Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Мађаре је 160 километара пруге за брзину до 160 са прелазима у нивоу коштало око 2 милијарде € или 12,5 милиона/км, нас 180 километара пруге за брзину до 200, без прелаза у нивоу, са солидно дугим тунелом и три вијадукта све заједно око 2,4 милијарде € или 13,3 милиона по километру.
Од тога су само чортановачки тунел и вијадукт који би морали бити урађени и у једној и у другој варијанти коштали 300 милиона €.
Толико о "расипништву" и разлици 160/200 о којој се толико пише од када сам дошао на форум.
 
Poslednja izmena:

Ne znam da li si ikada vukao ta kola, ali prosto su katastrofa za vožnju i to sam ja video samo iz malog uzorka na vožnji na kratkoj relaciji kako se mv muče. Mislim razumem da su dvosovinska kola uvek zeznuta i lakša za VD, ali ovi Arbeli su next level. Pritom i karakteristike jako tanke, ali dobro, verovatno ne mogu tek tako lako nabaviti nešto drugo, jer je i infrastruktura za utvoar i istovar vrv prilagođena samo njima.

Na stranu sve to, ali žao mi kamiona, jedno od najkorisnijih vozila u IŽS-u, intervencije će sada biti dosta teže, treba uvek osigurati dodatno kompoziciju nevezano koja su kola u pitanju.
 
Није ваљда то једини камион за шине у ИЖС?? Мислио сам да их има макар 5 комада у Батајници.
 
Ne znam da li si ikada vukao ta kola, ali prosto su katastrofa za vožnju i to sam ja video samo iz malog uzorka na vožnji na kratkoj relaciji kako se mv muče. Mislim razumem da su dvosovinska kola uvek zeznuta i lakša za VD, ali ovi Arbeli su next level. Pritom i karakteristike jako tanke, ali dobro, verovatno ne mogu tek tako lako nabaviti nešto drugo, jer je i infrastruktura za utvoar i istovar vrv prilagođena samo njima.

Na stranu sve to, ali žao mi kamiona, jedno od najkorisnijih vozila u IŽS-u, intervencije će sada biti dosta teže, treba uvek osigurati dodatno kompoziciju nevezano koja su kola u pitanju.
O naravno da sam imao prilike da vučem Arbele.
To su ubedljivo najgora kola sa kojima sam imao posla.
Jednostavno,neverovatno sranj e.
Od ponašanja u toku vuče (cimanja napred nazad) do katastrofalnog kočenja. Kad kreneš sa njima jednostavno se pomiriš da je verovatnoća da je desi iskliznuće ogromno i tako se i ponašaš. Pa ako se desi kod tebe desi. A ako slučajno prođe bez toga onda top.
 
Imaju i oni problema sa krađom opreme, naročito u ruralnim predelima.

Svakako za početak ne bih rezervisao konekcije u Budimpešti i Beču sa kratkim vremenom presedanja, dok se ne pokaže kakva će biti punktualnost vozova iz Beograda.
To je tačno. Mađari znaju takođe da imaju haos na prugama do neviđenih razmera.
Pre koje veče se zapalila SS oprema u Đeru. Nastao je totalni kolaps na tom potezu, vozovi su užasno kasnili, a išli su i busevi.
Messenger_creation_204F1E71-E849-4AD8-B1F6-172623CFF34B.jpeg
 
Kako se obezbedjuje to :poop::poop: od samopokretanja,samo klocna pod tocak?
Moram sam sebe da ispravim za izrečeno u vezi ručnih/pritvrdnih kočnica na Arbelima. Izgleda da su počeli da ih ugrađuju na njih u zadnjih desetak godina.
Izvorno su dolazili kao novi iz fabrike u Kraljevu bez njih. Danas sam malo istraživao i došao do podatka da određen broj njih jeste dobio ove parkirne kočnice prilikom vršenja revizija u radionicama u Smederevu i Ćupriji.
Konkretno ova kola koja su učestvovala u ovom VD-u ih zasigurno nisu imala. Vidi se to i po ovoj fotografiji da nema tzv. prelaznice između dve "ćelije" gde se nalazi ugrađena kočnica za zaštitu od samopokretanja.
1000005485.jpg

Dok se na ovom lošem screenshot-u sa jednog YT videa vidi da je ugrađena.
1000005471.jpg
 
Vrh