Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Đe ba vi vidite poređenje kišnih glista s limenim konjima?
Ono je bilo ilustracija neodrživosti ideje da ikakav, pa i teleport razvoj gradskog prevoza utiče na broj automobila na ulicama. To je odokativna konstatacija kojom se ne izleću čak ni svetski saobraćajni stratezi. No, mi znamo bolje.

Svaki podsistem je efikasan i redovan onoliko koliko se održava. Svaki u svom koordinatnom sistemu, ali bi i metro i tramvaj i trolejbus i autobus bili podjednako (ne)efikasni.

Grube procene ne valjaju. Metro nije duplo brži, sem ako se posmatra kao izdvojeno sredstvo.

Glavna mana ovih tema je što od miliona linkova ''kako to izgleda u svetu'' na kraju ne možeš da se baš setiš ni u koji bi grad beše da uvodiš metro. Bude bilo ko sa uvođenjem kanalizacije - mnogi ovde Peščanik slušaju, ali čuju naopako.
 
connect":1zfvlm0r je napisao(la):
a) Miljakovac, ako se ne varam? Tebi ionako ne gine autobus. Tvoja ušteda je onih 5 minuta duže koliko putuje trola ili bus od Studentskog trga do Slavije ili Autokomande, recimo. Dalje ti je ni iz džepa, ni u džep.
Ne gine mi autobus do penzije, znam, ali siguran sam da cemo imati koju stanicu metroa u blizini kako se dalje bude razvijao taj sistem javnog prevoza. Ima nas 30-40.000 (KB, Milj1, 2, 3), sto nije mala brojka. Onih 5 minuta "duze" moze da bude samo u 21h uvece kada nema guzve i kad trola dodje odmah (empirijski sam dosao do te brojke tako sto sam redovno kasnio na sudare s ribama, racunajuci na tih famoznih 5 minut). Racunam na cekanje od 10min u proseku i putovanje od 8min. To je bez vanrednih situacija - guzvi, protesta, pokvarenih trola (najmanje sam 8 puta isao peske u periodu od maja do avgusta, u po bela dana - grozim se kad racunam cenu utrosenih sati rada tu).

b) Netačno, niti ima relevantnih podataka koji pokazuju da je u poslednjih ohoho godina igde trend takav, a ne obrnut. Ovde čak ima mesta i za sociološku studiju na temu da li se auto vozi iz pozeraja ili potrebe, pogotovo usporediv sa činjenicom da se tramvajem/trolejbusom/autobusom ipak stiže brže nego kolima. Eno - najbolja ilustracija je tramvaj sa Banovog brda koji do Sajma stiže za 10 minuta maksimum, pa svejedno se horde guraju beskrajnim polučasovnim kolonama po Mišićevoj i Radničkoj.
Uostalom, metro, ma kakav bio - oslanja se na ostale podsisteme prevoza, shodno svojoj osobini da ne staje na svakoj banderi i ne ide na svako brdo.
Njujork. Treba da citiram clanke ili sam mozes da nadjes? Tu je i izmisljen sistem izbacivanja vozila iz centra grada, smanjenja brzine voznje, suzavanja ulica, kreiranja pesackih zona, sve uz poboljsanje usluge metroa. Neces reci valjda da je u Njujorku manje fensi voziti auto nego u Beogradu?
 
jovanovm":1goyqanm je napisao(la):
empirijski sam dosao do te brojke tako sto sam redovno kasnio na sudare s ribama, racunajuci na tih famoznih 5 minut
Ako na ovu foru ne proguramo metro među populacijom onda stvarno ne znam šta može da upali :D
 
Metro... da vaša riba ne čeka...
to me podseća na moj slogan za auto Smart. Smart...za parove koji ne mogu da imaju decu.
a prokop se sveo na brzalicu: Pop kopa prokop, prokop kopa pop.
 
connect":2vvi7e9l je napisao(la):
Stanovniku Blokova, Ceraka, Vidikovca ili Petlovog brda i uz najbolju organizaciju metro donosi uštedu vremena od max. 5-10 minuta.
Ideja da je usteda samo 5-10 je suluda. Uzmimo kao primer recimo trolu 29. Ona uvece kada nema guzve putuje od centra do Medaka u vr' glave 20 minuta, medjutim u spicu ona putuje 40-45 minuta ako ne i duze. Tramvajem od Kluza do Opstine Zvezdara treba jedno 20 minuta i to kada nije neka guzva pa nema tona automobila po sinama, metroom bi se to prelazilo za 10 minuta max. Sto se Blokova tice NBG bi bio u najbolje organizovanom metro sistemu ispresecan sa bar 3 linije (J. Gagarine, Z. Djindjica i jedna popreko) tako da bi mnogim stanovnicima blokova bio takoreci ispred nosa.

I da, kad smo vec kod direktnih linija, izem ti GSPove "direktne" linije kada na Ustanickoj (tamo gde zavrsavaju prigradski busevi) ne mozes da udjes u 1 vozilo i da izadjes u centru (recimo Trg Republike). Ne, mora se ili do Slavije (14) pa presedanje na neku od trola, ili do SKC (7) pa opet trola, ili do Vuka (5) pa presedanje na bus, ili do Tasa (6) pa peske. Da, to su te divne direktne linije. Ili direktna linija 79 koja ide otprilike svakih 20 minuta. Zaista dojajno. Da ne spominjemo kako od svih tih direktnih linija ne mozes da se snadjes, ako treba da idem negde van domasaja tramvaja ili trole (ima malo linija pa se lako pamte) moram da 15 minuta proucavam onaj lavirint na mapi autobuskih linija na sajtu GSPa. Da ne govorimo o brojevima koji su logicni u pm.

Svako ko je bio u nekom gradu sa razvijenom metro mrezom zna da se tamo vrlo lako snalazi, uvek ciljas najblizu metro stanicu a odande pesaka ili 2-3 stanice nekim drugim prevozom, vecina linija drugih vrsta prevoza zavrsava na metro stanicama, sve je vrlo logicno i jednostavno.
 
jovanovm":v2xu4rra je napisao(la):
... sistem izbacivanja vozila iz centra grada, smanjenja brzine voznje, suzavanja ulica, kreiranja pesackih zona, sve uz poboljsanje usluge metroa. Neces reci valjda da je u Njujorku manje fensi voziti auto nego u Beogradu?
Apsolutno je manje fensi. Đilas-Blumberg se vozi metroom na posao, a fenseraj pruži ručicu i dozove taksi. Kolima se vozi samo bag** iz Džerzija. A za poboljšavanje usluge metroa... Ne znam da li da se smejem ili da plačem... ;)
 
Kolima se vozi samo bag** iz Džerzija.
Upravo je to moja poenta. Nek se fenseraj vozi taksijem i kod nas. Obični ljudi na posao idu metroom, pa čak i kad žive na Upper East Side-u i imaju ne znam koliko kinte... koliko se ja sećam. :D A uveče kad idu u restorane i kafane - bum tadža i aj ćao....

A za metro... znaš li koliko su često išli vozovi 80tih ili ranih 90tih? :( Čak se sećam 2001 kad sam prvi put bio u Njujorku i 2007 kolika je ralika u čistoći i uređenosti stanica. Uveli su sisteme da su stanice otvorene 24h, one automate da možeš da kupiš kartu, izbacili tokene iz upotrebe... Zar sve to nije poboljšanje usluge? :D
 
Prokop, za bar 4 godine. :)

Marković: Prokop možda za 4 godine
16. septembar 2009. | 08:53 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Generalni direktor "Železnica Srbije" Milovan Marković kaže da bi železnička stanica Prokop i prateći objekti u Zemunu i Makišu mogli biti gotovi za 4 godine.


Prema njegovim rečima, to bi dovelo do oslobađanja zemljišta u Savskom amfitetaru na lokaciji sadašnje stanice i njegove komercijalizacije, kao i rasterećenja centra grada od teretnog saobraćaja, kao i prevoza opasnih materija koji se se trenutno obavlja u tom delu Beograda.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=09&dd=16&nav_id=381695
 
I opet bla,bla... :rolleyes:
Trebalo bi svakog ko daje takve izjave oterati na prinudan rad na Prokopu. Lopata, kramp, cement, krec, pesak, gvozdje i hiljade (prinudnih dobrovoljaca) radnika. Kako bi to bilo gotovo caskom. Ako nekog zaboli kicma tu je doktor. Bicem da je izleci...
 
Sta vam treba prokop i sta vam fali na staroj stanici? Dali se iko od vas vozi vozom (i to ne mislim po nekad nego dali svaki put kad putuje ide vozom umesto autobusom) i dali bi se vozili da se Prokop zavrsio ove godine? Nebi, i dalje bi isli autobusom jer je brze, problem nije u stanici zeleznice nego u prevozu. Ima jedna stanica kojoj za sad nista ne fali, a da se napravi prokop ljudi ce jos pre ici uatobusom nego da idu daleko na izmestenu stanicu dok autobusi staju u centru grada. Dok se ne izmesti autobuska (bar zastupi u tome da bi zajedno poceli da se izmeste) prokop se nece zavrsiti. Prve ce da urade pruge i kad vozovi budu isli vecom brzinom i kupe garniture i ljudi pocnu da koriste voz tako da je profitibalan onda ce se mozda zavrsiti nova zeleznicka stanica.
 
Ovde se radi o izmestanju trenutne glavne zeleznicke stanice i oslobadjanje priobalja od sina i drugih gluposti koje prate tu infrastrukturu. Autobusku je mnogo lakse i brze premestiti nego zeleznicku tako da premestanje ove druge po meni implicira i premestanje ove prve. :dil:
 
E, ne radi se samo o tome. Te pare moraju da imaju svrhu kad se potrose, i kad se trazi kredit od EBRD moras im pokazati kojoj svrhi to sluzi, a "izmestanje zeleznicke stanice iz centra" nije takva svrha. To je jos kontraproduktivno za putnike zeleznicke i zeleznicki saobracaj u glavnom.
 
pa oslobađanje zemljišta, koje se može iskoristiti na mnogo pametniji način :) I to kakvog zemljišta sigurno dva nbg. bloka mogu stati ako ne i više :)
 
Ne razumes, oslobodjenje zemljista uprotiv koristi infrastrukturnog objekta nije pozitivno, i ako se mi palimo da dobijemo novu moderniju zeleznicku stanicu. Jel bi izmestio Grand Central iz Manhatten-a zato sto bi stalo jos 2 kule a zato prebacio zeleznicku stanicu negde de treba da se vozi vise od pola sata da bi se stiglo do voza? To su upravo neki probali krajem 60tih i 70tih ali je sud vladao protiv toga.

I naisao sam na nesta dok sam gledao Grand Central :lool:

Bombing

On September 11, 1976 a group of Croatian nationalists planted a bomb in Grand Central Station, which was discovered by authorities who unsuccessfully tried to defuse it. The resulting explosion killed a NYPD bomb squad specialist, and wounded more than thirty people.[14] Following the 9/11 attacks, it was briefly thought that the significant date of September 11 signifying an attack against a New York landmark might indicate Croat nationalist forces at work again.
 
А што мислиш да је прокоп на лошијем месту од тренутне главне железнице станице? Потпуно ти је погрешна теза. Зашто би се неко гурао у центар да дође до железничке станице? Тренутна локација је повољнија једино становницима Дорћола, Старог града и евентуално Палилуле. Звездарцима је свеједно (до изградње УМП-а, после ће "ближе" бити прокоп, као и Палилули и свему преко Дунава), док је свим осталим деловима Београда лакше/ближе/брже да дођу до прокопа него до главне железничке станице. Завршетком УМПа је ситуација још драстичнија, као и измештањем аутобуске станице на НБГ... А тек приступне саобраћајнице и количина саобраћаја коју може да прими су вишеструко на страни прокопа. Аутопут, Јужни булевар, Булевар ослобођења, Булевар мира, а онда једног дана и УМП, све су то велике саобраћајнице које окружују прокоп.

А то да ли ће неко ићи на воз или аутобус уопште нема везе са тим где је станица већ ће бирати на основу односа цена/удобност/брзина/поузданост.

Београдски железнички чвор је одлично замишљен, у доброј мери урађен, само треба да се приведе крају... Некиматренутно то није у интересу (финансијском) и због тога се још чека... То је једини разлог што није завршено...
 
Vrlo ocigledno Prokop nece biti realizovan u sledecih 102 godine. Ili barem ne do onog trenutka dok ne postane potpuno nepotreban. Spekulisati na temu zasto je to tako posle 30 god. gradnje objekta je potpuno besmisleno. Proslost je dovoljno pokazala. Ono sto meni pocinje da ide na zivce su funkcioneri kojima su usta puna tog projekta. Milion puta su poceli da rade na Prokopu, milion puta su odredjivali rokove i milion puta su odustali. Nek ga sagrade pa kazu "e ljudi mi zavrsismo". Juuuhuuuu cudo.
A to, mi ce zapocnemo pa ce zavrsimo, nek ostave za decu...
I to da se Prokop nikom ne isplati. To mi je malko cudno.
Mozda su sje*******ali nesto u projektu pa vise ne mogu da isprave, pa im se ne isplati ni da ga ruse, ni da zidaju.
Mada ja pocinjem da preferiram indijansko groblje...
 
kole":hyqf5s4q je napisao(la):
I opet bla,bla... :rolleyes:
Trebalo bi svakog ko daje takve izjave oterati na prinudan rad na Prokopu. Lopata, kramp, cement, krec, pesak, gvozdje i hiljade (prinudnih dobrovoljaca) radnika. Kako bi to bilo gotovo caskom. Ako nekog zaboli kicma tu je doktor. Bicem da je izleci...
Потписујем.
 
MareCar":2rv6eld2 je napisao(la):
Dali se iko od vas vozi vozom (i to ne mislim po nekad nego dali svaki put kad putuje ide vozom umesto autobusom) i dali bi se vozili da se Prokop zavrsio ove godine?
Ja svaki put kad putujem ili idem vozom ili avionom. Problem je na primer u tome što ti od Gl. žel. treba 20 minuta da stigneš do Novog Beograda (vozom).
Inače Grand Central je stanica regionalne železnice (Metro North), a sav ostali železnički saobraćaj ide sa Penn-a, koji je ukopan (kao npr. Vuk). Po planu za Beogradski železnički čvor planirano je više stanica iz više pravaca, sa velikom količinom podzemnih tunela (izgrađenih) i regionalnim metroom (koji ne bi bio Beovoz po sadašnjim šinama bg čvora) i običnim metroom. Takođe Vuk je železnička stanica, pa bi vozovi koji idu do npr. Novog Sada kretali od Vukovog spomenika i onda preko Prokopa i Novog Beograda išli do Novog Sada - čini mi se da je povezanost malčice bolja nego kad krenu sa Glavne. Ili na primer, Voz koji ide od Niša stane u Rakovici, u Prokopu, na Novom Beogradu, u Zemunu, a ne da se od Rakovice 45 minuta zavlači do Glavne, pa onda 20 minuta izvlači do Novog Beograda, već ovo lepo pređe za 10 minuta.
Glavna naravno treba da ostane, sa npr 6 perona i ukopanim kolosecima do starog mosta i Sajma i ona će služiti za određenu vrstu železničkog saobraćaja, kojeg? Npr. voz iz Beograda za Veneciju, ili Romantika ili neki regionalni.

I mislim da bi red bio da se mane ta besmislena priča o "nepotrebnosti" Prokopa, odnosno stanice Beograd "Centar" (btw zašto se zove "Centar" ako je u pizdi materini i u potpunosti nepovezana sa svime), te da se stanica posmatra u svom kontekstu - a to je Beogradski železnički čvor, kojem se jedino može zameriti da je "predimenzioniran", odnosno pravljen kad su u Srbiji železnice imale mnogo veću vrednost i više su se koristile. Naravno to nije nikakva mana, već nadajmo se potencijal koji će budale uspeti dobro da iskoriste.
 
Ambassador":12ci14ke je napisao(la):
Takođe Vuk je železnička stanica, pa bi vozovi koji idu do npr. Novog Sada kretali od Vukovog spomenika
Gde voz da krene sa vuka? to mu uopste nije mesto jer bi tuj ometao saobracaj beovoza.

I mislim da bi red bio da se mane ta besmislena priča o "nepotrebnosti" Prokopa, odnosno stanice Beograd "Centar" (btw zašto se zove "Centar" ako je u pizdi materini i u potpunosti nepovezana sa svime)
Ja sam bio tamo, u lepoj je.... bar je meni nelogicno jer nije u centru grada a stari jeste. Da ima metro stanica u njemu onda ajde i nekako da se stigne lakse u centar ali ovako...neznam. Dobro je opovezan putevima tako da svako moze lako da stigne autom, ali po meni zeleznicke trebaju da budu u centru grada, bar su u vecini gradova. To sto smo mi nesposobni da smanjimo povrsinu koju ona zauzima je nas problem. Inace valjda ima i neka industrija pored, prema savi, zar ne?

Kad se rekonstruisu pruge i kupe vozovi onda nemam nsta protiv prokopa, ali za sad su to bacene pare za netsa sta nam momentalno ne treba.
 
Vrh