Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Gade mi se svakim danom sve vise,jbt te zivot nek barem jednu stvar od opsteg dobra urade do kraja :bash:
 
Wile E. Coyote":3ixvp2ax je napisao(la):
Homer Jay":3ixvp2ax je napisao(la):
Kaze Mrka danas da nema para za Prokop, ali da ce ga zavrsiti cim nabave pare. (znam da je izjava mega glupa, ali cisto da se zna da se ministar oglasio i o tom pitanju).
Нажалост, наслушасмо се таквих изјава за ових 30 и кусур година... Ако је та прича тачна, што не дигну кредит за завршетак Прокопа? После ће ионако доћи паре од земљишта у Савском амфитеатру. Смрди све то, жестоко смрди... :rolleyes:
kako i ne bi smrdelo, kada su svi političari, izuzev nekoliko, iz govana isplivali.

realno, koliko bi oni kredita tu trebali da dignu? negde oko 50 do 100 miliona €? dižu kredite za svoje džepove, mogli bi i da dignu kredit za prokop, jajare siromašne
 
Ovde moram da odreagujem iz dva razloga:

1. Političari su ogledalo naroda. Nemamo bolji nardo, ni bolje političare. Eto takvi smo kakvi smo, a pljuvati ih, čisto pljuvačine radi nema mnogo smisla.

2. Vi koji mislite da tu nešto smrdi zbog pokvarenosti političara, sami sebi skačete u usta, jer bi se valjda svi utrkivali da se nešto radi pa da imaju i od čega da zarade. Jedino mogu da budu nesposobni, a to je već druga priča.

Šta hoću da kažem: Nesposoban smo narod, pa samim tim i država. je*******iga. Ono malo što nije klonjavalo duhom se sve vreme koprca, i valjda će nešto uraditi jednog lepog dana. Lično mislim da su i Mrka i Đilas jako sposobni ljudi koji nešto mogu da naprave, a u sadašnjem datom trenutku SEKE bespredmetno je njih optuživati za bilo šta. Sve ostalo ima smisla.
 
Ја и даље не мислим да је СЕКА 100% крива. Тај Прокоп се развлачи и од много бољих времена. Не смрде ту ни политичари, него нешто друго. Да није локација?
 
Bogami, lokacija.
Verovatno je ukleta.
Da nije neki logor bio tu?

._.
 
ma jok, iz te rupe su kopali zemlju za sadašnju železničku stanicu. možda neki nemirni duhovi iz davnih vremena ne daju da se gradi nova stanica
 
Биће да је то а не да се свако ко је био на власти бојао да је локација стварно неодговарајућа (као што је од почетка причано) па не сме да доврши станицу за свог мандата. :rolleyes:
 
Sta je planirano oko prokopa? Rudo, Bigz, BIP, itd. Sta ce biti sa tim?
 
Nijedno od navedenog Prokopu ič ne smeta, pogotovo BIGZ koji je sa druge strane brda.

I ta priča o pogrešnoj lokaciji slabo pije vodu. Jasno je da je sadašnja lokacija železničke stanice najbolja, ali iz niza razloga ona ne može (i ne treba) da ostane tu.
 
To je jasno. Ali me zanima sta ce se tu graditi?
Inace se Prokop ko sto svi znamo gradi bezuspesno vec 30 godina. Dakle problem postoji. Samo sto neko nece da kaze kakav je to problem u pitanju. Nista od navedenog (seka, budzet, lokacija, parking...) ne pije vodu.
 
Zapravo, ja mislim da je odgovor na to pitanje daleko jednostavnije - nije neophodan.

Nije neophodan u smislu da i bez njega stvari kako-tako funkcionisu. Jer mi smo navikli tako, da kazem, da neprogresivno razmisljamo, u fazonu:

-je li imamo zeleznicku stanicu?
- imamo
- je li vozovi mogu da dodju do nje?
- mogu
- pa, sta ce nam onda nova stanica!?

Kao sto sam rekao za metro, reci cu i za Prokop - niko izbore nece izgubiti zbog njega, zato nikome ni nije bitan. Kada bi gospoda iz McCann Ericssona utvrdila da je Beogradjanima Prokop na listi prioriteta, videli bismo kako bi se masine brzo pojavile na stanici.

Ovako stoji, jer "kazu u novinama" da je skup, da je na losoj lokaciji, da bi bio odavno zavrsen, ali su nas zeznuli Slovenci i Hrvati, da je gradjen za neku vecu zemlju i neka srecnija vremena, ali SEKA je sad, a mi imamo i ozbiljnijih problema, i tako, zasto sada biti alav i insistirati na novoj zeleznickoj stanici - to je javno mnjenje u Srbiji.
 
Homer Jay je apsolutno u pravu.

Beogradjani ne insistiraju na metrou jer oni zapravo ne znaju sta bi im to donelo, i nisu svesni kako bi Beograd izgledao sa njim. Plus, pokusaj gradske zeleznice - Beovoza - je promasaj a mnogi ljudi misle da je to "metro" jer je tako prodavana ta prica 1995. Tramvaji su u raspadu, sine neodrzavane i onda naravno da su autobusi brzi i onda naravno da ce neki i na ovom forumu govoriti kako ipak treba ulagati vise u autobuse jer se, zaboga, ipak vise ljudi vozi njima nego drugim vidovima prevoza.

Jednostavno, ljudi se naviknu na jednu zabokrecinu, ne znaju za bolje, i onda sve tako tavori.

Isto je i sa Prokopom i zeleznicom. Govorimo o Prokopu, a kakvo je stanje zeleznicke mreze u zemlji? Sta je ljudima prva asocijacija kada pomisle na voz? Putovanje od 2 sata do Novog sada?

Dodas na to to sitno neprogresivno razmisljanje kao sto kaze Homer Jay (i ja sam nesto piskarao na tu temu svojevremeno) i dobijes to sto dobijes.
 
Homer Jay":3hcoljxw je napisao(la):
Kada bi gospoda iz McCann Ericssona utvrdila da je Beogradjanima Prokop na listi prioriteta, videli bismo kako bi se masine brzo pojavile na stanici.
Nope Beograđani, već "neodlučni" glasači, u Evropi se još od vremena Magi Tačer, i posle toga "novih laburista", politički programi orijentišu prema glasačima koji ne znaju za koju će partiju da glasaju. U Srbiji to verovatno jeste malo veće glasačko telo nego u mnogim evropskim državama - ali to takođe predstavlja nereprezentativni konglomerat rahitičnih želja (manji porezi - bolji putevi, zdravstveno, Evropa i Kosovo, jare i pare), koje političari pokušavaju da spoje. Uzroci toga su naravno vrlo zanimljivi, i za neko drugo mesto - dok su posledice očigledne.

A drugi deo jednačine je ko će pokupiti proviziju od S. amfiteatra, što mislim da je takođe velika stavka u odugovlačenju.

btw Baš sam nešto juče sedeo na Sajmu i razmišljao kako bi bilo lepo da neki bombaš-samoubica raznese stari žel. most. A inače, frekvencija Beovozova je bila dosta velika, za nekih 30 minuta koliko sam sedeo, mislim da sam video tri ka Novom Beogradu i dva ka Prokopu.
 
Po mom misljenju kljucni problem Prokopa je lova. I to u smislu da Republika ne zeli da da desetine ili stotine miliona evra, jer nece dobiti prihode od prodaje gradskog zemljista u SA. A to je osnovni cilj izgradnje Prokopa, zar ne - oslobodjenje SA. Beograd ne moze da ulozi u Prokop, drzava nece...i to je vrzino koolo.

Problem je sto ce sutra, pred izbore neko npr iz Cacka ili Kursumlije pitati Mrkonjica "A sto si ti ulozio 50-100mil evra u Prokop? Kakve ja koristi imam od toga?" I realno, to jeste problem.
Opet, sa druge, strane, drzava moze da izgradi ceo poslovni kompleks iznad prokopa, pa neka ga proda...samo je verovatno za to potrebno daleko vise od 50-100 mil evra, koje se pominju. A i svi znamo kako se zavrsavaju price kada drzava ulaze u neki posao.

Naravno, ne mora da znaci da sam u pravu...ali mi sve na to mirise. Pitanje je da li ce postojati pre svega politicke volje da se ova zavrzlama prevazidje. Tipa da Beograd u nekom narednom periodu smanji svoj budzet na ime ovih investicija u Prokop, a rupa ce biti pokrivena prihodima od prodaje zemljista u SA...ili nesto slicno, sta ga ja znam :)
 
hazard":17rf4fyz je napisao(la):
Homer Jay je apsolutno u pravu.

Beogradjani ne insistiraju na metrou jer oni zapravo ne znaju sta bi im to donelo, i nisu svesni kako bi Beograd izgledao sa njim. Plus, pokusaj gradske zeleznice - Beovoza - je promasaj a mnogi ljudi misle da je to "metro" jer je tako prodavana ta prica 1995. Tramvaji su u raspadu, sine neodrzavane i onda naravno da su autobusi brzi i onda naravno da ce neki i na ovom forumu govoriti kako ipak treba ulagati vise u autobuse jer se, zaboga, ipak vise ljudi vozi njima nego drugim vidovima prevoza.

Jednostavno, ljudi se naviknu na jednu zabokrecinu, ne znaju za bolje, i onda sve tako tavori.

Isto je i sa Prokopom i zeleznicom. Govorimo o Prokopu, a kakvo je stanje zeleznicke mreze u zemlji? Sta je ljudima prva asocijacija kada pomisle na voz? Putovanje od 2 sata do Novog sada?

Dodas na to to sitno neprogresivno razmisljanje kao sto kaze Homer Jay (i ja sam nesto piskarao na tu temu svojevremeno) i dobijes to sto dobijes.
Ово је тужна поента наше свакодневице. Добро је, јер може бити и горе, а да ли може којим чудом бити и боље, о томе нико не размишља. 10 година турбо-фолка је народу тотално испрало мозак... :(

Ambassador":17rf4fyz je napisao(la):
btw Baš sam nešto juče sedeo na Sajmu i razmišljao kako bi bilo lepo da neki bombaš-samoubica raznese stari žel. most.
Не треба разносити мостове којих ионако нема довољно. Али, замисли тај мост као пешачки, мало офарбан и дотеран. :cool:
 
Ambassador":3nd2mkxv je napisao(la):
Homer Jay":3nd2mkxv je napisao(la):
Kada bi gospoda iz McCann Ericssona utvrdila da je Beogradjanima Prokop na listi prioriteta, videli bismo kako bi se masine brzo pojavile na stanici.
Nope Beograđani, već "neodlučni" glasači, u Evropi se još od vremena Magi Tačer, i posle toga "novih laburista", politički programi orijentišu prema glasačima koji ne znaju za koju će partiju da glasaju. U Srbiji to verovatno jeste malo veće glasačko telo nego u mnogim evropskim državama - ali to takođe predstavlja nereprezentativni konglomerat rahitičnih želja (manji porezi - bolji putevi, zdravstveno, Evropa i Kosovo, jare i pare), koje političari pokušavaju da spoje. Uzroci toga su naravno vrlo zanimljivi, i za neko drugo mesto - dok su posledice očigledne.
Ma srpski glasaci su uglavnom vrlo nezreli i nesvesni nekih bitnih stvari (dovoljno govori cinjenica da pitanje poreza na plate i doprinosa nijedanput nije bio glavna tema izbora) i vuku dosta "zaostavstine" iz socijalistickog doba, naviknuti da drzava daje ovo ili ono (zato i politicari najvise serviraju takve populisticke price), no to je druga tema...

Plus ti u Srbiji imas milion i po penzionera, vrlo redovnih glasaca, sa tendencijom rasta...bas penzionere zanima prokop, metro, ili sta vec...njima je kljucno pitanje oce li penzije ici gore ili dole 10%, zato se i oko toga lome izbori i vlade.

A drugi deo jednačine je ko će pokupiti proviziju od S. amfiteatra, što mislim da je takođe velika stavka u odugovlačenju.
Nije samo provizija, nego i strah od konkurencije...npr. Miskovic i Beko su sapu stavili na Luku, oce tamo da grade grad pored reke - zamisli koliko bi ugrozio njihov profit neki slican megaprojekat u SA? Koliko bi jos neuseljenih stanova i kancelarija na "ekskluzivnim" lokacijama palo u vrednosti nakon gradnje velikog broja kvadrata na novom, zaista ekskluzivnom mestu u srcu grada? Ne, srpski tajkuni treba prvo da "svare" sve lokacije koje su pokupili, da povrate svoje investicije i da zarade nesto...jer je vrlo moguce da bi nakon zavrsetka SA neki kancelarijski kompleksi u malo udaljenijim blokovima onda zvrjali prazni (velika je potraznja za stanovima, ne toliko za kanc. prostorom).

Cela stvar oko SA i Prokopa je mogla da se resi jos 2000. - 2001., bez sve ove novogradnje koja se desila od tada bi SA imao jos vecu vrednost u odnosu na druge lokacije nego sada (mozda ne u apsolutnom iznosu), mogao je da se dovede ozbiljni strani investitor koji bi zavrsio Prokop i pratece sadrzaje u zamenu za zemljiste u SA.
 
Ambassador":31ikewl0 je napisao(la):
btw Baš sam nešto juče sedeo na Sajmu i razmišljao kako bi bilo lepo da neki bombaš-samoubica raznese stari žel. most.
Stani Rambo, čuvaj se za komuniste!

Za jednog prigovarača si mnogo agresivan :D
 
Nja, you just get bored sometimes.. :)

edit: A u kojoj pak zemlji su glasači zreli i svesni. Sve se svodi na elite i šta one serviraju u medijima. Više-manje.
 
Ambassador":3ggkt8ku je napisao(la):
btw Baš sam nešto juče sedeo na Sajmu i razmišljao kako bi bilo lepo da neki bombaš-samoubica raznese stari žel. most. A inače, frekvencija Beovozova je bila dosta velika, za nekih 30 minuta koliko sam sedeo, mislim da sam video tri ka Novom Beogradu i dva ka Prokopu.
Baksuze, danas je jedan samoubica zustavio Beovoz :| Doduse nije razneo stari most, vec je skocio pod voz za Batajnicu u Vukovom spomeniku.

A sto se zrelosti glasaca tice, mislim da kvalitet javnog (metro), drumskog (obilaznica) ili zeleznickog (prokop) saobracaja nije neki visoki standard zrelosti u Evropi u XXI veku. Da pricamo o problemu otudjenosti u potrosackom drustvu, pa 'ajde, ali infrastuktura spada u red elementarnih tema za koje se interesuje aktivno biracko telo.

Doduse, mozda zmurimo nad cinjenicom da jedan znacajan broj biraca zivi u nelegalnim objektima (a opet je na tim adresama izvadio licne karte sa kojima ide da glasa), da nema kanalizaciju, asfalt, ulicno osvetljenje, skolu i dom zdravlja u krugu od pet kilometara....
 
hazard":eaugprd0 je napisao(la):
Beogradjani ne insistiraju na metrou jer oni zapravo ne znaju sta bi im to donelo, i nisu svesni kako bi Beograd izgledao sa njim.
Evo, moram priznati da je i meni nejasno šta bi epohalno Beogradu doneo metro.
Metro je standard, ali standard koji je morao biti ostvaren onda kada je mnogo veći broj ljudi bio okrenut javnom prevozu, kao i dok većina grada nije bila naviknuta na direktne linije. Ovako, da se ujutro probudiš i ugledaš metro, na kulturu korišćenja istog bi morao da sačekaš koliko i na jednu naftnu krizu ozbiljnijih razmera.

Stanovniku Blokova, Ceraka, Vidikovca ili Petlovog brda i uz najbolju organizaciju metro donosi uštedu vremena od max. 5-10 minuta.
 
@connect
To nema nikakvog smisla iz dva razloga:

a) Stanovniku tih delova grada, metro stedi oko 45 minuta od sadasnjeg vremena voznje (zivim blize od bilo kog od tih delova pa mi treba 40 minuta do centra grada u proseku kad nije neki haos)... Metroom bi stigli za 10 ili manje. U Budimpesti treba 12 minuta od krajnje stanice metroa do centra (merio licno vise stotina puta), gde je u pitanju veca razdaljina.

b) Veci broj ljudi bi bio okrenut javnom prevozu kad bi on bolje funkcionisao. Ergo, metro.
 
jovanovm":thnsvw56 je napisao(la):
a) Stanovniku tih delova grada, metro stedi oko 45 minuta od sadasnjeg vremena voznje (zivim blize od bilo kog od tih delova pa mi treba 40 minuta do centra grada u proseku kad nije neki haos)... Metroom bi stigli za 10 ili manje. U Budimpesti treba 12 minuta od krajnje stanice metroa do centra (merio licno vise stotina puta), gde je u pitanju veca razdaljina.

b) Veci broj ljudi bi bio okrenut javnom prevozu kad bi on bolje funkcionisao. Ergo, metro.
a) Miljakovac, ako se ne varam? Tebi ionako ne gine autobus. Tvoja ušteda je onih 5 minuta duže koliko putuje trola ili bus od Studentskog trga do Slavije ili Autokomande, recimo. Dalje ti je ni iz džepa, ni u džep.

b) Netačno, niti ima relevantnih podataka koji pokazuju da je u poslednjih ohoho godina igde trend takav, a ne obrnut. Ovde čak ima mesta i za sociološku studiju na temu da li se auto vozi iz pozeraja ili potrebe, pogotovo usporediv sa činjenicom da se tramvajem/trolejbusom/autobusom ipak stiže brže nego kolima. Eno - najbolja ilustracija je tramvaj sa Banovog brda koji do Sajma stiže za 10 minuta maksimum, pa svejedno se horde guraju beskrajnim polučasovnim kolonama po Mišićevoj i Radničkoj.
Uostalom, metro, ma kakav bio - oslanja se na ostale podsisteme prevoza, shodno svojoj osobini da ne staje na svakoj banderi i ne ide na svako brdo.
 
connect, ma metro se ne mozhe uporediti sto se tice brzine ni sa jednim drugim oblikom saobracaja u gradu. i ne pokusavaj da ga poredis sa tramvajem. tramvaj je ok za transport unutar centra, a za predgradja ti je zbog razdaljine potreban metro. i nema veze ako prvo moras da uhvatis bus, pa metro, pa opet bus. to se opet sa vremenske strane isplati. npr. u torontu tako ljudi rade i mnogo brze stizu nego drugim oblicima saobracaja.
usudicu se da dam vrlo grubu procenu, ali ja racunam da je metro makar duplo brzi od svih drugih oblika transporta. naravno da ima velikih razlika od coveka do coveka (kako kome odgovara polozaj stanica), ali ni travaj ni bus ti ne stizu uvek pred kucu tj. posao. a o prednostima redovnosti nije potrebno ni razglabati.
 
Vrh