Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Do NS Štedler iskorišćava 80% mogućnosti. Koliko se isplati nabaviti za tu deonicu novi voz koji je iskorišćava 100%? ja se više radujem remontu deonice od NS do Subotice ali i tu se kupovinom drugih vozova dobija max pola sata u vremenu. A Štedler bi bio najbrže prevozno sredstvo, daleko ispred autobusa i automobila ako ono merenje brzine zapravo radi. Iz tog razloga je teško opravdati trošak u skorije vreme. Čak mi se čini da je veliki vođa i spominjao štedlera kao taj brzi voz koji će nas voziti po novoj pruzi. Što se tiče obnove pruge do Male Krsne (tu mi je deda bio šef stanice) jedan mali deo te pruge podržava 80 pa i 100 (opet kada kasne) ali ima puno problema na toj pruzi koji mogu da se reše za male pare poput pružnih prelaza gde voz bukvalno stane i nekih mostića preko potoka gde mili 10 kmh.
a kada sam ja išao za NS voz nije prešao 100 u oba pravca ali znam da ide do 120
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482879#p482879:3abpf1w5 je napisao(la):
Gorstak89 » Čet Okt 05, 2017 10:25 pm[/url]":3abpf1w5]
a kada sam ja išao za NS voz nije prešao 100 u oba pravca ali znam da ide do 120

Desi se da cigani ukradu balize, pa se piše nalog i spušta brzina na 100...
 
Kad bude gotova pruga kroz Rakovicu + do Valjeva (dalje da ne spominjem), tu treba primarno uposliti Štedlere, to se slažem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482865#p482865:7h54bxnd je napisao(la):
DzonTravolta » Čet Okt 05, 2017 9:55 pm[/url]":7h54bxnd]Istina. Ponoviću i ovde ideju nas nekolicine da dok traje taj remont, BG voz 2 ne ide iz Resnika do Prokopa, već da produžava do Ovče (naravno, ako postoje iole neki tehnički uslovi za to).

To svakako! Čak i bez remonta mislim da bi trebalo da postoje linije Ovča - Resnik i Ovča - Batajnica naizmenično i da se uklopi presedanje za putnike Resnik - Batajnica u Karađorđevom Parku. Zašto? Zato što ako bude linija Resnik - Beograd Centar putnici iz Resnika će morati da menjaju peron u Beograd Centru da bi preseli za Ovču, kao i obrnuto iz Ovče za Resnik sa presedanjem u Beograd Centru. U Karađorđevom Parku treba samo par metara da se prošetaju. Jedino ostaje pitanje da li bi na taj način Karađorđev Park bio preopterećen količinom putnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482865#p482865:1nq8xd1x je napisao(la):
DzonTravolta » Thu Oct 05, 2017 8:55 pm[/url]":1nq8xd1x] Ponoviću i ovde ideju nas nekolicine da dok traje taj remont, BG voz 2 ne ide iz Resnika do Prokopa, već da produžava do Ovče (naravno, ako postoje iole neki tehnički uslovi za to).

Resnik - Glavna kao "BG voz 3"
Nikad nije postojala realna prepreka za ovako nesto a sad kad se redukuje linija za Batajnicu i oslobadjaju vozovi jos je bolja prilika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482945#p482945:2f4h9j7y je napisao(la):
RioBL » Pet Okt 06, 2017 10:33 am[/url]":2f4h9j7y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482865#p482865:2f4h9j7y je napisao(la):
DzonTravolta » Thu Oct 05, 2017 8:55 pm[/url]":2f4h9j7y] Ponoviću i ovde ideju nas nekolicine da dok traje taj remont, BG voz 2 ne ide iz Resnika do Prokopa, već da produžava do Ovče (naravno, ako postoje iole neki tehnički uslovi za to).

Resnik - Glavna kao "BG voz 3"
Nikad nije postojala realna prepreka za ovako nesto a sad kad se redukuje linija za Batajnicu i oslobadjaju vozovi jos je bolja prilika.

Čoveče, shvati, glavna železnička stanica se ukida 31.12.2018. Drugo, do glavne je potrebno 10 minuta više nego do Karađorđevog parka, a posle moraš i peške...Treće, do glavne stigneš trojkom za isto vreme kao i vozom!
 
мислим да треба урадити пругу до Аде Хује и да једна линија буде Овча-Батајница 15 минута, а друга Ада Хуја-Ресник 15 минута и решен проблем БГВ-а. још да се среди пруга до Падинске скеле, па да се урбанизују Јабучки и Глогоњски рит, па да иде Падинска скела-Батајница, пуна капа
 
Плус Железник - Ада хуја (Вишњица) исто на 15 (уз улагања). Па онда аеродром...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482960#p482960:5xrag4ck je napisao(la):
WLABmz » Fri Oct 06, 2017 10:20 am[/url]":5xrag4ck]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482945#p482945:5xrag4ck je napisao(la):
RioBL » Pet Okt 06, 2017 10:33 am[/url]":5xrag4ck]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482865#p482865:5xrag4ck je napisao(la):
DzonTravolta » Thu Oct 05, 2017 8:55 pm[/url]":5xrag4ck] Ponoviću i ovde ideju nas nekolicine da dok traje taj remont, BG voz 2 ne ide iz Resnika do Prokopa, već da produžava do Ovče (naravno, ako postoje iole neki tehnički uslovi za to).

Resnik - Glavna kao "BG voz 3"
Nikad nije postojala realna prepreka za ovako nesto a sad kad se redukuje linija za Batajnicu i oslobadjaju vozovi jos je bolja prilika.

Čoveče, shvati, glavna železnička stanica se ukida 31.12.2018. Drugo, do glavne je potrebno 10 minuta više nego do Karađorđevog parka, a posle moraš i peške...Treće, do glavne stigneš trojkom za isto vreme kao i vozom!

Čoveče sa nečitljivim imenom, shvati ti...
Do 31.12.2018 ima više od godinu dana. Drugo, gde ti to moraš peške? Mene ne interesuje gde si se ti uputio. Treće, nema potrebe da poredimo voz i tramvaj. To ti je promašaj.

I četvrto...zašto je tebi postojanje stanice na Savskom Trgu trn u oku?
 
Надајући се да би се Србија ипак могла дозвати памети до тог децембра 2018, да пренесемо и ову причу:

Rusi i Kinezi se "bore" za srpske pruge
Beograd -- Pregovara se sa zainteresovanim stranama koje bi izvodile radove na modernizaciji dela pruge od oko 100 kilometara od Beograda do Niša.

Kako je istakla ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, za to postoji projektna dokumentacija.

Kako je rekla, zainteresovana je ruska RŽD Internešenal, koji već radi na modernizaciji nekih deonica u Srbiji, a raspoložena je i kineska strana.

"Tri deonice su modernizovane na Koridoru 10. Sada je naš strateški interes modernizacija pruge od Beograda do Niša. Deo projektno- tehničke dokumentacije je već gotov, ali ne treba krenuti sa obezbeđenjem novca dok nemamo spremnu kompletnu dokumentaciju", rekla je ministarka.

Mihajlović je podsetila da su obezbeđena sredstva i završena projektno-tehnička dokumentacija za prugu od Beograda do Budimpešte i da će radovi početi 24. novembra, za kada je predviđen Samit 16+1 u Budimpešti.

Извор: b92.net

Линк: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1311129

Коментар: Није лоше :) Још да сазнамо обухвата ли ово планиране нове трасе Ресник - Клење - Мали Пожаревац - Велика Плана и Сталаћ - Ђунис.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482879#p482879:2g1qul75 je napisao(la):
Gorstak89 » 05 Oct 2017 09:25 pm[/url]":2g1qul75] Što se tiče obnove pruge do Male Krsne (tu mi je deda bio šef stanice) jedan mali deo te pruge podržava 80 pa i 100 (opet kada kasne)
Gorstak,vidim da vec par puta spominješ da vozovi koriste neke veće brzine samo iz razloga da bi nadoknadili kašnjenja. Da rešimo svaku nedoumicu i da ne bude više zbunjivanja forumaša i njihovih mogućih pogrešnih zaključaka na ovu tvoju tvrdnju. Takva organizacija saobraćaja danas kod nas NE POSTOJI. Bilo je primera u staroj JŽ da je u koloni knjižice reda vožnje koja pokazuje maksimalne brzine bila dodata i kolona koja je pokazivala brzinu vecu od redovne samo u slučaju kada se ukaže potreba za smanjenjem mogućih kašnjenja.Ta brzina je obično bila veća za 20km/h od redovne brzine predvidjene za odnosni voz i nije smela da prelazi maksimalnu dozvoljenu brzinu koju dozvoljava sama pruga.
Kao što napisa kolega WLABmz,vozovi na deonici Nova Pazova-Stara Pazova se redovno kreću brzinom od 120km/h kao sto je i predvidjeno knjižicom reda vožnje i nikakvo nadoknadjivanje kašnjenja nije u pitanju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482987#p482987:12zz6l7y je napisao(la):
RioBL » Pet Okt 06, 2017 12:52 pm[/url]":12zz6l7y]

Čoveče sa nečitljivim imenom, shvati ti...
Do 31.12.2018 ima više od godinu dana. Drugo, gde ti to moraš peške? Mene ne interesuje gde si se ti uputio. Treće, nema potrebe da poredimo voz i tramvaj. To ti je promašaj.

I četvrto...zašto je tebi postojanje stanice na Savskom Trgu trn u oku?

Da, taman će da se naviknu putnici da idu do glavne i onda će da se ukine 31.12.2018. Kakav genijalan potez. Od glavne do samog centra grada treba peške da se ide i to uzbrdo, vrlo često i sa koferima. Slažem se da ne treba porediti voz i tramvaj u slučaju kad je železnička pruga u pristojnom stanju. Ali sa sadašnjim stanjem pruge Rasputnica G - Beograd Glavna tramvaju treba do glavne isto koliko i vozu. Više puta sam čak stigao tramvajem pre voza...

Na osnovu čega zaključuješ da je postojanje Beograd Glavne meni trn u oku? Stari čvor je u stanju raspada, da bi iole funkcionisao mora se uraditi potpuna rekonstrukcija svih koloseka i stanica, a za to ne postoje niti planovi niti izvori finansiranja, za razliku od novog čvora, koji je tehnološki superiorniji od starog čvora. Upravo to će se delimično i uraditi, jer se planirana linija metroa od Makiša do Karaburme velikim delom svoje trase poklapa sa trasom starog čvora. Kao što sam i nekoliko puta rekao, Beograd Glavna je mogla da opstane u 21. veku samo u slučaju ostvarenja plana iz 1920-ih, tj. njeno delimično pretvaranje u prolaznu stanicu i gradnju tunela do Dunav stanice. To nije ostvareno u vidu žel. čvora, ali je planirano da se ostvari u vidu metroa.
 
@Rio: ja se često zaista zapitam zašto ti toliko uporno braniš GŽS na ovom forumu, kao da ti je nešto o glavu.
1. Ovo nije zvanična rasprava, već internet forum.
2. Većinom ne smatramo da je enorman gubitak zatvaranje te stanice (obrazložio sam više puta šta ja lično smatram da nije dobro oko zatvaranja, ali to ne znači da ne bih podneo da se sasvim napusti).
3. Pokušavam da shvatim šta ti lično gubiš zatvaranjem te stanice.
 
ништа не губи, човек живи у БЛ. боље да се тамо бави да им се среди железничка станица

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482987#p482987:6wp9uhph je napisao(la):
RioBL » 06 Окт 2017, 12:52[/url]":6wp9uhph]Čoveče sa nečitljivim imenom, shvati ti...

вагон са лежајевима 1. и 2. разреда, дужи од 25 метара. З не знам шта значи
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483025#p483025:mvhmlxz4 je napisao(la):
JohnnyLee » Pet Okt 06, 2017 3:09 pm[/url]":mvhmlxz4]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482987#p482987:mvhmlxz4 je napisao(la):
RioBL » 06 Окт 2017, 12:52[/url]":mvhmlxz4]Čoveče sa nečitljivim imenom, shvati ti...

вагон са лежајевима 1. и 2. разреда, дужи од 25 метара. З не знам шта значи

z - centralno napajanje električnim kablom. :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483025#p483025:3fimyw3i je napisao(la):
JohnnyLee » 06 Okt 2017, 15:09[/url]":3fimyw3i]ништа не губи, човек живи у БЛ. боље да се тамо бави да им се среди железничка станица
Htedoh i to da navedem kao argument, ali ovde već imamo neki prećutni dogovor da ne prozivamo ljude na osnovu prebivališta.
Mada, realno, njegova argumentacija na ovom forumu je ista kao kad bih ja spočitavao Crnogorcima ili Bugarima za njihove planove po pitanju železničkog saobraćaja.
 
U današnjem foto-obilasku Rakovice samo malo na "kvarno" slikao radove na i oko stanice.
22228489_1978934902385141_841449576107003932_n.jpg

Pothodnik je i dalje u blago katastrofalnom stanju. ALI: možete videti prepreke za dva stepeništa sa leve i desne strane, jer se otpočelo sa radom na peronima. Gore nisam slikao, dosta je radnika sa mehanizacijom prisutno, radi se na mestu pruge uveliko.
Želim da istaknem: veoma malo ulaganja je potrebno da se sredi ceo pothodnik i da cela stanica izgleda veoma pristojno (nadam se da će to i biti slučaj).
22310368_1978935279051770_4662328673540903695_n.jpg

Dvojica izuzetno mladih Roma se na dasci spuštaju niz bivšu kiosk-pekaru ispred ulaza u stanicu.
22228441_1978935592385072_2146189900538223435_n.jpg

Iskreno, ni ne znam šta je ovo, ali ova rupa je odavno privlačno leglo za narkomane.
22281843_1978935282385103_5720461883124347708_n.jpg

U međuvremenu je kroz stanicu prošao izuzetno spor teretni voz.
22279743_1978935049051793_6414249558246286038_n.jpg

Stanična zgrada. Sa zadnje strane se nalazi blagajna (koja ne radi od prošle godine), a sa prednje privatni stanovi železničara.
22281965_1978935062385125_6274056039258640597_n.jpg

Još jedan pothodnik u očajnom stanju, nekih 50 metara od same stanice. Nemam iluzija da će njega srediti.
22281818_1978935009051797_2126579980506320244_n.jpg

Jesam visok, ali ne dovoljno da bi se videli svi detalji: radovi na pruzi oko stanice.

:sesir:
 
Da ne opterecujem post navodima probacu ovako...

@ vagon sa lezajevima i elektricnim kablom:

Dobro kazes. Mogli bi se putnici naviknuti na voz Resnik - Glavna pa kako cemo onda ukinuti stanicu. E to se zove lukavstina.

Opet spominjes brdo i vucenje kofera uzbrdo a svi znamo (cak i ja koji nisam geografgski kvalifikovan za ovu temu) da ispod tog brda ima dolina a na njoj trg na kom se sijece nekoliko linija gradskog tramvaja i autobusa. U buducnost, koja je vec pocela, ta dolina se pretvara u gusto izgradjeno srediste Beograda. No nema veze, do BNV ce se iz Resnika i Rakovice ici sa Vukovog Spomenika. Svakih sat. Zagarantovano.

Kazes metro Ada Huja - Makis ce to da pokrije. Iako ni Resnik ni Rakovica ni Vidikovac ni Cerak ni citav jug Beograda nikakv metro nece vidjeti zbilja je genijalna ideja pocupati kolosjeke i zeljeznicke instalacije i ostaviti hiljade ljudi bez nade u bolje povezivanje u buducnosti, pa razvuci nekakav sinski sistem (koji je jos u magli i nedifinisan) sve do makiske poljane pa graditi tamo nekakv Tesla Grad kao da je vazniji od dijelova Beograda gdje vec desetljecima zive hiljade gradjana. Jest vazniji Karicu. Alal mu vera.

Kakva tehnoloska superiornost novog nad starim? Neodrzavani kolosjeci i odrzavani kolosjeci ne cine razliku u superiornosti vec u lukavom planiranju srpske zeljeznicke buducnosti. A to je sto manje pruga to bolje. Manji su troskovi. Tako naime razmisljaju oni koji gledaju da izvuku licni interes na racun drustvene imovine i narodne buducnosti.

@ Travolta

Nemam ja licnih interesa u domenu onih koji tebi padaju na pamet. Meni je licni interes buducnost ovog naroda cijim se dijelom osjecam a s mrznjom i prezirom me u taj narod svrstava i veliki broj mojih komsija sto me onda jos vise vezuje za taj nardo - srpski. Te moje komsije ako vec ne mogu da me lise zivota sto sam srbin, rado bi na bilo koji nacin da me sputaju. prekrste, preimenuju, ubiju duhovno, moralno a najmanje sto mogu je da me pokusaju ubjediti da nama srbima pruga i vozova ne treba i da smo "na pravom putu".

@ JohnyLee

U Banjaluci je zeljeznica u daleko goroj situaciji. Operacija premjestanja glavne zeljeznicke stanice i ukidanja kolosjeka u centru grada je obavljena jos 70-te. Mi svoj muzej u zgradi zeljeznicke stanice iz XIX vijeka u centru grada imamo vec 40 godina i mogu ti potvrditi da nije nista specijalno. Bude izloba svaki dan i nekoliko ljudi dnevno udje da pogleda iz ciste dosade. Mozda bi bilo i vise ljudi ali tesko je naci mjesto za parkiranje, narocito kad dolazis iz udaljenijih dijelova grada.

Posto se ja nisam bio ni rodio kad se izmjestala "Glavna" u Banjaluci a ja i Beogradjani imamo srecu da se isti "progres" nije desio u Beogradu sve do danas, eto mene sa jos par romanticara na ovom forumu. Izvinjavam se na smetnji.

EDIT:
Travolta, plus za slike :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483270#p483270:r1ckvayu je napisao(la):
RioBL » Sub Okt 07, 2017 6:12 pm[/url]":r1ckvayu]Opet spominjes brdo i vucenje kofera uzbrdo a svi znamo (cak i ja koji nisam geografgski kvalifikovan za ovu temu) da ispod tog brda ima dolina a na njoj trg na kom se sijece nekoliko linija gradskog tramvaja i autobusa.

Ti misliš da ja ne znam da postoji trg? Koliko linija tramvaja ili autobusa odatle ide ka istorijskom centru Beograda? Nijedna! Zbog brda!


A za to brdo je rešenje mnogo puta predlagano kroz istoriju: pretvoriti Glavnu u prolaznu stanicu, prokopati tunel do Dunav stanice uz izgradnju podzemne stanice ili stajališta Trg Republike ili Terazije. Nažalost, ili na sreću, to ni ti ni ja ne znamo, nego će pokazati vreme, odustalo se od toga onog trena kad se ušlo u gradnju novog čvora. Možda bi takvo rešenje moglo da postoji paralelno sa novim čvorom, ali SFRJ se raspala pre 25 godina, tokovi putnika su mnogo manji nego što je iko mogao verovati 80-ih godina, te je za tako nešto sistem klasične železnice preglomazan, a metro mnogo više primereniji - kraći razmak između stanica, bolje karakteristika ubrzavanja i kočenja, veći kapacitet, manji obim tunela itd...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483265#p483265:3qlqscdp je napisao(la):
DzonTravolta » Sat Oct 07, 2017 4:52 pm[/url]":3qlqscdp]
22228441_1978935592385072_2146189900538223435_n.jpg

Iskreno, ni ne znam šta je ovo, ali ova rupa je odavno privlačno leglo za narkomane.

Hehe. Pošto više ne vidjam Šomijeve objave na forumu, moram da preuzmem njegovu ulogu i da te pitam, kako to zamišljaš narkomane kad se kriju po ovakvim štekovima i šta tamo rade? HINT: obično su ljudskih gabarita.
Sa stanicom u ovakvom stanju, ne verujem da je bilo kom uživaocu droge problem da to što ima obavi i na peronu. Što, naravno, nije dobro. Mada moram priznati, ova slika rupe i komentar su mi ulepšali dan.

+ za slike
 
Dobro, možda nije baš za narkose, ali nije ni daleko ;)
A čemu rupa služi, nemam pojma.
I hvala svima za + .
 
Па није да се венаши не завлаче по сличним буџацима и сметлиштима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=483270#p483270:1b2xoybp je napisao(la):
RioBL » 07 Окт 2017, 18:12[/url]":1b2xoybp]
U Banjaluci je zeljeznica u daleko goroj situaciji. Operacija premjestanja glavne zeljeznicke stanice i ukidanja kolosjeka u centru grada je obavljena jos 70-te. Mi svoj muzej u zgradi zeljeznicke stanice iz XIX vijeka u centru grada imamo vec 40 godina i mogu ti potvrditi da nije nista specijalno. Bude izloba svaki dan i nekoliko ljudi dnevno udje da pogleda iz ciste dosade. Mozda bi bilo i vise ljudi ali tesko je naci mjesto za parkiranje, narocito kad dolazis iz udaljenijih dijelova grada.

Posto se ja nisam bio ni rodio kad se izmjestala "Glavna" u Banjaluci a ja i Beogradjani imamo srecu da se isti "progres" nije desio u Beogradu sve do danas, eto mene sa jos par romanticara na ovom forumu. Izvinjavam se na smetnji.

у целој Босни је железница у далеко горој ситуацији него у Србији. гледајући Бања Луку одозго, ваша станица изгледа као да је на периферији. Прокоп није на периферији. штавише, релативно је у центру града, с обзиром да центар Београда одавно није само круг 2. а и ја сам Х пута рекао на форуму, садашњу Главну укопати са 3 до 5 колосека само за градско/приградски саобраћај, и то је то. сав даљински на Прокоп и да буде пролазан, без завршавања у Београду
 
Vrh