Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

mozete da te preporucite neku knjigu o istoriji zeleznice kod nas?
Da.
U WW1 uništena gotovo čitava železnička infrastruktura u Srbiji, a zapravo to je i jedino što je Srbija i imala od bilo kakve infrastrukture tada. Nakon rata je rađena kapitalna obnova, a na većini magistralnih pruga je bila brzina 100km/h. Najbitnije deonice su rađene odmah kao dvokolosečne (za Zagreb i ka Nišu do Resnika i V.Plana-Lapovo)
Signalizacija je bila prosečna za doba sa početka veka. Tada je rad na železnici zahtevao veliko radno angažovanje, pa je u smeni bilo čak i desetak ljudi na jednoj stanici.

Ako imaš vremena, nađi redove vožnje iz tog vremena i videćeš vozna vremena.

Kasnije, tridesetih je došlo do velikih unapređenja železničkog saobraćaja, kako samih prevoznih sredstava, uvođenjem vazdušnih kočnica, dizel i elektro vuče, tako i na polju signalizacije.
Pa APB je tada patentiran i počeo je da se širi Evropom, da bi kod nas stigao početkom sedamdesetih.
nisam uopste bio svestan da je bila toliko napredna u to vreme
Ako imaš vremena, nađi redove vožnje iz tog vremena i videćeš vozna vremena.
gde bih uopste mogao da pronadjem to?
 

Još jedan u nizu objava koje govore kako je nekada bilo super, kaže:
Београд је, 1931. године, имао око 300.000 становника, а те године кроз Железничку станицу прошло је око 18 милиона путника. Возови су ишли 110 км/ч.
Za brzinu znam da je bilo pruga koje su tih godina rekonstruisane za 100km/h, što je i neka realna brzina parne vuče. Ovo oko broja putnika je nerealno, jer je to oko 50.000 dnevno u proseku.

Sve u svemu zanimljivo da se pročita niz.
Šta je tu stvarno nerealno? To je bio centar zemlje sa 15.000.000 stanovnika, i tada je bilo nerealno ili mučenje putovati na većoj razdaljini bilo kojim drugim transportnim sredstvom. Za Resnik ili Zemun Novi grad osim voza druga sredstva nisu ni koristili. Prigradske Ćire za Obrenovac su imale po 12 vagona, a do istih ljudi su pešačili po 1,5 sat iz nekih udaljenijih sela. Kada sam istraživao železnički pravac Beograd - Obrenovac nalazio sam stare redove vožnje sa po 12 pari putničkih vozova na jednokolosečnoj pruzi. Recimo (grubo), 12 vozova sa po 400 putnika, koji se računaju dva puta (u oba smera), to je samo sa te pruge već skoro 10.000 putnika dnevno. Uz to Beograd je bio manji, i za 20 minuta peške od Železničke stanice ti si imao maltene ceo grad. Mala Moštanica je živela za račun mlekadžija, ljudi koji su sedali na voz, prodavali mleko od vrata do vrata, i oko podne se vozom vraćali kući. Najbednije kuće su imale po 2 krave minimum. Sva sela i gradići uz prugu su rasli i razvijali se, ono što u SAD nazivaju "TOD" (Transit Oriented Development).

Ukidanje pruga i vozova po principima "tržišnog socijalizma" je genocid u pravom smislu reči. A tek su naprednjaci izmislili novu dimenziju genocida: odsustvo adekvatne putničke železničke stanice ili bar stajališta u naseljima koja su oduvek ista imali!
 
Šta je tu stvarno nerealno? To je bio centar zemlje sa 15.000.000 stanovnika, i tada je bilo nerealno ili mučenje putovati na većoj razdaljini bilo kojim drugim transportnim sredstvom. Za Resnik ili Zemun Novi grad osim voza druga sredstva nisu ni koristili. Prigradske Ćire za Obrenovac su imale po 12 vagona, a do istih ljudi su pešačili po 1,5 sat iz nekih udaljenijih sela. Kada sam istraživao železnički pravac Beograd - Obrenovac nalazio sam stare redove vožnje sa po 12 pari putničkih vozova na jednokolosečnoj pruzi. Recimo (grubo), 12 vozova sa po 400 putnika, koji se računaju dva puta (u oba smera), to je samo sa te pruge već skoro 10.000 putnika dnevno. Uz to Beograd je bio manji, i za 20 minuta peške od Železničke stanice ti si imao maltene ceo grad. Mala Moštanica je živela za račun mlekadžija, ljudi koji su sedali na voz, prodavali mleko od vrata do vrata, i oko podne se vozom vraćali kući. Najbednije kuće su imale po 2 krave minimum. Sva sela i gradići uz prugu su rasli i razvijali se, ono što u SAD nazivaju "TOD" (Transit Oriented Development).

Ukidanje pruga i vozova po principima "tržišnog socijalizma" je genocid u pravom smislu reči. A tek su naprednjaci izmislili novu dimenziju genocida: odsustvo adekvatne putničke železničke stanice ili bar stajališta u naseljima koja su oduvek ista imali!
Мени је баба причала да на Платичевској станици је 1 минут стојања воза био сувише мали за број путника. Сад на Платичевској станици једва прође 10 путника за цео дан.
 
Већ иксти дан воз Београд - Зворник у 17.20 касни у поласку, зна ли неко због чега?
 
Зато што касни у доласку из Зворника, а има само 25 минута у Прокопу пре него што крене назад односно од 16:55 до 17:20. А зашто касни одатле можда може неко други да објасни.
 

Vlada dala garanciju: ŽPCG kupuje tri nova voza za 30 miliona eura​

“Projekat podrazumijeva kupovinu do tri seta četvorodjelnih elektromotornih garnitura (EMV) koje će ŽPCG koristiti na cijeloj željezničkoj mreži Crne Gore, a zamijeniće stare, energetski neefikasne garniture sa lokomotivskom vučom koje su trenutno u saobraćaju”, navodi se u informaciji Vlade.
 
Ај у тријес марке да ће да купе хрваћански ајзлибан!
 
Danas na Vršačkoj pruzi.
711 vs kombajn. 😡😡😡
Foto by D.Vučković
FB_IMG_1718914640493.jpg
FB_IMG_1718914635630.jpg
 
Зато што касни у доласку из Зворника, а има само 25 минута у Прокопу пре него што крене назад односно од 16:55 до 17:20. А зашто касни одатле можда може неко други да објасни.
Smanjena brzina na pruzi Ruma-Šabac-Loznica usled velikih vrućina. Kao posledica voz kasni iz Rume ka BG i ispada iz slota pa čeka Sokola
 
Ово је страшно!
Додуше лето, иде жетва, стари комбајн нема климу, паор мора да је прокључао и обневидео. ти људи претерују и увек им је глава у торби. Мало мало па сам себи отсече прсте, руку...
 
Danas na Vršačkoj pruzi.
711 vs kombajn. 😡😡😡
Foto by D.Vučković
Pogledajte prilog 202456Pogledajte prilog 202455

Potencijalno veliki problem za Vuču vozova u Vršcu, dobro je oštećen napred.
Gledajući još neke fotografije bočno, izgleda da je na 026 nastradao frem i da se iskrivio, ako je tako ta polovina je završila gađanje.
Ostaje mogućnost da se u tom slučaju spoji sa preživelom polovinom od sudara kod Odžaka.

Kako tačno vrućina utiče na smanjenje brzine?

Najprostije rečeno, šine se pri velikim temperaturama deformišu, naravno, veliki uticaj na to ima i samo stanje koloseka i ostali elementi gornjeg stroja.
 
Лек за то је "кречење" пруге, задњи пут је то рађено на деоници Ужице - Прибој пре 20 година. У напредним земљама се то редовно ради.
 

Vlada dala garanciju: ŽPCG kupuje tri nova voza za 30 miliona eura​

“Projekat podrazumijeva kupovinu do tri seta četvorodjelnih elektromotornih garnitura (EMV) koje će ŽPCG koristiti na cijeloj željezničkoj mreži Crne Gore, a zamijeniće stare, energetski neefikasne garniture sa lokomotivskom vučom koje su trenutno u saobraćaju”, navodi se u informaciji Vlade.
Jel neko pročitao ovo saopštenje prije objave koji bolidi
 
Kasnije, tridesetih je došlo do velikih unapređenja železničkog saobraćaja, kako samih prevoznih sredstava, uvođenjem vazdušnih kočnica, dizel i elektro vuče, tako i na polju signalizacije.
Poznat je podatak da su prve Gancove dizelmotorne garniture uvedene sredinom/krajem tridesetih, ali zar nije prva pruga sa elektro vučom u celoj bivšoj državi bila deonica Beograd-Zagreb koja je elektrifikovana tek 1970. ?
 
Од Ријеке ка Трсту, још пре рата, мада, то је било у Италији (али је после рата припало Југославији).
 
Било им тешко да дотерају парњачу и ако их је тад сигурно било 10ак у експлоатацији.
 
Vrh