Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Grka nema na Koridoru X kroz Srbiju skoro uopšte. Vrlo malo kamiona, po neki autobus, a automobila nema uopšte.
Neko bi pomislio da ih ima preko Bugarske, ali ne.

Drugo pitanje je koliko bi koštala karta i koliko bi trajao putovanje.

A što se '96. tiče, brzi "ekspres" za Solun je imao po 3 ili 4 vagona.
 
За Грчку треба пустити сезонски ноћни аутовоз као за Бар, па нек путује целу ноћ до Солуна, и ујутро лепо одморно даље колима до жељених дестинација.
 
Grka nema na Koridoru X kroz Srbiju skoro uopšte. Vrlo malo kamiona, po neki autobus, a automobila nema uopšte.
Neko bi pomislio da ih ima preko Bugarske, ali ne.

Drugo pitanje je koliko bi koštala karta i koliko bi trajao putovanje.

A što se '96. tiče, brzi "ekspres" za Solun je imao po 3 ili 4 vagona.
Све је више грчких шлепера на нашем А1.
 
Ja sam čuo priču da su se ltalijani
pokajali što su kupili OSE i da bi sada
nekako da ga se reše ali to nije moguće.
 
Све је више грчких шлепера на нашем А1.
Mnogo sam na X pa uzimam sebi za pravo da moj lični utisak iznesem.
Ubedljivo najviše je naših i Turaka, a prilično manje Makedonaca i Bugara a sledeći su Bosna, Poljska, Češka u teretnom a putničih ima i Holandija, Austrija, Nemačka... Ovih sa KS tablama ima zanimljivo malo i to su mahom krševi kamioni i pristojna putnička kola. Busevi tu i tamo.
Grka ima baš malo.

Kao što svi znate, put do Soluna je odličan osim dva dela kroz Makedoniju gde još nije zamenjen asfalt. Ima i ono čudno parče oko Velesa ka Grčkoj i deonica obične magistrale pred Solun.
Glavni problem su gužve do Niša i na obe granice.
Da li je to razlog da neko kartira auto na voz i plati kušet? Mislim da ne.
Da li je nekom interesantno da ide vozom do Soluna pa da nastavi njihovim prevozom? Za regijon u kome vozi solunski gradski prevoz možda.
Van toga, npr. za Paraliju ne. E sad, tu bi moglo kao nekad da se ide do Katarini, ali mogućnost diretnog voza do Atine je ravna nuli.
Treba uzeti i u obzir da se u aranžmanima prevoz dobija prilično jeftino, a tako ide većina ljudi. Pored toga imaš vodiča koji se smara aa graničarima.
Linijski bus je skup, a kombi još gore.
 
Poslednja izmena:
Ја сам сваки дан на А1 и сам возим камион и са сигурношћу могу да кажем да је у последњих годину до две све већи број грчких колега. Поготов су приметни јер возе доста просечно старије камионе.
 
Slažem se, nažalost imali smo 10 godina Slobe i 12 godina žutih kada se apsolutno ništa nije uradilo, pa nažalost sada moramo biti strpljivi i svesni da ne može sve i odmah. Ali i svesni toga da bolje ikad nego nikad.
E jesi nasao gde ces da botujes :ROFLMAO: to sto nisi znao za zeleznicu dok nije pocelo da se pominje na Pinku i na partijskim sastancima je tvoja sramota
 
Govoreći o poseti kineskog predsednika Si Đinpinga, Vučić je rekao da će tom prilikom imati dve ili tri molbe za njega - a jedna od njih je ta da se u Srbiji otvori fabrika vozova i lokomotiva.


- Moliću predsedika Sija, jer nema više vozova ni u Evropi, možemo li da pokrenemo ponovo fabrike lokomotiva, fabrike vozova. To bi nama u strateškom smislu mnogo dalo - kazao je Vučić i podsetio je da je Srbija imala fabrike vozova u Smederevskoj Palanci i Kraljevu i da i sada ima stručnjaka u toj oblasti.
(Sinoć na RTS-u)
 
KIneski SOko je zapravo koji model ? da li postoje specifikacije neke ?

Malo Svica malo Kinezi ... sta je sledece ...
 
Bilo bi super. Ono što meni ide na živce je taj stav “moliću ga”. Pa valjda ima neki biznis plan koji kaže - evo mi ipak smo to nekad radili, obnovićemo obrazovanje u toj oblasti, ako vi uložite u razvoj fabrike ovde prednosti su vam te i te. Homologaciju ćemo raditi za Evropu, bićete na vratima Evrope, ali ipak nešto jeftinije radno okruženje. I onda je to “predlog” za smileno investiranje koji ima smisla i za drugu stranu (onu koja ima novac). A ne ”moliću ga”. To je sramotan stav u kome se stavljaš u podređen položaj i saopštavaš onom drugom “ajde udeli nešto, evo ja nemam ni ideje, ni znanja, ni novca, eto ubog sam, pa udeli nešto ti tako važan”. Onda ovaj naravno odluči da vas gleda ko poslednjeg prosijaka, i radi kako on hoće i samo do kada on hoće.

Imamo li mi neku ideju? Ok nemamo fabrike da razvijemo prototip, ali eto možemo nešto da isprojektujemo i ponudimo za finansiranje (ne govorim ovde o vozovima, već uopšteno), ili samo prodajemo jeftinu radnu snagu i low-cost znanje “sklapanja nečega”.

Eto i Siemens je napravio fabriku tramvaja, ima li nešto domać da se ugrađuje u njega? A da ne govorim da niko ni ne razmišlja da ih kupi za BG. Dali smo vam (verovatno jeftino) zemlju i fabričku halu, zaposlite nam malo ljudi i radite šta hoćete, nas to ne interesuje, niti ćemo da učimo kako to da radimo (pa kinezi su pola stvari naučili tako što su učili tehnologiju, a ne samo sklapali kad su svi počeli da proizvode u Kini).
 
Ovo bi bilo dobro. Inače je CRRC planirao da kupi Škoda šinska vozila pre par godina, ali je EU stopirala

CRRC je već kupio Vossloh Nemačka, a španski deo Vossloha "teški dizeli" kupio je Štadler. Zašto bi i u Srbiji pravili lokomotive, ako imaju fabriku u Nemačkoj? Prva lokomotiva za evropsko tržište biće hibrid pod nazivom Modula. Možda postoje mogućnosti za vozove i tramvaje, ali ja ne verujem u ovo čudo. Već u susedstvu, Mađarska ima veliku železničku industriju sa ogromnim brojem zaposlenih, ne znam da li će Orban biti zadovoljan konkurencijom iz Srbije.
 
KIneski SOko je zapravo koji model ? da li postoje specifikacije neke ?

Malo Svica malo Kinezi ... sta je sledece ...
Сарадња са руским железницама, немачке локомотиве за карго...да Амери имају нешто да понуде по питању Железнице узели би смо и то ... неутралност на делу...
 
Inače, predsednik republike je mrtav ladan izjavio da Siemens i Stadler ne mogu da proizvedu količinu vozova koja je nama potrebna. :ROFLMAO:

Ispade da mi naručujemo više vozova nego cela Evropa, pošto za ostatak Evrope mogu da proizvedu koliko je potrebno. A to što će nam vozni park kada stignu sve narudžbe kvantitetom dosegnuti Luksemburg koji ima 10 puta manje kilometara pruga i 10 puta manje stanovnika, nikom ništa.
 
A onda kreće zabava održavanja serija od po tri-četiri komada. Šou u najavi. Nadam se da bar KISS i Flirt imaju neki značajan deo delova zajednički, inače će i KISS brzo na otpad. Čak sam jako zabrinut da čim kineski uđu u saobraćaj jedan po jedan KISS će pri prvom kvaru otići u Zemun na opravku i neće više videti svetlo dana.
Inače negde sam naleteo na sliku našeg Flirta kako ide na redovnu reviziju, ali je ulazio u Mađarsku, što znači da mi to još ne radimo?
 
Bilo bi super. Ono što meni ide na živce je taj stav “moliću ga”. Pa valjda ima neki biznis plan koji kaže - evo mi ipak smo to nekad radili, obnovićemo obrazovanje u toj oblasti, ako vi uložite u razvoj fabrike ovde prednosti su vam te i te. Homologaciju ćemo raditi za Evropu, bićete na vratima Evrope, ali ipak nešto jeftinije radno okruženje. I onda je to “predlog” za smileno investiranje koji ima smisla i za drugu stranu (onu koja ima novac). A ne ”moliću ga”. To je sramotan stav u kome se stavljaš u podređen položaj i saopštavaš onom drugom “ajde udeli nešto, evo ja nemam ni ideje, ni znanja, ni novca, eto ubog sam, pa udeli nešto ti tako važan”. Onda ovaj naravno odluči da vas gleda ko poslednjeg prosijaka, i radi kako on hoće i samo do kada on hoće.

Imamo li mi neku ideju? Ok nemamo fabrike da razvijemo prototip, ali eto možemo nešto da isprojektujemo i ponudimo za finansiranje (ne govorim ovde o vozovima, već uopšteno), ili samo prodajemo jeftinu radnu snagu i low-cost znanje “sklapanja nečega”.

Eto i Siemens je napravio fabriku tramvaja, ima li nešto domać da se ugrađuje u njega? A da ne govorim da niko ni ne razmišlja da ih kupi za BG. Dali smo vam (verovatno jeftino) zemlju i fabričku halu, zaposlite nam malo ljudi i radite šta hoćete, nas to ne interesuje, niti ćemo da učimo kako to da radimo (pa kinezi su pola stvari naučili tako što su učili tehnologiju, a ne samo sklapali kad su svi počeli da proizvode u Kini).

Biznis plan može da napravi svako, ali da izmoliš takvog svetskog lidera da to i prihvati - možeš samo svojim personalnim sposobnostima. Tada si nezamenljiv.
 
Vrh