Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Možda glupo pitanje: stanica se zove "Beograd - Centar" a nalazi se ohoho van centra Beograda....

Jel' to "centar" označava centar "Beogradskog železničkog čvora"?
 
Da, Rakovica bi bila jug, Zemun sever, a kod Prokopa, pošto je "vukopustahija", ostalo je da bude "centar".
 
Као што смо видели из студија које је овде постављао Орјен а у којима су се Американци бавили решењем нашег чвора, њихов предлог имена за станицу је био "Belgrade Central" (ако се не варам, нек неко потврди још). То су наши превели као "Београд Центар" из неког разлога. Лично се залажем (као што је овде већ било предложено више пута) да се преименује станица у "Београд Централна". Било би много јасније свима и мислим да би се лако ухватило у народу. Уместо до Прокопа, кажеш "идем до Централне", итд. Ово данашње Центар је бескорисно, зато сви и користе појам Прокоп.
 
Central znaci Glavna, nikakva velika mudrost, ali nisu hteli da prave zabunu sa starom glavnom na Savskom trgu.

Centralna je uzasno resenje po meni.
 
U Varšavi se recimo koristi naziv Centralna, ali tamo ima i Zapadna i Istočna. Iz Zapadne i Istočne započinju vozovi, prolaze kroz Centralnu i nastavljaju svoju vožnju za odredište. Isti koncept kao novog čvora u Beogradu.

E sad, ukoliko se novi čvor nekog dana bude koristio na način na koji je predviđen, odnosno kao što se koristi u Varšavi, Zemun će biti polazna stanica za vozove ka jugu i Banatu, a Rakovica za vozove ka severu. Mislim da bi stanice Zemun i Rakovica trebalo preimenovati da u svom sastavu imaju naziv Beograd, npr. Beograd Jug ili Beograd Rakovica za Rakovicu i Beograd Zapad, Beograd Sever ili Beograd Zemun za Zemun. Zašto - pa recimo voz iz Beča za Beograd će završavati vožnju u stanici Rakovica. Zamisli u Beču na stanici piše voz za Rakovicu. Baš tamo neki Austrijanac zna da je Rakovica predgrađe Beograda. Euro City voz Wien Hbf - Rakovica :ROFLMAO:
 
Централна је одлично решење, јер је положај Прокопа некако централни у односу остале станице.
 
A što prosto ne bi nazvali stanicu, ako bismo već menjali, Beograd - Prokop. Svakako je Prokop učestalije iskorišćen u odnosu na "Beograd centar" (pun naziv).
 
Sećam se nekog Arapina u BG vozu koji me pitao "do centra" na nekom lošem engleskom a ja nisam znao da li hoće do Beograd centra ili do centra Beograda, onda mu bolje kod Vuka da siđe, to je svakako centralnije i povezanije.. Pa sam objasnio ova stanica se zove tako, ali zapravo centar nije baš tu, a on me gleda belo.. Ništa me nije shvatio..

Beograd centralna ima više smisla jer se odnosi na samu stanicu da je centralna a centar Beograda ostaje malo dalje odatle.. a ima smisla imenovati i Rakovicu u Beograd jug, a Zemun u Beograd sever kad odatle budu kretali međunarodni vozovi..

Inače COKO mi se nije naročito dopao.. Skučen je, nizak plafon jer je double decker, ima ona prednja i zadnja vrata u vagonu pa se i buka nekako loše rasprostire u tako malom prostoru kad je pun kapacitet putnika u njemu.. Jedina prednost, koju ja vidim da se zaista stigne brzo (mada i flirt može da razvije 200km/h) i verovatno pogled sa gornjeg sprata, ali ja sam imao kartu za donji..

Do Karlovaca vozi 120 km/h onda 200 km/h do Batajnice pa opet 120 km/h do Prokopa

Stigao je za 31 min.

Daleko mi je lepša vožnja u flirtu, jeste malo duže, al sve je sad u okviru sat vremena.. Kad cena bude 1000rsd IC mi neće biti opcija..
 
Inače COKO mi se nije naročito dopao.. Skučen je, nizak plafon jer je double decker, ima ona prednja i zadnja vrata u vagonu pa se i buka nekako loše rasprostire u tako malom prostoru kad je pun kapacitet putnika u njemu.. Jedina prednost, koju ja vidim da se zaista stigne brzo (mada i flirt može da razvije 200km/h)...
Odakle ti to da Flirt može da "razvije" 200km/h?
 
Od konduktera prekjuče u flirtu, bukvalno sam ga citirao ☺ ja svakako nisam železničar, al dajem poverenje u ono što ljudi govore.. e sad ako ljudi u uniformi ne znaju ili lupetaraju.. moja greška što im verujem..
 
Od konduktera prekjuče u flirtu, bukvalno sam ga citirao ☺ ja svakako nisam železničar, al dajem poverenje u ono što ljudi govore.. e sad ako ljudi u uniformi ne znaju ili lupetaraju.. moja greška što im verujem..
Evo iz prve ruke od jednog mašinovođe (mene☝️) informacija:
Stadler FLIRT koji mi imamo u voznom parku je (pazi sad) projektovan i izgrađen za brzine do 160km/h!!!
I nikako ne može u redovnom saobraćaju biti vožen većom brzinom od te.
Dakle ili taj kondukter širi neistine ili si ti permutovao nešto.
U svakom slučaju KISS je za 200 a Flirt za 160.
Pozdrav.
 
С тим што постоји цмок који је једнспратни и споља се скоро па не разликује од флерта 200 (мада видим на сајту да је је сада маска другачија)
 
Evo iz prve ruke od jednog mašinovođe (mene☝️) informacija:
Stadler FLIRT koji mi imamo u voznom parku je (pazi sad) projektovan i izgrađen za brzine do 160km/h!!!
I nikako ne može u redovnom saobraćaju biti vožen većom brzinom od te.
Dakle ili taj kondukter širi neistine ili si ti permutovao nešto.
U svakom slučaju KISS je za 200 a Flirt za 160.
Pozdrav.
Znam da si mašinovođa. I ništa nisam permutovao, nego verno preneo kako je rečeno.

Prle jel mi imamo taj 'cmok', možda sam ja njime putovao?
 
Ako imamo taj kiss onda sam u njemu bio, ali sam mislio da je to flirt.. Izgleda skoro identično, pa otud zabuna.. Ne vidim zašto bi kondukter lagao..
 
Код нас је Цмок даблдекер, за 200км/ч. Наш флерт је само за 160км/ч. То је то друго немамо
 
Hajde da stanemo sa netačnim informacijama KISS je samo dvospratni, FLIRT jednospratni. Ne postoji jednospratni KISS ili dvospratni FLIRT.
 
Može FLIRT 200 km/h, vozio se ja u Švajcarskoj. Pitanje je može li ovaj naš, i može li na našim prugama, ali da postoji neka vrsta mogućnosti da ide 200 km/h - postoji.
 
Za KISS nije ni bilo pitanje, ljudi raspravljaju može li FLIRT 200, evo ja potvrđujem iz prve ruke.

Uzgred budi rečeno - najbrža vožnja kojoj sam svedočio u KISSu je ~230 km/h, kroz Gotthard-Basistunnel.
 
I opet netačne informacije. Postoje FLIRT160, FLIRT200, KISS160, KISS200. Dakle, mi imamo FLIRT160 i KISS200 i oni mogu ići maksimalnom brzinom shodno svom nazivu. 18 FLIRT vozova koji nam stižu u narednom periodu su takođe FLIRT160. Ogromna je razlika u ceni između varijante za 160 i 200 km/h. Verzija za 200 km/h je više nego duplo skuplja.
 
Pa nije netačno.. semo se lepo dopunjujete i precizirate informacije.. i na kraju dođosmo do istine koju je mogao i gospodin mašinovođa gore da kaže za flirt.. "Ima ih koji mogu da razviju i 200 ali ovaj naš može samo 160".. i kraj priče.

Dakle kondukter je u regio vozu za taj voz rekao (poredeći ga sa sokolom) da isto može da razvije 200 km/h.. možda je mislio na flirt koji mi nemamo.. ali eto sad je sve jasno..
 
Poslednja izmena:
Dakle kondukter je u regio vozu za taj voz rekao (poredeći ga sa sokolom) da isto može da razvije 200 km/h.. možda je mislio na flirt koji mi nemamo.. ali eto sad je sve jasno..

Pusti ti šta kondukteri pričaju, svakakvih sam se gluposti naslušao od konduktera...
 
Vrh