Šta je novo?

Ко им ово дозволи? (nelegalna, divlja gradnja)

Џабе одговарајућа густина ако на њу немамом одговарајућу инфраструктуру. Фале паркинзи, фале саобраћајне траке, нема места по вртићима, гужве су у јавном превозу, гужве су на улицама, нема нормалног тротоара у већем делу града. Улична матрица Врачара око Јужног булевара је буквално остала као у добо док је текао Чубурски поток и док су ту била сеоска имања.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857419#p857419:1qjpi6vq je napisao(la):
Dart » Суб Јун 12, 2021 5:44 pm[/url]":1qjpi6vq]
Пантограф":1qjpi6vq je napisao(la):
Pa, sasvim naprotiv. Gradovi do oko 700-800.000 stanovnika su znatno održiviji (jeftiniji) nego veći, za koje počinje da važi druga matematika. A time i pravila gradnje.

Npr. da Prag nema potrebnu gustinu gradskog tkiva, nego umesto toga pojas prizemljuša oko centra kao Beograd, ne bi imao ni 500.000 putnika dnevno po metro liniji, što je najbolji rezultat na svetu u gradu te veličine. A to je onda veeeeelika razlika - u uštedi vremena, kvalitetu života... novcu. I u realnom BDP-u. Itd.

(Manji gradovi, naravno, ne moraju da grade metro, i tu je 'ušteda' od više milijardi u startu - to u vezi sa prvim pasusom.)

Slično i za transport vode, otpadaka... Dosta je jednostavno.

Pa upravo taj Prag ima manju gustinu stanovništva od Beograda. To je još jedan dokaz koliko je to nebitan podatak...
Beograd je realno pretrpan i to je jasno svakome ko je bar jednom prošao u vreme špica kroz grad. Dodatno dodavanje kvadrata sigurno neće popraviti naš kvalitet života, već baš suprotno.
Jedina realna mogućnost za širenje je u širinu jer se tako manje opterećenje postojeća infrastruktura...

Како се ширењем у ширину мање оптерећује постојећа инфраструктура? Да је Београд, примера ради, остао на једној обали и растао у висину не би било колапса на мостовима

Раст у ширину је апсолутно најгоре урбанистичко решење јер онемогућава људима да стижу са тачке А до тачке Б пешке или бициклом већ морају да се ослањају искључиво на јавни превоз или аутомобиле
 
Rastom u širu raste i infrastruktura, dok u visinu ostaje ista i dodatno se opterećuje.
 
Resenje nije ni rast u visinu ni u sirinu, oba imaju ozbiljne mane.
Jedino pravo resenje je pravljenje vise centara od po par stotina hiljada stanovnika koji ce biti maltene nezavisni gradovi sa svime sto je potrebno, i njihovo udruzivanje u grad Beograd.

Npr kao sto je NBGD, tako nesto da se napravi na Karaburmi, B. Brdu, Jerkovicu i Borci. To bi bilo idealno.
Znaci trzni centri, poslovne zgrade, parkinzi, i stambene zgrade koje gravitiraju.

BGD fakticki danas ima 2 centra, S. Grad i NBGD sto je nedovoljno za ovoliko stanovnika.
 
У плану је и било да "центри" буде садашњи центар, НБГ, Земун и Крњача/Борча што би и било у реду
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857550#p857550:434zcm7e je napisao(la):
chiko » 13 Jun 2021 12:29[/url]":434zcm7e]Resenje nije ni rast u visinu ni u sirinu, oba imaju ozbiljne mane.
Jedino pravo resenje je pravljenje vise centara od po par stotina hiljada stanovnika koji ce biti maltene nezavisni gradovi sa svime sto je potrebno, i njihovo udruzivanje u grad Beograd.
Od toga nema ništa, zato što će i dalje ljudi iz starog dela grada ići na NBG na posao. Takođe, iako se budu izgradili lokalni tržni centri, ljudi će opet, jedan broj njih, ići u postojeće tržne centre koji su na "ceni".
 
Зато треба правити пословне комолексе широм града, и на потезу Мостар-Аутокоманда, и дуж Зрењанинца, и у Вилиним водама, а не само стамбене квадрате.
 
Sve je to lepo, ali neće postojeće firme na NBG da menjaju lokacije, tako da to što izgrađeno, izgrađeno je i gužve zarad putovanja NBG - stari Beograd, će duži vremenski period biti aktuelne. Jedino što može da se uradi je da se predloženom izgradnjom umanji rast poslovnog prostora na NBG.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857562#p857562:do6l95ul je napisao(la):
solecar » Ned Jun 13, 2021 1:16 pm[/url]":do6l95ul]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857550#p857550:do6l95ul je napisao(la):
chiko » 13 Jun 2021 12:29[/url]":do6l95ul]Resenje nije ni rast u visinu ni u sirinu, oba imaju ozbiljne mane.
Jedino pravo resenje je pravljenje vise centara od po par stotina hiljada stanovnika koji ce biti maltene nezavisni gradovi sa svime sto je potrebno, i njihovo udruzivanje u grad Beograd.
Od toga nema ništa, zato što će i dalje ljudi iz starog dela grada ići na NBG na posao. Takođe, iako se budu izgradili lokalni tržni centri, ljudi će opet, jedan broj njih, ići u postojeće tržne centre koji su na "ceni".
Lepo kazes, jedan broj njih, tj manjina, i na osnovu toga zakljucujes da nece pomoci ???

Ja pricam o vecini, tj normalnim razumnim ljudima, a ako mislis da ce to resiti probleme 100%, nece.
U realnosti nema binarne logike 0 ili 1.
Ali da ce pomoci, hoce prilicno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857624#p857624:y67vstls je napisao(la):
solecar » Ned Jun 13, 2021 7:24 pm[/url]":y67vstls]Sve je to lepo, ali neće postojeće firme na NBG da menjaju lokacije, tako da to što izgrađeno, izgrađeno je i gužve zarad putovanja NBG - stari Beograd, će duži vremenski period biti aktuelne. Jedino što može da se uradi je da se predloženom izgradnjom umanji rast poslovnog prostora na NBG.
NBGD je postao popularan za office prostore iskljucivo zbog svoje infrastrukture.
Ako se napravi odgovarajuca infrastruktura u drugim delovima grada, pre svega mislim na siroke bulevare i parkinge, ne vidim zasto investitori ne bi poceli polako da beze iz onog ludila u koje se polako pretvara NBGD.
 
Kako da napravew široke bulevare oko Beograđanke (koja nema ni garažu) ili negde na Vračaru?
 
Ja ne mogu da zamislim rušenje Vračara i dobrog dela Voždovca i Zvezdare zarad izgradnje mreže infrastrukture kakva je na NBG.
 
Има добрих локација за пословне просторе и на другим местима, дуж аутопута кроз до Плавог моста, дуж Зрењанинског пута, у Вилиним водама и у луци, дуж десне стране Вишњичке. То углавном и јесу делови града одакле се слива море аутомобила ка Новом Београду.
Наравно неће се преселити фирме са НБГ, али да се смањи пораст тих кретања.
 
Niko nije mislio na prostor oko Beogradjanke ili Vracar, lepo napisah periferija.
Npr Marinkova Bara, idealno.
Ada Huja, plus neke Ciganske rupe u blizini.
Oko Borce i Koteza ima prostora koliko volis.
Jos da nadjemo nesto na B. Brdu/Rakovica, pa da se zaokruzi prsten...

I naravno to ne moraju biti centri velicine i tipa NBGD, ali da imaju sve sto treba za zivot, da budu centri okupljanja, gde ljudi mogu da rade, zabavljuju se, kupuju...
Da vise nikad ne pomisle da idu na NBGD ili u centar :)
 
У Раковици може у бившем ИМРу, а за Чукарицу, па ето тај фамозни Макиш или Жарково и Беле воде, тј. Рупчине.
 
Dokle god je Kalemegdana, ljudi će želeti da idu tamo. Isto važi i za Lido, Avalu, Adu Ciganliju, Košutnjak, Zvezdarsku šumu...

Što se tiče Borče, Koteža i ostalih naselja sa te strane Dunava, oni bi radije da dobiju krštenu kanalizaciju, kada već spominjemo ono što je potrebno za život.

A što se tiče Makiša :roll: . Ko da ne postoji ni jedan drugi kraj na kojem može da se gradi, nego baš tu mora.
 
Ок, има и бољих локација у општини Чукарица :D Слажем се да левој обали Београда фали и нека основна инфраструктура, али што да се не развије пословни центар и ту, и трговачка улица по узору на Пожешку дуж Зрењанинца?
 
Prvo da se razvije kanalizaciona mreža, pa onda da razmišljamo o ostalom.
 
Свакако. Али ипак треба и планирати у напред.
 
Izgradi se kanalizaciona mreža sa ostavljenim priključcima za nove objekte.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857265#p857265:2ndfniij je napisao(la):
Пантограф » 11 Јун 2021 11:31 pm[/url]":2ndfniij]Da, pa npr. Pariz ima dvostruko veću gustinu od Njujorka... A gradski urbanista Barselone je u Beogradu otvoreno rekao da bi njegov grad sa našom gustinom bankrotirao. To je bilo pre desetak godina.

Београд је неизграђен град. Београд и даље нема изграђен најтрожи центар града, доњи Дорћол рецимо. Има први прстен предратне периферије који је неизграђен и неискориђштен а онда је прескочио тај појас и градио се по кокошијим брдима, Миријевима, Бежанијама ... и постао економска катастрофа.

Изградиш мас насеља по брдима и онда мораш да им обезбедиш прескуп јавни превоз и радијално оптеретиш саобраћајну мрежу до бесмисла.

Обичан народ то не капира, ни форумска јавност то не капира, колико је тако нескладно до пола изграђен град економски неодржив и срља у економску пропаст. Зато ми је сулуд тај јак и бучан антиграђевински лоби на овом форуму који се буни на сваку могућу градњу у де факто неизграђеном граду.... Ти људи очигледно не капирају основу економије . ....
 
Ок то стоји, али џабе сва новоградња по том неуређеном прстену Доњи Дорћол-Вилине воде - Стара Карабурма - Славујев венац - Вуков споменик - Врачар - Чубура - Лекино брдо - Душановац - Аутокоманда - Малешко брдо - БнВ - Старо сајмиште, ако нема развоја пре свега саобраћајне а онда и све остале инфраструктуре.
 
Meni se čini da određena forumska javnost ne kapira ovo što kaže Došljak. To obesmišljava sve što se radilo po obodima i što će se raditi u budućnosti. Jer koliko god ti imao uređena naselja iza centralnih delova grada, koji su izgrađeni na postojećoj infrastrukturi, oni će ekonomski, funkcionalno, životno (mislim na kvalitet života), urbaništičiki... da koče ostatak grada, jer neadekvatne ulice za gradski prevoz samo dodatno generišu veći broj vozila (čak i kod onih ljudi koji nemaju preku potrebu za time).
 
Vrh