Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Što se tiče linija dalje od Budimpešte, treba sačekati koju godinu. Oni planiraju (a ja podržavam) da se na početku pusti BG-BUD na svaka 2 sata i da se u Budimpešti omogući presedanje na linije dalje. Ovo čuva pouzdanost ove linije i pravi izolovan sistem koji može povratiti poverenje putnika. Nakon godinu dve saobraćanja, kada se tražnja poveća, onda se mogu produžavati polasci koji saobraćaju do Budimpešte do Beograda.
Da li je ovo zvaničan stav Srbija voza? Po mom mišljenju jako loše. Beč bi privukao neuporedivo više putnika nego Budimpešta. Apsolutno ne postoji potreba za taktom Beograd - Budimpešta na dva sata. Jutarnji i večernji vozovi za Budimpeštu će biti popunjeniji, a oni u sredini dana praznjikavi. Postoji ogroman potencijal putnika za Beč. Potpuno nerazumljivo i nedopustivo bi bilo da je do samog zatvaranja pruge zbog radova (2018. ili 2019, zaboravio sam godinu) postojao voz Beograd - Beč koji je putovao 12-13 sati, a da sad kada bude mogao tu relaciju da pređe za duplo manje vremena da ga nema i da se čeka nešto.

1) Kontrola samo u Budimpešti kao jedine stanice za voz u EU. (upitno kako će funcionisati za vozove koji produžavaju)
Teško moguće i jako nepraktično rešenje.
 
A na kojoj stanici će biti granična kontrola? Subotica? I kakve to veze ima sa stajanjem na Novom Beogradu??

Sve to što Vesić laprda, sve ima tako da bude...
Pišeš mnogo a nisi u temi. Više čitaj forum i šta ljudi pišu nego da ti se crta ovde nešto što je prežvakano pre 20-30 strana. Naširoko je pisano o graničnoj kontroli našoj u Budimpešti i Madjarskoj na Prokopu i Novom Sadu.
 
Da li je ovo zvaničan stav Srbija voza? Po mom mišljenju jako loše. Beč bi privukao neuporedivo više putnika nego Budimpešta. Apsolutno ne postoji potreba za taktom Beograd - Budimpešta na dva sata. Jutarnji i večernji vozovi za Budimpeštu će biti popunjeniji, a oni u sredini dana praznjikavi. Postoji ogroman potencijal putnika za Beč. Potpuno nerazumljivo i nedopustivo bi bilo da je do samog zatvaranja pruge zbog radova (2018. ili 2019, zaboravio sam godinu) postojao voz Beograd - Beč koji je putovao 12-13 sati, a da sad kada bude mogao tu relaciju da pređe za duplo manje vremena da ga nema i da se čeka nešto.


Teško moguće i jako nepraktično rešenje.
Teško da će SV moći do Beča pošto već postoji takt po kojem vozovi između Bp i Beča saobraćaju na sat vremena ( MAV i Railjet) a između IC ( MAV i Gyesev) do zapadne Mađarske ( Šopron, Sombathelj, Sentgotard, Grac ) Jedino da MAV neke svoje EC vozove produži do Beograda
 
Iako je bilo o tome reči u medijima da će granični prelazi biti na stanicama u Budimpešti, Subotici, Novom Sadu, Beogradu, "i drugim gradovima". Ne mogu da nađem nijednu informaciju o tome u mađarskim medijima. Sa druge strane to komplikuje upotrebu tih vozova unutar zemlje sa obe strane.

Iste informacije su u početku kružile za lokalnu Subotica - Segedin, i na kraju se završilo sa zajedničkim pregledom na stanici Röszke, jeste da je stanica u Subotici u ruševinama ali takođe ne bi imalo ni smisla zbog broja putnika u većini polazaka. Najveći broj putnika kojem sam prisustvovao na ovom vozu je bio oko 130-140, tada smo sa kašnjenjem stigli na granicu zbog rampe na Paliću i problema pri prodaji karata na stanici u Subotici. Na granici su svi putnici pregledani u roku od oko 22 minuta, te je voz odmah nastavio dalje.
Bio pregled karata na stanicama ili zajednički negde na sredini, to putniku koji prelazi granicu neće puno promeniti oko vremena putovanja jer će morati da stigne do voza ranije zbog kontrole pasoša na stanici, danas pomenut voz na relaciji Pariz - London takođe zahteva od putnika u zavisnosti od tipa karte da stižu minimalno 15-30+ minuta ranije, a preporučuje i do 90 min ranije za kontrolu pasoša. Prednost kontrole na stanici bi imali jedino putnici koji ulaze/izlaze na stanicama gde je mali broj putnika, i putnici u situaciji kada je manji broj putnika na polasku, ali sveukupno je verovatno dobrim delom svejedno da li će provesti 30 minuta dodatnih u vozu ili u redovima van voza, ali ogromna mana je što bi onemogućilo upotrebu tih vozova unutar države... Mađarska koja koristi međunarodne vozove kao zamenu za lokalne kada lokalni ispadnu mi ne deluje kao mesto gde bi se ovako nešto lako ispunilo.

Inače povodom Budimpešta - Beč:
Češki privatnik RegioJet je od aprila dobio 4 polaska dnevno umesto 2 u oba smera na relaciji Budimpešta - Beč ( - Prag).
 
Poslednja izmena:
Care, toga biti neće.

Kako bi ti znao kad te mrzi da procitas temu, a kamo li da se informises o tome? Dosta si samouveren, a to je obicno odlika ljudi koji najmanje znaju.
Pre par meseci je vesic pricao da su poceli pregovore sa madjarskom policijom... Nazalost ne mogu da nadjem u kojoj emisiji jer covek gostuje 3 puta nedeljno svuda vec godinama.

Edit: Evo jedne izjave od pre godinu dana https://bizportal.rs/biz-info/nema-...-i-crne-gore-bice-znatno-olaksano-za-putnike/ ali svakako je ponovio i skorije da se uslo u proceduru.

Naravno da nemam iluzije da ce to 100 posto biti ostvareno ali makar znam o cemu pricam.
 
Pre 15 godina smo imali međunarodni saobraćaj ka glavnim gradovima svih susednih zemalja (i još dosta više) osim ka Tirani. Kad će to doći na red? Za 10, 20, 30 godina ili nikad? Kakav je to napredak?
Polako, budi strpljiv. I ove vozove, i prokop i autoputeve, i uredjenje savskog amfiteatra i bitne dogadjaje kao sto su EXPO, cekali smo godinama, da ne kazem decnijama i sada ih konacno imamo. Tako ce doci na redi i medjunarodni saobracaj. Samo budi strpljiv.
 
Teško da će SV moći do Beča pošto već postoji takt po kojem vozovi između Bp i Beča saobraćaju na sat vremena ( MAV i Railjet) a između IC ( MAV i Gyesev) do zapadne Mađarske ( Šopron, Sombathelj, Sentgotard, Grac ) Jedino da MAV neke svoje EC vozove produži do Beograda

Upravo je ovo boldovano i jedino moguće rešenje. Uostalom, neki EC vozovi produžavaju iz Budimpešte za Rumuniju i Ukrajinu. Oni koji ne produžavaju mogli bi biti produženi do Beograda. MAV će svakako morati da šalje svoje kompozicije za Beograd zbog prebijanja kilometara sa SV, ako bude išao CRRC Soko za Budimpeštu. MAV uvek insistira na ovome u međunarodnom saobraćaju, kako ne bi plaćao kilometre tuđoj upravi na svojoj teritoriji. Potencijalno bi polasci MAV EC u 8:40 i 14:40 iz Beča i dolasci u 15:20 i 21:20 u Beč mogli biti produženi do Beograda. Uz ta dva para vozova, MAV bi obavljao i jedan par Budimpešta - Beograd (dnevni obrt bi bio Budimpešta - Beograd - Beč i obrnuto). Dakle 3 polaska koja obavlja MAV (1 Beograd - Budimpešta i 2 Beograd - Beč)+ 3 ili 4 polaska Beograd - Budimpešta koja obavlja SV.
 
Iako je bilo o tome reči u medijima da će granični prelazi biti na stanicama u Budimpešti, Subotici, Novom Sadu, Beogradu, "i drugim gradovima". Ne mogu da nađem nijednu informaciju o tome u mađarskim medijima. Sa druge strane to komplikuje upotrebu tih vozova unutar zemlje sa obe strane.

Upravo. Niti se na stanicama u Srbiji i Mađarskoj grade postrojenja za graničnu kontrolu. Meni sve deluje da će se zajednička granična kontrola obavljati u Subotici, eventualno u toku vožnje Subotica - Kiškunhalaš. U Subotici će svakako morati stajanje da bude 5-10 minuta zbog promene osoblja.
 
Slažem se, nažalost imali smo 10 godina Slobe i 12 godina žutih kada se apsolutno ništa nije uradilo, pa nažalost sada moramo biti strpljivi i svesni da ne može sve i odmah. Ali i svesni toga da bolje ikad nego nikad.
Čak i u vreme Slobe (puj-puj, a ne zaboravi da mu je današnji “car univerzuma i šire” zdušno “držao lestve” 90-ih), je železnica opstala, doduše više po inerciji, ali opstala, čak se uspelo i Vukov spomenik otvoriti u ta doba (naravno trebao je neki marketinški trik da se pokaže kako “napredujemo”, ali eto ipak je dovršena i otvorena, znači jedna stanica više u BG čvoru). Za vreme “žutih” su se još poneke serija lokomotiva ozbiljno remontovale i modernizovale (tiristorizacija i sl. I to cele serije) i ponešto vagona i time ipak održao saobraćaj, tu i tamo su se pruge održavale da bi saobraćaj mogao ići (ne zaboravi u njihova doba si mogao više puta dnevno i do Bara, i do Villacha, i do Budimpešte, a bogme i do Skopja i Soluna, a direktnim kolima i Sofije i Istanbula). Ali opšte zapuštanje infrastrukture je već uzelo maha, brzine su ili padale ili ostajale na prethodnim već sniženim, a tek na retkim deonicama vraćene na projektovane. A onda su došli ovi, i dovršili dovođenje železnica u očajno stanje (pogledajte samo kakve rukovodioce su dovodili, kako su poukidali radna mesta koja su recimo bila zadužena za čuvanje infrastrukture, pa je onda krenula masovna krađa svega i svačega, kako su ukinuli i celu glavnu stanicu u Beogradu, protivno svim prethodnim urbanističkim planovima, umesto da su zadržali neka 4 koloseka i obezbedili dolazak prigradskih, pa i daljinskih vozova u sam centar grada. Ceo onaj kompleks u savskom amfiteatru nije bio vredan održavanja, ali glavna stanica sa 4, možda čak i podzemna, koloseka bi radila odličan posao ). Ukinuli su i vezu ka Banatu teretnim vozovima, pre nego što su napravili novi most, pa sad opasni tereti ili idu kroz tunel ispod grada, ili idu naokolo 200 km. Kako su upropastili i BG voz, kako namerno ne puštaju prigradske vozove po rekonstruisanoj i dvokolosečnoj pruzi za Pančevo, nešto što je postojalo i radilo još u vreme Slobe u sistemu BeoVoza. E kad su svu ovu štetu napravili, onda su se pre par godina setili da razvaljenu stvar oprave za ogromne pare (i to samo na koridoru ka Budimpešti) u raznoraznim netransparentnim dilovima. Zahvalan sam im na brzom vozu BG-NS, i stvarno je skok unapred, ali da li to opravdava sve što je urađeno naopako?
Dakle kao što im treba priznati izgradnju brze pruge, bogme im nikako ne treba zaboraviti, a kamoli oprostiti prethodnu štetu koju su napravili.
 
Poslednja izmena:
Čudno je to sve drugovi.
Kad već kolega pomenu Slobu vidim
na yt da se dnevni voz iz Beograda
presijava na peronu u Solunu 1996.
Današnja Srbija, zemlja superlativa kojoj
još samo fale leteći automobili, o
ovako nečemu može da sanja.
Nešto ne štima.
Na kraju snimka.
 
@Dusko
'96. su grčke železnice bile u kamenom dobu u odnosu na naše (već tada loše).

Septembra te godine sam imao kratke vožnje Platamon (starom trasom bliže obali)-Solun i natrag. 19. vek.
 
Potvrdjujem ovo sto je Pantograf napisao, putovao i ja do Soluna vozom 96 i 97, grci bili teska beda tada kad su zeleznice u pitanju, dizel vuca i jednokolosecna pruga. Tuga golema...

 
Ja ovde pričam o našoj železnici, ne
o grčkoj. Ova ista scena bila je i u Beču
tada s vozom Avala. Samo što imamo
snimak iz Soluna, iz Beča nisam video
ni jedan.
 
Pretpostavljam da nema ništa od slika unutrašnjosti Kineskog voza dok se drug AV prvi ne ispozira, 8 ili 9 Maj beše.

Tako nekako, ali ni Kinezi ne daju, veoma su strogi po tom pitanju.
Ekipa koja je trenutno u dalekoj Aziji prolazi kontrole u fabrici, slikanje ne dolazi u obzir, a i Bulajić je onaj put izgleda za isto dobio po ušima.
Inače, kažu da je fabrika CRRC-a da neverovatno dobro organizovana i uređena.
 
Da li postoji šansa da kada bude gotova pruga do Niša da Grci produže njihov Pendolino voz do BG-a, pošto sada ide koliko mi je poznato od Atine do Soluna?
 
Vrh