Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Па то и јесу кола од Талга. за њих су у Бресту направили специјални колосег где се атуоматски ширина смањивала/повећавала тако да оних 2ч у хладним вагонима није било. Само царниска процедура и у Пољску.



Колеге су већ поставиле видео. Талго вагони имају могућност брзе регулације ширине како европске, тако и Руске и Шанске ширине.
Mislio sam na ovaj.
Btw. Talgo prolazi "jamu" skoro bez
zadržavanja na njoj.
 
@Dusko

Menjalo se na njima. Na 1435mm su imali Siemensova postolja za 200 km/h, a na 1520mm imaju TVZ postolja za 160 km/h. Vagoni urađeni u saradnji Siemens i TVZ, oko 200 komada. Sećam se putovanja tim vagonom dok je išao iz Moskve preko Belorusije i Poljske za Beograd 2015. godine. Toliko im je dobra šumoizolacija da su mi mađarski carinici lemali na vrata kupea par minuta, a ja spavao kao top. Zamalo nisam imao problem zbog toga.
 
Мени се чини да би технички могло да се преради, ипак Штадлер има варијанте и за наш напон.

Потпуно без увида у техничку документацију, мени се чини да је погонска група увек иста, а да се претварачки део разликује. Тако говори логика и прагматизам савремених компанија који развијају модулне производе.
Ja pretpostavljam da je i pretvarački deo isti, već da samo menjaju transformator. Imaš verziju za 25 kV, za 15 kV, a za višesistemski koristiš 25 kV trafo sa dodatnim izvodom na 15 kV.
Svakako koriste pretvarače sa jednosmernim međukolom. Za DC napajanje ide direktno sa pantografa na međukolo.
Motori su od proizvođača TSA i nominalni napon im je 400 V, znači verovatno ima i neki čoper spuštač/podizač u međukolu.
Zapravo čoper u međukolu bi pomogao i kod naizmeničnog napajanja da omogući maksimalnu snagu i pri niskim naponima...
 
Nisam znao da je i RZD nabavio Talgo,nesto mi to promaklo.
Воз Стриж је састављен из Талго вагона. Он је крусирао за Ницу, Милано и Берлин

А варијанта без Талга је било да ти у Белорусији узму папире, одгурају ти вагон са све тобом унутра у радионицу, тамо подигну вагон, промене колица, спушта, опет у станицу, врате ти папире, и даље у Пољску.

Ма да ли је могуће да су вучни мотори на савременим ЕМВ за једносмерну струју?
 
Poslednja izmena:
Ovo već više nije slučajno.

1000048917.jpg
 
Србин је створен да се буни.
 
Ja pretpostavljam da je i pretvarački deo isti, već da samo menjaju transformator. Imaš verziju za 25 kV, za 15 kV, a za višesistemski koristiš 25 kV trafo sa dodatnim izvodom na 15 kV.
Svakako koriste pretvarače sa jednosmernim međukolom. Za DC napajanje ide direktno sa pantografa na međukolo.
Motori su od proizvođača TSA i nominalni napon im je 400 V, znači verovatno ima i neki čoper spuštač/podizač u međukolu.
Zapravo čoper u međukolu bi pomogao i kod naizmeničnog napajanja da omogući maksimalnu snagu i pri niskim naponima...
Kod DB Kiss-a bilo bi potrebno zameniti ceo transformator, sve izolatore, sve kablove, filtere i ulazni deo pretvarača. Maksimalni napon na 15 kV 16,2/3 Hz je 18 kV, a na 25 kV 50 Hz, minimalni napon je oko 18-20 kV. Takođe je potreban novi softver.
Glavno pitanje je cena. Ti Kissi imaju 14 godina i pitanje kompatibilnosti stare opreme i nove modularne elektronike.
 
Meni deluje da je to povezano sa trenutnom situacijom sa STUP-om.
Verovatno ilegalni taksisti ili već neka treća strana pokušava da omete železnički saobraćaj koji je praktično ostao jedina veza Javnim prevozom u tom delu Banata.
Kao što su radili kada je ponovo uveden saobraćaj na Kruševačkoj trasi. Svaki dan kamenovanje voza, a bus bio 1000 dinara, Trstenik - Čačak, tako nešto :D
 
Јел може неко да каже шта се дешава са пољским Штадлерима? Због чега редовно касне? При доласку у Инђију ту је већ 3-4 мин, до Београда скупи 7-8 редовно сваки дан. Док је у повратку ситуација боља, обично буде 1-2 минута.
 
Da li svi stigli? Bilo je priče do nove godine da su trebali doći.
 
Јел може неко да каже шта се дешава са пољским Штадлерима? Због чега редовно касне? При доласку у Инђију ту је већ 3-4 мин, до Београда скупи 7-8 редовно сваки дан. Док је у повратку ситуација боља, обично буде 1-2 минута.
Кажу МВ да имају слабије моторе и лошије убрзање. И при кретању се чује како проклизавају.
 
Кажу МВ да имају слабије моторе и лошије убрзање. И при кретању се чује како проклизавају.

Да ли по спецификацији имају исте моторе? Колико знам, нови Флиртови су нешто дужи од старијег. Можда то доприноси повећању тежине и слабијем убрзању. Мада, повећање осовинског оптерећења у том случају би требало да побољша пријањање и смањи могућност проклизавања.
 
Имам спецификацију за прву серију. За новију немам.
Технички-подаци.jpg
 
Za mesec dana primene novog Reda vožnje, popodnevni voz Zaječar - Niš je saobraćao samo 7 puta.
Dve remontovane garniture iz Želvoza već 2 meseca su van pogona, obe plaćene po 500,000 € leže rastavljene u radionici, jer su u garanciji.
Što je najgore ovi iz Želvoza nemaju radnike pa se pojave jednom u 2 nedelje, nešto čeprkaju i vrate se u Smederevo..
Ljudi iz Bjelovara su bili tu 24/7 za vreme garancije, a ovima je ispod časti da se spuste do Zaječara.

Pokazni modifikovani 711 gecrknuo u Želvozu ubrzo nakon odlaska Generalnog, ko zna kada će ga osposobiti za probnu vožnu i tek kako će izgledati eksploatacija mogu misliti..
Kargo je tek naje*******o sa Želvozom, sve 661 koje su im na opravkama stoje već dosta dugo, a da nisu ni započete, mada možda je i bolje, jer ovi dunsteri iz Smedereva nemaju veze sa životom, bolje i da ništa ne diraju. 👎
 
Vrh