Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Juce je Vesic potvrdio madjarsku policiju na prokopu na Euronews. Rekao je da je postignut dogovor sa HU vladom.
Glupost na nivou njegovog lika i dela, pa nije železnička stanica aerodrom. Koliko bi onda ranije putnici morali da stignu na Prokop, koji je saobraćajno povezan gore nego novosadska i niška glavna stanica? Nadam se da se i oko ovoga izlupetao, kao i 99% svega što izgovori.
Просечна брзина возова у Европи. Не знам из које године је овај податак. Баш смо лоши.
Pogledajte prilog 199740
Već sam video ovu mapu dosta vremena pre otvaranja pruge BG-NS, sada računajuči i tih 75 kilometara verovatno stojimo nešto bolje. Ako ništa drugo, baš da ne budemo za dva promila ispod BiH.
 
Glupost na nivou njegovog lika i dela, pa nije železnička stanica aerodrom. Koliko bi onda ranije putnici morali da stignu na Prokop, koji je saobraćajno povezan gore nego novosadska i niška glavna stanica? Nadam se da se i oko ovoga izlupetao, kao i 99% svega što izgovori.

Već sam video ovu mapu dosta vremena pre otvaranja pruge BG-NS, sada računajuči i tih 75 kilometara verovatno stojimo nešto bolje. Ako ništa drugo, baš da ne budemo za dva promila ispod BiH.
То ти је кад изградиш 80 километара брзе пруге а осталих 99% пруге су у распаду, притом су за 10 година власти успели и да размонтирају 400 километара пруга у Војводини које су ту од 19. века... Ти више немаш ни воз за Крагујевац или Чачак. Шта тек онда да очекују разна села која су деценијама зависила од возова за везу ка свету? Не знам да ли смо бољи, али по мени сада је просек још гори. 80 километара пруге који су подигнути са 100-120 km/h на 160-200 km/h док је на стотине километара брзина ограничена на испод 50 km/h јер се не одржавају редовно. Притом добар део мреже који је био активан пре 10 година сада се не користи. Већина тих пруга је била активна до пре 15-20 година, а то што су биле запуштене није разлог да се укину, посебно због значаја за та села која повезују.

Притом они не само да их укидају, већ бришу целе те коридоре и продају земљиште, што је тек погубно дугорочно. Бивша Југословенска железница је катастрофа, што ме не чуди. Железница је запостављена још од ко зна када. Једина предност је што су карте багатела (у поређењу са аутобуским превозом), али се зато возиш док не полудиш. Једина срећа Београд-Нови Сад и Ужице-Пожега (100 km/h), а Италијанима џаба брз воз када за Венеција-Рим Frecciarossom треба 100 суманутих евра у једном правцу, а ни ови региони (који са свим селима иду у просеку онда 60-70 km/h) нису баш јефтини.

Уколико сте дуже у Италији само Flixbus или Итабус и да се јуре јефтиније карте, у односу на регионалне возове нема неке временске разлике. Мора много више новца да се улаже у железнице јер оне су будућност. Потенцијал за путнички превоз је огроман, као и за теретни транспорт. Волео бих код нас то поготово само да се угасе аутобуски превозници који вожње у кантама наплаћују као да те вози непоменик у својој шкоди.
 
Poslednja izmena:
Glupost na nivou njegovog lika i dela, pa nije železnička stanica aerodrom. Koliko bi onda ranije putnici morali da stignu na Prokop, koji je saobraćajno povezan gore nego novosadska i niška glavna stanica? Nadam se da se i oko ovoga izlupetao, kao i 99% svega što izgovori.
Izvini, ove tvrdnje sam čuo više puta po forumu, i nije mi jasno po kom kriterijumu su autobuska i železnička stanica loše povezane sa ostakom grada? Što se tiče prigradskih i međugradskih linija sve kreću odatle. Gradskim linijama možeš da odeš do svakog dela grade, izuzev Klise i Petrovaradina - ali možeš prigradskim ili međugradskim. Od gradskih koje prolaze (polaze odatle) imaš linije: 4 koja ide na oko 15 minuta, 7a/B ona ide na 12 minuta radnim danima, 11a/b ona ide u proseku na ako 18 minuta, 14 koja ide na 30 minuta, 15 i 16 ali ne idu samo u terminima kada su početci/završetci smena u industrijskim zonama, linija 17 na 35 minuta, linijama 19 i 20 ne znam kakvi su termini iz razloga što ne idu često i jer su kao i 15, 16, 17 ,,specijalne" linije- 19 ide do RTV i bolnice na Mišeluku, a 20 do lesnine. A što se tiče infrastrukture izlazi na glavni bulevar u gradu, kao i ulicu bul. Jaše Tomića koja je takođe frekventivna. Nije baš u centru ali se gradskim prevoz može doći za oko 10 minuta i manje van rush time i za oko 15 minuta u njemu.
 
Izvini, ove tvrdnje sam čuo više puta po forumu, i nije mi jasno po kom kriterijumu su autobuska i železnička stanica loše povezane sa ostakom grada? Što se tiče prigradskih i međugradskih linija sve kreću odatle. Gradskim linijama možeš da odeš do svakog dela grade, izuzev Klise i Petrovaradina - ali možeš prigradskim ili međugradskim. Od gradskih koje prolaze (polaze odatle) imaš linije: 4 koja ide na oko 15 minuta, 7a/B ona ide na 12 minuta radnim danima, 11a/b ona ide u proseku na ako 18 minuta, 14 koja ide na 30 minuta, 15 i 16 ali ne idu samo u terminima kada su početci/završetci smena u industrijskim zonama, linija 17 na 35 minuta, linijama 19 i 20 ne znam kakvi su termini iz razloga što ne idu često i jer su kao i 15, 16, 17 ,,specijalne" linije- 19 ide do RTV i bolnice na Mišeluku, a 20 do lesnine. A što se tiče infrastrukture izlazi na glavni bulevar u gradu, kao i ulicu bul. Jaše Tomića koja je takođe frekventivna. Nije baš u centru ali se gradskim prevoz može doći za oko 10 minuta i manje van rush time i za oko 15 minuta u njemu.
Govorio sam o glavnoj železničkoj stanici Prokop u Beogradu, pošto se priča da će na njoj biti granična kontrola za međunarodne vozove Beograd-Budimpešta, što bi bio do sada neprevaziđeni idotizam čak i za ovaj režim mentalno zaostalih.
Nisam govorio o novosadskoj glavnoj stanici, putovao sam do nje nebrojeno puta i fakat je da je mnogo bolje povezana gradskim prevozom sa centrom nego Prokop, iako Novom Sadu generalno fali tramvaj kao i metro Beogradu.
 
U Nišu čak postoji više opcija.

Kada stižem vozom u Krstu, uvek pogledam na aplikaciji da li ide neki autobus ka centru u razumnom roku, ako da siđem tu, ako ne idem do Glavne.

Čak mogu reći da je to bolje nego u Novom Sadu, koji takođe ima dobru povezanost sa centrom.
 
A koliko nam je pomoglo gasenje nekih pruga da podignemo prosek?
Na tim zapuštenim prugama koje su pogašene već godinama ili decenijama nije bilo nikakvog saobraćaja tako da one nisu ni ulazile u taj prosek, iako je zločin što su toliki kilometri počupani a da ni jedna stara lokalna pruga nije obnovljena. Ne moraju svi vozovi juriti 200 na sat, za lokalni saobraćaj je i 50-80 solidna brzina. Beočinu, Bečeju, Baču, Srbobranu, Temerinu, Adi, Kanjiži, Apatinu, Bačkoj Palanci, Beloj Crkvi, Sečnju, Plandištu, Kovinu, Kostolcu, Novom Kneževcu, itd, itd sigurno ne treba Soko, ali bi imali putnika da solidno popune DM 711, tim pre što su autobuske karte kriminalno poskupele u zadnje 3 godine skoro kod svih prevoznika u ovoj zemlji.
 

"Granični prelazi na pruzi Beograd-Budimpešta biće na stanicama"​

Govoreći o brzoj pruzi Beograd-Budimpešta, Vesić je rekao da će mađarski partneri do kraja sledeće godine završiti deonicu od 166 kilometara, posle čega će iz prestonice Srbije do glavnog grada Mađarske putovati za dva sata i 45 minuta.

"Ono što želim da vam kažem ekskluzivno, to je da smo mi sa našim mađarskim prijateljima, sa vladom iz Mađarske, dogovorili da granični prelazi na toj pruzi budu na stanicama, tako da će granični prelazi biti u Beogradu, Novom Sadu, Subotici i Budimpešti i kad ulazite u voz u Beogradu, idete do Budimpešte, tu će vas čekati mađarska carina i policija, kao što će srpska biti u Budimpešti i neće biti apsolutno nikakvog stajanja na granicama. Taj brzi voz nema nikakvog smisla ako on bude stajao na granicama i bude se vršio pregled kao u nekim drugim vozovima", otkrio je Vesić.

Umesto da graničnu kontrolu provedemo sedeći u vozu, stajaćemo sa rančevima i koferima u redu kao kreteni :love:
 
Ali to je isti princip kao na Eurostar liniji Pariz-London. Na Gare du Nord imate pasošku kontrolu.
 
Ali to je isti princip kao na Eurostar liniji Pariz-London. Na Gare du Nord imate pasošku kontrolu.
Suštinska razlika je u tome što putnik iz bilo kog zabačenog predgrađa Londona i Pariza do Sent Pankrasa i Gare du Nord stiže jako brzo metroom i može savršeno isplanirati ceo put, a za beograđanina je misaona imenica kako na vreme stići i od Trga Republike do Prokopa, jer nikad nije siguran hoće li mu putovanje do stanice trajati 40-60 minuta zbog mogućeg kolapsa u Kneza Miloša, protesta u Nemanjinoj ili lipsale trole, a ako treba stići npr. iz Borče, Dorćola, Karaburme, Mirijeva, Kaluđerice, Leštana, Medakovića, Petlovog Brda, Železnika, Miljakovca još gore, onda za svaki slučaj mora krenuti od kuće minimum 2 sata pre polaska voza. Sada, kada ne mora stajati u redu zbog pasoške i bezbednosne kontrole na stanici.
Ne dao bog da se Vesićeve ludorije obistine.
 
Dobro, to ne menja stvari jer mu se kolaps može desiti i bez granične kontrole na stanici, tako da svakako mora da računa na tu mogućnost.

Poenta je da je takvo rešenje nepraktično iz ugla putnika i mislim je glavni motiv taj da može da se reklamira i hvališe kraćim vremenom putovanja iako ono zapravo predstavlja veće cimanje za putnika ka Budimpešti i nekoliko polazaka manje za unutrašnje putnike.

Jedino što vidim kao potencijalnu prednost ove budalaštine je to što će vozna sredstva biti kraće angažovana, pa možda bude prostora za više polazaka. Mada, nisam siguran koliko tih pola sata-sat menja stvar. Svakako, to što je tako u Londonu ne znači ama baš ništa.
 
Suštinska razlika je u tome što putnik iz bilo kog zabačenog predgrađa Londona i Pariza do Sent Pankrasa i Gare du Nord stiže jako brzo metroom i može savršeno isplanirati ceo put, a za beograđanina je misaona imenica kako na vreme stići i od Trga Republike do Prokopa, jer nikad nije siguran hoće li mu putovanje do stanice trajati 40-60 minuta zbog mogućeg kolapsa u Kneza Miloša, protesta u Nemanjinoj ili lipsale trole, a ako treba stići npr. iz Borče, Dorćola, Karaburme, Mirijeva, Kaluđerice, Leštana, Medakovića, Petlovog Brda, Železnika, Miljakovca još gore, onda za svaki slučaj mora krenuti od kuće minimum 2 sata pre polaska voza. Sada, kada ne mora stajati u redu zbog pasoške i bezbednosne kontrole na stanici.
Ne dao bog da se Vesićeve ludorije obistine.
Ево само једно питање, шта ти и теби слични људи радите по кућама или неким другим местима кад све знате, за све имате одговор? Да ли је могуће да нико други не зна ништа да уради, да за све постоји критика и оно: Ја све знам, ја сам најпаменији. Плус то све раде неки рандом ликови са форума који пишу анонимно. За Карла се зна ко стоји иза анонимног налога и нпр за машиновођу (мвбг1) могу оквирно да претпоставим ко је на основу писања са УЉЖ, Јеланчу, али сви остали? Ко сте бре ви људи? Што се не јавите на одговорна места? Просто постаје дегутантно читати количину гадости које износите. Рандом лик са форума прозива једног министра (какав год да је он) ?!
 
Govorio sam o glavnoj železničkoj stanici Prokop u Beogradu, pošto se priča da će na njoj biti granična kontrola za međunarodne vozove Beograd-Budimpešta, što bi bio do sada neprevaziđeni idotizam čak i za ovaj režim mentalno zaostalih.
Nisam govorio o novosadskoj glavnoj stanici, putovao sam do nje nebrojeno puta i fakat je da je mnogo bolje povezana gradskim prevozom sa centrom nego Prokop, iako Novom Sadu generalno fali tramvaj kao i metro Beogradu.
U redu, izvini onda. Jeste da nije u centru, niti je ikada bila u centru, ali itekako je dobro povezana. Fali mu tramvaj i te kako... ali ništa nema ništa od njegovog uvođenja za sada. No tešim se time što za razliku od Beograda, kada prolazim pored JGSP-a vidim tramvaj, onaj stari naravno, dok Beograd metro voz vidi samo na slici...😂
 
Ево само једно питање, шта ти и теби слични људи радите по кућама или неким другим местима кад све знате, за све имате одговор? Да ли је могуће да нико други не зна ништа да уради, да за све постоји критика и оно: Ја све знам, ја сам најпаменији. Плус то све раде неки рандом ликови са форума који пишу анонимно.
Ne moram biti najpametniji i sve znati, pitaj bilo kog čoveka koji koristi javni prevoz u BG jesam li oko ovoga u pravu ili ne.
Просто постаје дегутантно читати количину гадости које износите. Рандом лик са форума прозива једног министра (какав год да је он) ?!
Degutantna gadost je što su nam ljudi poput pomenutog ministri u vladi, a ne robijaši u Centralnom Zatvoru, a još više onaj ko ih je doveo tu gde jesu. I to ne samo zbog kriminala i korupcije kojih je na pretek bilo i u prethodnoj vlasti, nego i zbog veleizdaje.
Možda iskreno voliš ovu vlast, možda ih braniš jer imaš neke koristi od toga, ne znam. Ali da ih voliš, valjda bi izneo bar neki argument zašto misliš da valjaju, a ja u tvom postu kao jedini argument vidim "zašto ti koji si niko i ništa, prozivaš ljudsku gromadu Vesića koji je već godinama gospodin ministar". Ma stvarno, ministri su nam i Toma Mona, poluusmeni Čale Brnaba, lekar Zemunskog Klana Lončar poznatiji po svom nadimku Dr Smrt, doktor privatizacije Mali, glavni postpetooktobarski krimosi koji su karijere započeli još za vreme žutih, stara-nova vlast od 2012. je od žutih preuzela i kadrove i politiku i biznis poslove. Imamo vlade u kojima zajedno sede domaći mediokriteti i otvoreni strani agenti već 12 godina, što ne verujem da ne primećuju čak i oni koji botuju za dve crvene ili da bi sačuvali radno mesto. Mirko Cvetković je svakako bio Tadićev fikus, ali nije u premijersku fotelju doveden iz Trilateralne Komisije, Vest Bridža, NALED-a i USAID-a.

Kraj off-a sa moje strane, ovo je tema o železničkom putničkom saobraćaju, a ne o dnevnoj politici.
 
Poslednja izmena:
Ево само једно питање, шта ти и теби слични људи радите по кућама или неким другим местима кад све знате, за све имате одговор? Да ли је могуће да нико други не зна ништа да уради, да за све постоји критика и оно: Ја све знам, ја сам најпаменији.
Informisemo se, razmisljamo i radimo svoj posao. Nije moguce da niko drugi ne zna nista, ali jeste da vecina odgovornih ne zna (skoro) nista, jer se takvi pazljivo biraju i postavljaju.
I da, za sve postoji kritika, zavisi samo kolika je, posto je sve u rasponu od katastrofalnog do nesavrsenog, i samim tim podlozno kritici.
Плус то све раде неки рандом ликови са форума који пишу анонимно.
Rece anonimni random lik sa foruma :ROFLMAO:
Ко сте бре ви људи? Што се не јавите на одговорна места?
Ne primaju one sa 🧠 i🥚🥚
Просто постаје дегутантно читати количину гадости које износите. Рандом лик са форума прозива једног министра (какав год да је он) ?!
Resenje je super jednostavno - prestanes da citas. A to sto je neko ministar (ili premijer, predsednik, kralj, patrijarh, itd.) ne znaci da je neosporiv, nepogresiv i nedodirljiv, naprotiv.
 
I šta ako bi se u vozu u pokretu između Subotice i Kiškunhalaša ispostavilo da ima nekoga bez vize, koji nema pravo da uđe u EU. I onda ga oni skinu s voza u Kiškunhalasu, ali je on već na tlu EU i šta sad s njim? Ako izusti da traži azil, onda kreće duga procedura.

Pa sad istovetna situacija postoji u stanici Reske gde se obavlja zajednička kontrola srpske i mađarske policije. Dakle taj problem ne postoji. To se ne tumači da je stigao na tlo Mađarske, već da mu ulazak u Mađarsku nije odobren on se deportuje nazad za Srbiju prvim vozom.
 
Evo da se ponovim, kako bi išlo prilaganje otisaka prstiju i slikanje lica u vozu u pokretu koje se uvodi u oktobru za ulazak u EU. Rešenja koja su moguća je zaustavljanje na granici izlazak iz voza i prolazak granice kao autobusom kada se ide ili kontrola na ŽS, ne vidim način da se ovaj vid kontrole vrši u vozu koji se kreće. Verovatno će EES uticati i na voz Subotica - Segedin.
 
Koliko histerika na ovom forumu majko mila… Madjarsko-srpska granica je problematicna jer je ulazna u Sengen i voz bi sigurno koristili migranti, nasi ljudi koji imaju problema sa vizama itd itd. - cesto bi dolazilo do duzih zaustavljanja voza na granici, sto dalje znaci ispadanje iz reda voznje i druge komplikacije. Napisali ste 10 komentara vredjali sve zivo i mrtvo a ovo vam nije palo na pamet, a pritom se i vidi da nigde niste makli dalje od Bregane pa ne znate da postoje ovakvi slucajevi u inostranstvu i da funkcionisu bez problema i ikakve drame.

Prokop koliko god je lose povezan, nije povezan losije nego aerodrom, a tamo stignete bez problema na vreme.

Verujem da je ovo jedini nacin da usluga bude konstantna i pouzdana, sto bi se neko iz ministarstva maltretirao oko ovoga inace i sta time oni dobijaju? Verujem da je ovo jedna od komplikovanijih birokratskih stvari za organizovati.
 
Ипак је аеродром боље повезан од Прокопа. А и није на месту њихово поређење. Јавним превозом тешко можеш бити поуздан да ћеш стићи на време. Осетио на личној кожи, и од тад увек ишао на НБГ.
 
Evo da se ponovim, kako bi išlo prilaganje otisaka prstiju i slikanje lica u vozu u pokretu koje se uvodi u oktobru za ulazak u EU. Rešenja koja su moguća je zaustavljanje na granici izlazak iz voza i prolazak granice kao autobusom kada se ide ili kontrola na ŽS, ne vidim način da se ovaj vid kontrole vrši u vozu koji se kreće. Verovatno će EES uticati i na voz Subotica - Segedin.

Kakvo izlaženje iz voza? Granična policija poseduje mobilne tablete ili laptopove kojima se očitava biometrija.
 
Čime? Mobilni aparati su u redu za očitavanje pasoša ali za kompletnu biometriju mislim da nisu. Niti možeš lepo uzeti otiske niti napraviti kvalitetnu fotografiju.
 
Vrh