Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Iz Beograda izlazi 6 zeleznickih pravca a ne 3, pricamo o komjuterima dakle o medjugradskom saobracaju a ne o BG Vozu.

Inace ne vidim nista impresivno u toj slici osim klastera visokih zgrada i izmedju njih kolosecna grupa u rangu neke africke glavne zeleznicke stanice.
Realno ova stanica je prilicno jadna.
 
A postoje africke zemlje poput Maroka koje su ne 2 vec 10 koplja ispred kanadske zeleznice.
Uvodjenje TGV-a i izgradnja brze pruge za 320 km/h, nesto o cemu Toronto i Kanada mogu samo da sanjaju.

arton47234.jpg
 
Oni vagoni "što lice na romboide" su stari ali dosta udobni. Oni su na dva nivoa. Imaš sedišta i gore i dole.
Obično su dupke puni i trebaš doći ranije da ne moraš stajati.
Meni je iz Maple trebalo oko 45 minuta, ali je to dobro s obzirom da nema šanse doći kolima do centra.
To je bilo pre 15 godina, pa ne znam jeli sad nešto bolje.

Mislim da je najveći problem što su GO trains (vozovi u vlasništvu grada Toronta) delili istu prugu sa Kanadskom železnicom i ti vozovi su imali prednost. Više puta smo kasnili po sat vremana jer smo čekali da prođu ti državni vozovi.

Da sam bio bliže subway-u koristio bi subway. Mislim da sad produžuju jednu granu subway-a još na sever.
 
Spatio, ja ne znam odakle tebi tako visoki standardi? Mora da živiš u Dubai .
Zar nije bitnije imati nešto solidno što radi, nego zahtevati najbolje pa nemati ništa?
Opet smo megalomani.
 
Ako dobro shvatam vasu pricu, postavicu vam jedno pitanje jel usao neko skoro u voz 754 Beograd - Novi Sad sa polaskom u 16:38 sa beogradske glavne železničke stanice?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482628#p482628:1yd68ta7 je napisao(la):
zecal » 04 Oct 2017 09:26 pm[/url]":1yd68ta7]Spatio, ja ne znam odakle tebi tako visoki standardi? Mora da živiš u Dubai .
Zar nije bitnije imati nešto solidno što radi, nego zahtevati najbolje pa nemati ništa?
Opet smo megalomani.

Ne zivim u Dubai.
Samo sam rekao da Toronto nije neko merilo za Beograd.
Takodje nisam ni rekao da Srbiji trebaju TGV.
Rekao sam da nam treba 20-30 garnitura za komjutere kako bi mogli da pokrijemo sve pravce oko Beograda.
Valjda je to nesto normalno i dostizno za nas?
 
Mislim da malo brkamo neke stvari. Voz Bg-NS ne moze da se poredi sa Toronto GO jer su to razlicite kategorije.

Bg-NS je medjugradski voz a Toronto Go je sistem "commuter rail"

Commuter rail, also called suburban rail, is a passenger rail transport service that primarily operates between a city centre and middle to outer suburbs beyond 15 km (10 miles) and commuter towns or other locations that draw large numbers of commuters—people who travel on a daily basis.

Posto Novi Sad nije u predgradju Beograda niti neki mali gradic u blizini Beograda to vozovi BG-NS ne mogu spadati u kategoriju gradsko prigradske zeljeznice (ili ti commuter rail)

Ono sto je u BG commuter rail je BG voz a ja sam samo uporedio BG voz za Toronto Go po pitanju infrastrukture koju koriste.
 
Onda sam ja pobrkao jer sam video da na jednom mestu pričate o ljudima koji dolaze na posao u Beograd. Taj voz kada god sam ja išao njim je bio pun ljudi koji rade u Beogradu, a žive u Pazovama, Inđiji, pa čak i Novom Sadu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482703#p482703:353y2v28 je napisao(la):
RioBL » 05 Oct 2017 10:16 am[/url]":353y2v28]
Posto Novi Sad nije u predgradju Beograda niti neki mali gradic u blizini Beograda to vozovi BG-NS ne mogu spadati u kategoriju gradsko prigradske zeljeznice (ili ti commuter rail)

Ono sto je u BG commuter rail je BG voz a ja sam samo uporedio BG voz za Toronto Go po pitanju infrastrukture koju koriste.

Kako ne može da bude "komjuter rejl", kada svakodnevno prevozi "komjutere"?? Nemalo ljudi iz npr. Beške radi u Beogradu i posao im visi o tom vozu.

Beogradski "komjuter rejl", sa adekvatnim prugama, treba da pokriva područje do Novog Sada, Sremske Mitrovice, Šapca, Valjeva, Velike Plane, Požarevca, Vršca i Zrenjanina.
 
Zato nam je potrebna nabavka novih voznih sredstava posto ovo stadleri sto imamo su namenjeni Inter city Srbija vozovima za daljinski saobracaj. Mi trenutno nemamo vozove namenjeni komjuterima.
 
Upravo obrnuto. Stadleri su za vožnju do sat, sat i po, treba renovirati vagone za saobraćaj sa kraja na kraj zemlje.
 
Pa mogli bi da stave stadlere za komjuter i da nabave nove za daljinski saobracaj nije problem.
Ali kako god okrenes fale nam garniture.
 
Štadleri ne odgovaraju daljinskom saobraćaju, ni konfiguracijom sedenja, ni kvalitetom sedišta, ni brojem klozeta...

Vagoni i/ili novi/polovni EMV za daljinski saobraćaj - to su opcije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482750#p482750:3rewl513 je napisao(la):
spatiotecte » 05 Окт 2017, 14:51[/url]":3rewl513]Zato nam je potrebna nabavka novih voznih sredstava posto ovo stadleri sto imamo su namenjeni Inter city Srbija vozovima za daljinski saobracaj. Mi trenutno nemamo vozove namenjeni komjuterima.

заправо, Штедлери су баш приградски возови. али небитно, треба нам још. за неелктрифициране правце имамо довољно, али за електрифициране немамо
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482741#p482741:30cqeyws je napisao(la):
Пантограф » Thu Oct 05, 2017 12:46 pm[/url]":30cqeyws]
Kako ne može da bude "komjuter rejl", kada svakodnevno prevozi "komjutere"?? Nemalo ljudi iz npr. Beške radi u Beogradu i posao im visi o tom vozu.

mogu i ja da sjednem u autobus iz Banjaluke za Beograd i izadjem iz njega 2km dalje ali to ne znaci da se vozim gradskim autobusom.
To sto neki putnici koriste voz BG-NS svakodnevno, ne cini ga komjter railom.

Beogradski "komjuter rejl", sa adekvatnim prugama, treba da pokriva područje do Novog Sada, Sremske Mitrovice, Šapca, Valjeva, Velike Plane, Požarevca, Vršca i Zrenjanina.

To da. Mozda ne Novi Sad ali Srem, Juzni Banat, Sjeverni dio Sumadije svakako. Samo za tako nesto bi trebao da postoji poseban servis sa posebnim tarifama a cini mi se da je tome najblize BG voz samo sto on nema prostora da se intenzivira i ostvari nove pravce. Da li je Stadler pravi voz za tako nesto ne znam ali je sigurno najbolje sto Srbija ima i vjerovatno bi bio bolji od RVR-a ali problem nije u vozovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482806#p482806:3bcclqyk je napisao(la):
RioBL » 05 Oct 2017 04:19 pm[/url]":3bcclqyk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482741#p482741:3bcclqyk je napisao(la):
Пантограф » Thu Oct 05, 2017 12:46 pm[/url]":3bcclqyk]
Kako ne može da bude "komjuter rejl", kada svakodnevno prevozi "komjutere"?? Nemalo ljudi iz npr. Beške radi u Beogradu i posao im visi o tom vozu.

mogu i ja da sjednem u autobus iz Banjaluke za Beograd i izadjem iz njega 2km dalje ali to ne znaci da se vozim gradskim autobusom.
To sto neki putnici koriste voz BG-NS svakodnevno, ne cini ga komjter railom.

To da. Mozda ne Novi Sad ali Srem, Juzni Banat, Sjeverni dio Sumadije svakako...

Немало људи путује свакодневно из Новог Сада у Београд на посао, и обратно. НИС, рецимо, има своје аутобусе за запослене, који полазе сваког јутра од Студентског града за НС. Када се направи нова пруга из руског кредита, престаје потреба за тим аутобусима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482756#p482756:3pqm5zai je napisao(la):
spatiotecte » 05 Oct 2017, 15:17[/url]":3pqm5zai]Pa mogli bi da stave stadlere za komjuter i da nabave nove za daljinski saobracaj nije problem.
Ali kako god okrenes fale nam garniture.

To se apsolutno slazem.
 
Ja sam putovao vozom iz Požarevca dok je išao 2 sata i 20 minuta, sad kada ide 3 sata ne isplati se ni da je džabe.
Ono što prvo treba da nabavimo je 2-4 garniture onih vozova što menjaju i popravljaju šine, ili bar jednu tu garnituru za početak, da napravimo fabriku pragova (kapiram da nije teško izliti beton negde gde ima šljunka (cement se lakše transportuje). A šine možda može Smederevo da proizvede. Džaba bilo koja garnitura kad voz putuje satima i niko ne ide. Pruga za NS je jedina koja je u nekom boljem stanju pa voz može i 120 da ide na nekim mestima (ali izgleda samo da nadoknadi kašnjenje inače je 100 limit)
Kako ćemo da zovemo voz je isto nebitno, treba imati i kratke i duge linije, svaka ima svoju prednost.
E sad, za kraj, džaba i ta priča kad mi ukidamo pruge. Samo Požarevac je izgubio 2, jednu za dubravicu i Zabelu, drugu za kostolac koju bi možda da i ožive jer su ukapirali da bi mogla da transportuje ugalj kao nekada tamo gde fali budući da jedna TE nema svoj ugalj a Obrenivac ume da zaškripi.
 
Opet je krenulo opštenarodno lupetanje po ovoj temi sa polutačnim rekla-kazala informacijama...

Što se Požarevca tiče, moći ćemo osetiti poboljšanje za nekih godinu-dve, jer uskoro treba da počne remont Jajinci - Mala Krsna-

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482838#p482838:3a1wi3sv je napisao(la):
Gorstak89 » Čet Okt 05, 2017 8:04 pm[/url]":3a1wi3sv]
da napravimo fabriku pragova (kapiram da nije teško izliti beton negde gde ima šljunka (cement se lakše transportuje).

To već postoji u Svrljigu, čak se i izvozi, u HR recimo.

Gorstak89":3a1wi3sv je napisao(la):
Pruga za NS je jedina koja je u nekom boljem stanju pa voz može i 120 da ide na nekim mestima (ali izgleda samo da nadoknadi kašnjenje inače je 100 limit)

Voz ide redovno 120 km/h između Stare i Nove Pazove. Do duše, još 2 meseca samo. Posle toga kreće remont pod kojim će sve ići 50 km/h. Vreme vožnje BG-NS biće produženo za 11 minuta od decembra zbog remonta, mada to nije toliko značajno jer će iz Srema i Bačke samo međunarodni vozovi ići za glavnu. Ostalo sve do Batajnice/Zemuna.

Dakle, u sledećih par godina voz Beograd (tj. Zemun) - Novi Sad će sigurno doživeti kritično smanjenje broja putnika zbog trajanja remonta. Zbog toga mislim da je najbolji potez da se polasci Zemun - Novi Sad smanje na minimum, a većina Štadlera preusmeri na remontovanu prugu Beograd - Valjevo i kao Beograd - Požarevac po okončanju remonta Jajinci - Mala Krsna. Za to vreme raditi na nabavci novih vozova koji bi stigli i bili spremni do završetka remonta Beograd - Novi Sad i Novi Sad - Subotica.
 
Istina. Ponoviću i ovde ideju nas nekolicine da dok traje taj remont, BG voz 2 ne ide iz Resnika do Prokopa, već da produžava do Ovče (naravno, ako postoje iole neki tehnički uslovi za to).
 
Treba prebaciti Stadlere na komjutere i nabaviti nova vozna sredstva za 200 km/h jer u suprotnom ta nova brza pruga Beograd-Novi Sad gubi svaki smisao ako nemas cime da vozis po projektovanoj brzini.
 
Pa treba razmisljati i o tome, ne kupuju se brzi vozovi kao jogurt u Maxi-u.
Treba i za njih da se obezbedi finansijska konstrukcija, da se izgrade u fabrici, testiraju itd.
Dakle mora se razmiljati o tome unapred a ja nisam video od kad pricaju o ovoj brzoj pruzi da je iko spomenuo nabavku novih voznih sredstava.
Pocinjem da se pitam da li je to uopste u planu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482870#p482870:1qpieu98 je napisao(la):
DzonTravolta » Čet Okt 05, 2017 10:10 pm[/url]":1qpieu98]O tom potom, nova pruga neće još minimum pola decenije...

Prošlo je više od pola decenije od ideje do realizacije kupovine Stadlera, tako da mislim da je sada pravo vreme početi proceduru oko traženja finansija i traženja najboljeg rešenja. Česi (ČD i Regiojet) su recimo kupili gomilu polovnih vagona od OBB-a za 200 km/h. Dosta vagona OBB, DB, SNCF, SNCB, SBB, RŽD za 200 km/h su ovih godina na prodaju, a to su vagoni koji mogu barem još 20 godina saobraćati bez problema. Ako se nema dovoljno para za nove EMV ili vagone, uz kupovinu novih lokomotiva Vectron, Traxx ili možda čak najbolje Emil Zatopek i tih polovnih vagona imalo bi se rešenje. Ne treba zaboraviti da su i naši Z1 vagoni za 200 km/h, samo što im je zbog jeftinijeg održavanja spuštena brzina na 160 km/h, jer nije bilo potrebe za većom, jer nisu saobraćali nigde gde je brzina veća od 160 km/h. Lokalni vozovi koji staju na svakoj stanici i nemaju realnu potrebu da idu preko 160 km/h. 200 km/h bi mogli ići samo međunarodni vozovi sa stajanjem samo u Novom Sadu i Subotici, kao i par komada IC vozova (Užice/Niš) - Beograd - Subotica. Ostalo nema potrebe.
 
Vrh