Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Prokop je na 15 minuta pešice od Londona.
Pa ako Beovoz ide na 15 minuta, možeš sigurno dva-tri voza da ubaciš između, a ako idu na 15 minuta to ti je i kao šatro onda metro.
Na žalost, ono što ljudi zaboravljaju u Beogradu je da je gradski prevoz koncipiran na autobusima čija je najveća karakteristika - fleksibilnost, lako ćeš ti pomeriti linje da sve idu pored Prokopa.
Evo, na keca, koji prevoz prolazi pored Prokopa? 34, 44, 41, 40, 95, 17, 18, 55, vrlo je moguće da sam nešto zaboravio, a i to je sada, kada je to jedna velika rupčaga.
A u "centru", odnosno Starom Gradu živi 55,500 stanovnika, a koliko ima Beograd? To što je Beograd urbanistički haosiran da se sve svodi na osu Trg-Slavija je problem, koji treba rešavati.
Takođe, mislim da samo osoba koja se nije vozila Beovozom i malo češće vozovima sa Gl. železničke može da tvrdi da je Prokop nije prioritet, te da je nefunkcionalan.
 
Da, ideja da Prokop nije u centru pljuje u lice vecini stanovnika Beograda koji bi doticni koristili. Recimo da 150,000 ljudi zivi u centru grada (preterivanje maksimalis) - zasto bi mi ostali patili samo da bi njima bilo zgodnije (do Prokopa im je isto zgodno) da idu do stanice, koju nikad i ne koriste. Stara ZS ce ostati kao gradska stanica, posebno jer bi mogla da se lepo iskombinuje sa prugom oko Kalemegdana, sa stanicom u Topcideru, itd itd...

Ali Prokop je majka svega. Pa cak i da je losa lokacija (sto nije), zar ne mozemo malo bolje razviti taj ceo kraj?
 
Mene ta priča da prokop nije u centru i da je daleko podseća na onu priču kad neko dođe iz neke vukoje*******ine pa kaže ˝Hoću stan u krugu dvojke,ovo ostalo nije Beograd˝ :blah:
 
Hmm, razmišljao sam nešto, koliko bi bilo funkcionalno strpati novu autobusku stanicu iznad Prokopa? Тu bi definitivno bila bliža autoputu. Koliku površinu zauzima Prokop a koliku BAS (zajedno sa parkingom)?

Dakle, ideja je kombinovana centralna gradska autobuska i železnička stanica. Ovo je delom i zbog toga što bi blok oko buvljaka mogao skuplje da se proda kao mesto za neku buduću kulu (daš minimalnu spratnost od 20 i zabraniš gradnju stanova). U ovom scenariju nbgd stanica bi služila kao mesto gde bi ljudi koji stanuju u predgrađima dolazili Beovozom na posao.
 
slažem se. ona platforma je dovoljno velika da se smesti autobuska stanica i onda iznad nje da ide taj poslovni prostor
 
Losa ideja :) autobusku izmestiti na NBG. To bi destimulisalo jedan deo stanovnistva da u Beograd/iz Beograda stize autobusom i da se preorijentise na voz sto je svakako pozeljno. Naravno ovo podrazumeva da Zeleznica postane nesto normalno, a ne da se vozis 300 km 6 sati.

Beograd bi trebalo, kao i svi ostali veliki gradovi, da ima vise od jedne "glavne" stanice, u ovom slucaju 2, Prokop i NBG. Prokop bi recimo bio nesto veci. Mnogi vozovi koji dolaze sa juga bi zavrsavali na Prokopu, mnogi sa severa na NBG. Dobar deo bi stajao na obe stanice, da se tako raspodele putnici (i onako je NBG sledeca stanica posle Prokopa i obrnuto).
 
Ambassador":3abxhs2a je napisao(la):
Glavna naravno treba da ostane, sa npr 6 perona i ukopanim kolosecima do starog mosta i Sajma i ona će služiti za određenu vrstu železničkog saobraćaja, kojeg? Npr. voz iz Beograda za Veneciju, ili Romantika ili neki regionalni.
Главна наравно не треба да остане, већ Савски амфитеатар треба да се коначно ослободи шина.
 
što kaže Ambassador, glavnu ostaviti sa šest koloseka, i na njoj da se završavaju svi međunarodni vozovi, izuzev za Rumuniju i Bar, ako i Romantika i još neki turistički (npr. aktivirati Plavi voz u turističke svrhe), a sve ostale šine izbaciti
 
Jedino sto treba da ostane od Glavne je metro stanica ispod nje.
 
Тако је, Хазард! Зашто се онда уопште гради Прокоп? Да бисмо само добили још једну станицу или да бисмо склонили шине са река?

Нажалост, суманути ГУП, који предвиђа тешки трамвај уместо метроа, исечену улицу Ђорђа Станојевића и још гомилу глупости, предвиђа опстанак Главне станице као железничке станице.

Све ово значи да силни колосеци од Раковице до Главне, као и око Сајма и преко Старог железничког моста (који би могао да се лепо префарба, осветли и претвори у пешачки) остају. Онда нам Прокоп и не треба. :rolleyes:
 
Wile E. Coyote":13jaj8gv je napisao(la):
Тако је, Хазард! Зашто се онда уопште гради Прокоп? Да бисмо само добили још једну станицу или да бисмо склонили шине са река?

Нажалост, суманути ГУП, који предвиђа тешки трамвај уместо метроа, исечену улицу Ђорђа Станојевића и још гомилу глупости, предвиђа опстанак Главне станице као железничке станице.

Све ово значи да силни колосеци од Раковице до Главне, као и око Сајма и преко Старог железничког моста (који би могао да се лепо префарба, осветли и претвори у пешачки) остају. Онда нам Прокоп и не треба. :rolleyes:
Tacno tako! Bas mi je neobicno kako ljudi ne vide naprednost te ideje. Kao da se boje velikih promena ili tako nesto... Dakle, stara zeleznicka postaje metro stanica i muzej ili tako nesto i sve sine starije od beogradskog cvora idu u staro gvozdje. Beograd kolosalno silazi na reke od Ade Ciganlije do Ade Huje.
 
^^ Planirano je valjda da se preostale sine nakon iseljenja glavne stanice ukopaju u zemlju i da time ne remete ostale planove.
 
Milance":3crlzwno je napisao(la):
^^ Planirano je valjda da se preostale sine nakon iseljenja glavne stanice ukopaju u zemlju i da time ne remete ostale planove.
Prvo, ne mogu da ne remete planove, ne mogu da iskoce iz zemlje u samoj stanici, niti mogu da se popnu na most iz zemlje. Takodje mogu da smetaju metrou, podzemnim prolazima, kanalima, ili necemu trecem sto budemo zeleli da radimo tu.

Drugo, zasto bi se nekakav medjunaradni voz zavlacio u strogi centar grada na stanicu ceonog tipa da bi se onda opet izvlacio kada lepo moze da stane na prokop ili Nbg, na koji vecina Beogradjana lakse stize i sad, a tek ce stizati lakse kada se uradi metro? Glavna zeleznicka je pre sto godina bila ono sto je prokop danas. Vreme je proslo, grad se promenio...
 
Tako je, Gl. zeleznicka je nekada bila na samom obodu grada. Inace ne bi bila gradjena tu gde jeste. Ne razumem zasto treba nesto bas u strogom centru? Je li TGV u Parizu staje na 200m od Notre Dame?
 
ne možeš da porediš centar BG sa centrom Pariza. ipak je centar Pariza mnogo veći od centra Beograda. i sve železničke stanice u Parizu ti ograničavaju centar grada, tj. ulaze u širi centar
 
Pa upravo zato i ne treba da guramo sve u centar. Uostalom, mislim da se precenjuje broj ljudi koji bi sa voza u centar ili iz centra u voz. I te stanice u Parizu jesu u nekom trenutku bile na obodu, samo se Pariz kao sto znamo prosirio. Jedina zel. stanica koja je da kazemo bas u centru - Orsej - je pretvorena u muzej.
 
Zeleznicka stanice kombinovana sa autobuskom je sjajna ideja!
//mojih 2c, sad moram da pisem.
 
Kineski multipraktik... Weeee, kako to slatko zvuči. A ako oće baš fancy može i heliodrom. :)
 
Zar i nije bio plan da se na ploci iznad sina napravi autobuska stanica? Ja mislim da sam o tome citao jos odavno?!
 
^^ ne, imas na mnogo strana ranije original projekat , trebalo je bas da bude velelepno, nesto a-la sidnejska opera :)
 
a evo i tog projekta

prokopme7.jpg
 
Zanimljiv film o projektu prokopa, izmena i planiranih radova.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Sl1hJVtWeSY[/video]
 
@orjen

hvala za klip i dobro došao na forumu

ako nije tajna, da li radiš u goblenstudio (autor klipa) ili si slučajno naleteo/la na klip
 
Vrh