Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Malo vozova iz Ciriha, prodje mi Stadler ispred nosa ne stigoh da ga slikam, bice mozda i neki snimak
 

Prilozi

  • IMG_7443.jpeg
    IMG_7443.jpeg
    218,8 KB · Pregleda: 218
  • IMG_7440.jpeg
    IMG_7440.jpeg
    207 KB · Pregleda: 175
  • IMG_7433.jpeg
    IMG_7433.jpeg
    203,7 KB · Pregleda: 158
  • IMG_7436.jpeg
    IMG_7436.jpeg
    276,7 KB · Pregleda: 143
  • IMG_7418.jpeg
    IMG_7418.jpeg
    214,8 KB · Pregleda: 150
Ова АС Југ, је ћиме повезана са градом? Аутопутем?
 
Malo vozova iz Ciriha, prodje mi Stadler ispred nosa ne stigoh da ga slikam, bice mozda i neki snimak
Fun fact ... na prvoj slici je Bombardier FV-Dosto koji je vec neko vreme jako kontraverzan. U narodu inace poznat kao smrdljivi voz. Toaleti su opremljeni sistemom za separaciju i preradu fekalija koji nije funkcionisao te je voz i svaka stanica na kojoj je stajao smrdela kao septička jama. Pogotovo je kritično u podzemnim stanicama koje nisu dovoljno provetrene gde je gotovo nepodnošljivo čekati voz na peronu.

Sem toga je i sistem za naginjanje voza u krivini pri velikim brzinama bio feleričan te se gornji sprat stravično tresao. Skandal je trajo neko vreme i mislim da SBB nedavno dobio odštetu na konto ovih propusta.

Evo jednog članka na tu temu pa koga zanima može da ubaci u Google Translate:
https://www.blick.ch/wirtschaft/sbb-kriegen-bakterien-im-wc-nicht-in-den-griff-der-fv-dosto-stinkt-noch-monatelang-nach-faekalien-id17934283.html
 
Bratstvo kao radi / min kaput
Zelvoz kao radi / fvk kaput
Gosa kao radi / rsv ćuprija kaput
 
Sa svih svojih 8 radnika koji godišnje prime max 5 plate i ogromnim dugovanjima ka podizvođačima za koje nemaju finansijske garancije. Ostala im je samo ona velika hala, ostalo rasprodali.

Nije na meni da određujem kraj, ali blizu su.

Bratstvo jedino radi OK zbog Tatravagonke, Šinvoz je dosta radio na mlađem kadru, ali država se okrenula protiv njih, da bi gurala neke svoje takmace. (Ne bih zalazio u detalje.)
 
Sa svih svojih 8 radnika koji godišnje prime max 5 plate i ogromnim dugovanjima ka podizvođačima za koje nemaju finansijske garancije. Ostala im je samo ona velika hala, ostalo rasprodali.

Nije na meni da određujem kraj, ali blizu su.
Polako staju na noge. Nije to nešto sad fantastično ali rade. Imaju ugovor sa SV oko pregleda većeg obima kod lokomotiva kao što su P6 i P12. Takođe rade i teže popravke,održavaju lokomotive većini privatnika i toeto.
Videćemo dokle će izdržati.
 
Slovenačke železnice organizuju navijački voz iz Ljubljane, za meč Srbija - Slovenija, nekom našem iz Slovenije bi možda bilo interesantno.

👇

⚽️ Z direktnim vlakom Slovenskih železnic v München, na tekmo med 🇸🇮 in 🇷🇸.

🚊 Slovenske železnice organizirajo posebni navijaški vlak, ki bo 20. junija 2024 vozil neposredno od Ljubljane do Münchna in nazaj, za ogled nogometne tekme med Slovenijo in Srbijo na prvenstvu UEFA Euro 2024. 😊

🚉 Vstop na vlak bo mogoč tudi na postajah Kranj, Lesce Bled in Jesenice. Za okrepčilo na poti bo na tem vlaku tudi restavracijski vagon. ✅

🎫 Na voljo so samo povratne vozovnice 2. razreda, katerih cena je enotna in znaša 89 EUR (vključena tudi obvezna rezervacija sedeža).

🪑Na razpolago je 288 vozovnic, prodaja poteka od 24. 5. 2024 do 19. 6. 2024 oz. do razprodaje.

❗️Ostale vozovnice za prevoz z navedenim vlakom ne veljajo.

ℹ️ Vse podobnosti, informacije ter prodajna mesta vozovnic lahko najdete na https://potniski.sz.si/novice/2024/05/navijaski-vlak-slovenskih-zeleznic-do-munchna-20-6-2024/ ✅

#gremzvlakom #UefaEuro2024 #ZaSlovenijo

FB_IMG_1716573756652.jpg
 
Да ли неко зна каква је била ситуација са возовима из Новог Сада после подне и за Нови Сад јуче увече после Рамштајна? Да ли су ишли синхрони после подне?

Оно што знам је да су увели синхрон на полазак у 23:40 а концерт завршио у 23:20, што значи да није могло да се стигне. Значи планирање нула. Требали су увести полазак око 00:30 негде, то би било много паметније.
 
Do sada bi već trebalo da se radi na nacrtu reda vožnje za 2024/2025. godinu.
Da li postoje neke insajderske informacije za planirani red vožnje na relaciji Beograd - NOVI SAD - SUBOTICA?

Da li se zna da li će biti polazaka kategorije Regio, odnosno putničkih vozova, na celom prevoznom putu između Beograda i Subotice?
Drugim rečima, da li će postojati direktna veza Beograda sa manjim stanicama severno od Novog Sada (Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Mali Iđoš/Lovćenac, Žednik, Naumovićevo).

Pretpostavljam da će Regio Expres iz Beograda do Subotice stajati nakon NS samo u Vrbasu i Bačkoj Topoli.

Soko samo na BG - NBG - NS - SU.
 
Malo je to za REx. Između Beograda i Novog Sada REx staje na svim stanicama osim stanica Zemun, Zemun Polje i Petrovaradin.
Можда ће REx прескакати неке мање станице попут Степановићева или Наумовићева. Станице на деоници НС - Суботица су иначе јако удаљене једна од друге, поготову што је нова Ловћенац станица између старих Ловћенац и Мали Иђош.
 
Nemam kad da odgledam i doslusamceo snimak. Prolazim kroz tu stanicu cesto, pa mi nije nista novo. Da li si naveo da ispod stanice protice reka? TJ, da je stanica izgradjena iznad reke? I da dobar deo linija (na primer one na prikazanim porenime 41-44) kroz Cirih prozaze tunelima, ne povrinsi, da ne ometaju saobracaj?
 
Nemam kad da odgledam i doslusamceo snimak. Prolazim kroz tu stanicu cesto, pa mi nije nista novo. Da li si naveo da ispod stanice protice reka? TJ, da je stanica izgradjena iznad reke? I da dobar deo linija (na primer one na prikazanim porenime 41-44) kroz Cirih prozaze tunelima, ne povrinsi, da ne ometaju saobracaj?
hvala na info, navescu to u komentaru 😀 Stvarno su im vozovi tacni, bio sam 4 dana sve u minut ide neverovatno 👍🏻
 
Svakodnevno koristim vozove u Svajcarskoj. Ima i tu kasnjenja, ima i otkazivnja, deci se da pruga bude zatvorena, ali je sve manje vise organizovano i uskladjeno. Autobusi cekaju vozove (pomeraju polazak sa stanice, ako voz kasni), vozovi se medjusobno uskladjuju, ako dodje do kvara voza ili zatvaranje neke pruge, za pola sata ili sat vremena stizu autobusi. Lokalni prevoznici imaju obavezno autobuse u pripravnosti 7/24.
Kasnjenja vozova su uglavnom 3 do 7 minuta, cesto ih ima, uglavno u spicevima. Ne manjka im rezervnih garnitura, u spicevima voze tandeme, aplikacija prati sve vozove u realnom vremenu (kasnjenja, trenutnu lokaciju, izmene koloseka,...). Imaju nekoliko prevoznika, glavni je SSB-CFF-FFS. Koriste i soratne i garniture u jednom nivou,
Ne postoji medjugradski autobuski prevoz, pa su svi orijentisani na vozove, a autobusi su samo da dovoze i razvoze putnike izmedju stanica. Sve pruge koje sam ovde video su elektrificirane. Karta za voz vazi i u autobusu - ako kupis kartu iz Basela do Ciriha, ona vazi do bilo koje tacke u Cirihu, bilo da se preseda u autobus, tramvaj ili brod.

Zamislite da se kod nas ukinu svi autobusi od Novog Sada do Beograda i da postoje samo kratke lokalne linije:
Zeleznicka stanica Novi Sad - Zeleznicka stanicaSremski Karlovci
Zeleznicka stanica Sremski Karlovci - Zeleznicka stanicaBeška
Zeleznicka stanica Beška - Zeleznicka stanicaInđija
Zeleznicka stanica Inđija - Zeleznicka stanicaStara Pazova
Zeleznicka stanica Stara Pazova - Zeleznicka stanicaStara Pazova
Zeleznicka stanica Stara Pazova - Zeleznicka stanicaBatajnica
Zeleznicka stanica Batajnica - Zeleznicka stanicaNovi Beograd
Sve autobuske linije ili pocinju ili se zavrsavaju na zeleznickoj stanici, ili i pocinju i zavrsavaju se.
Ti autobusi bi cekali putnike z voza na pocetnoj stanici, razvozili ih, usput skupljaju putnike koji ce uci na voz na krajnjij stanici. A onda bi se okrenuli, te razvozili i skupljali putnike u suprotnom pravcu. Da bi bili pouzdani i stizali na vreme, autobusi cesto imaju svoju rezervisanu traku i daljinski upravljac za semafore (automatski se pali zeleno svetlo na semaforu za pravac iz kog dolazi autobus). Cak i semafori za radove na putu imaju tu opciju da vozac sam ukljuci sebi zeleno.
Niko ne bi menjao 7 autobusa od NS do NBGD.
 
Poslednja izmena:
Malo je to za REx.

Da slažem sa tim da je malo, ali reč je o tome da su jedino Vrbas i Bačka Topola gradovi sa nešto većim brojem stanovnika.
Sva ostala sela između NS i SU su slična, gusto ušorena naselja sa po nekoliko hiljada stanovnika. Tako da se onda tu postavlja pitanje koje selo t.j. stanicu izabrati da na njoj staje voz, a koje mesto oštetiti i preskočiti.


Можда ће REx прескакати неке мање станице попут Степановићева или Наумовићева. Станице на деоници НС - Суботица су иначе јако удаљене једна од друге, поготову што је нова Ловћенац станица између старих Ловћенац и Мали Иђош.

Stepanovićevo je recimo selo sa preko 2000 stanovnika, stanica je bukvalno u centru sela. Do najudaljenijih kuća od stanice ima oko 1 km. Lokalno stanovništvo je masovno koristilo voz. Mnogo više nego što bi se očekivalo prema broju stanovnika. Najviše ka NS, ali i dalje ka BG, Su i Vrbasu. I pre remonta železnica ka NS je bila konkurentna prigradskom autobusu GSP-a (voz nešto preko 20 min vožnje, gradski autobus blizu sat vremena) ali je tražnju ubijao mali broj polazaka i odsustvo pouzdanosti sa velikim kašnjenjima i otkazivanjima polazaka. Vozom se putovalo skoro svakodnevno na posao, u srednju školu, fakultet, kupovinu, izlazak u grad,...
Govorim iz ličnog iskustva, često sam putovao ovom prugom između BG , NS i SU.
Putnički voz Beograd - Subotica je uvek imao putnika iako je vožnja trajala skoro 5 sati.

Bila bi velika šteta da Regio ili Regio Ekspres iz BG ka Subotici ne staje na stanicama kao što je Stepanovićevo ili susedni Kisač i Zmajevo.

Ustvari pored prethodna 3 velika sela, Vrbasa i B. Topole, jedino su tu još Lovćenac-Mali Iđoš i Žednik sa potencijalom na 100 km pruge između NS i SU.
Tako da mislim i da bi na tim stanicama trebalo da staje Regio Ekspres Bg-Su.
 
Poslednja izmena:
Vrh