RioBL":3764xiau je napisao(la):
"Voz unutar Beograda". Ako se pod tim nazivom misli na Bg voz, mislim da nema posebnu perspektivu osim ako se maksimalno ne iskoriste dijelovi starog zeljeznickog cvora. Na novom cvoru BG voz nema perspektivu jednostavno iz razloga sto je taj cvor namjenjen daljinskom saobracaju i bez velikih ulaganja u smislu izgradnje dodatnih kolosjeka, BG voz je osudjen da vjecno bude u drugom planu, podredjen organizaciji medjugradskog saobracaja.
Moje laicko misljenje:
Na "novom cvoru" gradska zeleznica ima mnogo smisla.
Upravo zabluda i jeste sto se nastavlja po starom i jos kvari prica time sto se planira gasenje glavne, te se svi medjugradski/medjunarodni vozovi prebacuju na novi cvor i time smanjuju kapacitet gradske zeleznice.
Evo jednog konkretnog primera.
Upravo se na jednoj drugoj temi diskutuje o produzenju jedne gradske autobuske linije do resnika. To naselje, nekadasnje selo pored beograda je na trasi zeleznice vise od 100 godina i vise od pola tog perioda je bilo orijentisano na zeleznicki prevoz.
I umesto da postoji druga linija BG voza koja bi isla na 15-20 minuta i kojom vi se do vuka (p.mosta), ovce, ili do NBG, zemuna, batajnice stizalo udobno i brzo, a da kroz naselje jedan do dva busa jeftino, a efikasno sibaju i dovoze/razvoze putnike, sta imamo?
Imamo naselje iz koga ljudima do banjice treba pola sata, na jednoj nozi, a posle u zavisnosti od guzve koliko bude...
Ta priuga kroz rakovicu je...
Primer drugi je deo oko maricke ulice, ulice koja je na 100m od pruge, ulice u kojoj su napravljene stotine novih stambenih jedinica i koje opsluzuje jedna losa autobuska linija br42. Linija koja ide kao antibiotik a trasa joj kruzi okolo naokolo prolazeci pored tri z. st.
Rakovicka naselja gde se celokupno stanovnistvo ka gradu vozi preopterecenom borskom, crnotravskom, a priga nam stoji prazna.
Uostalom @RioBL ti si saobracajne struke, pa mi objasni kako grad koji je na prilicno velikoj povrsini, poput Beograda nema korist i potrebu za gradskom zeleznicom?
Meni bi to pilo vodu, da je Beograd gustourbanizovan na maloj povrsini. Ovako sa ovom povrsinom gradu je jednako bitna gradska zeleznica i metro.
Vlast nam je novim planom "podmetnula" glupost i mi sad diskutujemo dal ovo ili ono.
A upravo nam treba i jedno i drugo (kako je uostalom oduvek i bilo planirano), da se ukrstaju na nekoliko mesta i nadopunjuju.
Sent from my LG-D320 using Tapatalk