A kad smo kod TK, koji lik je stavio u zgradu putničke stanice?!
TK mora da ima ozbiljnu fizičku i tehničku zaštitu objekta, redudantno el. napajanje (iz gradske mreže i sa KM), vanredno napajanje (UPS), kao i alternativno napajanje (agregat), protivpožarne sisteme, zaštitu od gromova, itd...
Objekat mora da bude seizmički bezbedan i otporan na poplave i jake vetrove.
Ako padne TK, pada cela pruga, jer mnoga službena mesta nisu posednuta.
Ovo govorim za sve APB pruge.
Daš 1.500.000.000 evra za prugu a nemaš još taj 1 milion da uradiš zgradu za TK kao čovek. Koga briga.
А зашто да се не стави у зграду путничке станице ако има простора у њој? Ако је већ стављена тамо, не значи да нема вишеструко напајање, пп заштиту и остало.
У случају пада ТК, поседају се службена места и ради се класика, од станице до станице.
За сво време рада ТК Београд Центар, то се није десило ниједном. Колико сам упознат, мислим да се није дешавало ни са осталим ТК центрима (Београд - Бар, ТК Ниш, ТК Срем) целе испадну из погона.
Сматрам, ако су већ уложене толике паре, да је сам пројекат могао бити много боље урађен, пре свега мислим на одређене колосечне капацитете и везе.
Hoće li naprdnjački mentoli više pustiti liniju do Subotice i vratiti saobraćaj na glavnu novosadsku stanicu? Nesposobni su bili da obave jedno renoviranje zgrade bez masakra nad putnicima, sada su nesposobni da mesecima završe istragu sopstvenog zločina. Ako je telekomanda oštećena prilikom obrušavanja, zar takav kvar 3 meseca ne može da se sanira?
Kada su bili teroristički napadi u Londonskom Metrou 2005. gde je bilo preko 50 mrtvih, redovan saobraćaj je uspostavljen posle manje od mesec dana na svim stanicama gde su eksplodirale bombe.
Проблем није да је оштећен ТК центар Нови Сад него сама станична зграда. Све и да се пусти пруга, куда ће путници и возови у Новом Саду. Све то мора да сачека анализу стања станичне зграде.
Слажем се да то све споро иде и да је то већ требало бити урађено!
Још да додам, рок за анализу је четири месеца. Шта ако нађу да нешто није у реду и да је потребна санација? Онда ћемо чекати пројекат санације, избор извочађа радова и саме радове. А и то ће потрајати.
Надајмо се да није све тако озбиљно.
Сматрам да су, превентивно, кров требали подупрети са неким стубовима и скелом да се не би срушио. Иако многи кажу да неће, превентива није на одмет.
Пред Нову годину су службе Србијавоза и Србија Карга хитно исељене из зграде. Остале су само службе Инфраструктуре и обезбеђење.