''pffff... pa šta slikaš, znamo svi kako je''. Pa ne, očigledno ne znaš. I očigledno ne razumeš. Što si pokazao i juče kad si svu svoju akademsku i intelektualnu projekciju srozao time što si izneo da procenjuješ i predviđaš upotrebu i kretanja automobila u Beogradu na osnovu toga koliko napadanog snega stoji po njima. :violina:

Tačno je da su i gužve i glomazne zgradurine neminovnost svakog grada koji raste i predstavlja centar zbivanja. Ali jel to znači da zato što je to takva težnja, da treba sad da dignemo ruke od svih nastojanja da ostane što je moguće više humaniji i prijatniji za život? I kada čovek stari, postepeno propadanje tkiva je neminovnost. Pa ipak, jel to znači da ljudi dignu ruke i prepuste se propadanju, ili ipak većina počne da brine o sebi, ne bi li taj neminovni proces bio što bezbolniji i što manji? E tako ti je i sa gradom. Da, Beograd raste. Da, gužve su neminovne. Da, automobil je potreba (ja se tu i dalje slažem s tobom, nego si ti toliko zaslepljen mržnjom prema meni i mojim stavovima da to previdiš). Ali jel to znači da treba ceo grad iz nekada (pre 10ak godina) sasvim prijatnog mesta za život da postane novi Hajderabad samo da bismo mogli da se dičimo kako živimo u metropoli?
Evo i ovde je slično i u mom slučaju. I ovde sam objašnjavao da to što kritikujem nešto, nije kritikovanja radi, pošto nemam pametnija posla u životu, nego zato što volim ovaj grad u dovoljnoj meri, da uprkos svim stvarima koje su ga zadesile prethodnih tridesetak godina, nisam digao ruke od nastojanja da ostane što je moguće više humaniji i prijatniji za život. Dakle, nisam slegao ramenima i rekao, pa dobro, šta da se radi kada je takav trend, nego sam zasukao rukave i počeo da se borim za sebe i svoju okolinu. Naravno, ni izbliza tako kao Vukša, a nisam do sada imao ni priliku da učestvujem u nekim akcijama kao što ih je Vučko organizovao ili učestvovao, ali sam uspeo da doguram do toga da me nadležni pitaju koji su moji lični interesi u svemu tome (šta ja lično dobijam od toga) i da sam Vukšin čovek.
 
Da, to ti je to. Pohvališ neku poruku i nečiji rad odnosno pohvališ vest o nekoj izgradnji ili akciji u gradu, ali džaba kada nisi ostavio trag i dokaz da si to uradio. I odma se nađu dežurni ''meritelji negativizma'' da ti kažu kako se ne raduješ dovoljno i ne podržavaš izgradnju svog grada (a ironično, sami su puni negativizma).

Još se ja potrudim da s vremena na vreme odem na teme i kažem recimo na temi ''Savski amfiteatar'' kako neki delovi izgledaju neprepoznatljivo, kao da je drugi grad... na temi o Skylineu kako prelepo izgleda, na temi o Savskom trgu da i sa svim manama i dalje mi je sve bolje nego što je bilo... Džaba. ''Elita foruma'' i Komisija za anti-negativizam nije to zabeležila i samim tim uzima se pretpostavka da ja nikad ništa ne pohvaljujem i ne podržavam. :kafa: Ili su i zabeležili, ali džaba što se slažemo da je Skyline super, što ja čak s njima podržavam rekonstrukciju Savskog trga, što imam umereniji i pozitivniji stav o BnV nego 80% foruma... kada ima 5 drugih stvari u kojima se usuđujem da ne mislim kao oni.


Na drugoj temi, o projektu u mom komšiluku, jasno napišem šta zameram bahatim investitorima, i dam i verbalno i vizuelno objašnjenje šta je investitor trebalo da uradi i niko mu ništa ne bi zamerio... Džaba opet. Jer niti ja poznajem taj kraj kao ljudi iz drugih gradova koji se javljaju ovde, niti znam išta o arhitekturi i urbanizmu, niti ja koji sam 30 godina živeo tu u toj zajednici, i dao svoj doprinos koliko sam mogao kao pojedinac, smem da komentarišem bilo šta oko toga. Moje je samo da žvim tu, ćutim, primam uvrede na moj i račun mojih komšija i sugrađana (''komunjarski sinovi'', ''crveni silovatelji i banditi'' i slično), plaćam 300 poreza od kojih će se graditi SNS Akademije za mlade lidere i da trpim sve i svakog ko se tu pojavi.


Pa mislim onda najbolje da se prosto celo stanovništvo Beograda iseli u druga mesta (naravno, uz obavezu da plaćaju iste ovolike poreze i dadžbine, da se hrani državica i Partija) a da se ceo Okrug Beograd ostavi ovima što bi da se igraju malo SimCityja, malo Capitalism, malo Sex and the City (Menhetn aaaa Menhetn...) i ostalog. Ja sam bio u zabludi da grad treba da služi ljudima. I da se onaj ko dolazi nekome u goste, prilagođava domaćinu. Da se novo prilagođava starom.
Izgleda da je obrnuto.
 
Ti i stf mislite da to tako danas funkcioniše, da ako ja npr živim na Konjarniku i ekonomista sam, a radim u NCRu u Bloku 42, da kad/ako neko izgradi novi poslovni prostor kod mene u Konjarniku, ja mogu opušteno da dam otkaz u NCR Blok 42 i samo uradim transfer u NCR ispostavu Konjarnik?
Pa bilo bi to super. Kad bi svaka firma imala po objekat i ispostavu u svakoj opštini. I kad bi se sva zanimanja u Srbiji svodila na 20 profila. Ono, opšti lekar, opšti radnik u kancelariji, opšti fizički radnik, opšti majstor... i svi sa identičnim znanjem i veštinama, identičnim platama i identičnim očekivanjima. I kada bi se firme prilagođavale zaposlenima i kandidatima, a ne obrnuto. Pa da, onda bi stvarno bilo svejedno gde radiš i svi bismo išli na radna mesta u svom kraju i opštini. Ali to ne funkcioniše tako, kao što sam vam već rekao.

Mislite da ljudi danas pri traženju posla i krojenju svog života i mesta stanovanja prvo polaze od toga ''samo da mi posao bude na 1km od gajbe''?

Ironično, obojica se gnušate SFRJ i svega što ima bilo kakve vezice sa socijalizmom, a zapravo neki aspekti vaših ideja i pogleda liče baš na one koji su bili na snazi u socijalističkim društvima i planskoj ekonomiji.

P.S.
Menhetn je nehumano mesto i za život i za rad. Bio sam tamo, video svojim očima. I njega i mnoge druge gradove na istočnoj obali i Jugu. Ja uporno govorim, već danima, da je jedan ekstrem imati gradove poput Pjongjanga ili Ruskih bestragija koji stoje poluprazni a bulevari im po 10 traka... A da je drugi ekstrem imati gradove poput delova Njujorka, sa kanjončinama koji su prenatrpani do zla boga a i njima ulice pretesne (veće i bolje nego naše, ali i dalje pretesne).

Al ne vredi. U filmovima i serijama Njujork izgleda tako dojajno i ljudi rešiše da mora i Beograd da izgleda tako. I svako ko to ne razume i ne podržava, on je antigrađevinski lobista i zatucani primitivac. :roll:

Mislim da to nisu ni hteli da kazu, iako bi bilo lepo da to tako funkcionise. Svakako bi se i firmama isplatilo jer su troskovi prevoza koji firme placaju manji kada radnik zivi blizu, ali opet zavisi od radnog mesta i ispostave.

Mislim da su oni hteli da kazu da je bolje npr da je 5 solitera po 7,8,10+ spratova i bulevarom 2+2 jer tada ostaje mesta za infrastrukturu nego 15 kucica/zgradica spratnosti 2-4 i trakom 1+1, te je bolje ici u visinu i popunjavati prazan prostor nego siriti se u nedogled, a problemi ostaju neresivi. Sa ovim bih se i ja slozio samo sto ce ta zgrada na vracaru sa 7 spratova kostati vise tj stan ce kostati vise nego u zgradi na(u) mirijevu 5.
 
Новоградња и на Миријеву и на Врачару као и урбанизам мењања кућерака са зградама по улицама 1+1 су исти. Разлику у цени диктира локација.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858501#p858501:1660qw8y je napisao(la):
mariks » 17 Jun 2021 15:06[/url]":1660qw8y]
Ti i stf mislite da to tako danas funkcioniše, da ako ja npr živim na Konjarniku i ekonomista sam, a radim u NCRu u Bloku 42, da kad/ako neko izgradi novi poslovni prostor kod mene u Konjarniku, ja mogu opušteno da dam otkaz u NCR Blok 42 i samo uradim transfer u NCR ispostavu Konjarnik?
Pa bilo bi to super. Kad bi svaka firma imala po objekat i ispostavu u svakoj opštini. I kad bi se sva zanimanja u Srbiji svodila na 20 profila. Ono, opšti lekar, opšti radnik u kancelariji, opšti fizički radnik, opšti majstor... i svi sa identičnim znanjem i veštinama, identičnim platama i identičnim očekivanjima. I kada bi se firme prilagođavale zaposlenima i kandidatima, a ne obrnuto. Pa da, onda bi stvarno bilo svejedno gde radiš i svi bismo išli na radna mesta u svom kraju i opštini. Ali to ne funkcioniše tako, kao što sam vam već rekao.

Mislite da ljudi danas pri traženju posla i krojenju svog života i mesta stanovanja prvo polaze od toga ''samo da mi posao bude na 1km od gajbe''?

Ironično, obojica se gnušate SFRJ i svega što ima bilo kakve vezice sa socijalizmom, a zapravo neki aspekti vaših ideja i pogleda liče baš na one koji su bili na snazi u socijalističkim društvima i planskoj ekonomiji.

P.S.
Menhetn je nehumano mesto i za život i za rad. Bio sam tamo, video svojim očima. I njega i mnoge druge gradove na istočnoj obali i Jugu. Ja uporno govorim, već danima, da je jedan ekstrem imati gradove poput Pjongjanga ili Ruskih bestragija koji stoje poluprazni a bulevari im po 10 traka... A da je drugi ekstrem imati gradove poput delova Njujorka, sa kanjončinama koji su prenatrpani do zla boga a i njima ulice pretesne (veće i bolje nego naše, ali i dalje pretesne).

Al ne vredi. U filmovima i serijama Njujork izgleda tako dojajno i ljudi rešiše da mora i Beograd da izgleda tako. I svako ko to ne razume i ne podržava, on je antigrađevinski lobista i zatucani primitivac. :roll:

Mislim da to nisu ni hteli da kazu, iako bi bilo lepo da to tako funkcionise. Svakako bi se i firmama isplatilo jer su troskovi prevoza koji firme placaju manji kada radnik zivi blizu, ali opet zavisi od radnog mesta i ispostave.

Mislim da su oni hteli da kazu da je bolje npr da je 5 solitera po 7,8,10+ spratova i bulevarom 2+2 jer tada ostaje mesta za infrastrukturu nego 15 kucica/zgradica spratnosti 2-4 i trakom 1+1, te je bolje ici u visinu i popunjavati prazan prostor nego siriti se u nedogled, a problemi ostaju neresivi. Sa ovim bih se i ja slozio samo sto ce ta zgrada na vracaru sa 7 spratova kostati vise tj stan ce kostati vise nego u zgradi na(u) mirijevu 5.
Ako se plaća Bus plus, poslodavca isto košta ako radnik živi na Konjarniku, a radi u Medakoviću, kao i da taj radnik radi na NBG.
Što se tiče ovih višespratnica i bulevara, naravno da je bolje imati 2+2 ulicu / bulevar. Ali ovde je problem što se na postojeću infrastrukturu grade iste te zgrade koje si spomenuo, što onda samo po sebi dovodi do kolapsa, jer preveliko povećanje broja vozila ne može da podnese zakržljala infrastruktura za današnjicu, koja treba da primi i povećanje određenog broja vozila iz starogradnje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858467#p858467:1660qw8y je napisao(la):
Kailan » 17 Jun 2021 12:59[/url]":1660qw8y]Па и не би, то и говори. Боље је да се у центру изгради 100 зграда на празним парцелама како би људи ишли пешке до свих локација у центру а колима на Нови Београд да раде него да се изгради 100 зграда у новом насељу у Крњачи да би људи ишли колима до центра и колима на Нови Београд да раде. Поента је да се минимизује време путовања а то се ради градећи град збијено уместо да се непотребно шири. Поготово град попут Београда који је подељен на три обале повезане са пар мостова па ће свако прелажење обале да изазове колапс.

Цео Менхетен има више становника него Београд а површина му је мања од 60 километара квадратних. Урбани део Београда има 360 километара квадратних.

Београд није ни требао да се шири преко реке док се није попунио стар део у потпуности и то што више градећи у висину. Ширењем на нова насеља ће само продужити време путовања и гужве јер колико год ви "нове инфраструктуре" да изградите нећете надокнадити чињеницу да ће се опет слити у стару инфраструктуру која се не да проширити. Што је још горе, ширење на нова насеља ван центра само гарантује да људи неће моћи да се крећу без кола или јавног превоза што ће само продубљивати проблем.
Kao prvo, ne odvija se život na relaciji kuća - centar - kuća, jer nisu svi Beograđani lokalni "pacovi", da se figurativno izrazim, pa da ne mrdaju dalje od lokala. A i kada bi se taj centar izgradio na taj način na koji zamišljaš, na red bi došao širi centar, pa kad se taj isti širi centar izgradi, na red bi došla Krnjača, tako da bi se na kraju opet došlo na isto, gužva bi bila ista.
Naprimer, jedna od stvari koja se nikada neće sprečiti, jer fizički nije izvodljiva, je da svaki deo grada ima neku zelenu oazu. A imamo ljudi koji vole tendenciozno da idu tamo i borave u prirodi. Ja recimo, imam tu sreću da živim pored Hajd parka, pa ne moram da stalno idem negde drugde. Ali šta kada poželim da se prošetam pored reke? Tada normalno da moram da idem dalje od svog kraja. A šta je sa ljudima koji žive u krajevima koji obiluju zgradama, a nemaju zelenilo? Oni će morati da idu dalje od svog kraja, svaki put.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858501#p858501:olfxs25j je napisao(la):
mariks » Čet Jun 17, 2021 3:06 pm[/url]":olfxs25j]
Mislim da su oni hteli da kazu da je bolje npr da je 5 solitera po 7,8,10+ spratova i bulevarom 2+2 jer tada ostaje mesta za infrastrukturu nego 15 kucica/zgradica spratnosti 2-4 i trakom 1+1, te je bolje ici u visinu i popunjavati prazan prostor nego siriti se u nedogled, a problemi ostaju neresivi. Sa ovim bih se i ja slozio samo sto ce ta zgrada na vracaru sa 7 spratova kostati vise tj stan ce kostati vise nego u zgradi na(u) mirijevu 5.
Ja nisam stekao utisak da to kažu. Ako je to, to je skroz u redu ali mora da postoji ograničenje i propis gde je u redu zidati 4, gde 8 a gde može i po 15 spratova. E tu se ja i oni ne slažemo. Po njima ispada ''ma samo nek se gradi, pa će se to posle samo iznivelisati'' i ''investitor ne bi gradio nešto što nije dobro za njegove buduće kupce''. Pa ne, neće se iznivelisati, postaće samo još gore. I da, ima jako puno investitora koji gledaju kako da prevare ne samo Grad i okolinu svog objekta, nego i same buduće kupce.

Drugi stav koji se pojavljivao i ovde i na temi o Autokomandi je da kao, ako se izgradi poslovni ili tržni gigant na AK, neko ko živi na Banjici i radi, primera radi, u poslovnoj zgradi na NBG, onda on više neće morati da ide do NBG nego će da kaže svojoj firmi ''e znate kako, ja dajem otkaz u vašoj NBG poslovnici i prebacujem se u Autokomanda poslovicu''. Ma da. Super bi bilo kad bi tako moglo, ali to tako ne funkcioniše.

I insistiranja da gradnja velikih tržnih centara ne generiše gužve, kao i da gradnja sedmospratnica u Vračarskim ulicama širine 6 metara ne pravi zagušenja... Da je tako ovo prvo, ne bi Višnjička ulica kojom prolazim jednom nedeljno, danas imala više automobila nego pre 3 godine. Ne bi danas raskrsnica Milentija kod raskrsnice sa Pupinom uvek bila preplavljena automobilima. A što se tiče ovog drugog - imam nekoliko prijatelja po Vračaru, i u slučaju ovog jednog što živi u Braničevskoj od 2016, bukvalno gledam, iz godine u godinu, kako ulica postaje sve gora i gora. Jer u njoj i oko nje se seju zgradurine (naravno, što bliže uz kolovoz, a često i sa spratovima iznad trotoara, da bude prava mala Budvica) koje često em nemaju dovoljno parking mesta, em prave kanjončinu od ulice, em generišu više pešaka i aktivnosti nego što ih je bilo, odnosno bi bilo da su ograničene do 3 sprata.

Mislim da je jako malo ljudi na ovom forumu koji ne žele da se grad gradi. Bar među trajnim članovima. Svi želimo da se gradi i da se razvija. Ali da se uz kvanitet gleda i kvalitet. A ovo sad, ovo je neka nova škola misli po kojoj je bitno ''samo da se gradi''. Pa dobro evo im, samo neka se gradi. Pa kad sutra jedva izađu iz svog stana i hodnika koji su pravljeni mimo propisa tako da ni Kejt Mos ne može da funkcioniše u njima, i kad odmah ispred udare u nagomilane automobile ili zbog nepostojećeg trotoara izlete pred hladnjak đubretarskog kamiona, e onda će da se češu po glavi i pitaju šta se desilo i kako smo došli dotle. Al ne. Bitno je da izgleda kul na filmu i ''samo nek se gradi''.
 
Zato je bitno da grad donosi odluke i propise kojim ce se omoguciti gradnja visespratnica sa mogucnoscu prosirenja infrastrukture i da se ti propisi postuju ali posto zivimo u Srbiji gde su propisi i postovanje istih misaona imenica onda dobijamo zagusenja postojece infrastrukture.

Ne slazem se sa stavom samo nek se gradi sta god da je, mora postojati neki plan ali je cinjenica da svaki veci grad pati od guzvi i nemoguce ih je skroz izbegnuti.
 
Гужве су нормална појава. Али овде имамо проблем да нема места за паркинге и тротоаре, него се паркира по тротоару. Бициклизам по Врачару је тек мисаона именица. Прошетајте улицама трасом аутобуса 25 и 26, поготову на делу од Јужног Булевара до Устаничке. Оно је хорор за пешаке. И онда треба неко да нпр. гура колица са дететом туда.
 
Tačno je da je gužve nemoguće izbeći, ali meni se čini kao da se ovde radi tako da se rapidnom brzinom povećavaju i stvaraju nova mesta sa "čepovima".
 
Naravno, gužve u gradu koji raste su nešto poput starenja čoveka koji živi. Neminovno je. Ali kao što se trudimo da to starenje bude što sporije i bezbelnije, tako je isto logično i razumno raditi na tome da dok grad raste i gužve postaju neminovnost, da ih bar bude što manje.

Drugo, svakako da ima gužvi u velikim gradovima i svakako da i one, na neki način, čine ''šmek'' i atmosferu velikog grada. Ali jedno je kada imaš grad u kome su gužve na najprometnijim pravcima i oko najaktivnijih sadržaja... a drugo je kad se dođe dotle da npr u jednoj Braničevskoj ili Sazonovoj ulici izađeš iz zgrade i već si usred sajma automobila. Pod time mislim i na saobraćaj u pokretu, ne samo na parkirane automobile. Uostalom ej bre, pa počeću da snimam svoje trase van prevoza u toku dana, baš da vidim i izmerim koliko procenata sam primoran da hodam po kolovozima ulica zato što su trotoari neprohodni.

Pre svega 10ak godina svi Beograđani su znali - gužve su uvek najgore na lokacijama kao što su: Autokomanda, Zeleni Venac, Trošarina, Kumodraška, Dušanovačka pošta, itd itd... Sada bre gde god da odeš eto gužvetine ili sajma automobila. A zašto? Pa zato što tovare kvadrate, sadržaje i aktivnosti gde stignu, i gde im mesto nije. A propisi postoje kao i sva druga mrtva slova na papiru u Srbiji - da se kaže da postoje.


I onda dođu ljudi i kažu mi ''ma nijeee breee, investitori rade dobro, investitori misle na svoje kupce bar...'' A lično nam pričao čovek asistent na faksu koji se bavi projektovanjem i upravljanjem parkirališta, kako su em propisi besmisleni (nedovoljni), i kako još na sve to prilikom obilaska inspekcije zgrada ima npr 30 parking mesta, a već sutradan broj parking mesta se smanjuje na 15. :kafa: Da ih uzme čovek za ručicu i da pređemo zajedno 20 km po gradu i obiđemo 300 zgrada sa 150 garaža i 100 ulica, oni bi opet tvrdili kako ništa tu nije do investitora i kako je sve to normalno a savršeno funkcionalno.
 
Slazem se. Znam kako je na vracaru i sebi sam rekao da tamo ne bih mogao da zivim. Benderu i sam si video, a i ja samo sto nisam video obrisane postove, kako ljudi jednostavno ne zele da kupe parking mesto iako je povoljno, vec zele da se parkiraju na trotoaru. Isto kao sto ne zele da im stan bude veci da ne bi placali razliku vec je bolje da bude 3% manji i nikom nista. I za to su krivi ne samo investitori vec pojedinci i grad koji ne donosi dobre odluke i propise. Mora postojati neka normirana cena za parking mesto u odnosu na lokaciju i kvadraturu stana pa kad se kupuje stan da bude obaveza bar jedno parking mesto, a ne da dajes 60000e za stan, a parking mesto kosta 20000e. I jos garaza i parkinga je potrebno.
 
@Бендер

Да Београд није развијан у ширину ти не би ни путовао са Коњарника на крај Новог Београда јер Коњарник не би постојао нити би се Нови Београд толико развио удаљено од центра. При чему су неки блокови на Новом Београду још и супер планирани са аспекта густине насељености.

Рећи да твоји неистомишљеници тврде да ће све бити супер ако се инвеститорима допусти да граде како год они хоће је класична замена теза којом си толико склон на овом форуму. Концепт по коме је Београд развијан након Другог светског рата је инспирисан развојем у Америци где грађани живе у насељима / предграђима / спаваоницама далеко од центра / посла и онда у исто време сви путују на посао ван датих насеља. При чему наравно само центар има икакав ноћни живот и сличне садржаје јер клубовима, кафићима, кафанама и сл. није место у насељима где људи живе.

sprawl-john-k-flickr-500.jpg

Chang%27an_avenue_in_Beijing.jpg


Сва гужва која је неизбежно настајала када се милион и по људи стушти у исто време кроз град се решавала повећавањем паркинг места, ширењем улица, сечом дрвећа и сужавањем тротоара, улагањем у нове мостове, аутопутеве кроз град итд. итд. и ништа од тога није успешно решило ни олакшало проблем. Jер сада недвосмислено знамо да не може решити ни олакшати проблем као што није ни у Америци, наставак такве политике ће само још више девастирати Београд, повећати загађење и претворити га у америчку дистопију од града

tom-barrett-405369-unsplash-1.jpg


Улагања у путну инфраструктуру могу да буду од помоћи само ако нпр. елиминишу уска грла али и тај ефекат је привремен и обична закрпа. На пример, може да се изгради подземни тунел који би повезао Блок 45 и Чукарицу и то би смањило гужву на мосту на Ади али је то закрпа за проблем што се уопште градио Блок 45 и по Чукарици уместо да су грађене високе зграде на Савском венцу. Јавни превоз много боље функционише на малом простору него када градски аутобус мора да путује сат и по са краја града на други крај. Такође, не мора да прође кроз сваку малу улицу да би био функционалан; нико кога знам није на Врачару одсечен од јавног превоза зато што му аутобус не стаје баш испред зграде него пролази кроз оближњу већу улицу или Булевар.
 
Vrh