Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Nije 1900. Možda su kreuli sa radovima tad, pa ih političke situacije prekidale. 1923. je otvorena ta pruga. Lajkovac-Čačak su sagradili Austrougari osim donjeg stroja. Koristio de gornji stroj na zemlji i konjska vuča za potrebe KuK vojske. Stanične zgrade su već bile izgrađene pre WW1.
1938. su počele da saobraćaju Ganz DMU Beograd-Dubrovnik. Po redu vožnje je tom vozu trebalo 16h35m.
U Obrenovcu svejedno postoje čak 2 stanične zgrade, iako pruga odavno ne postoji. Nažalost, ne verujem da će je biti i u bliskoj budućnosti bez obzira na usvojeni PGR šinskih sistema. Naprdnom kartelu je bitno samo da pruga stigne do Ekspa i digne cene stanova u budućem naselju Singidunum.
Više je to do ozbiljnosti državne vlasti. Crna Gora je bila npr. u kamenom dobu u poređenju sa Srbijom, pa je 1915. bilo: 'Samo da se dočepamo Crne Gore i njenih odličnih puteva'.

Ne raspada se ni sada npr. Barska pruga zato što nemamo para da je obnovimo, nego nas boli leva šina za to.
Ima mnogo gorih primera u okruženju. Knez Nikola je 1908. otvorio prvu crnogorsku prugu od Virpazara do Bara. Danas Crna Gora ima sasvim solidan putnički saobraćaj u poređenju sa državama slične veličine, preko 90% elektrifikovane mreže.

Albanija je svoju prvu prugu dobila nekih pola veka posle CG, tek u vreme Envera Hodže. Pritom je veća zemlja, 5 puta više stanovnika, ima podjednako užasan reljef za razvoj železnice, čak možda malo blaže jer je u primorju gde se nalaze svi veći gradovi uglavnom ravnica. Danas cela država nema nijedan jedini putnički voz, pitanje da li još uvek idu i teretnjaci, a nijedan električni voz ili tramvaj nikada nije ni imala, čak ni pod komunizmom.
 
Naletim slučajno na slike madjarskog KISS-a, pa reko da podgrejem nekada vruću temu ovakva ili onakva prednja maska. :)

01_kiss_mav-1.jpg
 

Uvođenje u saobraćaj vanrednih vozova za vreme manifestacije MUSIC WEEK 2024

Zbog povećanog interesovanja putnika za manifestaciju “MUSIC WEEK 2024”, “Srbijavoz” a.d. uvodi u saobraćaj vanredne vozove na relaciji Beograd centar – Novi Sad i Zemun – Vršac prema sledećem:
– 29 i 30.06.2024 i 01.07.2024. godine, uvodi se u saobraćaj voz sa polaskom iz stanice Beograd centar u 03.30; Novog Beograda u 03.34 i dolaskom u Novi Sad u 04.27 časova,
– 29. i 30.06.2024. godine, uvodi se u saobraćaj voz sa polaskom iz Zemuna u 02.00; iz Novog Beograda u 02.05 i dolaskom u Vršac u 03.51 časova.
Osim navedenog, 28, 29. i 30.06.2024. godine, voz sa barske pruge sa polaskom iz stanice Prijepolje teretna u 11.54, izuzetno produžava do stanice Novi Beograd sa planiranim dolaskom u 18.56 časova.
Prijatno putovanje želi vam ,,Srbijavoz”a.d.
 
Šta je MusicWeek?



P.S. Našao sam, nisam ni sumnjao....
 
Poslednja izmena:
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Na zahtev potencijalnog ponuđača Srbijavoz produžio rok za dostavljanje ponuda na tenderu za zakup 3 višesistemske lokomotive. Rok je produžen za 45 dana, tako da je novi rok za dostavljanje ponuda 15.08.
 
Колико има понуђача, зна ли се?
Можда неко сименсу да шапне куда да пошаљу понуду да опет не пошаљу поштом на погрешну адресу...

Претпостављам да је један од понуђача Штадлер
Други би могао да буде Сименс
Ако има трећег, навијам за Талго
 
Ne zna se ko su ponuđači i koliko ih ima dok se ne otvore ponude.
U konkretnom slučaju, na osnovu zahteva, može se zaključiti da je potencijalni ponuđač neka od firmi koje se bave najmom lokomotiva. Zahtevali su produženje roka jer su im neophodna dodatna razjašnjenja tenderske dokumentacije, kao i razjašnjenja sa proizvođačem lokomotiva, a takođe potrebno im je vreme da prevedu konkursnu dokumentaciju.
 
Колико има понуђача, зна ли се?
Можда неко сименсу да шапне куда да пошаљу понуду да опет не пошаљу поштом на погрешну адресу...

Претпостављам да је један од понуђача Штадлер
Други би могао да буде Сименс
Ако има трећег, навијам за Талго
Iznajmljivanje se bavi kompanijama koje imaju više od 100 različitih lokomotiva i iznajmljuju ih širom Evrope. Za Srbiju je verovatno problem što se još nije homologovao ništa posebno novo, a treba srediti papirologiju. Ali Beacon ima crne Tauruse, Railpool ima Traxxe Možda ih nudi, ali mora da menja pantografe, za šta je potrebno vreme.


Па шта знам.. наш је бржи. А и вероватно је унутра боље опремљен

А шта значи најам: ми плаћамо месечни рату за изнајмљивање, а ко одржава?

Svi troškovi su uključeni u cenu. Vlasnik je odgovoran za servisiranje.
 
Iznajmljivanje se bavi kompanijama koje imaju više od 100 različitih lokomotiva i iznajmljuju ih širom Evrope. Za Srbiju je verovatno problem što se još nije homologovao ništa posebno novo, a treba srediti papirologiju. Ali Beacon ima crne Tauruse, Railpool ima Traxxe Možda ih nudi, ali mora da menja pantografe, za šta je potrebno vreme.
Под чијом шемом фарбања ће бити локомотива?
 
Vrh