Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Nije ovo prvi slučaj u Evropi da high speed voz ima niskopodni ulaz.

Holandjani su nabavili brze vozove za 200 kao mi koji izgledaju kao regionalci a zapravo to nisu.

Netherlands-NS-ICNG-EMU-Quintus-Vosman-pic-cropped.jpg
Netherlands-NS-ICNGB-on-test-at-Velim-Quintus_Vosman-pic.jpg
 
Kineski SOKO je prvo železničko vozilo kod nas koje ima pogon na baterije.
Jeste da je "emergency" i jeste da je samo 10 km autonomije ali je baterijski.

I može se kretati maksimalnom brzinom od 30 km/h na baterije. Očigledno je napravljeno da se u slučaju gubitka napona voz može dovući do prve stanice.
 
Na kraju Bulajićevog Intervjua na Tanjug TV, Bulajić je izjavio: - U toku je pregovor sa crnogorskim Železnicama da ovaj voz umesto do Bijelog Polja, nastavlja do Bara bez presedanja, jer klima radi odlično u ovom vozu i konformniji je...- ImAće OsVeŽenJe u vEnDing ApArAtU... I sve vaše žalbe na sedišta padaju u vodu, jer... vEnDiNG aPaRaT je ono što je najbitnije na takvom putovanju, šta reći...
 
U toku je pregovor sa crnogorskim Železnicama da ovaj voz umesto do Bijelog Polja, nastavlja do Bara bez presedanja

Au sunce ti. Crnogorci ako Boga znate i čitate ovo, nemojte to dozvoliti. Bolje je presedanje i sedenje barem 3 sata u udobnim sedištima nego dodatno kičmolomisanje do Bara. Komforniji? Kakav težak oblik fantazmagorije...
 
@Generator ali sinhron nema i Kiss za naše tržište. Izgleda smo kupili "klotaru"
Ima. Sinhron opcije su zapisane u softverskom kodu. Samo lap top, kvačica, jedan test i voila. Pisanje ili promena softverskog koda je skupo, tako da proizvođači imaju sve spremno unapred. Ako može da ide sinhron svuda u Evropi, može i Soko. Ali ako SV ne želi da plati test, eee to je drugi problem. Verovatno je problem što ih ima samo tri.
 
Meni je simpatično kako na svakih 6 meseci gostuje na Tanjugu/Happy-u.
I uvek ista pitanja, odgovori, naslovi, čak su i voditeljke programa iste, malo sve to dojadi.

Pa dosadno je tebi jer pratis sve, ali 99% ljudi ne prati, tako da svaka cast direktoru sto je aktivan i otvoren ka medijima, to mu je i posao, da promovise novitete i putovanje vozom.
 
Da li može neko iz struke da mi detaljniije objasni foru sa 2+2 pantografa na novim Kinezima? Drugim rečima, šta se toliko fizički razlikuje kod Mađarske i naše mreže da su različiti pantografi neophodni?
 
Da li može neko iz struke da mi detaljniije objasni foru sa 2+2 pantografa na novim Kinezima? Drugim rečima, šta se toliko fizički razlikuje kod Mađarske i naše mreže da su različiti pantografi neophodni?

Razlika je u širini sabirnice pantografa. Srbija ima širinu pantografa 1600 mm, Mađarska 1950 mm. Tako je cik cak mreže manji u Srbiji, a veći u Mađarskoj. Kada bih sa srpskim pantografom prošao kroz Mađarsku, zakačio bih mrežu i time bi uništio pantograf i žicu. Sa mađarskim pantografom u Srbiji je međutim preširok ako se vozi preko skretnica. Dva za svaku zemlju su za svaki slučaj. Ako je kvar na jednom, vozi sa drugim. Cik cak je da se pantograf ravnomerno troši po celoj širini. Cik cak je oko 300-600 mm levo i desno sa sredine koloseka. i zavisno je od širine celog pantografa.
 
Poslednja izmena:
Razlika je u širini sabirnice pantografa. Srbija ima širinu pantografa 1600 mm, Mađarska 1950 mm. Tako je cik cak mreže manji u Srbiji, a veći u Mađarskoj. Kada bih sa srpskim pantografom prošao kroz Mađarsku, zakačio bih mrežu i time bi uništio pantograf i žicu. Sa mađarskim pantografom u Srbiji je međutim preširok ako se vozi preko skretnica. Dva za svaku zemlju su za svaki slučaj. Ako je kvar na jednom, vozi sa drugim. Cik cak je da se pantograf ravnomerno troši po celoj širini. Cik cak je oko 300-600 mm levo i desno sa sredine koloseka. i zavisno je od širine celog pantografa.
Hvala na jasnom odgovoru.

A kako je mreza resena u granicnim stanicama, tj. da li je u Subotici napravljena tako da moze da prihvati i Madjarska vozna sredstva? Pre su madjarske lokomotive redovno isle do SU gde su se menjale ali ne znam da li su nase ikada prelazile u Madjarsku...

Isto kako je resena pruga Subotica-Segedin? Predpostavljam da zbog istog problema iako je ta pruga elektrifikovana tu vozi samo dizel vuca... Sto je bas bzvz... Ok mi mozda nemamo vozove ali madjari sigurno imaju.
 
Па који ће му? Утројени међународни возови сиурно неће ни на Тоши на на Карађорђу да стају
 
A kako je mreza resena u granicnim stanicama, tj. da li je u Subotici napravljena tako da moze da prihvati i Madjarska vozna sredstva? Pre su madjarske lokomotive redovno isle do SU gde su se menjale ali ne znam da li su nase ikada prelazile u Madjarsku...

Isto kako je resena pruga Subotica-Segedin? Predpostavljam da zbog istog problema iako je ta pruga elektrifikovana tu vozi samo dizel vuca... Sto je bas bzvz... Ok mi mozda nemamo vozove ali madjari sigurno imaju.

Da, uvek su vozna sredstva išla do prve granične stanice i to nikad nije problem. Kako je tehnički rešeno, ne znam, ali mislim da za takvu kratku relaciju nije problem širina. Dizel Subotica - Segedin vozi jer u stanici Subotica elektrifikacija nije završena, a mislim da nije ni na mađarskom delu pruge (barem nije bila u trenutku puštanja pruge u saobraćaj).

Па који ће му? Утројени међународни возови сиурно неће ни на Тоши на на Карађорђу да стају

Ali bi dobro došli za gradske i lokalne vozove. Sumnjam da će utrojeni Sinosoko ići ikad, osim u testiranju. Udvojeni već da.
 
Dizel Subotica - Segedin vozi jer u stanici Subotica elektrifikacija nije završena, a mislim da nije ni na mađarskom delu pruge (barem nije bila u trenutku puštanja pruge u saobraćaj).
Ali kad se to reši bi svakako i na toj relaciji bili potrebni različiti pantografi koji bi se menjali na Horgošu ili ne?
 
Hvala na jasnom odgovoru.

A kako je mreza resena u granicnim stanicama, tj. da li je u Subotici napravljena tako da moze da prihvati i Madjarska vozna sredstva? Pre su madjarske lokomotive redovno isle do SU gde su se menjale ali ne znam da li su nase ikada prelazile u Madjarsku...
I Mađarska i Srbija imaju 25 kV napon, pa na granici ima samo "mrtva mreža”. Ovo je deo mreže (oko 100 metara) gde nema napona. Zašto? Da se mađarska struja ne koristi u Srbiji i obrnuto. Uobičajeno je da se na granicama puste vozovi različitih širina pantografa.
Ali ako su naponi različiti, postoje dve opcije. Prekidači napona (ovo se sve ređe koristi) ili mrtva mreža višesistemski voz, lokomotiva ili lokomotivu povlači druga lokomotiva nazad.
Postoje i rešenja da se može voziti sa različitim širinama pantografa. Ali Mađari nemaju takih pruga. Sve jugoslovenske republike imaju 1600 mm pantograf, osim Slovenije koja ima još uži pantograf. 1450 mm.
 
I kako bi trebao praktično da izgleda taj prelazak sa naše na Mađarsku infrastrukturu?
 
Vrh