Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Pa nije netačno.. semo se lepo dopunjujete i precizirate informacije.. i na kraju dođosmo do istine koju je mogao i gospodin mašinovođa gore da kaže za flirt.. "Ima ih koji mogu da razviju i 200 ali ovaj naš može samo 160".. i kraj priče.

Dakle kondukter je u regio vozu za taj voz rekao (poredeći ga sa sokolom) da isto može da razvije 200 km/h.. možda je mislio na flirt koji mi nemamo.. ali eto sad je sve jasno..
Pa ja sam ti i lepo objasnio ali ti izgleda ne želiš da pročitaš.
 
Jel ima neke naznake da ce se zavrsiti stanica?
Има ту још сигурно две године посла укупно, није још готова плоча, а без ње нема почетка радова на згради. А тек саобраћајнице ка аутопуту.
 
Ево шта човек може у 10 минута да констатује, кад рецимо први пут дође на станицу и то колима да чека некога, не рачунајући лош назив и чињенице да је пројекат незавршен, рецимо да је то знао пре него што је дошао на станицу.
1. Кад стиже до станице тешко је уопште закључити да си стигао до нечега што не назива железничком станицом, а камоли главној железничкој станици у главном граду.
2. Каo паркинг се користи дивље стајалиште, другим речима једно ругло које је заправо плоча од станице.
3. Ознаке су очајне, постоји више улаза а на некима не пише ништа а ако се уздате у путоказе тешко ћете их наћи.
4. Број дисплеја где можете видети на који колосек стиже ваш воз који чекате је јаком мали, тако да не можете на време да се усмерите ка правом перону/колосеку.
5. Кад на крају дођете до колосека и схватите да морате да чекате неко време, што је чест случај, приметићете да је број клупица за седење мизеран и да ћете се помочити да нађете слободно место.
Ово нису главни проблеми, али јесу проблеми који се лако примете а уз мало добро воље и занемарљиве инвестиције могу решити. То што станица није завршена свакако није оправдање, све је ово морали бити решено пре скандалозног затварања бише Главне станице и претварање Прокопа у нову главну станицу. Јуче сам долазио на станицу, не први пут али свеједно сваки пут све ове ствари што сам навео ми буду очи.
 
Треба да среде разглас. Једва се разуме који се воз најављује.
Da! Bio sam tri puta poslednjih dana, ni jednom ništa od obaveštenja nisam potpuno razumeo. Uhvatim ili početak ili kraj, ali ostalo je kakofonija ehoa. Kad su već kupili skup razglas, trebalo je i da plate dobrog inženjera da ga rasporedi, ovako je manje-više beskoristan.

Takođe, monitori na devetom koloseku u zapadnoj polovini perona ne rade, a to je baš jedan od koloseka odakle polaze vozovi za Novi Sad.
 
Hvala.
I da, kada bi samo ime bilo problem, gde bi nam kraj bio...
Pre neki dan sam prisustvovao jednoj zanimljivoj sceni. Vozim se sa 36 (spoljni krug) i čujem razgovor dve žene. Jedna pita drugu kuda ide 36, a ova odgovara da ne zna, da je prvi put u autobusu i da se vozi kako bi videla kuda ide. Tada žena što je pitala konstatuje da se izgleda zeznula, zato što nije htela da ide na trole jer je na displeju 36 pisalo "Beograd centar". Tada joj je mladić koji je sedeo pored, objasnio da se tako zove železnička stanica, na šta je žena odgovorila da je mislila da se zove Prokop. Tada su se u razgovor uključile i neke devojčice koje idu u osnovnu školu da pitaju gde treba da siđu za "Galeriju", jer su čule da 36 ide do tamo.
 
Te žene su biseri.. Pazi, sedneš u bus za koji ne znaš gde ide, ali se voziš da vidiš gde ćeš stići?! Pa cirkus, kao da nema jezik i ne može da pita vozača pre nego što uđe, ili putnike koji ulaze.
 
A i ti putnici koji ulaze su baš informisani... Nemali broj puta sam viđao da ljudi znaju otprilike samo onaj deo trase neke linije koji im je potreban ili samo trasu neke određene linije koju koriste, a da se pritom desi da ne znaju da upute ljude do nekog objekta pored koga prolaze svakodnevno. Ovo je samo jedan primer.

Drugo, ta žena koja se vozila sa 36 da se "upozna" sa trasom, to je sigurno uzela da uradi iz znatiželje i zato što ima slobodnog vremena, nevezano za to što je mogla da pita vozača. Sa druge strane, ovde je akcenat više stavljen na sam naziv železničke stanice i toga da je natpis na displeju 36 naveo ženu da pomisli da linija 36 saobraća ka Trgu republike i sl. E sad što nije znala da se ŽS tako zove, to je druga stvar.
 
Немојте, бре, људи да мрачите; то све тако треба - и Прокоп је добро повезан, и пуни возови за НС показују да народ зна где је и шта је "Београд центар", и народ нам је бистар и сналажљив.
И тако.
 
Problem povezanosti sa Prokopom je pre svega taj što je u planu koji se razrađivao decenijama on sasvim dobro povezan sa centrom linijom metroa koja je trebalo tuda da prodje. I tako je sve bilo do pre nekoliko godina. Čak i da je sada nema u perspektivi bi je i bilo. Sada te perspektive nema. Ostalo je BG vozom do Vuka ili južni delovi grada kao i NBG do Batajnice ili GSP da se "dotera" do stanice.
 
Ево шта човек може у 10 минута да констатује, кад рецимо први пут дође на станицу и то колима да чека некога, не рачунајући лош назив и чињенице да је пројекат незавршен, рецимо да је то знао пре него што је дошао на станицу.
1. Кад стиже до станице тешко је уопште закључити да си стигао до нечега што не назива железничком станицом, а камоли главној железничкој станици у главном граду.
2. ...

Ova prva stavka je zaista "upečatljiva" ako se stavite u kožu nekoga ko je prvi put u Beogradu, a nema ni automobil ni pare za taksi. Pa je u stvari je još gore. Ne samo da nisu u stanju da shvate su stigli do NEČEGA što se naziva železničkom stanicom, nego nisu u stanju da shvate da su stigli do BILO ČEGA. Uglavnom misle da su ih prevarili oni koji su im rekli da dođu u ovu pustahiju. Da su žrtva praktične šale. Jer se sa nekih tačaka sasvim bukvalno ne vidi baš NIŠTA sem par stambenih solitera i udaljenog horizonta grada, nikakav objekat, samo praznina. Pomisao da su umesto železničke stanice stigli do samoposluge ili pošte bi maltene bila napredak u odnosu na ovo. Ove slike su dosta stare, pa se sada možda nešto promenilo, ali evo kako je bilo.

Opterećeni gomilom prtljaga, ili malom decom, ili jednim i drugim, lepo siđete na ovoj stanici GSP-a ("Ortopedski zavod"), jer vam je rečeno da je to najbliže kad su ove GSP linije u pitanju.

IMG_6754.JPG


Odavde se ne vidi apsolutno ništa što iole liči na bilo kakvu poslovnu zgradu. Čak i ako zbog nekog neobašnjivog poriva krenete u suprotnom smeru od geogafskog smera u kome se ustvari nalazi stanica Prokop, videćete samo ovo:

IMG_6752.JPG


Prokop je nevidljiv jer mu je najviši vrh ispod nivoa terena. Desno je šuma gusto-mračnog izgleda, napred je par stambenih solitera, levo je udaljena panorama grada. I nema NIČEG DRUGOG. Sa same bus stanice, pravo napred, Prokop se vidi još manje. Prosto nema šanse da se snađete ako nigde nema izglednog cilja, a za početak ne znate ni u koju bi tačno stranu sveta odatle trebalo gledati, tražeći potom put dotle. Ne može se tražiti puteljak za nigde. Previše je depresivno.

Trik je naravno da ugledate mali znak "Beograd Centar" (koji vas prividno upućuje u šumu pošto skretanje i podvožnjak sakriva horzont ako ste iole dalje od znaka), ali će 99% onih koji ga uoče i pročitaju zaključiti da je to putokaz ka centru grada, putokaz koji je tamo gde nema ničega očigledno više nego potreban i logičan, pa svakako ne nešto što oni traže. Doduše postoji nacrtana mala lokomotiva, ali morate biti vrlo blizu da bi ste prepoznali šta je to.

IMG_6753.JPG


Pretpostavljam da su od vremena kad je ovo snimljeno postavljeni uočljiviji putokazi, ali ako u okolini i dalje nema ničega što se uopšte izdiže iznad nivoa tla, znatan procenat onih koji su prvi put u Beogradu će imati prilične teškoće i vrlo neprijatno iskustvo.
 
Poslednja izmena:
To je jos i super, samo preko bulevara pa dole, pre 5-6-7 godina je tu bila suma, ni krov se nije video. A tabla Beograd Centar je stvarno debilna, lokomotivu ako skonta 5% pesaka i 1% vozaca
 
Juče prvi put išli iz NS do prokopa vozom. Ljudi ono je sramota šta ste dopustili da vam urade sa glavnom železničkom stanicom. Prvo što smo jedva našli kuda se izlazi. Voz staje pred nečim što liči na ulaz iz stanice ali je zapravo neki bife, toaleti i !ali šalter za prodaju karata. Posle toga sud nekako i skontamo neke liftove u daljini sa kojima se može izaći iz stanice.
Izađemo pred bus kad ne leži traže sa ove strane ulice stoji po jedan bus i na oba piše smer za savski trg. Ajde nismo toliko glupi pa smo skontali u kojem pravcu treba da idemo. Bitno da su oni nas dovezli do Beograda na Vodi. U međuvremenu prišli pored tri čekali šta od kojih su dva razvaljena skroz. Da nismo iz Srbije i navikli na ovakve prizore, zapitali bismo se gde smo to došli.
Sve u svemu Beogradu treba još 15 godina da se sve poveže u celinu koja svuda radi kako treba.
Stara železnička jeste bila raspad ali se bar znalo kada dođeš gde si i svuda možeš čak i peške. Kod prokopa nismo videli ni jedan taxi npr. Čak ni divljake.

Sent from my SM-T733 using Tapatalk
 
To je jos i super, samo preko bulevara pa dole, pre 5-6-7 godina je tu bila suma, ni krov se nije video. A tabla Beograd Centar je stvarno debilna, lokomotivu ako skonta 5% pesaka i 1% vozaca
Zar nije poenta u boji table? Bela označava aerodrom, železničku/autobusku stanicu, važnu lokaciju ili objekat (npr. Sava Centar, Ušće)... A žuta ili zelena bi zapravo bila putokaz do grada ili dela grada. Ne?
 
Ne. Zelena je autoput, plava motoput, žuta magistralni put. Bela označava kada se sa ovih puteva izlazi u gradsku sredinu. Mora pisati železnička stanica pa ime stanice, inače je jako zbunjujuće.

Inače, s obzirom da (još uvek) ne postoje stanice pod imenom Beograd Sever, Beograd Jug itd, ovo Centar je čak i suvišno. Stanica se jednostavno može zvati Beograd, s obzirom da stanica pod tim imenom više ne postoji.
 
људи, је л' нацртан воз? јесте. тако да не видим у чему је проблем

Zar nije poenta u boji table? Bela označava aerodrom, železničku/autobusku stanicu, važnu lokaciju ili objekat (npr. Sava Centar, Ušće)... A žuta ili zelena bi zapravo bila putokaz do grada ili dela grada. Ne?

није. објаснио је Вагон изнад мене шта боје табли означавају
 
Nije sporno da tabla bude bele boje, već da natpis na njoj bude nešto što će ljudi odmah da skontaju šta predstavlja, plus da boja slova i slika budu uočljivi na prvi pogled. Oko Prokopa je sve nekako pogrešno postavljeno pa ljudi često misle da kada iz pravca Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića dolaze, da treba da skrenu tamo gde je ulaz u naselje Stjepana Filipovića, a kada dolaze iz pravca Maleškog brda, da treba da skrenu tamo gde je staro skretanje za Prokop, a koje je sada slepo parče. Nigde nema putokaza kako se uključiti na autoput, a o željenom pravcu na istom, da i ne govorim. Nigde putokazi ka najbližim prodavnicama hrane / pića, a ni putokazi ka stajalištima 40 i 41.
 
Zar nije poenta u boji table? Bela označava aerodrom, železničku/autobusku stanicu, važnu lokaciju ili objekat (npr. Sava Centar, Ušće)... A žuta ili zelena bi zapravo bila putokaz do grada ili dela grada. Ne?
Nije poenta posto 99% ljudi nema pojma o saobracajnim znacima i njihovim bojama. Mora se pretpostaviti da ljudi (ni odavde a tek iz inostranstva) ne znaju gde je levo a ne propise i znakove i spram toga praviti saobracajnice, oznake, itd. a ne kako to zamislja neki licencirani saobracajac ili nabivflani birokrata/pravnik
људи, је л' нацртан воз? јесте. тако да не видим у чему је проблем
Pa mozda bi se videlo da je tabla 2-3 puta veca pa da je nacrtan voz punom sirinom ali ipak bolje da pise zeleznicka stanica Beograd centar, onda ni ne mora crtez. Ako Subotica, Kragujevac, Nis centar znaci centar grada, onda ne moze Beograd centar da znaci stanica.
 
Vrh