Slažem se, nažalost imali smo 10 godina Slobe i 12 godina žutih kada se apsolutno ništa nije uradilo, pa nažalost sada moramo biti strpljivi i svesni da ne može sve i odmah. Ali i svesni toga da bolje ikad nego nikad.
Čak i u vreme Slobe (puj-puj, a ne zaboravi da mu je današnji “car univerzuma i šire” zdušno “držao lestve” 90-ih), je železnica opstala, doduše više po inerciji, ali opstala, čak se uspelo i Vukov spomenik otvoriti u ta doba (naravno trebao je neki marketinški trik da se pokaže kako “napredujemo”, ali eto ipak je dovršena i otvorena, znači jedna stanica više u BG čvoru). Za vreme “žutih” su se još poneke serija lokomotiva ozbiljno remontovale i modernizovale (tiristorizacija i sl. I to cele serije) i ponešto vagona i time ipak održao saobraćaj, tu i tamo su se pruge održavale da bi saobraćaj mogao ići (ne zaboravi u njihova doba si mogao više puta dnevno i do Bara, i do Villacha, i do Budimpešte, a bogme i do Skopja i Soluna, a direktnim kolima i Sofije i Istanbula). Ali opšte zapuštanje infrastrukture je već uzelo maha, brzine su ili padale ili ostajale na prethodnim već sniženim, a tek na retkim deonicama vraćene na projektovane. A onda su došli ovi, i dovršili dovođenje železnica u očajno stanje (pogledajte samo kakve rukovodioce su dovodili, kako su poukidali radna mesta koja su recimo bila zadužena za čuvanje infrastrukture, pa je onda krenula masovna krađa svega i svačega, kako su ukinuli i celu glavnu stanicu u Beogradu, protivno svim prethodnim urbanističkim planovima, umesto da su zadržali neka 4 koloseka i obezbedili dolazak prigradskih, pa i daljinskih vozova u sam centar grada. Ceo onaj kompleks u savskom amfiteatru nije bio vredan održavanja, ali glavna stanica sa 4, možda čak i podzemna, koloseka bi radila odličan posao ). Ukinuli su i vezu ka Banatu teretnim vozovima, pre nego što su napravili novi most, pa sad opasni tereti ili idu kroz tunel ispod grada, ili idu naokolo 200 km. Kako su upropastili i BG voz, kako namerno ne puštaju prigradske vozove po rekonstruisanoj i dvokolosečnoj pruzi za Pančevo, nešto što je postojalo i radilo još u vreme Slobe u sistemu BeoVoza. E kad su svu ovu štetu napravili, onda su se pre par godina setili da razvaljenu stvar oprave za ogromne pare (i to samo na koridoru ka Budimpešti) u raznoraznim netransparentnim dilovima. Zahvalan sam im na brzom vozu BG-NS, i stvarno je skok unapred, ali da li to opravdava sve što je urađeno naopako?
Dakle kao što im treba priznati izgradnju brze pruge, bogme im nikako ne treba zaboraviti, a kamoli oprostiti prethodnu štetu koju su napravili.