Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Главни проблем је неправовремена набавка регионалних возова. Ова серија Флиртова што сада стиже је требала стићи негде 2022. у идеалном случају.

Уместо тога сада на новој прузи немамо довољно гарнитура ни за постојеће поласке да појачамо, а где су тек додатни за којима постоји огромна тражња. Регио воз још увек две и по године касније не саобраћа на сат, што је срамота, већ имаш по 2 сата између полазака а у исте једва можеш ући.
Немамо шта послати на Краљево - Пожега па шаљемо дизел, а дизел скидамо тамо где треба за нешто друго.
Немамо довољно гарнитура да пустимо додатне поласке за Ваљево који су оправдани.
Немамо чиме да пустимо озбиљнији воз за Панчево све и да се сутра магично спусте перони.
Имаш добру пругу и БГ - Митровица и НС - Митровица, немаш шта да шаљеш.
Имаш добру пругу НС - Шабац - Лозница која у овом стању је конкурентна бусу, али немаш ни електро ни дизел који би послао јер све постојеће крпи само тамо где гори.
И има још оваквих примера у земљи где је инфраструктура океј, али нема шта да вози.

Ових 18 Флиртова ћемо потрошити док кажеш кекс колико заостале тражње има. И једини кривци су они који нису поручили возове на време. Писали смо годинама унапред овде на форуму шта нас чека, сва струка је причала, знало се и зна се. А они купују све у последњем тренутку, и Кис, и Кинеза, и Флиртове. А гарнитуре за градску железницу тек да не спомињемо.

Нема оправдања.
 
Ali isti broj putnika kao danas.

Evo nešto zanimljivo, 2018. je to tek i svega 7 miliona putnika, a danas je taj isti broj neki uspeh.


Tragikomično. Ono što je 2018. bilo "tek" sada je uspeh. Napredno.
 
Fantastično, slika i prilika terora nad javnim mnenjem.

(Realno, sve vreme je 'tek'; jedino, to je tada bilo više putnika nego što ima beogradski aerodrom, a sada je manje i od te, same vazdušne luke. Kakav uspeh!)
 
Moguće naravno. Lično vozio tri u sinhronu na probama do Sremskih Karlovaca i nazad do Zemuna onomad kada su stigli.

Biće valjda i opet, počela je obuka osoblja.

Malo danas u Kamendinu vozova.

410 003/004 na 558 Beograd Centar - Novi Sad
DSC_4878 1.JPG


410 005/006 na IC 557 Novi Sad - Beograd Centar
DSC_4894.JPG


413 029/030 na RE 2210 Beograd Centar - Šid
DSC_4889.JPG

DSC_4890.JPG


413 009/010 na REX 746 Beograd Centar - Novi Sad
DSC_4905-2.JPG


711 041/042 na IR 623 Beograd Centar - Zvornik
DSC_4902.JPG


I za sam kraj, poslastica, 441-601 na Optiminom vozu iz Edirna ka Villach-u!
Trebao je danas preko Krsne, ali kako obično biva ipak preko Mladenovca.
DSC_4910 1.JPG


Inače, za ovu sezonu su par Bcmh osvežili spolja u novoj šemi.
DSC_4913.JPG

DSC_4914.JPG


Restoran Slovenačkih železnica je i dalje tu.
DSC_4912.JPG


Standardno, na početku sezone tu je i spavaći WLABee, stariji od svih ovde forumaša. (možda)
DSC_4915.JPG


Lep voz.
DSC_4917.JPG

DSC_4918.JPG
 

Zbog poplava u zapadnoj Srbiji se opet uvodi alternativni dizelmotorni pravac preko Lapova i Kraljeva za barske vozove. Ako ništa drugo, jedina pozitivna stvar je što će Kraljevo i Kragujevac bar privremeno opet dobiti direktnu železničku vezu sa prestonicom.

Izmena saobraćaјa međunarodnih vozova na delu barske pruge

19:38 „Srbiјavoz” a.d. obaveštava korisnike usluga da će dana 22.05.2024. godine zbog poplava koje su izazvale obilne padavine na delu barske pruge izmeću stanica Kosjerić i Kalenić, doći do izmene u saobraćaјu međunarodnih vozova.

Voz broj 433 sa polaskom iz stanice Zemun u 20.05 časova će saobraćati obilaznim prevoznim putem preko Lapova i Kraljeva.
Takođe, večernji voz koji iz Bara polazi u 19.35 časova će od stanice Požega saobraćati ka Zemunu obilaznim prevoznim putem preko Kraljeva i Lapova.
Ovakva organizacija saobraćaja će usloviti zakašnjenje navedenih vozova u krajnje stanice.
Napominjemo da zbog izmenjene trase saobraćaja vozova, putnici neće moći da realizuju putovanje međunarodnim vozovima 433 i 432 do, kao i od stanica Lazarevac, Lajkovac, Valjevo i Kosjerić.

Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.
 
Srbijavoz raspisao tender za zakup 3 višesistemske (25 kV 50 Hz,15 kV 16 2/3 Hz) elektro lokomotive na period od minimalno 5 godina.
Lokomotive moraju biti proizvedene posle 2010. godine, maksimalne brzine veće ili jednake od 140 km/h, raspored osovina Bo' Bo', maksimalne snage veće od 5500 kW, osovinskog opterećenja do 22,5 tone po osovini...
Rok za podnošenje ponuda je 01.07, a procenjena vrednost nabavke je oko 6,7 miliona evra.
 

Zbog poplava u zapadnoj Srbiji se opet uvodi alternativni dizelmotorni pravac preko Lapova i Kraljeva za barske vozove. Ako ništa drugo, jedina pozitivna stvar je što će Kraljevo i Kragujevac bar privremeno opet dobiti direktnu železničku vezu sa prestonicom.​

Izmena saobraćaјa međunarodnih vozova na delu barske pruge

19:38 „Srbiјavoz” a.d. obaveštava korisnike usluga da će dana 22.05.2024. godine zbog poplava koje su izazvale obilne padavine na delu barske pruge izmeću stanica Kosjerić i Kalenić, doći do izmene u saobraćaјu međunarodnih vozova.

Voz broj 433 sa polaskom iz stanice Zemun u 20.05 časova će saobraćati obilaznim prevoznim putem preko Lapova i Kraljeva.
Takođe, večernji voz koji iz Bara polazi u 19.35 časova će od stanice Požega saobraćati ka Zemunu obilaznim prevoznim putem preko Kraljeva i Lapova.
Ovakva organizacija saobraćaja će usloviti zakašnjenje navedenih vozova u krajnje stanice.
Napominjemo da zbog izmenjene trase saobraćaja vozova, putnici neće moći da realizuju putovanje međunarodnim vozovima 433 i 432 do, kao i od stanica Lazarevac, Lajkovac, Valjevo i Kosjerić.

Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.

Opozvano je. Sređena pruga kod Kosjerića, ipak ide i noćašnji barac redovnom trasom.
 
Srbijavoz raspisao tender za zakup 3 višesistemske (25 kV 50 Hz,15 kV 16 2/3 Hz) elektro lokomotive na period od minimalno 5 godina.
Lokomotive moraju biti proizvedene posle 2010. godine, maksimalne brzine veće ili jednake od 140 km/h, raspored osovina Bo' Bo', maksimalne snage veće od 5500 kW, osovinskog opterećenja do 22,5 tone po osovini...
Rok za podnošenje ponuda je 01.07, a procenjena vrednost nabavke je oko 6,7 miliona evra.

Nisu mi jasni uslovi tendera. Traži se 15 kV (napon u Austriji, Nemačkoj i Švajcarskoj). Prvo bi čovek pomislio da im treba potencijalno za vozove za Beč, ali onda piše da je 140 km/h, a brzine kroz Srbiju su 200 km/h, a kroz Mađarsku 160 km/h. Za šta ih uopšte nabavljaju?

P.S. čitam uprove uslove tendera - kaže da ETCS Lev. 2 samo opciono, uslov je PZB 60 ili 90, što verovatno znači da ih planiraju za Barce. Koji će im onda 15kV napajanje? Opet su neki diletanti pravili uslove tendera...
 
Poslednja izmena:
Šteta za Kragujevac. Da četvrti najveći grad u državi udaljen 150 kilometara prugom od glavnog grada u 21. veku nema jedan putnički voz dnevno do/od njega je sve samo ne normalno. Imao ga je u 19. veku, verovatno odmah nakon završetka pruge Lapovo-Kragujevac 1887. otkako je Beograd železnički povezan sa njim.
 
Šteta za Kragujevac. Da četvrti najveći grad u državi udaljen 150 kilometara prugom od glavnog grada u 21. veku nema jedan putnički voz dnevno do/od njega je sve samo ne normalno. Imao ga je u 19. veku, verovatno odmah nakon završetka pruge Lapovo-Kragujevac 1887. otkako je Beograd železnički povezan sa njim.

Šta, šteta što je pruga sređena i voz ne ide okolo? :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Šta, šteta što je pruga sređena i voz ne ide okolo? :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Ne, šteta je što Kragujevac, Kraljevo i Čačak i dalje neće imati nijedan direktni voz do Beograda. Makar i nakratko.

Sećam se da je valjda za Egzit 2018. na svega nekoliko dana bio uveden vanredni RVR voz Pančevo Vojlovica-Novi Sad, stajao je i na Strelištu, Pančevo Varoš, Pančevo Glavna, skoro svim usputnim stanicama sve do Novog Sada. Ukinut je čim se festival završio, i od tada nema direktnog voza od Pančeva do Novog Beograda ili Zemuna, jako malo ih ima i do stanica u centralnom Beogradu, a u eri Beovoza devedesetih i ranih dvehiljaditih ga je bilo na svakih sat vremena, tokom špiceva i češće.

Pričalo se da će na jesen biti uvedeni Re vozovi Pančevo-Novi Sad i Pančevo-Stara Pazova, al od toga u skorije vreme po svemu sudeći nema ništa. Ako je verovati sajtu SV, izgleda da će bar Zrenjanin počev od 1. septembra konačno dobiti 2 pišljiva polaska do Ovče i 1 do Prokopa, a Niš će dobiti neku vrstu mini prigradske železnice do Aleksinca i Leskovca.
 
Znaci za 4 kompozicije od po 10 vagona po kompoziciji 40 ukupno × 400 000 evra 16 mil evra i da imamo 2 noćna 2 dnevna baraca obezbedjen vrv u početku sa manjim brojem vagona uz 2 panoramska vagona recimo i 4 lokse koje mogu da rade puspul i takva 4 vagona mada ne bi mogle pus pul za autovoz
I jos 4 lokomotive sve u svemu da se podigne usluga na barcu oko 30 mil evra sa polovnim sredstvima
 
Znaci za 4 kompozicije od po 10 vagona po kompoziciji 40 ukupno × 400 000 evra 16 mil evra i da imamo 2 noćna 2 dnevna baraca obezbedjen vrv u početku sa manjim brojem vagona uz 2 panoramska vagona recimo i 4 lokse koje mogu da rade puspul i takva 4 vagona mada ne bi mogle pus pul za autovoz
I jos 4 lokomotive sve u svemu da se podigne usluga na barcu oko 30 mil evra sa polovnim sredstvima

Nema neke koristi od za push-pull za barca. To ima koristi kad su mala vremena obrta ili voz u nekim stanicama menja smer.

U principu i crnogorci bi učestvovali, a oni već imaju 10 vagona za sedenje sa kupeima sa klimom, 9 vagona za sedenje sa kupeima bez klime, 10 spavaćih bez klime, 9 kušeta bez klime. Upravo su ovih 10 klimatizovanih za sedenje sa kupeima modernizovani stari vagoni (rađeno u Gredelju, oko 300-350 hiljada evra koštala modernizacija po vagonu). Dakle mogli bi se i ovi nemodernizovani modernizovati. Do duše imala je i Srbija 500+ putničkih vagona, od kojih je barem 200 moglo da se modernizuje da vozi još 20 godina, ali železnice su nam vodili paraziti i štetočine.

Modernizovani CG vagoni, milina za putovanje:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CG/ZPCG_Beelm.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CG/ZPCG_Aeelm.php

No, glavni problem je stanje pruge od Valjeva do Požege i od Užica do Vrbnice. O rekonstrukciji pruge se više ni ne priča, a mili se 30-50 km/h. Umesto 8 sati, putuje se 11 sati, ako ne kasni...
 
Vrh